F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2009
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2009
Klasyfikacje generalne 2009
Statystyki z sezonu 2009

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Albert Park.
ING Australian Grand Prix 200929 marca
Melbourne Grand Prix Circuit
Długość toru: 5,303 km
Liczba okrążeń: 58
Pełny dystans: 307,574 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:24,408 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:24,125 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,011 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.16Nico RosbergWilliams FW311:25,808--21
2.9Jarno TrulliToyota TF1091:25,8110,0030,00319
3.22Jenson ButtonBrawn BGP0011:25,9810,1730,17020
4.3Felipe MassaFerrari F601:26,0200,2120,03917
5.17Kazuki NakajimaWilliams FW311:26,0780,2700,05818
6.23Rubens BarrichelloBrawn BGP0011:26,3480,5400,27019
7.14Mark WebberRed Bull RB51:26,3550,5470,00716
8.10Timo GlockToyota TF1091:26,4100,6020,05525
9.5Robert KubicaBMW Sauber F1.091:26,5140,7060,10418
10.6Nick HeidfeldBMW Sauber F1.091:26,5550,7470,04119
11.2Heikki KovalainenMcLaren MP4-241:26,6520,8440,09713
12.1Lewis HamiltonMcLaren MP4-241:26,7140,9060,06218
13.15Sebastian VettelRed Bull RB51:27,0091,2010,29512
14.20Adrian SutilForce India VJM021:27,0621,2540,05312
15.12Sebastien BuemiToro Rosso STR41:27,1521,3440,09016
16.11Sebastien BourdaisToro Rosso STR41:27,1921,3840,04017
17.7Fernando AlonsoRenault R291:27,3571,5490,16518
18.21Giancarlo FisichellaForce India VJM021:27,4921,6840,13520
19.8Nelson Piquet JrRenault R291:27,7391,9310,24722
20.4Kimi RaikkonenFerrari F601:28,8012,9931,0625
107% najlepszego czasu: 1:31,815

Najszybszym kierowcą ostatniego treningu przed kwalifikacjami do jutrzejszego inauguracyjnego wyścigu sezonu o GP Australii był Nico Rosberg z czasem 1:25,808. Tuż za nim uplasowali się Jarno Trulli z 0,003s straty i Jenson Button z 0,173s straty.

Jak zwykle na początku sesji wszyscy kierowcy wykonali okrążenia instalacyjne po czym zjechali do boksów na konieczne regulacje. Kierowcy powrócili na tor po 15 minutach od rozpoczęcia sesji, a jako pierwszy czas ustanowił Nelson Piquet – 1:31,330. Niemal wszyscy pojawili się w tym momencie na torze i uzyskiwane czasy stawały się bardzo szybko coraz lepsze. Na swoim piątym okrążeniu, na poboczu zatrzymał się Kimi Raikkonen, w którego bolidzie nastąpiła awaria układu hydraulicznego, w wyniku czego nie był w stanie kontynuować jazdy i zakończył już w tym momencie swój udział w treningu.

Pozostali kierowcy realizowali swój normalny program treningowy, a w połowie sesji na pierwszym miejscu z czasem 1:27,009 był Sebastian Vettel. Na torze pozostawało wtedy zaledwie kilku kierowców, a Robert Kubica w rozmowie radiowej ze swoim inżynierem narzekał na brak przyczepności bolidu w czasie jazdy za innym bolidem. Kilka minut później na torze pojawili się obaj kierowcy Brawn GP i po wykonaniu okrążeń pomiarowych awansowali oni na pierwszą i drugą pozycję.

Po krótkim okresie spokoju na torze ponownie zrobiło się tłoczno, czasy w tabeli zmieniały się bardzo szybko, a na prowadzenie wyszedł Timo Glock z rezultatem 1:26,410. Czas ten jednak wciąż był jednak dość odległy od najlepszego rezultatu dnia wczorajszego. Kierowcy cały czas starali się maksymalnie opóźniać hamowanie przed pierwszym zakrętem, przez co kolejni dość często zdarzały się tam mniejsze lub większe wypady na pobocze. Podobny błąd popełnił także Sebastian Vettel, w którego wypadku skończyło się na awarii przedniego zawieszenia i przedwczesnym zakończeniem sesji.

Ostatnią próbę poprawy rezultatów wszystkie zespoły odłożyły jak zwykle na sam koniec i to wtedy mogliśmy zobaczyć największą progresję rezultatów. Czterech kierowców było w stanie poprawić najlepszy czas z piątkowych treningów, a trzech z nich złamało barierę minuty i dwudziestu sześciu sekund.

Po raz kolejny podczas tego weekendu cała stawka kierowców była bardzo wymieszana i trudno wnioskować cokolwiek po czasach uzyskiwanych przez poszczególnych kierowców. Największą zagadkę stanowią chyba trzy zespoły: McLaren, którego mechanicy wykorzystują wszystkie dostępne części do tyłu bolidu by znaleźć jakiekolwiek możliwości poprawy, BMW, które w dalszym ciągu zmaga się z brakiem przyczepności i Renault.

Cała sesja przebiegła spokojnie, nie doszło do żadnych incydentów ani kolizji, mimo iż niemal wszystkim zdarzyły się drobne wizyty na poboczu i przestrzelone zakręty. Po zakończeniu testowane były jeszcze zasady samochodu bezpieczeństwa. Następną odsłoną tego weekendu będą kwalifikacje, które zapowiadają się niezwykle emocjonująco w perspektywie wyrównanej stawki. Ich początek już o godzinie siódmej czasu polskiego.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 36°C
Temperatura powietrza: 21°C
Prędkość wiatru: 3,7 m/s
Wilgotność powietrza: 53%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
yorg, 28.03.2009 06:09 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
Dzięki za opis! Obudziłem się o świcie i już nie mogłem zasnąć.. Jestem podjarany jak dziecko.. :)

Dzięki, poprawione
czopo09, 28.03.2009 06:11[!]
BMW odpali. Małe różnice.
foxfor4, 28.03.2009 06:15[!]
Bardzo dobre czasy sektorów Roberta. Sumując z dokładnością do 0,1s czas 1,25.9; Rosberg 1,25.6; Massa 1,25.8. Bedzię ciekawie o 7-mej
Narazie nic więcej nie można dodać do komentarza..
orzel24, 28.03.2009 06:38[!]
Wierze w Roberta! Wszyscy powinniśmy wierzyć :) I zobaczycie spisze się dobrze w kwalifikacjach :D
Czekamy do 7 :)
bartekws, 28.03.2009 06:38[!]
jeszcze tylko 25 minut i wiele rzeczy zacznie się wyjaśniać :D


Ależ tych wycieczek poza tor było dużo - i wczoraj i dziś - widać, że kierowcy nie czują jeszcze nowych bolidów. Ciekawe czy w czasie wyścigu też będą tak wykorzystywać pobocze... No i jak będą w qualu ostro cisnąć, to któryś też może wylądować daleko za torem... Na dodatek tor nie jest najrówniejszy...
Qnik, 28.03.2009 06:47[!]
gorzej, jeśli między jednym kierowcą a poboczem będzie drugi kierowca :)
Fan1, 28.03.2009 06:52[!]
Jeżeli Rosberg nie wygra qwali to będzie ubaw :) Tak się stara
sylweq, 28.03.2009 06:57[!]
Ciekawe co Williams chce udowodnić. Czy chcą się pokazać, czy dowartościować Rosberga, czy rzeczywiście są tacy mocni. Toyota też bardzo dobrze cały czas. Jeszcze 3 minuty ;-)
sebas, 28.03.2009 07:00[!]
Filipek ładnie pojechał, a juz po myslałem, po jego wypowiedziach, że jeszcze rozpamiętuje poprzedni sezon. Fajnie wszystko się dziś w miarę wyrównało.
sylweq, 28.03.2009 07:23[!]
Hehe - najfajniejsze jest to że wszyscy w pierwszej części wykorzystali miękkie opony. Stawka jest na tyle wyrównana a wyniki nieprzewidywalne, że nikt nie mógł się czuć na tyle pewnie żeby sobie miękkie gumy zostawić na później :-)
No - może prawie wszyscy ;-P
wojtekwjp, 28.03.2009 07:48[!]
Heidfeld z KERS-em nie wszedł do 3 rundy kwalifikacji...
sylweq, 28.03.2009 08:02[!]
No i stało się - BrawnGP rządzi ;-P
VET i KUB druga linia - rewelka :-D
noofaq, 28.03.2009 08:03[!]
trzeba przyznać że do GPM mam dobry skład - samochód Brawn (PP i P2) , Vettel i Kubica (P3 i P4) ;)

będzie się działo :D
Fan1, 28.03.2009 08:06[!]
Wszystko się jeszcze przetrząśnie - RebBull, BMW bez dyfuzorów bardzo dobrze, Ferrari z KERSem najlepiej sobie poradziło, więc też czapki z głów.
orzel24, 28.03.2009 08:09[!]
Świetnie!! :D jeżeli BMW do swojego bolidu na Malezje przygotuje nowy dyfuzo, może być najszybszym bolidem w stawce :)
Gratulacje dla Roberta, Brawo!!!!!! :D
Andre180, 28.03.2009 08:43[!]
Noi znowu najszybszy kierowca z dyfuzytorem
rafaello85, 28.03.2009 12:20[!]
W Ferrari pierwsza awaria. Mam nadzieję, że w wyścigu się nie powtórzy!
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca