F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2008
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Turcji
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Chin
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2008
Klasyfikacje generalne 2008
Statystyki z sezonu 2008

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monte Carlo.
Grand Prix de Monaco 200825 maja
Circuit de Monaco
Długość toru: 3,340 km
Liczba okrążeń: 76
Pełny dystans: 253,840 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,532 - Q2, Kimi Raikkonen (McLaren), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:14,439 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
155,552 km/h - Fernando Alonso (McLaren), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Felipe Massa zdobył pierwsze pole position na niezbyt lubianym przez siebie torze ulicznym w Monte Carlo i udowodnił, że Ferrari odrobiło pracę domową po zeszłorocznym Grand Prix Monako, gdyż teraz mają bardzo szybki bolid także i tutaj. Wraz z Brazylijczykiem z pierwszego rzędu wystartuje jego kolega zespołowy Kimi Raikkonen.

Tymczasem Robert Kubica (BMW Sauber) pomimo obiecującego pierwszego przejazdu w Q3, do jutrzejszego wyścigu ostatecznie zakwalifikował się na piątej pozycji.


Q1

W pierwszej części kwalifikacji, która rozpoczęła się przy słonecznej pogodzie, jako pierwszy czas okrążenia ustanowił David Coulthard (Red Bull), wykręcając na drugim kółku 1:17,732. W chwilę później szybciej pojechał Sebastian Vettel (Toro Rosso), a następnie na czele klasyfikacji znaleźli się pierwsi kierowcy z czołówki – Heikki Kovalainen (McLaren) i Raikkonen. Większość kierowców przejeżdżała po kilka okrążeń pomiarowych na twardszych oponach, za każdym razem uzyskując coraz lepsze czasy.

Po dziesięciu minutach na czele klasyfikacji znajdował się Nico Rosberg (Williams) z czasem 1:16,116, ale w chwilę później szybciej od niego pojechali Lewis Hamilton (McLaren) i obydwaj kierowcy Ferrari. Kubica zajmował w tym momencie ósme miejsce z czasem 1:16,496 – tuż przed nim znajdowali się Kovalainen, Timo Glock (Toyota) i Mark Webber (Red Bull), a po chwili dołączył do nich Coulthard, który wskoczył na siódmej miejsce. Po upływie kwadransa Kubica wykręcił jednak 1:15,977 i awansował na czwarte miejsce.

Cztery minuty przed końcem sesji najszybszym czasem popisał się Kovalainen (1:15,295) i na czele znaleźli się obydwaj kierowcy McLarena. W samej końcówce szybciej pojechał jednak Massa i to właśnie Brazylijczyk wygrał Q1. Raikkonen musiał zadowolić się czwartym miejscem, a za nim znaleźli się Rosberg, Kubica, Webber, Coulthard i zamykający pierwszą dziesiątkę kierowcy Hondy – Rubens Barrichello i Jenson Button. Ponadto do kolejnej części kwalifikacji przeszli obydwaj kierowcy Toyoty, Fernando Alonso (Renault), Nick Heidfeld (BMW Sauber) i Kazuki Nakajima (Williams).

Nie było żadnych niespodzianek, jeśli chodzi o kierowców, którzy zakończyli walkę w dzisiejszych kwalifikacjach na Q1. Byli to kierowcy z zespołów Force India i Toro Rosso, a także Nelson Piquet Jr (Renault), który ponownie nie wszedł do Q2. Kolejność ostatnich pięciu kierowców w Q1 była następująca: Sebastien Bourdais (Toro Rosso), Piquet, Vettel, Adrian Sutil i Giancarlo Fisichella (obaj Force India). Sutil wystartuje jednak z P18, gdyż Vettel otrzymał karę za wymianę skrzyni biegów. Karę obniżenia pozycji startowej o 5 miejsc za wymianę skrzyni przyznano także Fisichelli, ale Włoch i tak był ostatni.

Q2

W Q2 po pierwszej serii przejazdów najszybszy był Massa z czasem 1:15,110. Raikkonen pojechał o blisko 0,3 sekundy i uplasował się na drugiej pozycji, a za nim znaleźli się kierowcy McLarena. Kubica na swoim pierwszym okrążeniu pomiarowym uzyskał szósty czas (1:15,815), rozdzielając kierowców Red Bull Racing. Polak przejechał jeszcze jedno szybkie kółko i poprawił się na 1:15,700, co umożliwiło mu awans na piąte miejsce. Pierwszą dziesiątkę zamykali w tym momencie Timo Glock (Toyota), Rosberg i Jarno Trulli (Toyota).

Rosberg podczas drugiego przejazdu uzyskał świetny czas 1:15,287 i uplasował się tuż za Massą na drugiej pozycji. Hamilton przesunął się na trzecią pozycję, a za nim drugą sesję ukończyli Kovalainen, Raikkonen, Kubica, Trulli, Webber, Alonso i Coulthard, który jak się później okazało, w samej końcówce sesji miał spektakularną krasę za tunelem, kiedy jego bolid nagle skręcił w bandę podczas hamowania, powodując znaczne uszkodzenie prawej części auta. Od tego momentu Szkot był tylko pasażerem, ale na szczęście później nie uderzył już w żadną przeszkodę.

Coulthard przyznał później, że był to prawdopodobnie jego błąd i choć kolizja oznaczała dla niego koniec udziału w kwalifikacjach, to jednak miał już zapewniony start z dziesiątej pozycji. Tymczasem pozycjami startowymi od 11 do 15 musieli zadowolić się Glock, Button, Heidfeld, Nakajima i Barrichello. Dla Heidfelda był to pierwszy przypadek nie dostania się do ostatniej części kwalifikacji od lipca 2006 roku, kiedy to musiał startować do Grand Prix Niemiec z 15 pozycji.

Q3

Po pierwszej serii przejazdów w posiadaniu prowizorycznego pole position był Raikkonen (1:16,112), a za nim znaleźli się Hamilton, Massa, Kovalainen i Alonso. Jako jeden ostatnich kierowców czas ustanowił Kubica i awansował od razu na drugie miejsce, tracąc zaledwie 0,1 sekundy do Raikkonena – wydawało się, że Polak był nastawiony na walkę o pole position.

Niestety druga seria okrążeń nie poszła po myśli Kubicy i Polak ostatecznie musiał zadowolić się zaledwie piątym miejscem. Tymczasem Massa zdołał pojechać szybciej od Raikkonena i to właśnie Brazylijczyk rozpocznie jutrzejszy wyścig z pole position. Hamilton utrzymał trzecie miejsce, a wraz z nim z drugiego rzędu wystartuje drugi kierowca McLarena – Kovalainen. Pierwszą dziesiątkę zamkną na starcie Rosberg, Alonso, Trulli, Webber i Coulthard.

•  Wyniki kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Monako na torze ulicznym w Monte Carlo

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 23°C
Temperatura powietrza: 20°C
Prędkość wiatru: 2,6 m/s
Wilgotność powietrza: 77%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów i kwalifikacji można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Khelinubril, 24.05.2008 16:54[!]
Może ktoś powiedzieć dlaczego Kubicy tak słabo poszedł drugi przejazd?? Niestety nie mogłem tego sam pooglądać ;/
byczek_1988, 24.05.2008 16:59[!]
oficjalnie - zwolnil przed ostatnim okrazeniem, zeby nie miec problemow z Lewisem, przez co opony stracily optymalna temperature.
Khelinubril, 24.05.2008 17:27[!]
Dzieki. Ale możliwe że go przytankowali i jadą na 1 pit stop ;D
sobiibos, 24.05.2008 17:31[!]
to raczej nie możliwe zwłaszcza w monaco a bynajmniej szalone bo jazda w tak ciasnym i "dziurawym" torze z pełnym bakiem jest samobujstwem
cinek, 24.05.2008 17:33 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
Jako jeden ostatnich kierowców czas ustanowił Kubica i awansował od razu na ostatnie miejsce,

jak można awansować na ostatnie miejsce?:D

Dzięki cinek, że też akurat przy Kubicy musiała mi się trafić ta strasznie głupia pomyłka... ;-)
// Maraz
sobiibos, 24.05.2008 17:33[!]
wierząc czasom z kwali ferarki bedą mieć najmniej paliwa a maki i kubek dość sporo rozberg pewnie też ale napewno nie bedzie to tylko jeden stop
rom, 24.05.2008 17:53[!]
nie wierze w tą dużą ilość paliwa w Q3 wykręcił czas prawie taki sam jak Raikonen więc nie może być cięższy nie udało mu sie go poprawić niestety
gnt3c, 24.05.2008 17:56[!]
samobójstwem jest Twoja pisownia tego słowa...sobiibos...
stachbis, 24.05.2008 18:01[!]
Kubica ma zapewne porównywalną ilośc paliwa jak czterech pierwszych zawodników. Mniejszą ilość ma być może Rosberg, dlatego ważne jest, aby Kubica obronił 5 pozycje po starcie. Przy odrobinie szczęścia Robert może być 4, mam nadzieję na mądrą taktykę zespołu.
cinek, 24.05.2008 18:22[!]
Maraz: czuję się obrażony :P
pitstop, 24.05.2008 20:55[!]
Pater Noster qui es in caelis.. żeby spadł deszcz, będzie ciekawie, a i Robert powalczy o wygraną, bo teraz to max 3 pozycja(i pewnie tak dojedzie).
mai, 25.05.2008 01:56[!]
Barichello zablokował Fisichella dlatego taka sałaba pozycja startowa tego drugiego
Szpadel, 25.05.2008 02:14[!]
Nasze gadanie nic tu nie pomoże. Ferrari jest najlepsze nawet w Monaco. Jeśli Felipek zdobywa tu PP, to wszelkie dywagacje na temat ilości paliwa, ilości pit stopów, taktyki itp. można schować w kieszeń. BMW osiągnęło kres swoich możliwości, wyśrubowali ustawienia i nic już więcej z tego samochodu nie wyciągną. Biedny Robert, choćby się roztroił, to i tak nie będzie w tym samochodzie wygrywał. Dajcie Roberta i Fernando do Ferrari, to wszystkie wyścigi będą dla nich. A kto będzie wtedy mistrzem? Oczywiście - RK.
mai, 25.05.2008 10:36[!]
To byłoby dobre rozwiązanie murderów,Alonso i Kubica w Ferrari.Fisichella mógłby wrócić do benettona i powiedziec ostatnie słowo.
marcinp, 25.05.2008 12:07[!]
PADA ! PADA ! PADA !
Corleone, 25.05.2008 12:09[!]
Ja mam przekonanie że w tym roku o tytuł bedzie walczył duet Ferrari. Massa jest bardzo dobry w kwalifikacjach i osiąga znakomite czasy i często zdobywa Pole Positions, zaś Raikkonen ma zawsze bardzo dobry start i później potrafi odrobic sporo pozycji (chociażby GP Monaco 07 startował z 16 pozycji przyjechał na 8)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca