F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2009
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2009
Klasyfikacje generalne 2009
Statystyki z sezonu 2009

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Albert Park.
ING Australian Grand Prix 200929 marca
Melbourne Grand Prix Circuit
Długość toru: 5,303 km
Liczba okrążeń: 58
Pełny dystans: 307,574 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:24,408 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:24,125 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,011 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.16Nico RosbergWilliams FW311:26,687--19
2.17Kazuki NakajimaWilliams FW311:26,7360,0490,04921
3.4Kimi RaikkonenFerrari F601:26,7500,0630,01424
4.23Rubens BarrichelloBrawn BGP0011:27,2260,5390,47621
5.2Heikki KovalainenMcLaren MP4-241:27,4530,7660,22715
6.22Jenson ButtonBrawn BGP0011:27,4670,7800,01412
7.3Felipe MassaFerrari F601:27,6420,9550,17524
8.10Timo GlockToyota TF1091:27,7101,0230,06824
9.20Adrian SutilForce India VJM021:27,9931,3060,28320
10.7Fernando AlonsoRenault R291:28,1231,4360,13016
11.6Nick HeidfeldBMW Sauber F1.091:28,1371,4500,01420
12.9Jarno TrulliToyota TF1091:28,1421,4550,00522
13.5Robert KubicaBMW Sauber F1.091:28,5111,8240,36921
14.21Giancarlo FisichellaForce India VJM021:28,6031,9160,09216
15.12Sebastien BuemiToro Rosso STR41:28,7852,0980,18227
16.1Lewis HamiltonMcLaren MP4-241:29,0422,3550,25718
17.14Mark WebberRed Bull RB51:29,0812,3940,0397
18.8Nelson Piquet JrRenault R291:29,4612,7740,38025
19.11Sebastien BourdaisToro Rosso STR41:29,4992,8120,03821
20.15Sebastian VettelRed Bull RB51:32,7846,0973,2854
107% najlepszego czasu: 1:32,755

Za nami pierwsza sesja treningowa nowego sezonu Formuły Jeden. Najszybszym kierowcą tej sesji okazał się Nico Rosberg, który wykręcił czas 1:26,687. Tuż za nim uplasował się jego kolega z zespołu – Kazuki Nakajima, a pierwszą trójkę dopełnił Kimi Raikkonen, który przez większość czasu trwania tego treningu dyktował tempo.

Jako pierwszy na torze pojawił się dziś Robert Kubica, który po wykonaniu okrążenia instalacyjnego od razu zjechał do boksów. To samo uczynili również pozostali kierowcy, z wyjątkiem Alonso i Barrichello. W tym momencie na torze zapanował na dłuższą chwilę spokój. W tym czasie bolidy zostały dokładnie sprawdzone pod względem ewentualnych usterek, co wiąże się często z koniecznością rozłożenia bolidu prawie na czynniki pierwsze. Po 25 minutach na torze pojawił Rubens Barrichello, jednak on również wykonał jedynie okrążenie instalacyjne.

Po Brazylijczyku na torze pojawił się pierwszy kierowca z zamiarem ustanowienia czasu – Sebastian Buemi, który wykonał pierwsze pomiarowe okrążenie tego sezonu i osiągnął czas 1:41,493, jednak już na kolejnym okrążeniu poprawił swój rezultat o prawie pięć sekund, a na kolejnych o następne kilka sekund. Na 55 minut przed końcem sesji na torze zaczęli się pojawiać pozostali kierowcy. Tempo dyktował już wtedy Kimi Raikkonen, który po wykonaniu zaledwie 4 okrążeń poprawił pierwszy czas weekendu o prawie 12 sekund. Po kolejnych 10 minutach wszyscy kierowcy oprócz Fernando Alonso mieli już na swoim koncie po kilka mierzonych okrążeń. Mniej więcej w połowie sesji, w drugim sektorze zatrzymał się pierwszy pechowiec – Sebastian Vettel, w którego bolidzie nagle wzrosło ciśnienie w układzie hydraulicznym i nie był on w stanie nawet dojechać do boksów.

Na 30 minut przed końcem sesji na czele był Rubens Barrichello z czasem 1:27,743, jednak w tym momencie na pierwszą pozycję powrócił Kimi Raikkonen, będący pierwszym kierowcą, który skorzystał z bardziej miękkich opon. W tym momencie na torze pojawił się też Fernando Alonso i był to dla Hiszpana pierwszy wyjazd na tor w celu uzyskania czasu.

W przeciągu następnych minut sytuacja na torze ponownie uspokoiła się, ponieważ część zawodników zjechała do boksów na dłuższy postój, by przygotować się do ostatniej próby poprawy czasu. W tym czasie inne zespoły skupiły się na jeździe z większą ilością paliwa. Na kwadrans przed zakończeniem sesji na czele znajdował się wciąż Kimi Raikkonen z rezultatem 1:26,750 wykonanym na bardziej miękkich oponach, a pół sekundy za nim był Nico Rosberg, który korzystał z twardszych opon.

Po raz ostatni większość zawodników wyjechała na tor na pięć minut przed końcem sesji. Na prowadzenie wyszedł wtedy Rosberg z czasem 1:26,687, a niewiele gorszym czasem popisał się Kazuki Nakajima, który zajął drugie miejsce. Utrzymali oni swe pozycje już do samego końca. Za nimi znalazł się Raikkonen, który nie zdołał już poprawić swojego rezultatu. Robert Kubica uplasował się na pozycji trzynastej z 1,8s straty po sporych problemach z przyczepnością tylnej osi.

Cała sesja przebiegała spokojnie i oprócz drobnych wizyt poza torem, które przydarzyły się większości zawodników, jedynie w bolidzie Nakajimy uległa awarii tylna prawa opona, a Nelson Piquet wpadł w poślizg w pierwszym zakręcie i wypadł na żwir. Skończyło się to jednak nie najgorzej dla młodego Brazylijczyka, ponieważ był w stanie powrócić na tor.

Podsumowując można powiedzieć, że za nami ciekawa sesja treningowa, jednak nie może ona być uznana za miarodajną w jakikolwiek sposób. Z pewnością jednak zobaczymy w tym sezonie więcej ekip walczących o punkty. W zeszłym roku inauguracyjny wyścig ukończyła garstka kierowców i często pojawiały się wtedy głosy, że spowodowane to było zmianami w regulaminie wprowadzonymi przed sezonem. Ze względu na liczne błędy popełniane przez kierowców można snuć obawy, że w tym roku możemy mieć "powtórkę z rozrywki". Jak będzie faktycznie okaże się dopiero w niedzielę, a drugi trening już o godzinie 6:30 polskiego czasu.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 34°C
Temperatura powietrza: 18°C
Prędkość wiatru: 2,8 m/s
Wilgotność powietrza: 49%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
scanner, 27.03.2009 10:21[!]
Opony są w tabelkach ze względu na statystyki oraz - ze względu na budowę tabeli w bazie danych.
Bardziej logiczne jest rozszerzenie bazy, aby uwzględniała dodatkową kolumnę "Kers", z trzema pozycjami - null dla wyścigów sprzed kers, true i false dla obecnych. Likwidować kolumny Opony (nawet na poziomie wyświetlania szablonu strony nie ma co, ponieważ pamiętajcie, że ten wpis będzie dostępny póki strona będzie działać - zatem, jeżeli z jakiś przyczyn zmieni się dostawca opon, albo ich ilość, to w tym momencie tabelka pokaże (historycznie) że "w 2008, 2009 wszyscy jeździli na "B". Tak jak teraz taki sam szablon tabeli w newsie sprzed lat pokaże, ze "nie tylko >b<". Za to wstawienie dodatkowej kolumny do wspomnianej bazy i do szablonów jest po pierwsze prostsze, po drugie logiczniejsze.

Nie znam zaplecza programistycznego tej strony (chętnie bym poznał - ciekawość zawodowa), ale zapewne Ekipa nad tym już pracuje.

Sorki za offtopic, ale jak programista trafi na "swój" temat, to się powstrzymać nie możne :)
Huckleberry, 27.03.2009 10:22[!]
mikolaj myślałem, że chodzi Ci o różnicę między parami kierowców:
KOV 1:27,453 / HAM 1:29,042 = 1,6 sek
RAI 1:26,750 / MAS 1:27,642 = 0,9 sek
marcinp, 27.03.2009 10:22[!]
nie chciałbym krakać ale zapowiada się wielki skandal z tymi dyfuzorami nie wiem czy generują one aż taki docisk że trzy teamy odleciały w kosmos a reszta nic nie może zrobić .
wygląda na to że tak jest.
będą protesty apelacje groźby nie uczestnictwa itp...
Ferrari BMW i Renault nie odpuszczą - nawet jak będą miały w dalszej części sezonu takie same dyfuzory to i tak bez testów życie może być ciężkie czyli będą walczyli do upadłego o wycofanie dyfuzorów konkurencji.
A co do KUB i BMW to nie ma żadnego drugiego dna. Po prostu jest słabo i tyle chłopaki się troszkę pogubili z ustawieniami.doktor za bardzo wierzył w cud KERs-u i nie wyszło teraz przyjdzie za to zapłacić .
I tyle
mikolajpoznan, 27.03.2009 10:34[!]
Chodzi mi o to,że BMW,Mc,Ferrari generalnie koło siebie..a przed nimi..daleko w kosmosie niczym Jurij Gagarin dyfuzory konkurencji;-)

p.s.Marcinp-jak mozna sie pogubić z czymś co niby było testowane tyle razy (więcej niż konkurencja)?
dex, 27.03.2009 10:56[!]
Żadnego skandalu nie będzie , dyfuzory zostały zaakceptowane i kropka , przecież dyfuzory nie łamią regulaminu a znaleźli dziurę i się cieszą jeżeli im to pomaga , bo mogło im też to przecież zaszkodzić , nie zawsze się ma trafne decyzje czy trafne zmiany , jeżeli nawet będzie to zmienione w dalszych GP to i tak te wyścigi jakie już zaliczą zespoły będą mieli za sobą i to co ugrają czy wywalczą będzie już ich i nikt im tego nie odbierze , wykorzystujące "inne" dyfuzory czy według niektórych "niezgodne z przepisami" czy regulaminem , przecież inne zespoły mogą to skopiować tylko boją się że przez pierwsze parę GP oni będą mieli przewagę a te które nie wykorzystują tych dyfuzorów boją się straty z początkowych wyścigów , a wiemy jak się liczą ptk po ostatnich 2-ch sezonach .
Ramzes, 27.03.2009 11:14[!]
Ludzie przestańcie narzekać... myślicie, że Ferrari i Mclaren będą "wąchali spaliny" w drugiej 10-stawki? To już się grubo mylicie wam z miejsca to mówię, a zawodnicy z FI będą przed nimi(nic im nie umiejszając)? To nadaje się idealnie do działu Humor F1. Co do treningów, oglądaliście czy spaliście? Wiecie na ilu okrążeniowym stincie Rosberg wykonał swoje najlepsze okrążenie? A no właśnie...trzeba było nie spać ;) Co do forumowiczów, którzy spierali się na amen, że KERS daje ogromną przewagę i nie ma opcji, że ktoś z KERS będzie szybszy, niech patrzą na średnie czasy okrążeń z testów....więcej nie trzeba mówić jaką ogrooomną przewagę na tym torze daje. Co do zespołu BMW, spokojnie to są treningi, jak każdy Polak może mieć wymagania co do tego zespołu, bo przecież nasz rodak w nim jeździ ale, patrzę na to wszystko z dystansem. Jeśli jutro w kwalifikacjach, nie pokażą się z dobrej strony, to faktycznie, będzie można mieć do nich pretensje i żal, za zawalony sezon 08'( w co oczywiście wątpię, bo są mocni i jestem tego w 100% pewien). Jutro możecie mnie zasypać postami, jeśli tak nie będzie( co on za głupoty gadał) :)
michu_194, 27.03.2009 13:55[!]
Nie podoba mi sie nowy kask Barichello
Andre180, 27.03.2009 15:08[!]
Wiliams się poprawił
Martol, 27.03.2009 16:24[!]
ad:mikolajpoznan, w trakcie programu rano na polsat sport extra byla krotka rozmowa Roberta team radio i z tlumaczenia tak wynikalo....
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca