F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2008
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Turcji
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Chin
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2008
Klasyfikacje generalne 2008
Statystyki z sezonu 2008

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Gilles Villeneuve.
Grand Prix du Canada 20088 czerwca
Circuit Gilles Villeneuve
Długość toru: 4,361 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 305,270 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:12,275 - Ralf Schumacher (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,622 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
207,165 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.22Lewis HamiltonMcLaren MP4-231:15,752--42
2.4Robert KubicaBMW Sauber F1.081:16,0230,2710,27141
3.1Kimi RaikkonenFerrari F20081:16,0930,3410,07039
4.23Heikki KovalainenMcLaren MP4-231:16,3310,5790,23836
5.2Felipe MassaFerrari F20081:16,4130,6610,08227
6.3Nick HeidfeldBMW Sauber F1.081:16,5890,8370,17643
7.10Mark WebberRed Bull RB41:16,6040,8520,01539
8.7Nico RosbergWilliams FW301:16,7671,0150,16337
9.15Sebastian VettelToro Rosso STR31:17,0191,2670,25243
10.11Jarno TrulliToyota TF1081:17,0681,3160,04946
11.8Kazuki NakajimaWilliams FW301:17,2421,4900,17437
12.9David CoulthardRed Bull RB41:17,3341,5820,09231
13.17Rubens BarrichelloHonda RA1081:17,4621,7100,12839
14.21Giancarlo FisichellaForce India VJM011:17,5081,7560,04639
15.12Timo GlockToyota TF1081:17,5491,7970,04131
16.14Sebastien BourdaisToro Rosso STR31:17,5591,8070,01038
17.5Fernando AlonsoRenault R281:17,6441,8920,08530
18.20Adrian SutilForce India VJM011:17,8132,0610,16937
19.16Jenson ButtonHonda RA1081:17,8422,0900,02939
20.6Nelson Piquet JrRenault R281:18,0762,3240,23417
107% najlepszego czasu: 1:21,055

W ostatniej z dwóch piątkowych sesji treningowych poprzedzających Grand Prix Kanady najszybszy czas przejazdu jednego okrążenia ustanowił Lewis Hamilton (McLaren). Robert Kubica (BMW Sauber) ponownie uplasował się na drugiej pozycji, prezentując wysoką i zarazem bardzo równą formę na torze w Montrealu. Pierwszą trójkę zamknął Kimi Raikkonen (Ferrari).

Druga sesja rozpoczęła się przy całkowicie suchej nawierzchni toru i kierowcy od razu zabrali się do pracy. Jako pierwszy do przejechania pełnego okrążenia przystąpił Robert Kubica, uzyskując czas 1:19,401. W chwilę później szybciej pojechali Nick Heidfeld (BMW Sauber) i obydwaj kierowcy Toyoty, po czym Kubica powrócił na szczyt tabeli czasowej z wynikiem 1:18,352. Od razu czas ten poprawił Heidfeld, by znowu zostać pokonanym przez Kubicę (1:18,136). Następnie kierowców BMW pogodził Hamilton, wskakując na pierwsze miejsce z czasem 1:17,517.

Po 10 minutach czasy mieli już ustanowione wszyscy kierowcy z wyjątkiem Felipe Massy (Ferrari). Drugi w tym momencie był Kubica, a pierwszą trójkę zamykał Fernando Alonso (Renault). Tymczasem Raikkonen na swoim pierwszym okrążeniu pomiarowym popełnił błąd w ostatniej szykanie i uplasował się dopiero na 21 pozycji. Na kolejnym okrążeniu Fin poprawił się jednak i awansował na drugie miejsce – za Heikkiego Kovalainena (McLaren), który w międzyczasie wykręcił 1:17,166. Na torze był już też Massa, który po pierwszym okrążeniu pomiarowym był czwarty. Następnie Brazylijczyk poprawił się na 1:17,251 i wskoczył na drugie miejsce.

W końcu po upływie kwadransa na czele klasyfikacji znaleźli się obydwaj kierowcy Ferrari – Raikkonen i Massa, uzyskując czasy poniżej jednej minuty i 17 sekund (czas Raikkonena wyniósł 1:16,558). Pierwszą piątkę zamykali w tym momencie Kovalainen, Hamilton i Kubica (Polak miał już ponad sekundę straty do Raikkonena). W 19 minucie Hamilton wykręcił 1:16,874 i awansował na drugie miejsce. Na kolejnym kółku Brytyjczyk jechał jeszcze szybciej, ale popełnił błąd w nawrocie i nie poprawił czasu. Czołówka jeździła jak na razie na twardszej z dwóch mieszanek. Jadący właśnie na oponach bez białego paska Kubica poprawił się w 23 minucie na 1:17,190, ale nadal był piąty.

W chwilę później Jarno Trulli (Toyota) wykonał efektowny piruet w w szykanie, ale jakimś cudem uniknął uderzenia w bandę i mógł kontynuować jazdę. Tuż przed upływem pierwszych trzydziestu minut Heidfeld uzyskał czas 1:17,380 i znalazł się tuż za Kubicą na szóstej pozycji. W międzyczasie Kovalainen pojawił się na torze na supermiękkich oponach, ale nie zdołał poprawić swojego czasu. Heidfeld kontynuował jednak jazdę na twardszej mieszance i poprawił się na 1:17,071 (P4), a następnie awansował na drugie miejsce z czasem 1:16,589 (zaledwie 0,031 straty do Raikkonena).

W 67 minucie Nelson Piquet Jr zatrzymał się we wjeździe do boksów i mechanicy Renault musieli dopchać jego bolid do stanowiska serwisowego francuskiej stajni. Brazylijczyk nie pojawił się już więcej na torze. W chwilę później nastąpiła zmiana na szczycie tabeli czasowej, jako że najszybszy czas (1:16,413) wykręcił na twardszych oponach Massa. Na torze był także Kubica, który jadąc z kolei na supermiękkich oponach wykręcił 1:17,162 i awansował na piąte miejsce. Massa nadal jechał bardzo szybko i w środkowym sektorze ustanowił najlepszy czas, ale ostatecznie nie zdołał poprawić czasu.

Szansy na poprawę czasu nie wykorzystał także Raikkonen, który znowu popełnił błąd w ostatniej szykanie. Na kolejnym kółku Fin wykręcił już jednak 1:16,250 i odzyskał pierwsze miejsce. W połowie sesji pozostałe miejsce w pierwszej dziesiątce zajmowali: Massa, Heidfeld, Hamilton, Kubica, Kovalainen, Kazuki Nakajima (Williams), David Coulthard (Red Bull), Sebastian Vettel (Toro Rosso) i Trulli. Ten ostatni miał niewiele ponad sekundę straty do najszybszego kierowcy. W 49 minucie Nico Rosberg (Williams) uzyskał na bardziej miękkich oponach czas 1:17,186 i awansował na siódme miejsce.

Kubica powrócił na tor kilka minut przed początkiem ostatnich 30 minut sesji i na twardych oponach uzyskał czas 1:16,660, który zapewnił mu awans na czwarte miejsce. W chwilę później Alonso popełnił błąd w drugim zakręcie i zatrzymał się z w poprzek toru z tylnymi kołami na mokrej trawie. Oznaczało to tyle, że Hiszpan nie mógł kontynuować jazdy i jego bolid musiał być odciągnięty na pobocze. Tymczasem Kubica awansował na trzecie miejsce z czasem 1:16,431. Polak jechał na granicy swoich możliwości, ocierając się wręcz o bandę w jednym miejscu.

Jazda taka przynosiła jednak efekty i na jednym z kolejnych okrążeń Kubica wykręcił czas 1:16,023, awansując na pierwsze miejsce. Raikkonen spadł na drugie miejsce, a za Finem znaleźli się kierowcy McLarena. W 65 minucie Timo Glock (Toyota) uderzył lekko w bandę w drugiej szykanie i zatrzymał się na poboczu z uszkodzonym zawieszeniem bądź tylko pękniętą oponą. Tak czy inaczej był to koniec jazdy na dziś dla Niemca, który na 20 minut przed końcem sesji zajmował trzynaste miejsce.

W chwilę później na poboczu zatrzymał się także Massa, jednak w tym przypadku powodem były problemy techniczne z bolidem. Brazylijczyk zaparkował F2008 kilkadziesiąt metrów za nawrotem i wysiadł z kokpitu. Porządkowi mieli jednak wyraźne problemy z odciągnięciem samochodu w bezpieczne miejsce, gdyż była tylko niewielka szczelina w bandzie i trudno było w nią dobrze wcelować. Cała procedura zajęła kilka minut, ale w końcu udało się i żółta flaga znikła. W tym momencie Massa zajmował piąte miejsce, mając niespełna 0,4 sekundy straty do Kubicy.

Niespełna 10 minut przed końcem sesji Hamilton wykręcił 1:15,766 na supermiękkich oponach i awansował na pierwsze miejsce. Trzy minuty przed końcem sesji Webber wpadł w poślizg w drugiej szykanie i zatrzymał się na żwirowym poboczu, ale po chwili udało mu się powrócić na tor i mógł kontynuować jazdę. Tymczasem do końca sesji nikt nie zdołał już poprawić czasu Hamiltona i to Brytyjczyk wygrał drugą sesję treningową, pokonując Kubicę o niespełna 0,3 sekundy. Pierwszą piątkę zamknęli Raikkonen, Kovalainen i Massa.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 23°C
Temperatura powietrza: 21°C
Prędkość wiatru: 1,8 m/s
Wilgotność powietrza: 86%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
jędruś, 07.06.2008 12:44[!]
Kubek bardzo ładnie . Heidfeld chyba też się nareszcie uporał z rozgrzewaniem opon , bo pozycje dziś ma bardzo wysokie .
Honda dużo problemów . A zapowiadali walkę ... Eh ...
O Nelsinho nie ma nawet co wspominać ... Sutil znów trochę odstaje do Fisco .
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca