F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2009
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2009
Klasyfikacje generalne 2009
Statystyki z sezonu 2009

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hungaroring.
Magyar Nagydij 200926 lipca
Hungaroring
Długość toru: 4,381 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 306,630 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:18,436 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:19,071 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
192,802 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Vodafone McLaren Mercedes

Lewis Hamilton (P1): „To niesamowite uczucie, ponownie być na szczycie po tak długim czasie walki na dalszych pozycjach. To był jeden z moich najlepszych wyścigów – nigdy się nie poddałem i co najważniejsze, każdy w zespole również. Jestem bardzo dumny z tych wszystkich facetów. Nie oczekiwaliśmy wygranej dzisiaj – nie myśleliśmy, że nasze ogólne tempo jest wystarczająco dobre – ale samochód prowadził się perfekcyjnie przez cały wyścig. Musimy wyciągnąć jak najwięcej z tego weekendu. Będziemy dalej naciskać, ponieważ to jedyny sposób, jaki zna ten zespół. Teraz chcemy regularnie zwyciężać. Na koniec – myślami jestem dzisiaj przy Felipe. Pomimo naszego świętowania, ważne jest by pamiętać, że facet leży w szpitalu i myślę, że mówię w imieniu wszystkich, twierdząc, że Felipe jest w naszych sercach i myślach dzisiaj. Życzymy mu szybkiego powrotu do zdrowia”.

Heikki Kovalainen (P5): „To był wspaniały wyścig dla całego zespołu, a szczególnie dla Lewisa. Mam nadzieję, że następny wyścig będzie dla mnie szczególny. To zwycięstwo dowodzi, jak bardzo zespół poprawił możliwości samochodu w ciągu ostatnich kilku miesięcy: to jest rezultat ciężkiej pracy każdego mężczyzny i każdej kobiety w naszym zespole – to zwycięstwo smakuje szczególnie słodko dla nich wszystkich. Nasze myśli są również przy Felipe – chciałbym życzyć mu wszystkiego najlepszego i mam nadzieję, że wkrótce wróci do Formuły 1”.

(Michał Roszczyn)
 
Scuderia Ferrari Marlboro

Kimi Raikkonen (P2): „Dzisiejszy rezultat jest bardzo ważny dla zespołu w tak trudny weekend ze względu na to, co stało się wczoraj Felipe. Jestem zadowolony z drugiego miejsca, nawet jeśli nie jest to całkowicie satysfakcjonujące, gdyż zawsze ścigam się z zamiarem wygrania. Na tego typu torze jesteśmy z pewnością bliżej najlepszych niż na innych obiektach, a dzisiaj szczerze mówiąc byliśmy nawet bliżej, niż się spodziewaliśmy. Miałem dobry start, przesuwając się na czwarte miejsce po kilku pierwszych zakrętach. Wiedzieliśmy, że bardzo ważne będzie zyskanie kilku miejsc na starcie, aby mieć możliwość walki o podium. Po pierwszym postoju zaczęliśmy mieć problemy z prawą rurą wydechową, a zatem podczas drugiego postoju zespół poprosił mnie o ruszenie z miejsca przy użyciu innej procedury niż zazwyczaj. To kosztowało mnie trochę czasu, ale nadal miałem rozsądną przewagę nad Webberem, więc panowałem nad sytuacją. Dzisiaj samochód nie był zły, ale nie byliśmy wystarczająco szybcy, by wygrać”.

(Marek Roczniak)
 
Red Bull Racing

Mark Webber (P3): „Spodziewaliśmy się, że będziemy szybsi, patrząc na piątkowe treningi. Z drugiej strony wiedzieliśmy, że dzisiejsi zwycięzcy będą blisko. Zdawaliśmy sobie sprawę, że będzie to dla nas trudny tor, i że nie będziemy tutaj mieli przewagi z ostatnich wyścigów. Jestem jednak zadowolony z naszego wyniku. Mogłem mieć większe szansę w walce z Kimim, gdybym inaczej dobrał opony, ale to był mój wybór. Martwiłem się tym, jak długi jest środkowy przejazd, zatem trudno było się zdecydować, jakie wybrać opony. Mimo wszystko generalnie nadal jest wiele pozytywów po tym weekendzie. Nadal możemy walczyć i będziemy bardzo mocni na innych torach. Red Bull i Renault mogą być zadowolone z kolejnego dobrego wyścigu”.

Sebastian Vettel (nie ukończył): „Miałem kolizję w pierwszym zakręcie z Kimim (Raikkonenem). Byłem po wewnętrznej i miałem przed sobą czysty tor. Nagle po mojej lewej stronie pojawił się Kimi i nasze samochody się dotknęły. On wjechał we mnie, ale takie rzeczy mogą się zdarzać. Myślę, że ta kolizja była przyczyną złego pierwszego postoju, a potem coś się stało z przednim lewym zawieszeniem i musieliśmy się wycofać z rywalizacji. Wiedziałem, że w kwalifikacjach rywale będą trochę wolniejsi, ale nie możesz zrobić nic więcej, kiedy wciskasz pedał gazu w podłogę, a oni i tak mają KERS. My również mamy przycisk na kierownicy, ale kiedy go wciskamy to nic się nie dzieje. Dlatego w pierwszym zakręcie było obok siebie pięć, czy sześć samochodów, a nie trzy lub cztery, jak to zwykle bywa. Do końca sezonu pozostało jeszcze sporo wyścigów, więc zobaczymy, co da się zrobić”.

(Patryk Pokwicki)
 
AT&T Williams

Nico Rosberg (P4): „Jestem całkiem zadowolony z dzisiejszego wyścigu, ponieważ był dosyć trudny, szczególnie na starcie, gdzie stoczyłem walkę z samochodami wyposażonymi w system KERS. Początkowo nie miałem szans się obronić, ale udało mi się wykorzystać zamieszanie na pierwszym zakręcie i powrócić na piątą pozycję, co było ważne. Gdy sytuacja się uspokoiła, musiałem dbać o opony z powodu ziarnienia gumy na pierwszym i drugim przejeździe. Biorąc pod uwagę wszystkie te kwestie, musimy być bardzo zadowoleni z czwartego miejsca i awansowania na piątą pozycję w klasyfikacji generalnej, choć oczywiście po części spowodowane jest to faktem, że Felipe nie był w stanie dzisiaj wystartować w wyścigu. Niemniej cieszy mnie praca z zespołem i wszyscy naciskamy naprawdę mocno, zatem będziemy kontynuować postęp, jeśli utrzymamy dotychczasowy kierunek rozwoju”.

Kazuki Nakajima (P9): „Po pierwszym okrążeniu, kiedy to wyprzedziłem Jensona, nie mogłem utrzymać swojej pozycji i on ponownie znalazł się przede mną, co rozstrzygnęło mój wyścig – to był bardzo ważny moment dla mnie i jazda w korku znacznie utrudniła mi dalszą część wyścigu, mimo że tempo samochodu było dobre. Po prostu musimy dalej naciskać i wkrótce uzyskamy dobry rezultat”.

(Michał Roszczyn)
 
Panasonic Toyota Racing

Timo Glock (P6): „Cieszyłem się z wyścigu i finisz w czołowej szóstce po starcie z 13 miejsca jest bardzo dobrym rezultatem. Muszę podziękować zespołowi za ich dobrą robotę w ten weekend, a zwłaszcza ekipie obsługującej mój samochód, która wykonała świetną pracę. Nasza strategia na dzisiaj była naprawdę mocna i samochód prowadził się bardzo dobrze, zatem był to przyjemny wyścig dla mnie. W pierwszym przejeździe, z dużym ładunkiem paliwa, walczyłem trochę na starcie, ale później znalazłem dobry rytm i nadrobiłem wiele czasu, zwłaszcza w drugim przejeździe. Naprawdę dobrze czułem się w samochodzie, a opony sprawowały się bardzo dobrze; bardzo równo. Wynik ten jest lepszy niż oczekiwałem, więc jestem zadowolony i miło jest znowu zdobyć punkty”.

Jarno Trulli (P8): „Powiedziałem wczoraj, że się nigdy nie poddaję i myślę, że dzisiejszy rezultat pokazał to, ponieważ zyskałem kilka pozycji i ponownie ukończyłem wyścig na punktowanej pozycji. Samochód był bardzo szybki na początku wyścigu i myślę, że miałem dobre tempo, ale trafiałem również na korki, co nieco utrudniało sprawę. Później zacząłem tracić trochę przyczepności, ale dalej walczyłem, bo wiedziałem, że możemy zdobyć punkty. Szkoda, że do wyścigu zakwalifikowałem się poza pierwszą dziesiątką, bo kto wie, co mogło być możliwe w innej sytuacji, ale jestem zadowolony z faktu ponownego zdobycia punktów i to jest pozytywny rezultat dla zespołu. Teraz nie mogę się doczekać Grand Prix Europy w Walencji, gdzie mam nadzieję, będziemy jeszcze mocniejsi”.

(Michał Roszczyn)
 
Brawn GP Formula One Team

Jenson Button (P7): „Czuliśmy, że możemy osiągnąć dobry wynik, ale niestety musieliśmy się ograniczyć do minimalizacji strat. Byłem ciężki po kwalifikacjach i naszym planem był dobry start, trzymanie się blisko samochodów z przodu i wyprzedzenie ich w boksach. Miałem ziarnienie na tylnych oponach podczas kilku pierwszych okrążeń, co pozbawiło mnie jakiekolwiek szans, aby utrzymać tempo liderów. Nie wiemy, co powoduje te problemy, ponieważ w piątek nasze tempo na supermiękkiej mieszance było dobre. Samochód nie był taki, jak podczas ostatnich wyścigów, ale mam nadzieję, że zidentyfikujemy problem do czasu GP Europy. Jesteśmy rozczarowani, ponieważ mieliśmy wielkie nadzieje związane z tym wyścigiem, ale na szczęście zdobyliśmy chociaż dwa punkty”.

Rubens Barrichello (P10): „Było kilka dobrych aspektów dzisiejszego wyścigu, ale dla mnie nie ułożył się on najlepiej już na samym początku, co odebrało nam szansę na punkty. Miałem kontakt z innym samochodem na drugim zakręcie, przez co spadłem w dół stawki. Zawsze trudno jest poprawić się o dużo miejsc w trakcie wyścigu, ale pod koniec jechałem dosyć szybko i udało mi się dogonić poprzedzające mnie samochody. To był bardzo trudny weekend, o którym chcę jak najszybciej zapomnieć. Czeka nas dużo pracy, aby dowiedzieć się, co jest przyczyną naszej słabszej formy”.

(Patryk Pokwicki)
 
BMW Sauber F1 Team

Nick Heidfeld (P11): „Przy starcie z 15. pozycji, 11. miejsce jest wszystkim, co mogłem dzisiaj zrobić. Moje pierwsze metry były bardzo dobre i zyskałem kilka pozycji, ale jeszcze na pierwszym okrążeniu wszystkie straciłem. Najpierw ktoś mnie trącił od tyłu, a potem pojechałem za szeroko w jedenastym zakręcie. Potem minęło dużo czasu, zanim wyprzedziłem Sebastiena Buemiego, a potem ponownie utknąłem w korku. Dlatego też zdecydowaliśmy się przyspieszyć nasz pierwszy pit-stop. Oczywiście wydawało się to niekorzystne, ale w związku z dużym ruchem na torze jednak się opłaciło. Pomimo ciężkiego samochodu, tempo było całkiem niezłe. Jednakże patrząc na ogólną sytuację samochód był dzisiaj szybszy niż to wyglądało i szkoda, że nie udało się nam zdobyć dziś punktów”.

Robert Kubica (P13): „Miałem dobry start i pierwsze okrążenie, więc udało mi się zyskać kilka pozycji. Przynajmniej to jest czymś pozytywnym. Niestety miałem duże kłopoty z podsterownością i moje przednie opony ulegały dużej degradacji. Po dziesięciu okrążeniach każdego przejazdu opony te nie nadawały się do użytku i byłem bardzo wolny”.

(Patryk Pokwicki)
 
ING Renault F1 Team

Nelson Piquet Jr (P12): „Miałem dobry start i udało mi się wyprzedzić kilka samochodów, ale później cały czas za kimś utykałem, co nie pomagało mi w wyścigu. Miałem również trochę pecha ze strategią i myślę, że mój wyścig ułożyłby się dużo lepiej, gdybym miał przed sobą czysty tor. Samochód był dzisiaj dobry i cieszę się, że korzystałem w ten weekend z nowych aktualizacji”.

Fernando Alonso (nie ukończył): „Dziś straciliśmy okazję, by ukończyć wyścig na podium. Miałem dobry start i samochód był szybki w trakcie pierwszego przejazdu, ale później wystąpił problem z dokręceniem przedniego prawego koła podczas postoju. Kiedy opuściłem pit-stop, pojawiły się wibracje i czułem, jakbym miał przebitą oponę i kilka zakrętów później odpadło koło z mojego samochodu. Ponownie zjechałem na pit-stop po nowe opony, ale wtedy pojawił się problem z pompą paliwową, z czym zmagałem się od drugiego okrążenia – było coraz gorzej i musiałem zrezygnować z dalszej jazdy. Szkoda, że straciliśmy taką szansę, ale takie rzeczy się zdarzają w wyścigach i staram się patrzeć na te dobre strony, ponieważ widzieliśmy w ten weekend, że nasz samochód jest bardzo konkurencyjny. Teraz myślę o następnym wyścigu w Walencji, gdzie mam nadzieję utrzymamy obiecujące tempo, które pokazaliśmy tutaj”.

(Michał Roszczyn)
 
Force India Formula One Team

Giancarlo Fisichella (P14): „Wyścig był dla nas dość trudny. Pozycja na starcie nie była najlepsza, a na początku wyścigu zmagaliśmy się z przyczepnością. Na drugim i trzecim przejeździe balans samochodu był dobry i byłem nawet szybszy niż Barrichello i Kubica, więc mogłem bardziej naciskać. Niestety ciężko tutaj atakować, więc musieliśmy zadowolić się czternastą pozycją. Teraz możemy z nadzieją oczekiwać kolejnego wyścigu w Walencji”.

Adrian Sutil (nie ukończył): „Mieliśmy problem z temperaturą wody po pierwszym okrążeniu, co spowodowało, że silnik był bardzo gorący. Podejrzenia mieliśmy już na okrążeniu formującym i po kilku zakrętach stało się jasne, że nie będziemy w stanie przejechać wyścigu. Musiałem się wycofać, aby ocalić silnik. To był trudny weekend, ale czekam już na Walencję, gdzie będziemy mieć duży pakiet ulepszeń”.

(Mateusz Grzeszczuk)
 
Scuderia Toro Rosso

Jaime Alguersuari (P15): „Cieszę się, że udało mi się ukończyć wyścig, ale ostatnie pięć okrążeń było bardzo ciężkich z fizycznego punktu widzenia. Ciężko było utrzymywać samochód w dobrym tempie, ale jestem bardzo zadowolony. Piętnasta pozycja nie jest zła, ale głównym celem było ukończenie wyścigu bez błędów, utrzymując równe tempo. Wiele się nauczyłem, ale muszę przyznać, że są pewne aspekty F1, które mi uzmysłowiły, że jest to naprawdę trudny sport”.

Sebastien Buemi (P16): „Jestem bardzo rozczarowany tym wyścigiem, ponieważ popełniłem wiele błędów i w ogóle nie jestem zadowolony z moich osiągów. Uważam, że wybranie twardszej mieszanki na starcie było błędem. Straciłem kilka miejsc na starcie, a potem utknąłem w korku. Po prostu nieudany wyścig. Samochód był dobry, bo pokazaliśmy to w kwalifikacjach, ale dzisiaj byłem jedynym kierowcą, który popełniał błędy. Jedyną pozytywną rzeczą jest to, że nasz samochód jest dużo bardziej konkurencyjny z nowym pakietem”.

(Patryk Pokwicki)

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
kemot, 26.07.2009 18:35[!]
Alguersuari będzie musiał popracować nad kondycją fizyczną, ale ogólnie pojechał dobry wyścig, jak na debiut w tak młodym wieku.
Rosberg niby solidnie, ale który już raz ląduje zaraz za podium? ;/
To miłe, że Hamilton wspomniał o Massie, mam wrażenie, że odkąd Ron odszedł z Mclarena Lewis może więcej powiedzieć od siebie i stał się bardziej ludzki ; >
kusza, 26.07.2009 18:49[!]
Nie da sie nie zauwazyc wiekszej zyczliwosci z oblicza Whitmarsh`a. Pasuje awans Webbera. A wypowiedz Piketa: "...gdybym miał przed sobą czysty tor..." pokazuje wszystko co on potrafi. Najlepiej jakby jechal sam w wyscigu.
cobra, 26.07.2009 19:00[!]
"myślę, że mój wyścig ułożyłby się dużo lepiej, gdybym miał przed sobą czysty tor"
A już najlepiej gdyby ścigał się sam ze sobą :D
Sanki, 26.07.2009 19:03[!]
Ta, Kimi wyprzedzał Vettela a ten mu nie zrobił miejsca tylko wjechał w niego. Jeżeli już to wina Vettela. Sorry ale Vettel był z tyłu...
fernandof1, 26.07.2009 19:03[!]
ALO nie biedzie się cieszył z punktów we walencji bo nie bedzie jechał w GP EU bo reno zawieszone :/
YAHoO, 26.07.2009 19:17[!]
@Sanki:
Przyznam Ci rację. W dodatku gdzie Kimi miałby się usunąć jak z drugiej strony miał bodajże Webbera ?
Chłodny, 26.07.2009 20:02[!]
Kimi miał obok Webbera i wpadł w duży poślizg, co miał zrobić? Patrzeć w lusterko, skontrować, pilnować co robi Webber i może jeszcze dłubać w nosie? Wyjaśnił za to sytuację która miała miejsce podczas drugiego postoju, czyli jest ok. Brawo.
Xerkses, 26.07.2009 21:00[!]
fernandof1 gdy Alonso o tym mówił o tym to nie wiedział że nie wystartuje
Master, 26.07.2009 21:36[!]
Jaki Vettel ma guzik na kierownicy? oO O czym on gada?
YAHoO, 26.07.2009 21:42[!]
@Master:
Vettel mówiąc o tym guziku zapewne odnosił się do KERS ;)
eggo, 26.07.2009 21:46[!]
@Master
mowił o guziku do odpalenia KERS, tylko że on nie ma KERSU i może sobiego wciskać ... :)
82TOMMY82, 26.07.2009 21:48[!]
@master - Vettel odnosil sie do urzadzenia, ktore po wcisnieciu guzika drapie go po jajkach na prostej - dziala cos jak kers, tez musi sie naladowac, wiec moze to mial na mysli...
Xerkses, 26.07.2009 21:50[!]
może myśli że ma kers w bolidzie
sebas, 26.07.2009 22:22[!]
Dzisiaj wielki szacun dla Hamiltona i Kovalainena za to co powiedzieli. Nie ucieszyło mnie zwycięstwo Hama, ale to dobry chłopak. Fajnie że, nie myśli tylko o sobie. W końcu w szpitalu leży jego największy rywal. Szacun Panowie.
Kubecks, 27.07.2009 00:41[!]
Wszystko ladnie, pieknie. Moze i mysla o Felipe, ale na moje to tutaj PR bardziej zrobil swoje...
sebas, 27.07.2009 08:37[!]
Kubecks> Mam nadzieje, że nie. W sumie nie mamy podstaw żeby tak sądzić. Ja wierzę w szczerość intencji, bo niby dlaczego miałoby być inaczej.
Adam1970, 27.07.2009 15:58[!]
Tak jak się spodziewałem KUB nie wspomniał słowem o Massie bo znów miał podsterowność.

VET byc może nie zostaniem mistrzem w tym roku ale jajcarzem 2009 na pewno.

PIQ.........

ALG dojechał do mety! SZOK!!!
YAHoO, 27.07.2009 16:29[!]
W ogóle zastanawiające jak bardzo zmieniło się podejście Hamiltona odkąd nie ma Dennisa w zespole (nie liczę tego incydentu z okłamywaniem sędziów na początku ;-)). Kto wie, może za rok-dwa będę go lubił :D


Tak jak się spodziewałem KUB nie wspomniał słowem o Massie bo znów miał podsterowność.
Hahahaha! :D
Master, 27.07.2009 22:01[!]
Ta jasne o KERS, chyba o przycisku "Fire" - tajna broń RBR, która nie pomogła Vettelowi :P
push_mss, 29.07.2009 13:07[!]
Vettel wcisnal "Fire" w Australii jak go Kubica chciał wyprzedzić
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca