F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2008
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Turcji
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Chin
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2008
Klasyfikacje generalne 2008
Statystyki z sezonu 2008

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Gilles Villeneuve.
Grand Prix du Canada 20088 czerwca
Circuit Gilles Villeneuve
Długość toru: 4,361 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 305,270 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:12,275 - Ralf Schumacher (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,622 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
207,165 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Konf. prasowa po wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Część unilateralna

Robert, cofnijmy się do pit-lane po pierwszym postoju, gdzie byłeś na końcu drogi w boksach razem z Kimi Raikkonenem, stojąc na czerwonym świetle. Sądzę, że wiesz co się stało z Kimim i Lewisem Hamiltonem.
Robert Kubica
: „Tak, zatrzymywaliśmy się na postoju wszyscy razem na tym samym okrążeniu za samochodem bezpieczeństwa. Czerwone światło paliło się ciągle w wyjeździe z boksów, podobnie jak w zeszłym roku, kiedy też się zatrzymałem. Kimi zatrzymał się obok mnie i wtedy usłyszałem duże uderzenie oraz zobaczyłem, że bolid Kimiego się poruszył. Zdałem sobie sprawę, że to był Lewis.

Utrzymałem koncentrację, czekając na zielone światło i udało mi się dobrze ruszyć. Wtedy utknąłem za wolniejszymi bolidami i nie mogłem wykonać żadnego manewru wyprzedzania. Kiedy ostatni bolid zjechał do boksów – myślę, że to był Timo Glock – miałem osiem okrążeń na zwiększenie przewagi o 16 czy 17 sekund, aby wyjechać po moim ostatnim postoju przed Nickiem.

To było siedem kółek kwalifikacyjnych. Nigdy nie walczyłem tak bardzo i cisnąłem tak mocno, bo wiedziałem, że muszę mieć około 21 sekund przewagi i udało mi się uzyskać 24, więc to był wspaniały wyścig”
.

Jakie były warunki na torze w drugiej części wyścigu, kiedy cisnąłeś tak mocno i w istocie jak trudno było zachować cierpliwość, gdy jechałeś w korku?
RK
: „Cóż, nie było łatwo. Zawsze jest ciężko, kiedy wyjeżdża samochód bezpieczeństwa, a ja miałem trochę pecha, bo zabrakło trzech sekund, abym zjechał do boksów, gdy były one jeszcze otwarte. Jednakże kiedy dojeżdżałem do wjazdu z boksów, żółte światełka zaczęły migać, więc nie mogłem zjechać na postój.

Miałem trochę pecha. Potem walczyłem z wolniejszymi samochodami i z Fernando Alonso jadącym zaraz za mą, i próbującym mnie wyprzedzić. Kierowcy (jadący przede mną) także walczyli, więc traciłem dużo czasu do liderów, ale ostatecznie udało mi się wyrobić odpowiednią przewagę. Ostatnie kilka okrążeń było bardzo, bardzo ciężkich.

Nie cisnąłem i zespół mówił mi, żebym był spokojny i nie cisnął za mocno. Nie cisnąłem już od 10 albo 15 okrążeń. To było po prostu niesamowite. Jak tylko zjechałeś z optymalnej linii jazdy, miałeś zniszczoną nawierzchnię i najeżdżałeś na piasek, więc było bardzo, bardzo trudno”
.

Czy możesz opisać swoje emocje i jak to jest wygrać swoje pierwsze gran prix, kiedy wracasz myślami do swoich wczesnych dni? Co to oznacza wygrać tutaj w Ameryce Północnej, gdzie mieszka tylu Polaków?
RK
: „To fantastyczne, wygrać mój pierwszy wyścig dla zespołu BMW Sauber, z którym jestem związany od początku. Dorośliśmy razem i dziękuje zespołowi za zapewnienie mi dobrego samochodu, udało nam się wywalczyć pierwsze i drugie miejsce. Może szybkość nie jest jeszcze najlepsza, ale w tym wyścigu byliśmy w odpowiednim miejscu.

W pierwszym przejeździe nie mogliśmy sprostać tempu Lewisa, bo mieliśmy pewne problem z ciśnieniem, ale po tym, kiedy zmieniliśmy ciśnienie, samochód był bardzo dobry. Jednakże był to fantastyczny wyścig, fantastyczny dla mnie, dla mojego kraju i dla fanów. Dziękuje im za dopingowanie mnie w Kanadzie”
.

Nick, było niemal tak wielu liderów wyścigu, jak w Grand Prix Włoch w 1971 roku. Siedmiu liderów, a ty byłeś jednym z nich. Oczywiście jechałeś na innej strategii niż Robert i było bardzo trudno, jednak osiągnąłeś wspaniały rezultat na koniec dnia.
Nick Heidfeld
: „Tak, oczywiście jestem bardzo szczęśliwy z drugiej pozycji. Jestem bardzo zadowolony za Roberta i cały zespół – nasz pierwszy dublet w historii. To był dla mnie dobry wyścig i dobry końcowy wynik w sytuacji, w jakiej znajduję się obecnie. Ostatnimi czasy zmagałem się z samochodem, jednak zobaczyliśmy w ten weekend, że moja sytuacja się poprawia.

Miałem słaby start i wyprzedził mnie Rubens Barrichello. Zdołałem go wyprzedzić i wtedy – jak sądzę – miałem najlepsze tempo w stawce poza Lewisem na twardych oponach i to był dobry znak. Szczęście uśmiechnęło się do mnie, ponieważ byłem w stanie pojechać dość długi pierwszy przejazd, byłem w stanie zbudować sobie przewagę i wyjechałem nawet przed Robertem na drugi przejazd.

Wtedy zdecydowaliśmy się na zmianę strategii na jeden stop i założyliśmy bardziej miękkie opony, co uważam za dobry wybór. Miałem jednak trudności na tych oponach. Zauważyłem to już podczas kwalifikacji i to nie ułatwiło sprawy”
.

Jak ciężko było na bardziej miękkiej z dwóch mieszanek Bridgestone? Sądzę, że wykonałeś jakieś 40 okrążeń na tych oponach?
NH
: „Tak, Było z pewnością ciężko, jednak z drugiej strony o wiele lepiej niż rok temu. Jeśli pamiętasz, w zeszłym roku na swoim ostatnim przejeździe Fernando został wyprzedzony przez Takumę Sato. Chyba każdy to pamięta. W tym roku mieszanka ta nie była dla mnie bardzo szybka w samochodzie zatankowanym prawie pod korek, jednak byłem w stanie utrzymać za sobą na przykład Alonso”.

Jakie były warunki na torze? Jak nawierzchnia poradziła sobie z wysoką temperaturą?
NH
: „Z jednej strony nie tak powinien wyglądać tor F1, ale z drugiej było o wiele lepiej, niż oczekiwałem, ponieważ wczoraj podczas kwalifikacji było jeszcze gorzej, niż dziś pod koniec wyścigu. Tak więc naprawy, które zostały przeprowadzone przez noc były skuteczne, jednak nie tak powinno to wyglądać”.

Jesteś częścią tego zespołu jak każda inna osoba. Dublet z pierwszym zwycięstwem dla Roberta – jest to pierwszy taki rezultat po tym, co osiągnął 10 lat temu zespół Jordan. Twoje przemyślenia na temat tego wspaniałego dnia dla zespołu BMW Sauber?
NH
: „Owszem, jestem z tym zespołem od początku. Byłem z BMW zarówno w Williamsie, jak i w Sauberze. Wspaniale jest świętować zwycięstwo zespołu z Robertem i od razu mieć dublet. Sądzę, że to pokazuje, iż nadal idziemy w dobrym kierunku. Pokazuje to też, że przez ostatnie trzy lata zdołaliśmy osiągnąć założone cele, które jak sądzę wyznaczyliśmy sobie bardzo wysoko jak na standardy F1.

Celem na ten rok było wygranie wyścigu i to nam się udało. W następnym sezonie naszym celem jest walka o mistrzostwo i możecie nam wierzyć, że pracujemy nad tym z całą siłą. Wielkie podziękowania dla zespołu, zwłaszcza dla chłopaków z Hinwil, którzy zbudowali dla mnie nowe nadwozie. Po tym jak Alonso wjechał we mnie w Monaco, było ono mocno zniszczone”
.

David, świetna jazda. Strategia jednego pit-stopu sprawdziła się w związku z gorącymi wydarzeniami w pit-lane, ale był to długi, gorący wyścig.
David Coulthard
: „Tak, to prawda. Ostatecznie byliśmy w stanie odjechać innym bolidom, które miały taką samą strategię. Myślę, że nawet prowadziłem przez chwilę, jedno okrążenie przed moim zjazdem do boksu. Potem oczywiście czekał mnie długi przejazd na bardziej miękkich oponach. Był problem z łuszczeniem, ale myślę, że sytuacja była taka sama dla wszystkich. Poza tym nadal występował problem z pękaniem toru.

Na szczęście miałem wystarczająco dużą przewagę nad Rubensem, który przytrzymywał resztę kierowców, a także nad Timo Glockiem. Nie utrudniał mi on zbytnio na koniec jazdy. Był to jednak gorący wyścig i musisz być naprawdę skoncentrowany, nawet kiedy jedziesz wolno, próbując ochraniać hamulce, ponieważ wystarczy nieznaczny wyjazd poza idealną linię i już jesteś na kamyczkach. Był to więc bardzo ciężki wyścig i jestem zachwycony, jako że w ogóle nie oczekiwałem podium w ten weekend.

Miałem straszny początek sezonu i wszyscy z zespołu mieli dużo pracy w fabryce, aby ponaprawiać wszystkie części z powodu moich przeróżnych wypadków, więc jestem również z nich bardzo zadowolony. To duża zasługa Red Bulla i pracy wykonywanej przez cały zespół”
.

Lekko wyjechałeś poza idealną linię pod koniec wyścigu. Był to odosobniony incydent, czy miały też miejsce inne?
DC
: „Ten był najgorszy. Zahamowałem ciut wcześniej niż zwykle – wierzcie lub nie – ale lekko przekroczyłem moment skrętu i niestety ściągnęło mnie na żwir. Kiedy już się tam znajdziesz, to niesamowicie ciężką pracą wydaje się być wyjście z takiej sytuacji.

Na szczęście miałem około 18 sekund przewagi nad Rubensem, więc nie było zbyt dużego ryzyka utraty pozycji. Musiałem tylko dojechać do mety. Najśmieszniejsze było to, że tuż po wyścigu bolid zatrzymał się w pit-lane. Nie wiem, co tam się stało, ale jestem szczęśliwy, że stało się to już po przejechaniu linii mety, a nie na ostatnim okrążeniu”
.

Co oznacza dla ciebie to podium w kontekście twojej długiej i barwnej kariery?
DC
: „Cóż, myślę że jest to moje 62 podium w karierze i jestem z niego tak zadowolony, jak z tego w 1994 roku, kiedy pierwszy raz na nim zagościłem. W Kanadzie zdobyłem też swoje pierwsze punkty w 1994 roku. Jestem w refleksyjnym nastroju w mojej karierze, jako że oczywiste jest, iż 15 sezonów to bardzo długo dla każdego, szczególnie po tak paskudnym początku sezonu.

Świetnie jest widzieć młodych chłopaków zdobywających swoje pierwsze zwycięstwo. Jestem bardzo zadowolony z Roberta i BMW. Myślę, że są zasłużonymi zwycięzcami tego Grand Prix. Jak już mówiłem, jestem szczególnie zadowolony z pracy całego mojego zespołu. To mój czwarty rok w Red Bullu. Zaczęliśmy naszą przygodę cztery lata temu, aby podnieść jak najwyżej zespół i tak jak BMW jesteśmy teraz w zwyżkowej formie. Możemy być z siebie naprawdę dumni”
.

Robert, prowadzisz teraz w mistrzostwach. Czy mogę zapytać Cię o rok poprzedzający i wypadek, jaki miałeś tu wtedy? Jak to jest teraz, kiedy jesteś na najwyższym miejscu podium w Grand Prix Kanady 12 miesięcy później. Cóż za niesamowity rok.
RK: „Tak, to był niesamowity wyścig, ale także trudny rok. W ostatnim sezonie miałem duże kłopoty i jestem szczęśliwy, że udało się rozwiązać parę rzeczy, które nie pracowały prawidłowo w ostatnim sezonie. Radzę sobie bardzo dobrze w tym roku. Myślę, że to pokazuje tylko, jakie miałem problemy we wcześniejszym roku.

Jestem bardzo zadowolony, mogąc być w Kanadzie, gdzie miałem duży wypadek w ostatnim sezonie. To jest coś niesamowitego teraz. Celem było wygranie grand prix w tym sezonie i dokonaliśmy tego. Prowadzimy w mistrzostwach kierowców, więc mam nadzieję, że zespół da mi 100 procentowe wsparcie, aby spróbować i może obronić to do ostatniego wyścigu”
.

Źródło: FIA.com

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
mielony, 10.06.2008 07:41[!]
A może Nick pluje sobie w brodę (dosłownie...) że po tym jak go wyprzedził Kubica dalej walczył z Alonso (nawet po tym jak dostał info że Alonso jedzie na 2 stopy). Tracił przez to sporo czasu gdy Kubica odjeżdżał.
Rok temu był drugi teraz też, apetyt rośnie w miarę jedzenia. Poza tym nie mógł rok temu tak od razu świętować bo czekali na wiadomości o stanie Roberta.
A P8 w Q3 nie było takim złym wynikiem zważywszy na to ile miał paliwa, zjechał na 29 okr. a czołówka na 19.
Czy mi się zdawało, ale Nick miał chyba mniej zniszczone opony po 41 okrążeniach niż DC po 33. To może tłumaczyć problemy Nicka z rozgrzewaniem opon - za bardzo je oszczędza... :)
jędruś, 10.06.2008 15:07[!]
Dla Coulharda to podium znaczy wiele , bardzo wiele . To jego pierwsze punkty w tym seznie , to pierwsze podium Red Bulla od niemal roku . David teraz rozpocznie zaciętą batalię o nowy kontrakt .
Banditto, 10.06.2008 17:44[!]
Poprzedni link zacznie działać za jakieś 4 dni, kiedy wyzeruje się limit, więc daje nowy działający link: konferencja.avi
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca