F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2008
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Turcji
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Chin
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2008
Klasyfikacje generalne 2008
Statystyki z sezonu 2008

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Silverstone.
Santander British Grand Prix 20086 lipca
Silverstone Circuit
Długość toru: 5,141 km
Liczba okrążeń: 60
Pełny dystans: 308,355 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:18,233 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:18,739 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
222,630 km/h - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.23Heikki KovalainenMcLaren MP4-231:19,989--35
2.10Mark WebberRed Bull RB41:20,5200,5310,53132
3.22Lewis HamiltonMcLaren MP4-231:20,5430,5540,02331
4.9David CoulthardRed Bull RB41:20,5890,6000,04636
5.7Nico RosbergWilliams FW301:20,7480,7590,15943
6.15Sebastian VettelToro Rosso STR31:20,8050,8160,05743
7.16Jenson ButtonHonda RA1081:20,9290,9400,12439
8.2Felipe MassaFerrari F20081:20,9430,9540,01418
9.8Kazuki NakajimaWilliams FW301:20,9850,9960,04218
10.17Rubens BarrichelloHonda RA1081:21,0021,0130,01734
11.4Robert KubicaBMW Sauber F1.081:21,0231,0340,02133
12.1Kimi RaikkonenFerrari F20081:21,2751,2860,25231
13.3Nick HeidfeldBMW Sauber F1.081:21,4351,4460,16036
14.12Timo GlockToyota TF1081:21,4721,4830,03718
15.5Fernando AlonsoRenault R281:21,5111,5220,03927
16.21Giancarlo FisichellaForce India VJM011:21,5201,5310,00942
17.14Sebastien BourdaisToro Rosso STR31:21,6341,6450,11439
18.6Nelson Piquet JrRenault R281:21,6421,6530,00845
19.20Adrian SutilForce India VJM011:21,7561,7670,11430
20.11Jarno TrulliToyota TF1081:22,1962,2070,44023
107% najlepszego czasu: 1:25,588

Heikki Kovalainen (McLaren) okazał się najszybszym kierowcą podczas ostatniej z dwóch piątkowych sesji treningowych na torze Silverstone. Fin pokonał o ponad pół sekundy Marka Webbera (Red Bull) i swojego zespołowego kolegę Lewisa Hamiltona. Robert Kubica (BMW Sauber) po problemach z bolidem popołudniową sesję ukończył tuż za pierwszą dziesiątką, podobnie zresztą jak Kimi Raikkonen (Ferrari).

Druga sesja rozpoczęła się od razu od dużej aktywności na torze. Jako pierwszy czas okrążenia ustanowił Timo Glock (Toyota), wykręcając 1:22,840. W chwilę później szybciej od Niemca pojechało kilku kierowców, wliczając w to Kubicę. Na czele klasyfikacji po sześciu minutach znajdował się Kovalainen z czasem 1:21,534, jednak wkrótce wynik ten poprawił Nico Rosberg (Williams), wykręcając na bardziej miękkich oponach z białym paskiem czas 1:21,532. Niemiec nie utrzymał się jednak długo na pierwszym miejscu, bowiem wkrótce na szczycie tabeli znaleźli się obaj kierowcy McLarena – Hamilton uzyskał czas 1:21,282, a Kovalainen 1:21,387.

Po upływie kwadransa Felipe Massa (Ferrari) nie miał przejechanego ani jednego okrążenia. Brazylijczyk nadal czekał w boksach na ukończenie naprawy bolidu po przedpołudniowej kraksie. Tymczasem Rosberg uzyskał identyczny czas jak Hamilton – 1:21,282 – i awansował na drugie miejsce. Szybciej od Kovalainena pojechał także najwolniejszy kierowca z pierwszej sesji – Rubens Barrichello (Honda), który wskoczył na trzecie miejsce. Najszybszym z kierowców BMW był w tym momencie Nick Heidfeld, który zajmował piąte miejsce, natomiast Kubica był dwunasty i w dodatku wydawało się, że są jakieś problemy z jego bolidem. Co ciekawe, całą stawkę dzieliła w tym momencie niecała sekunda.

W 22 minucie Glock zatrzymał się na torze tuż za zakrętem Club. Niemiec poinformował przez radio zespół Toyoty, że nie mógł zmieniać biegów. Dla Timo, który zajmował w tym momencie trzynaste miejsce wydawało się to być końcem jazdy na dziś. Tymczasem na czele klasyfikacji znaleźli się Sebastian Vettel (Toro Rosso) i Webber – Vettel wykręcił 1:20,805, a Webber 1:21,246. Następnie szybciej od Webbera pojechał Hamilton (1:21,026), a wynik Vettela zdołał poprawić na bardziej miękkich oponach Kovalainen, który z czasem 1:20,353 awansował na pierwsze miejsce.

Kubica po upływie godziny od rozpoczęcia sesji nadal był w boksie i w tym momencie zajmował 17 miejsce. Pierwsza dziesiątka wyglądała następująco: Kovalainen, Vettel, Hamilton, Barrichello, Webber, Jenson Button (Honda), Rosberg, David Coulthard (Red Bull), Raikkonen i Heidfeld. W końcu w 35 minucie Kubica powrócił na tor, a do przejechania pierwszego kółka szykował się także Massa. Polak podczas kilkuokrążeniowego przejazdu nie zdołał poprawić swojego dotychczasowego wyniku i po powrocie do boksów nadal był siedemnasty. Tymczasem Massa przejechał tylko jedno kółko zapoznawcze i także powrócił do boksów.

W połowie sesji w kolejności kierowców w pierwszej dziesiątce była następująca: Kovalainen, Vettel, Rosberg, Barrichello, Hamilton, Webber, Button, Coulthard, Raikkonen i Heidfeld. Kilka minut później szybciej od Hamiltona pojechali także Button i Kazuki Nakajima (Williams), awansując na miejsca 4 i 5. Tymczasem Rosberg przeskoczył Vettela i awansował na drugie miejsce z czasem 1:20,748. Na torze byli także Kubica i Massa. Polak poprawił się na bardziej miękkich oponach na 1:21,023 i wskoczył na siódme miejsce, natomiast Massa na swoim pierwszym okrążeniu pomiarowym w drugiej sesji wykręcił czas 1:21,302 i znalazł się na 11 pozycji.

W 53 minucie Kovalainen jako pierwszy przełamał barierę jednej minuty i 20 sekund, umacniając się na szycie tabeli czasowej – jego przewaga nad drugim Rosbergiem wynosiła w tym momencie ponad 0,7 sekundy. Pół godziny przed końcem sesji pierwsza dziesiątka wyglądała następująco: Kovalainen, Rosberg, Vettel, Button, Nakajima, Barrichello, Kubica, Hamilton, Webber i Coulthard. W chwilę później z bolidu Trullego odpadło pod koniec najdłuższej prostej tylne skrzydło i Włoch po serii obrotów wokół własnej osi uderzył bokiem bolidu w barierę z opon, wytracając jednak po drodze sporo prędkości. Tym samym dla Toyoty był to raczej koniec jazdy na dzisiaj. Glock zajmował w tym momencie 18 miejsce, a Trulli był ostatni.

W 68 minucie sesji bliskie spotkanie z bandą miał także Nakajima. Japończyk wpadł w poślizg na wyjściu z zakrętu Abbey i uderzył przodem bolidu w bandę tuż przed mostem, a następnie także tyłem auta. Był jednak w stanie kontynuować jazdę i uszkodzonym bolidem bez przedniego skrzydła dowlekł się do boksów. Tymczasem Webber i Massa jadąc na oponach z białym paskiem poprawili swoje czasy, awansując odpowiednio na miejsca 3 i 6. Kubica na kwadrans przed końcem sesji zajmował dziewiąte miejsce, a pierwszą dziesiątkę zamykał Hamilton – obaj kierowcy tracili ponad sekundę do Kovalainena.

W 84 minucie Webber uzyskał czas 1:20,520 i awansował na drugie miejsce. Hamilton także zdołał się poprawić, wskakując na trzecie miejsce z czasem 1:20,543. Tymczasem Glock mógł wznowić jazdę po tym, jak jego bolid wrócił do boksów w trakcie sesji i mechanikom Toyoty udało się usunąć usterkę w skrzyni biegów. Niemiec zajmował w tym momencie przedostatnie miejsce, jednak w końcówce sesji wykręcił na bardziej miękkich oponach czas 1:21,472, awansując na 14 miejsce. Lepszy czas uzyskał także Coulthard (1:20,589), kończąc sesję na czwartej pozycji.

Po zakończeniu drugiej sesji odbyła się kolejna próba z nowym oprogramowaniem do jednolitych ECU, które ma pozwolić na zmianę przepisów dotyczących samochodu bezpieczeństwa (SC). Podobnie jak dwa tygodnie temu we Francji, wokół toru i w kokpitach bolidów pojawiły się sygnały informujące o wyjeździe na tor samochodu bezpieczeństwa. Kierowcy mieli pięć sekund na potwierdzenie odebrania tego sygnału i przełączenie samochodu w tryb jazdy za SC, po czym wrócili do boksów z wolniejszą niż zwykle prędkością.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 33°C
Temperatura powietrza: 21°C
Prędkość wiatru: 3,6 m/s
Wilgotność powietrza: 37%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
czarodziej_f1, 04.07.2008 16:48[!]
Jestem bardzo spokojny jeśli chodzi o formę Roberta i BMW. To będzie baaardzo udany weekend;)
fisi, 04.07.2008 16:50[!]
Robert tak czy inaczej ma 5 czas dnia i szanse na poprawe jutro. Ciekawe czy w BMW są zadowoleni.
niza, 04.07.2008 16:59[!]
tak naprawdę to realistyczną pozycję każdego zespołu poznamy jutro, dziś każdy z nich testował co innego i stąd takie rozbieżności w czasach najlepszych zespołów. Ja bym się nie martwiła co do postawy BMW i Roberta, będzie dobrze !!!! :)
Banditto, 04.07.2008 17:15[!]
Statek, 04.07.2008 17:28[!]
Brawa dla mechaników Ferrari wiedziałęm,że zdołają bolid zrobić.Ferrari w 1 sesji wyrażnie jezdziło z myślą o wyścigu z dużym obciażeniem paliwem Mclaren jechał swoje czyli jazda z niedużą ilością.Normalny trening...ale brawa wielkie dla mechaników Ferrari.
kumien, 04.07.2008 17:50[!]
@Banditto
Rubens chyba powiedział Jensonowi, że tym bolidem będzie walczył o pierwszą ósemkę w wyścigu :D
michal5, 04.07.2008 17:58[!]
pogoda w Silverstone na weekend

http://www.weathe...36hr_topnav_business
mbg, 04.07.2008 18:02[!]
Dzisiaj było dośc sucho na torze, jutro ma padac więc układ sił w "Qualu" może byc pomieszany, gdyż zespoły nie miały okazji przetestowac pracy bolidu na mokrej nawierzchni (Chyba, że z rana też popada). Jutro może byc ciekawie.

McLaren-Mercedes - Widac w domu czują się świetnie, Kovalainen kilka razy poprawiał swój rezultat, a Hamilton wyskoczył w końcówce z cienia. W "Qualu" mogą wygrac.
Red Bull - Widac duży postęp w pracach rozwojowych bolidu. Dzisiaj wypadli bardzo dobrze, jutro mogą wszystkich zaskoczyc
Williams - Po tym zespole ciężko jest coś powiedziec gdyż nigdy ich dobre wyniku w treningu nie mają odzwierciedlenia w "Qualu".
Ferrari - Bolid Massy widac nie jest jeszcze do końca "do głaskany", do jutra powinni się ze wszystkim uporac, zaś co do Raikonena to coś mu nie idzie w tym roku na tym torze. Zobaczymy jutro, Ferrari może znacznie poprawic swoje osiągi
Torro Rosso - Widac silnik znacznie poprawia ubytki aerodynamiczne, tradycyjnie duże prędkoście na prostych i szacunek dla Vettela za wyciśnięcie z bolidu wszystkiego co się dało. Bourdais musi poprawic osiągi jeśli chce zosta w STR.
BMW - Widac zespół ma jakieś problemy, Nick i Robert chyba nic więcej nie mogli osiągnąc. BMW musi poprawic zdecydowanie balans. Widac że F1.08 jest dośc trudny w prowadzeniu (stąd ta duża przewaga Roberta na Nick'iem. Nie tam jakieś problemy z oponami ;).
Renault - Bardzo słaby dzien dla Renault. Widac przewagę Alonso, nad Piguet'em, ale ten bolid chyba jest jednym z trudniejszych w prowadzeniu, poza tym widac, że w tym sezonie są bardzo awaryjni. Chyba nie uda im się zajśc w Qualu za daleko (Alonso może P9, Piguet pewnie nie wejdzie do Q3)
Toyota - 'no comment' (Batman im nie pomógł :)
Honda - zastanawiają mnie zawsze słabe osiągi prezentowane na prostej przez Button'a. Tłusty jest czy co.
Ogólnie niezły 2 trening w wykonaniu Hondy
Force India - Tradycyjnie znowu tyły.
FoX4, 04.07.2008 18:44[!]
Button przerzucił się na triathlon i od razu widać progres :D
Jankes, 05.07.2008 09:37[!]
"Kubica po upływie godziny od rozpoczęcia sesji nadal był w boksie..."
"...W końcu w 35 minucie Kubica powrócił na tor..."
A co to, Rob time traveler czy jak? nie powinno być po upływie pół godziny?
rafaello85, 05.07.2008 10:48[!]
Mechanicy Ferrari uwinęli się w ekspresowym tempie:)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca