F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2009
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2009
Klasyfikacje generalne 2009
Statystyki z sezonu 2009

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Spa-Francorchamps.
ING Belgian Grand Prix 200930 sierpnia
Circuit de Spa-Francorchamps
Długość toru: 7,004 km
Liczba okrążeń: 44
Pełny dystans: 308,052 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:45,070 - Q2, Kimi Raikkonen (Ferrari), 2007
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:47,930 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2008
Największa średnia prędkość wyścigu:
229,266 km/h - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi przed GP  [  T-  |  T+  ]
Brawn GP Formula One Team

Jenson Button: „Spa jest jednym z moich ulubionych torów, a jego układ zawiera wszystko, czego chciałbyś jako kierowca. Jest to jeden z najszybszych i najbardziej wyzywających torów na świecie: z wzgórzami, szybkimi zakrętami i długimi prostymi, których kombinacja daje prawdziwy zapał do jazdy, tak jak Suzuka czy Silverstone. Jest to również bardzo piękny obiekt pośród lasów, choć pogoda może być nieprzewidywalna! Pogoda może odgrywać znaczącą rolę w trakcie weekendu, nawet w lecie, zatem trzeba być gotowym na wszystko, ale nieprzewidywalność jest częścią dreszczyku ścigania się na Spa. Eau Rouge jest wciąż legendarnym zakrętem, choć zwykle w suchych warunkach łatwo go pokonać z pedałem gazu w podłodze. Jednak uczucie kiedy, zjeżdżasz w dół wzgórza, dotykasz ziemi i ponownie wystrzeliwujesz prosto w górę, jest niesamowite. Ostatnio miałem kilka trudnych wyścigów, ale samochód prowadził się bardzo dobrze w Walencji i tempo było lepsze, kiedy jechałem w czystym powietrzu w trakcie wyścigu, a więc jesteśmy pozytywnie nastawieni i zdecydowanie nie możemy się doczekać następnego weekendu”.

Rubens Barrichello: „Weekend w Walencji był fantastyczny i wspomnienia pozostaną ze mną na długi czas. Czuję się bardzo dobrze po ponownej wygranej! Zawsze wiedziałem, że mamy zarówno odpowiedni samochód, jak i tempo, by wygrać w tym sezonie i pozostawałem optymistą. Miałem kilka dni na odpoczynek i refleksję, ale nie mogę się doczekać powrotu do samochodu na Spa. Dla mnie jest to niewątpliwie jeden z najlepszych torów na świecie i uwielbiam się tutaj ścigać. Okrążanie jest naprawdę długie i szybkie, z kilkoma świetnymi zakrętami, co daje fantastyczne uczucia w samochodzie Formuły 1. Doświadczenie jest kluczowym czynnikiem, ponieważ możesz zyskać dużo czasu, jeśli odpowiednio ustawisz samochód i musisz być precyzyjny na okrążeniu pomiarowym, by uzyskać jak najlepszy czas w treningach i kwalifikacjach. Rezultat w Walencji pokazał, że ponownie przyśpieszyliśmy i wiemy, że musimy spisać się jak najlepiej w następnych kilku wyścigach”.

(Michał Roszczyn)
 
Force India Formula One Team

Giancarlo Fisichella: „Każdy kierowca uwielbia Spa, a dla mnie jest to najlepszy tor w sezonie. Ma 7 kilometrów długości, zatem są tutaj przeróżne zakręty – od nawrotów po szybkie sekcje i oczywiście najlepszy zakręt w kalendarzu – Eau Rouge. Obecnie nie jest on tak ekscytujący, jak to było kilka lat temu, kiedy mogłeś go pokonać z pedałem gazu w podłodze tylko w kwalifikacjach. Teraz mamy większy docisk i słabsze silniki V8, więc możesz przejeżdżać przez ten zakręt, mając za każdym razem wciśnięty gaz do dechy. Choć nie jest już taki wyzywający, to jednak nadal ekscytuje. Mamy tam do czynienia ze sporą kompresją w czasie zjeżdżania z góry, a potem odbijasz w lewo i w prawo – to jest cały zakręt. Pogoda w Spa jest zawsze nieprzewidywalna. Może padać deszcze w sektorze pierwszym i następnie może być słonecznie w trzeciej części okrążenia, zatem wszystko się może zdarzyć. Jedziemy tutaj pod koniec sierpnia, ale możemy zastać dowolny typ pogody! Mój pierwszy występ na Spa zaliczyłem w 1997 roku, jeżdżąc dla Jordana i uzyskałem wtedy świetny rezultat. Ukończyłem jako drugi, tuż za Hakkinenem – wówczas był to mój najlepszy wynik w karierze. Później miałem jeszcze kilka dobrych występów i zająłem trzecie miejsce w 2001 roku wraz z Renault (ówczesny Benetton – przyp. red.). Wtedy samochód nie był zbyt dobry, ale zespół przygotował kilka poprawek na Spa. Miałem świetny start z ósmego miejsca, a na pierwszym zakręcie byłem czwarty. Przez resztę wyścigu byliśmy konkurencyjni i finiszowałem jako trzeci, co było fantastycznym rezultatem dla teamu. Wynik w Walencji był znakomity dla Force India. Naprawdę możemy jechać w środku stawki i wydaje się, że mamy przewagę nad kilkoma zespołami i kierowcami. Aktualizacje sprawiły wielką różnicę i samochód był miły w prowadzeniu. Spa jest trochę innym torem od Walencji, ale wciąż bardzo szybkim, zatem mam nadzieję, że również w ten weekend możemy być równie konkurencyjni. Moim celem będzie ukończyć kwalifikacje na wysokiej pozycji, pojechać dobry wyścig i wreszcie zdobyć jakieś punkty”.

Adrian Sutil: „Obok Monako, Spa jest jednym z moich ulubionych torów. Jest prawdziwym torem, biegnącym poprzez las, na którym możesz złapać rytm zakrętów. To wszystko razem sprawia, ze wyścigi są bardzo interesujące – w zeszłym roku wyścig był suchy do czasu dwóch ostatnich okrążeń, wtedy nagle wszystko się zmieniło. Sądzę, że w tym roku dobrze się prezentujemy. Dzięki nowemu pakietowi aerodynamicznego wykonaliśmy duży krok naprzód i jak dotychczas byliśmy szybcy na torach z małym dociskiem aero, zatem jestem pewien uzyskania kolejnego dobrego rezultatu. Mam nadzieję na czołową dziesiątkę, a może nawet wyżej”.

(Michał Roszczyn)
 
Vodafone McLaren Mercedes

Lewis Hamilton: „Spa, tak samo jak Monako, Silverstone i Monza, jest jednym z historycznych torów, które dorastając oglądałem w telewizji, kiedy byłem młodszy – to sprawia, że jest to dla mnie nieco bardziej wyjątkowe miejsce, ponieważ łatwo jest sobie wyobrazić jeżdżących tutaj dawniej bohaterów. Jest to także wspaniały tor – miejsce, gdzie naprawdę wyciąga się ile można z bolidu Formuły 1. Jazda przez Eau Rouge, Pouhon czy Blanchimont jest niesamowitym uczuciem – całe twoje ciało jest na granicy i wciąż naciskasz, by być jeszcze szybszym. Uwielbiam Spa – nie wyobrażam sobie, by tor ten miał kiedykolwiek wypaść z kalendarza F1”.

Heikki Kovalainen: „Myślę, że wszyscy nie mogą się doczekać Spa. Dla kierowców tor ten jest fantastycznym wyzwaniem: w przeciwieństwie do niektórych obiektów, Spa ma prawdziwy charakter. Jest to miejsce, gdzie pewność siebie i zaangażowanie kierowcy może spowodować różnicę. Wielkie zakręty oznaczają, ze musisz być odważny i podejmować ryzyko – a także znaczy to, że będziesz miał potężny wypadek, jeśli coś zrobisz źle. Uwielbiam to miejsce i myślę, że jest to najlepszy tor w kalendarzu”.

(Michał Roszczyn)
 
ING Renault F1 Team

Fernando Alonso: „Spa to jeden z tradycyjnych torów, który ma bogatą historię i wyjątkową atmosferę. Wszyscy kierowcy uwielbiają się tutaj ścigać i jest to największe wyzwanie w roku, jeśli chodzi o jazdę. Bardzo szybkie zakręty są niesamowite, zwłaszcza Eau Rouge i Pouhon, a poza tym prowadzenie tutaj samochodu F1 to zawsze przyjemność. To jeden z torów, gdzie trzeba mieć 'kompletny' samochód, ponieważ okrążenie jest bardzo długie i trzeba znaleźć ustawienia, które sprostają wielu różnym wyzwaniom. Są tutaj szybkie i wolne zakręty, a także długie proste, gdzie trzeba mieć dobrą prędkość maksymalną, aby móc wyprzedzać lub bronić się, zwłaszcza na dojeździe do Les Combes. Nasz bolid był mocny w ostatnich kilku wyścigach, zatem myślę, że możemy być szybcy także i w Spa, gdzie nadal będę mocno cisnąć”.

Romain Grosjean: „Spa to jeden z moich ulubionych torów i znam go bardzo dobrze, jako że wygrałem tutaj główny wyścig GP2 w ubiegłym roku. To także jeden z klasycznych torów na świecie i nie mogę się już doczekać, kiedy doświadczę jazdy za kierownicą bolidu F1 w takim zakręcie, jak choćby Eau Rouge. Po torze ulicznym przyjemnie będzie udać się na bardziej tradycyjny obiekt z szybkimi, płynnie przechodzącymi zakrętami, podczas gdy będę kontynuował poznawanie R29. Jak dotychczas zespół był dla mnie bardzo pomocny i nie wywierał na mnie żadnej presji, ale chciałbym być bardziej konkurencyjny w Spa i bliżej Fernando. Wiem, że muszę się jeszcze dużo nauczyć, zatem będę podchodził do wszystkiego krok po kroku i z wyznaczeniem sobie jakichkolwiek celów poczekam do momentu, kiedy przekonam się, jak radzę sobie na treningach. Trzeba też pamiętać, że w Spa pogoda może być nieprzewidywalna i zwykle jest ryzyko deszczu, więc muszę być gotowy, aby szybko reagować na każdą okazję, jaka może pojawić się w wyścigu”.

(Marek Roczniak)
 
AT&T Williams

Nico Rosberg: „Ostatni weekend był dobry dla nas. Samochód znów spisywał się naprawdę dobrze, co miło było zobaczyć. Do tej pory pasował nam każdy tor, zatem jestem zadowolony ze sposobu pracy zespołu. W stosunku do innych ekip, dobrze sobie poradziliśmy z rozwojem. Powinniśmy być na podium w Walencji, ale McLaren wykonał jeszcze większy skok, co jest frustrujące, ale wciąż jesteśmy blisko podium i niedługo powinniśmy na nim stanąć. [...] Spa powinno być dobre dla zespołu. To bardzo szybki tor, bardzo różniący się od Walencji i powinien nam bardziej pasować, ponieważ mamy mocny pakiet aerodynamiczny na szybkie zakręty, a więc nie mogę się już doczekać startu tutaj. Belgia jest umiejscowiona w środku nikąd, zatem będzie to spora odmiana w porównaniu do miejsc, jakie odwiedzaliśmy ostatnio. Na tym jednak polega F1 – na udawaniu się w różne miejsca, więc będzie miło”.

Kazuki Nakajima: „Począwszy od soboty, był to zły weekend dla mnie. Mieliśmy problem z samochodem w kwalifikacjach, przez co nie dostałem się do Q2 i startowałem dopiero z 17 pola. Z tej pozycji trudno było cokolwiek ugrać, choć na pierwszym okrążeniu zyskałem trzy pozycje. Byłem na trzynastej miejscu i jechałem po jedenastą, kiedy przebiła mi się opona, co było naprawdę frustrujące. Do tego czasu było dobrze, więc biorąc pod uwagę wynik końcowy było to rozczarowujące. [...] Spa bardzo różni się od Walencji z średnio- i bardzo szybkimi zakrętami. W 2008 roku trochę zmagaliśmy się tutaj, ale tegoroczny samochód jest wszędzie konkurencyjny, zatem powinno być dobrze. Pogoda uczyniła zeszłoroczny wyścig trudnym, więc mam nadzieję, że tym razem będzie bardziej stabilna. Nie znam specjalnie Belgii jako całości, ale Spa z wiejską okolicą jest naprawdę piękne. Jest tu cicho i spokojnie, ale ludzie są wielkimi pasjonatami na temat F1, a więc zawsze miło się tutaj przebywa”.

(Michał Roszczyn, Marek Roczniak)
 
Panasonic Toyota Racing

Jarno Trulli: „Spa jest fantastycznym torem i zdecydowanie moim ulubionym w Formule 1. To prawdziwy tor dla kierowców i to mi doskonale odpowiada. Są tutaj zakręty każdego rodzaju, więc przez całe okrążenie mierzysz się z wyzwaniem i ja to uwielbiam. Za każdym razem, gdy jedziesz na Spa, jest to niesamowite przeżycie, ale muszę powiedzieć, że wyjątkowym uczuciem było zdobycie tutaj pole position kilka lat temu. Ostatni weekend w Walencji był rozczarowujący, ale to jest inny typ toru w porównaniu do Spa. Rywalizacja w F1 jest obecnie szczególnie trudna, ale będziemy zaciekle walczyć i wspaniale byłoby uzyskać dobry rezultat w takim wyjątkowym miejscu. Spa zawsze daje mi pozytywne odczucia i będziemy naciskali tak mocno, jak tylko się da, by osiągnąć najlepszy możliwie wynik”.

Timo Glock: „Obok Monako, Spa jest moim ulubionym torem. Jazda tutaj bolidem Formuły 1 jest fantastycznym doświadczeniem i jest to jedno z najlepszych uczuć, jakie możesz mieć w tym sporcie. Jest to jeden z tych torów, o których marzysz gdy dorastasz, by ścigać się na nich – to po prostu imponujący tor. Chociaż naprawdę cieszy mnie to miejsce, to mam kilka frustrujących wspomnień z nim związanych; zostałem wyeliminowany przez innego kierowcę podczas okrążenia rozgrzewającego w 2007 roku (GP2) i nałożono na mnie karę w zeszłym sezonie, kiedy to zrobiłem jedno z moich najlepszych końcowych okrążeń w mojej karierze, by zdobyć punkty. To wszystko było pechowe, zatem chcę odwrócić moją kartę. W ubiegłym roku pogoda była ważnym czynnikiem w wyścigu i deszcze zawsze wydaje się być ryzykiem na Spa, ale byłem szybki tutaj zarówno na oponach deszczowych, jak i na suchą nawierzchnię, więc jestem podekscytowany tym weekendem”.

(Michał Roszczyn)
 
BMW Sauber F1 Team

Robert Kubica: „Przed nami końcowa faza sezonu, gdzie czeka nas wiele fajnych torów, począwszy od Spa-Francorchamps. To jest tor ze wspaniałą historią. Większość kierowców lubi tutaj jeździć. Tor jest bardzo długi z wieloma wyzywającymi szybkimi zakrętami. Znalezienie odpowiedniego balansu jest istotnym czynnikiem w Spa – co jest dosyć trudne. Pogoda tutaj jest zawsze nieprzewidywalna i przeważnie zmienna. Może być sucho w niektórych częściach toru i mocno padać deszcz na innych. Jazda w Spa jest wyzywająca i zawsze ekscytująco jest tutaj przybywać”.

Nick Heidfeld: „Spa jest spektakularnym torem. Wyścig w 2008 roku był jednym z moich najlepszych w ogóle. Jechałem na punktowanej pozycji i zdecydowałem się na krótko przed końcem wyścigu, aby założyć opony na mokre warunki. Okazało się to trafną decyzją i ostatecznie finiszowałem na drugim miejscu. Nagłe zmiany pogody mogą mieć decydujący wpływ na przebieg grand prix. Nawet jeśli jest gorąco w całej Europie, tutaj wciąż mogą występować ulewne deszcze. Plusem jest to, że Spa jest położone tylko godzinę drogi samochodem od Mönchengladbach, więc ten wyścig zawsze daje mi szansę, by złożyć szybką wizytę w moim rodzinnym mieście”.

(Michał Roszczyn)

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
szajse, 26.08.2009 13:53[!]
Oooo, widzę że rozpętała się ciekawa dyskusja nt. wrogów publicznych w Polsce ;) Nick wiadomo rywal Kubicy w teamie, kilka wzajemnych "spięć" i "pocałunków" w trakcie 2 sezonów zrobiło swoje. Nakadziwie już dawno wybaczyłem Australię ;) Zdarza sie, trafiło na Roba i bęc. Ale nienawiści do Vettala to nie pojmuję! Koleś czego się nie dotknie robi wynik. Ma do motorsportu dryg jak mało kto. No chyba, że założenie jest proste: to Niemiec! więc z góry jest w Polsce skreślony przez 50% fanuf. Wystarczy spojrzeć na przykład Schumiego - ledwo się ukazały newsy, ze wraca i od razu tysiące znafców F1 z Polski dało upust swoim kompleksom i wylało hektolitry jadu na mordę Szu. No przynajmniej se ulżyli, na zdrowie!

Swój niewątpliwie ogromny udział w napędzaniu karuzeli nienawiści do niektórych zawodników mają tacy fachowcy jak Zientar czy komentujący live Borówa. Tego pierwszego od dawna nie słucham ale oni powinni sobie zdawać sprawę, że te "kilka" osób w Polsce wyrabia sobie opinię na różne tematy dot. F1 słuchając tego co im slna na język przyniesie. A że coraz częsciej z głośników płyną bardzo emocjonalne, nieprzemyślane i nie przystające takim dojrzałym gościom jak Borówa (którego nadal bardzo cenię) wypowiedzi to nie dziwi, że potem tysiące ludzi ma takie odchyły, że każdy post dotyczący Hajdfelda czy Vettela ubarwiają setkami górnolotnych postów w stylu : ty pier...., śmieszny szwabie!
Xerkses, 26.08.2009 16:59[!]
zwolennicy i przeciwnicy Heidfelda i Vettela będą zawsze czy to się wam podoba czy nie
niza, 26.08.2009 17:17[!]
szajse, idealne podsumowanie. Masz rację co do panów z polsatu, bardzo duża rzesza ludzi słucha to i koduje sobie w głowie kto jest "be" a kto jest "cacy" właśnie tylko na podstawie ich opinii. Ja też od czasu do czasu oglądam studio polsatu, ale pewne rzeczy wpuszczam jednym uchem, a wypuszczam drugim. Trzeba wiedzieć czasami co można przyjąć do własnej świadomości, a co można posłuchać i ewentualnie wyrobić mimo wszystko swoje zdanie
jan5, 26.08.2009 18:28[!]
ja nie lubie vetela, kubicy i wiekszosci młodych bo przez nich f1 straciła cały urok wole zeby odszedł vetel albo kubica, niż raikonnen, barichello lub truli, chociaż raikonnen stylem jazdy jest nudny i jesli nie dobrej strategii to nigogo nie wyprzedzi
svt, 26.08.2009 19:05[!]
jan5, jak patrzę na te Twoje komentarze to można się załamać...

Co do Spa, to nareszcie mój ulubiony wyścig, dużo lepszy niż to coś w Walencji. Sutil fajnie to podsumował.

Fakt, Borówa co chwilę dowali jakimś kwiatkiem i już nie mogę go słuchać więcej. Co do Zientara to te 2 razy jak widziałem studio wystarczyły mi i więcej nie mam zamiaru słuchać tego Pana.
ciaps, 26.08.2009 22:42[!]
Osobiście podpisuję się pod tym co napisał Yahoo. Generalnie często mam dość tej niezdrowej nagonki.Nakręcacie się jeden przez drugiego, co by Nick nie powiedział to zaraz pojawi się jakiś Mistrz ciętej riposty. Zastanawiałem się dlaczego tak jest, może podtekst narodowościowy, może dlatego, że jako zespołowy partner jest traktowany jak wróg i konkurent nr1. Nie wiem, ale taka jest mentalność naszego narodu.Ja osobiście nie przepadam za Nikiem, dla mnie nie błyszczy. Równy doświadczony zawodnik(co nie raz pokazał) i tyle.Nie trzeba go lubić i darzyć sympatią, ale..bez przesady
No i Vettel. Wróg nr 2. A co on takiego zrobił? To był jeden z wielu incydentów wyścigowych. Popełnił błąd, podpalił się,niedoświadczenie wzięło górę, przyznał się do błedu, przeprosił. No ale miał pecha bo wycedził w Robusia( który jak dla mnie też się w tej sytuacji podpalił, bo łatwo mógł wyprzedzić Vettela w następnej sekwencji 3 szybkich zakrętów, ale on juz był myślami na ogonie Buttona, albo wziął sobie do serca słowa Hilla)
Szajse też jak dla mnie mądrze pisze i zwrócił uwagę na następny problem jakim jest "obiektywizm" i "profesjonalizm" Zientara i jego wypowiedzi w kontekscie Nika. Za jego komentarze i przemowy teatralne powinno nam,Polakom, być wstyd
Rubens, 27.08.2009 00:45[!]
Widze ze kubicomaniacy są zupelnie zaslepieni nienawiscią do Heidfelda,to sie staje nie do zniesienia otumanieni borowczykiem i zientarskim kibice roberta wyznają 4 zasady :kubica to bóg ,heidfeld to smiec,kazdy kierowca ktory podejmie walke z robertem zasluguje na nienawisc , kazdy slaby wynik kubicy to wylacznie wina teamu...nie wiem czym kubica zalsluzyl na takie uwielbienie skoro po kazdym wyscigu narzeka ze w zepole nikt go nie lubi wszyscy bardzej lubią nicka ,bolid wiecznie zle ustawiony zakrety w prawo za bardzo w prawo itp:/ kibice kubicy opamietajcie sie!! niezapomne jak rubens w gp kanady 2007 zaczal byc obrazany przez borowczyka za to ze w monte carlo pol wyscigu trzymal kubice za sobą...chwile potem mial miejsce slynny wypadek kubicy.Czy bylo mis szkoda roberta wtedy?? tak samo jak kubicomaniakom szkoda byloby heidfelda po takiej kraksie... to moj pierwszy wpis wiem ze na dzioen dopbry bede miec wielu wrogow wsrod kubicomaniakow ale coz , wyrazic swa opinie-bezcennne:)pozdrawiam prawdziwych fanow F1 !!
maksFormula1, 27.08.2009 00:56[!]
Vettel przecież jest młody i ma prawo do błędów.Jak na swój wiek i tak już dużo osiągnął.Ciekawe jak niektórzy użytkownicy,którzy krytykują go radzili by sobie w F1?Wypadek z Melobourne?Każdemu może się zdarzyć.A wizerunek jako następcy Schumachera wykreowały przecież media.Podziwiam Vettela za to,że jest taki młody i już tyle osiągnął.
Zureq, 27.08.2009 08:39[!]
"Jednak uczucie kiedy, zjeżdżasz w dół wzgórza, dotykasz ziemi i ponownie wystrzeliwujesz prosto w górę, jest niesamowite" - drogi Jensonie, Jean Alesi powiedział kiedyś że to sie nazywa orgazm... :)
Sanki, 27.08.2009 09:33[!]
Skoro tak psioczycie, że Polska to taki a nie inny naród sami dajecie przykład jakie to nasze społeczeństwo jest dziwne. Nakazujecie lubić kierowców, których ktoś nie lubi i od razu zaczynacie wyzywać od kubicomaniaków. Z incydentu w Australii się śmiałem jak to zobaczyłem, ale Vettela nie lubię napisałem z jakich to powodów. Do Nicka specjalnie nic nie mam, ale jego wypowiedzi wydają mi się zabawne czasami, tym że w każdej wspomni przeszłość. Ja skomentowałem wypowiedź i paru innych użyszkodników również. Do tego służą komentarze, a nie do roztrząsania tego dlaczego ktoś kogoś nie lubi. Nie darzę sympatią Vettela i czy wam się to podoba czy nie, ale na BOGA!! Proszę nie wmawiajcie mi dlaczego ja go nie lubię

Droga moderacjo. Proszę o wprowadzenie do słownika wulgaryzmów, wyrażeń obelżywych słowo kubicomaniak. Słowo to jest nadużywane przez osoby, które nie mają argumentów przeciw czyjejś tezie.
bartekws, 27.08.2009 12:55[!]
Niektórzy po prostu lubią wmawiać coś innym, żeby siebie postawić w lepszym świetle.. Zobacz jak często w komentarzach ludzie przechwalają się jak długo oni oglądają F1, że są prawdziwymi kibicami i tylko oni się znają :D Kibicowanie Kubicy to praktycznie grzech ;) Nie rozumiem co jest złego w tym, że ktoś zainteresował się F1, kiedy pojawił się tam Polak. Niektórzy po prostu lubią kbicować rodakom i cieszyć się ich sukcesami.. Oczywiście wkurzającym jest kiedy te osoby też chcą po orku oglądania F1 uchodzić za znawców na wszystkie tematy związane z f1 itp.. Ale to, że ktoś ogląda f1 od nie dawna nie znaczy, że nie może wyrazić swoich odczuć wobec różnych kierowców..

Fakt, mnie też wkurza najeżdżanie na Vettela przy każdej okazji, mimo że go nie lubię ;) Najeżdżanie na NIcka w każdym możliwym wątku to też przesada - wystarczy po najeżdżać na niego w wątkach o nim ;)

Ale równie bardzo wkurza, mnie nazywanie nadużywania słowa kubicomaniak i często używania go jako najgorszej obelgi.. Nie wiem co daje innym wywyższanie się w necie, gnojenie innych i stawianie się w roli fachowca.. może rzeczywiście podnosi to ego i wpływa na samopoczucie.. nie wiem :D


Ale cała ta dyskusja jest już bez sensu i sam nie wiem po co się rozpisałem :D Co do tematu, to tak j jak ktoś mówił - jak co roku wszyscy muszą oczywiście mówić o Eau Rouge :D mam nadzieję, że wyścig będzie ciekawszy niż ich wypowiedzi :D
ciaps, 27.08.2009 15:28[!]
Sanki i Bartekws
Ja też interesuję sie mocno F1 od czasu jak jezdzi tam Robert, czyli jestem Kubicomaniakiem. Niech bedzie. Ale po pierwsze to chyba nie jest aż tak obrazliwe i wiekszość nie ma nam tego za złe. Nie można oceniać ogółu po jednostkach i po wybranych komentarzach na nasz temat. Po drugie nikt nam nie narzuca kogo mamy lubić i komu kibicować. Jak przeanalizujesz na spokojnie sprawę to większość nowych kibiców, czyli większość z nas nie zagłębiła się zbyt mocno w cyrk zwany F1, a kieruje się bardziej emocjami. Na początku też byłem podatny na teorie spiskowe, typu: team faworyzuje Nika, team robi wszystko dla Nika a dla Roberta nie bo on jest Polakiem a to niemiecki(i szwajcarski) team,itp itd. Własnie dzięki opiniom i komentarzom doświadczonych użytkowników tej stronki spoglądam teraz na to całkiem inaczej, oceniam fakty, dane, liczby a nie kieruję sie emocjami. Trzeba przestudiować wiele artykułów na temat technologi, taktyki, opn itd itp by móc zrozumieć co się dzieje na torze i dlaczego własnie tak a nie inaczej. W pierwszym sezonie oglądałem sam wyścig, teraz sobie tego nie wyobrażam. Oglądam kfalifikacje, zastanawiam sie nad taktyką, patrzę na dobór opon i wagę bolidów i mniej wiecej wiem co sie bedzie działo. Live Timing to też podstawa. Cały czas się czegoś ciekawego uczę a to dzięki artykułom i komentarzom doświadczonym kolegów na tej stronce.Tak więc nie odbierajmy negatywnych komentarzy tylko jako krytyki, zobaczmy na to z innej perspektywy, może to nas własnie na coś naprowadzi, czegoś nauczy. Możemy też za każdym razem sapać pod nosem i się sadzić ale nie widzę w tym sensu. Nektóre komentarze trzeba po prostu zignorować i tyle. Nie uogólniajmy!!!! A nasz Robuś też często przesadza z krytyką włąsnego zespołu, w koncu jest jego częścią. Mogę zrozumieć zeszłoroczną frustrację, ale bez przesady. Patrzcie na Buttona.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca