F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2009
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2009
Klasyfikacje generalne 2009
Statystyki z sezonu 2009

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Spa-Francorchamps.
ING Belgian Grand Prix 200930 sierpnia
Circuit de Spa-Francorchamps
Długość toru: 7,004 km
Liczba okrążeń: 44
Pełny dystans: 308,052 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:45,070 - Q2, Kimi Raikkonen (Ferrari), 2007
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:47,930 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2008
Największa średnia prędkość wyścigu:
229,266 km/h - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po sesjach 1 i 2  [  T-  |  T+  ]
Vodafone McLaren Mercedes

Lewis Hamilton (P20/P1): „Jestem dzisiaj bardziej zadowolony, niż się spodziewałem. Nie mamy takiego docisku aerodynamicznego, jak niektóre zespoły, zatem nie byliśmy tak szybcy, jak byśmy tego chcieli, szczególnie w środkowym sektorze. Jednak na szczęście mamy KERS i dawał on nam przewagę w sektorach pierwszym i trzecim. Samochód nie prowadził się dzisiaj fantastycznie – ale tak naprawdę mieliśmy tylko jedną sesję, by znaleźć odpowiednie ustawienia, dlatego czeka nas trochę pracy w nocy. Mimo to jest to ogromny postęp w porównaniu z Turcją czy Silverstone i wyglądamy na konkurencyjnych, co jest ważne, więc nie jesteśmy niezadowoleni”.

Heikki Kovalainen (P8/P12): „Myślę, że wolniejsze zakręty bardziej pasują naszemu bolidowi niż szybkie. Sądzę więc, że wciąż tracimy trochę czasu w szybkich zakrętach w porównaniu do najszybszych samochodów. Jednak zdecydowanie dokonaliśmy kilku dobrych poprawek w tej dziedzinie, a samochód prowadzi się dobrze i wydaje się sprawować całkiem nieźle w tych partiach toru. Znowu jesteśmy blisko czołówki, co jest zachęcające i pracujemy nad mocną strategią na wyścig. Powinniśmy być w stanie walczyć o dobre pozycje w jutrzejszych kwalifikacjach”.

(Michał Roszczyn)
 
Panasonic Toyota Racing

Timo Glock (P18/P2): „Ilekroć wracasz na Spa, pierwsze okrążenia weekendu są zawsze miłym doświadczeniem i tak było również dzisiaj. Jest to świetny tor i bardzo satysfakcjonujący dla kierowcy, zwłaszcza kiedy masz konkurencyjny samochód. Trudno wyciągnąć jakiekolwiek wnioski z mokrej sesji dzisiejszego poranka, ale jestem zadowolony z zajęcia drugiej pozycji w popołudniowym treningu; to bardzo zachęcające. Samochód prowadzi się całkiem dobrze i czasy okrążeń to pokazują. Nadal istnieje kilka obszarów, w których musimy się poprawić, zatem będziemy pracować nad tym przed kwalifikacjami i starali się znaleźć perfekcyjny balans aerodynamiczny. Jestem zadowolony z obrotu dzisiejszych spraw i z niecierpliwością czekam na przekonanie się, gdzie będziemy jutro”.

Jarno Trulli (P1/P7): „To był dobry piątek dla nas. Oczywiście wciąż jest praca do zrobienia, by wycisnąć jak najwięcej z naszego samochodu i muszę znaleźć trochę więcej przyczepności z tyłu, ale w sumie jestem bardzo zadowolony z dzisiejszych rezultatów. Mam dobre odczucia co do samochodu, zatem mam nadzieję, że będzie to konkurencyjny weekend dla nas. Tor był mokry dzisiaj rano, co oznaczało, ze nie mogliśmy wykonać wszystkich zaplanowanych testów, ale zrobiliśmy kilka okrążeń, by lepiej zrozumieć samochód w tych warunkach. Po południu, kiedy było sucho, tor stawał się szybszy i szybszy. Pracowałem dzisiaj głównie nad tempem wyścigowym, ustawiając samochód na wyścig, zatem mamy dobry balans na niedzielę i samochód wydaje się odpowiednio reagować”.

(Michał Roszczyn)
 
Scuderia Ferrari Marlboro

Kimi Raikkonen (P7/P3): „Jestem zadowolony z pracy, jaką dziś wykonaliśmy i ogólne samopoczucie jest pozytywne. Samochód wydaje się być szybki, nawet jeśli wiemy, że to tylko piątek i dlatego też nie możemy być pewni naszej pozycji względem innych. Mieliśmy kilka problemów technicznych, aczkolwiek nie miały one szczególnego wpływu na nasz dzisiejszy program pracy”.

Luca Badoer (P10/P20): „Dzisiejszego poranka, kiedy jeździliśmy po mokrym torze, byłem całkiem zadowolony ze swojego tempa, nawet jeśli preferowałbym jeździć przez cały czas w suchych warunkach, by lepiej zrozumieć samochód. Po południu wprowadziliśmy pewne zmiany do ustawień, ale wciąż nie byłem w stanie znaleźć idealnych ustawień dla mojego stylu jazdy i dlatego nie czułem dobrze samochodu, żeby móc atakować wszystkie zakręty. Przed nami wciąż jedna sesja jutro rano, podczas której możemy pracować nad samochodem. Mój cel na kwalifikacje jest bardzo prosty: uzyskać dobry rezultat pod koniec Q1”.

(deeze)
 
Red Bull Racing

Mark Webber (P17/P4): „Myślę, że ten rezultat to wszystko, na co mogliśmy dzisiaj liczyć. Zawsze spodziewasz się utraty jednej sesji na Spa z powodu zmiennych warunków pogodowych i tak właśnie było dziś rano. Mieliśmy jednak produktywne popołudnie, po którym mamy sporo danych do przeanalizowania. Nie zawsze posuwaliśmy się we właściwym kierunku, ale to nie zawsze jest złą rzeczą, bowiem można się w ten sposób wiele nauczyć. Piątek mamy już za sobą i teraz koncentrujemy się na jutrzejszym dniu – początek weekendu nie był dla nas taki zły”.

Sebastian Vettel (P19/P10): „Dzisiaj nie pojeździłem zbyt dużo, zwłaszcza rano, ale to w rzeczywistości było dla nas dobrą rzeczą. Wiedzieliśmy, że czeka nas trudny piątek, jako że nie możemy pokonywać zbyt wielu kilometrów ze względu na moją sytuację z silnikami, zatem mieliśmy trochę szczęścia, że rano zaczął padać deszcz. Po południu czułem się pewnie w samochodzie – nie mieliśmy żadnych problemów i jestem dość zadowolony z osiągów. Jutro musimy się dokładnie przekonać, gdzie jesteśmy względem innych, ale myślę, że był to dobry początek weekendu. Uwielbiam ten tor – ma on świetne zakręty, które sprawiają dużo frajdy”.

(Marek Roczniak)
 
ING Renault F1 Team

Romain Grosjean (P13/P5): „Dzisiaj było bardzo ciekawie, ponieważ mieliśmy do czynienia z mokrymi i suchymi warunkami, co jest normalne na Spa. Po raz kolejny Fernando był bardzo pomocny i porównywanie naszych danych naprawdę pomogło mi dzisiaj, gdyż mogłem zobaczyć, gdzie muszę się poprawić. W popołudniowej sesji skoncentrowaliśmy się na testowaniu dwóch typów mieszanek opon i udało się nam przejechać ponad 30 okrążeń, zatem myślę, że jesteśmy dobrze przygotowani na jutro”.

Fernando Alonso (P3/P14): „Zrobiliśmy dzisiaj sporo okrążeń, zwłaszcza w drugiej sesji. W pierwszym treningu przeszkadzał deszcz, ale po południu byliśmy w stanie skoncentrować się na ocenie opon i jesteśmy zadowoleni z balansu samochodu. Będzie to ważne podczas jutrzejszych kwalifikacji, gdyż jesteśmy zdeterminowani osiągnąć dobry wynik w ten weekend, zatem chcielibyśmy przede wszystkim zająć jutro dobrą pozycję”.

(Michał Roszczyn)
 
Force India Formula One Team

Giancarlo Fisichella (P11/P6): „Mieliśmy dużą podsterowność na początku popołudniowego treningu, ale poprawiliśmy balans samochodu i wykonaliśmy krok naprzód w ostatnim przejeździe dnia. Moje ostatnie kółko było dobre i jestem zadowolony, że mogłem wykręcić szybki czas. Nadal musimy popracować nad podsterownością, ale poza tym dzisiaj nie było tak źle. Trudno powiedzieć, gdzie będziemy jutro, ale czołowa piętnastka jest realistycznym celem i oczywiście będziemy się starali ze wszystkich sił, by dostać się do pierwszej dziesiątki, ale to będzie bardzo trudne”.

Adrian Sutil (P16/P13): „Wspaniale jest powrócić na Spa w ten weekend. Naprawdę cieszę się jazdą tutaj, nawet na mokrej nawierzchni. Jestem całkiem zadowolony z dnia dzisiejszego. Po południu mieliśmy dużo pracy do wykonania, a próbowanie uzyskania odpowiedniego balansu i zmuszenia opon do optymalnej pracy zajęło trochę czasu. Mieliśmy bardzo dużą podsterowność, ale kiedy zrozumieliśmy istotę sprawy czułem się znacznie bardziej komfortowo w samochodzie i z naszym tempem. Niestety natrafiłem na korek na moim ostatnim okrążeniu, zatem czas nie odzwierciedla tego, co mogliśmy osiągnąć, ale jestem pewny siebie co do jutrzejszego dnia i utrzymania naszych ostatnich wyników”.

(Michał Roszczyn)
 
BMW Sauber F1 Team

Robert Kubica (P9/P8): „Warunki dzisiaj były bardzo zmienne. Rozpoczęliśmy pierwszą sesje treningową na suchych oponach, jednak dość szybko zaczęło padać, więc na sucho mogliśmy jeździć tylko na początku sesji. Skorzystaliśmy z warunków pogodowych i zrobiliśmy kilka okrążeń na oponach deszczowych po to, by sprawdzić, jak zachowuje się samochód w deszczu. Musieliśmy jak najwięcej wycisnąć z drugiej sesji i przede wszystkim porównywaliśmy opony i pracowaliśmy nad ustawieniami. Było ciężko, ponieważ musieliśmy zrobić kilka rzeczy w ciągu bardzo napiętego programu. Musieliśmy nawet łączyć kilka porównań podczas jednego przejazdu. Dodatkowo mamy trochę nowych części w samochodzie”.

Nick Heidfeld (P14/P16): „Było całkiem dobrze. W pierwszej sesji treningowej deszcz zakłócił nasz program. Po południu zrobiliśmy typowe porównanie obu mieszanek opon, z zaskakującymi wynikami, ponieważ odkryliśmy, że twardsza mieszanka jest lepsza”.

(Paweł Zając)
 
Scuderia Toro Rosso

Jaime Alguersuari (P5/P9): „W przeszłości byłem tutaj konkurencyjny w Formule 3 i innych seriach i myślę, że dzisiejszy dzień miał dość dobry przebieg. Przyjemnie jest prowadzić bolid Formuły 1 na torze, na którym czujesz się dość pewnie. Coraz lepiej czuję samochód i dokonaliśmy sporo zmian na lepsze w ustawieniach w trakcie obydwu sesji, nawet jeśli nie są jeszcze dokładnie takie, jak bym chciał. Moje tempo poprawia się wraz z nabieraniem większego zaufania do samochodu w szybkich zakrętach”.

Sebastien Buemi (P4/P11): „To piękny tor i mieliśmy bardzo dobry samochód, zatem jest zadowolony z tego, jak potoczyły się dzisiaj sprawy. Byliśmy w stanie poprawiać auto z okrążenia na okrążenie i zmierzamy w dobrym kierunku. Sądzę, że mamy dobrą szybkość, choć pełny obraz sytuacji poznamy najwcześniej podczas jutrzejszych kwalifikacji. Nie ma zbyt dużej różnicy pomiędzy dwoma mieszankami opon, ale jak zwykle trochę szybsza jest ta bardziej miękka”.

(Marek Roczniak)
 
AT&T Williams

Kazuki Nakajima (P15/P15): „ To był dla nas trudny dzień. Balans bolidu nie był najgorszy, ale musimy wycisnąć lepsze osiągi z auta w tych aspektach, na które mamy wpływ ”.

Nico Rosberg (P12/P19): „To nie był dla nas najlepszy dzień. Osiągi auta mijały się o lata świetlne od naszych oczekiwań, a przy dzisiejszej pogodzie mieliśmy tylko jedną sesję, aby spróbować coś zmienić, co nie wystarczyło, biorąc pod uwagę to, jak daleko jesteśmy od czołówki. Zrobiliśmy kilka znaczących zmian i uzyskaliśmy sporo danych, ale musimy w nocy pogłówkować i spróbować znaleźć jakieś rozwiązanie”.

(MDK)
 
Brawn GP Formula One Team

Jenson Button (P2/P17): „Dzisiejsza poranna sesja była dość ciężka, ponieważ nie byliśmy w stanie dużo zrobić poza paroma przejazdami na mokrej nawierzchni. Jednakże takie doświadczenie jest czymś dobrym ze względu na możliwość pojawienia się deszczu w dalszej części weekendu, co zawsze jest możliwe na Spa. Druga sesja była o wiele bardziej przydatna. Przeprowadziliśmy kilka porównań aerodynamiki i docisku, a także zwróciliśmy uwagę na opony. Zebraliśmy mnóstwo danych, ale oczywiście nie jesteśmy tak szybcy, jak byśmy tego chcieli. Są pewne rejony, w których musimy się poprawić w kwestii balansu, jednak istnieje potencjał, aby poprawić to przed kwalifikacjami”.

Rubens Barrichello (P6/P18): „Wykonaliśmy dziś mnóstwo pracy, co dobrze rozpoczyna nasz weekend. Przed nami wciąż sporo do zrobienia w kwestii osiągnięcia pełnego potencjału samochodu, jednak jak to zwykle w piątki, czasy okrążeń nie mówią całej prawdy. Dobrze było pojeździć trochę w mokrych warunkach w razie, gdyby pogoda miała odegrać jakąś rolę w kwalifikacjach bądź wyścigu. Samochód nie sprawia wrażenia tak konkurencyjnego, jak w Walencji w zeszły weekend, ale będziemy na dobrej pozycji, żeby powalczyć o najwyższe miejsca w jutrzejszych kwalifikacjach”.

(deeze)

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
gnt3c, 28.08.2009 18:33[!]
Nie mogę uwierzyć, że Ferrari aż tak pozwala sobie na destrukcję swojej własnej reputacji...
rafaello85, 28.08.2009 19:31[!]
Nie tylko Ty w to nie wierzysz...
ciaps, 28.08.2009 20:05[!]
Ferrari konsekwentne w działaniach, strzelili sobie w kolano ale się uśmiechają. Słowo i wola Prezia jest niepodważalna
:)
Dale65, 28.08.2009 21:26[!]
Odwróć tabelę Luka na czele :P Będzie ostra pompa jutro i pojutrze :D
Zomo, 28.08.2009 21:50[!]
Jesli wierzyc plotkom to Badoer testuje nowe rozwiazania na rok 2010. Odgrazal sie ze Valencja byla mu obca, ale Spa dobrze zna i pokaze tu jak sie scigac... Sadzac po wynikach, chyba nie pokaze... Za to Ferrari sobie potestuje, oby nie ze skutkami jak BMW w przelomie sezonow 2008/2009.
Piotrek15, 28.08.2009 21:57[!]
Hulkenberg dostał zgodę od Williamsa w razie chęci Ferrari na zastąpienie Massy... Miejmy nadzieje że skorzystają bo to aż wstyd żeby ktoś w czerwonym bolidzie z zamykał stawkę...
niza, 28.08.2009 23:14[!]
A ja coraz bardziej zaczynam wierzyć w to, że Badoer jeździ po to aby testować a w tym wypadku jego wyniki w wyścigu nie mają nic do rzeczy
ICEMANPK1, 29.08.2009 01:02[!]
niza-- co ma ten Badoer testowac??Ferrari zaprzestalo rozwoju tegorocznego bolidu wiec raczej watpliwe to jest zeby cos testowal.Poprostu jest slaby i tyle.

Szkoda ze w tych potreningowych(pokawalifikacyjnych) relacjach administratorzy nie zamieszczaja wypowiedzi inzynierow wyscigowych i dyr, technicznych tylko samych kierowcow.Wypowiiedzi Chrisa Dyera ,Pata Symondsa czy ludzi z innych zespolow sa zawsze ciekawe,mozna sporo sie czasem dowiedziec.Pojawiaja sie czasem one w osobnych artykulach ale fajnie by bylo gdyby zestawiane z wypowiedziami kierowcow.Brakuje tego .
Bart2005, 29.08.2009 01:29[!]
ICEMANPK1---> a Ty nie wiesz, że można założyć do tegorocznego bolidu części, które ewentualnie mogą znaleźć się w przyszłorocznym modelu??

Testuje nie testuje, mam nadzieję, że się rozkręci.
pasior, 29.08.2009 08:27[!]
Piotrek15, wystarczy bolid przemalować
Zomo, 29.08.2009 11:00[!]
@ICEMANPK1 - czy nie ma mozliwosci aby w bolid Badoera wsadzic jakies nowe rozwiazania ktore Ferrari chcialo by wykorzystac w sezonie 2010 - nowe zawieszenie, uklad chlodzenia czy elementy nosne? Czy moze nawet caly nowy bolid? Czy nie mozna zmienic samochodu w czasie sezonu? Czy oba wystawione bolidy musza byc takie same (Badoera i Raikkonena?
ICEMANPK1, 29.08.2009 11:58[!]
TAk musza :),Zomo nie wymyslaj glupot,wystarczy posluchac rozmow Badoera ze sfrustrowanym inzynierem,i latwo tam uslyszec ze dysponyje takim samym bolidem jak Kimi.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca