F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2009
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2009
Klasyfikacje generalne 2009
Statystyki z sezonu 2009

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monza.
Gran Premio Santander d'Italia 200913 wrze?nia
Autodromo Nazionale di Monza
Długość toru: 5,793 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 306,720 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,525 - Q1, Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,046 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Lewis HamiltonMcLaren MP4-241:23,936--26
2.2Heikki KovalainenMcLaren MP4-241:24,3320,3960,39627
3.20Adrian SutilForce India VJM021:24,4710,5350,13924
4.7Fernando AlonsoRenault R291:24,4770,5410,00621
5.6Nick HeidfeldBMW Sauber F1.091:24,6830,7470,20625
6.12Sebastien BuemiToro Rosso STR41:24,7030,7670,02035
7.22Jenson ButtonBrawn BGP0011:24,7060,7700,00321
8.3Giancarlo FisichellaFerrari F601:24,7320,7960,02624
9.14Mark WebberRed Bull RB51:24,7590,8230,02719
10.4Kimi RaikkonenFerrari F601:24,7610,8250,00226
11.5Robert KubicaBMW Sauber F1.091:24,8130,8770,05220
12.23Rubens BarrichelloBrawn BGP0011:24,8260,8900,01324
13.16Nico RosbergWilliams FW311:24,9270,9910,10129
14.17Kazuki NakajimaWilliams FW311:25,1501,2140,22328
15.8Romain GrosjeanRenault R291:25,6121,6760,46218
16.21Vitantonio LiuzziForce India VJM021:25,6891,7530,07729
17.11Jaime AlguersuariToro Rosso STR41:25,7421,8060,05330
18.15Sebastian VettelRed Bull RB51:25,9512,0150,2098
19.9Jarno TrulliToyota TF1091:26,0202,0840,06923
20.10Timo GlockToyota TF1091:26,3252,3890,30517
107% najlepszego czasu: 1:29,812

Zespół McLaren zdominował pierwszą z dwóch dzisiejszych sesji treningowych na torze Monza. Lewis Hamilton jako jedyny uzyskał czas poniżej jednej minuty i 24 sekund, pokonując swojego zespołowego kolegę Heikkiego Kovalainena o niespełna 0,4 sekundy. Trzeci czas uzyskał Adrian Sutil, a tymczasem jego były partner z zespołu Force India – Giancarlo Fisichella podczas swojej pierwszej sesji w barwach Ferrari uplasował się przed Kimim Raikkonenem – na ósmej pozycji.

Sesja rozpoczęła się tradycyjnie od okrążeń instalacyjnych, które wykonali od razu niemal wszyscy kierowcy – Nico Rosberg, Kazuki Nakajima i Rubens Barrichello nawet po dwa. Dla Giancarlo Fisichelli była to dość emocjonalna chwila, kiedy wykonał swoje pierwsze okrążenie w bolidzie Ferrari podczas weekendu grand prix. Na torze w pierwszych minutach nie pojawił się tylko Romain Grosjean, ale w końcu zespół Renault zakończył przygotowania jego bolidu i Francuz w 14 minucie wyjechał x z boksów na swoje kółko zapoznawcze.

W chwilę później na tor powrócili kierowcy Toro Rosso, rozpoczynając właściwe przygotowania do Grand Prix Włoch. Jako pierwszy czas okrążenia uzyskał Sebastien Buemi – 1:29,687. Jaime Alguersuari pojechał o dwie sekundy wolniej od swojego kolegi zespołowego, który poprawił się następnie na 1:27,833 i 1:27,256. W końcu Hiszpan zdołał jednak zmniejszyć swoją stratę do Buemiego do 1,375 sekundy. Obaj kierowcy swoje pierwsze przejazdy zakończyli z czasami 1:25,547 i 1:26,959. W międzyczasie na torze pojawili się kolejni kierowcy – Lewis Hamilton, Mark Webber i Heikki Kovalainen.

Hamilton na swoim pierwszym szybkim kółku uzyskał czas 1:26,767, Webber – 1:;28,046, a Kovalainen – 1:28,795. Hamilton poprawił się następnie na 1:25,40 i awansował na pierwszą pozycję, Webber wskoczył na trzecie miejsce z czasem 1:26,187, a Kovalainen pozostał najwolniejszy, poprawiając się tylko na 1:27,187. Hamilton umocnił się tymczasem na pierwszej pozycji, wykręcając 1:24,632. W końcu także i Kovalainen uzyskał reprezentatywny czas – 1:25,407, który dał mu drugie miejsce. W 33 minucie swój pierwszy czas w bolidzie Ferrari uzyskał Fisichella – 1:28,393. Na kolejnym kółku Włoch popełnił błąd w pierwszej szykanie i musiał ją ściąć.

Problemy w tym miejscu toru miał także Robert Kubica na swoim pierwszym okrążeniu pomiarowym, który po skorzystania z bocznej drogi wykręcił czas powyżej jednej minuty i 38 sekund. Polak poprawił się następnie na 1:28,654 i 1:27,383, co dało mu 10 miejsce, a tymczasem Fisichella wykręcił 1:26,928, awansując na siódme miejsce. Postępy czynił też Vitantonio Liuzzi, zastępujący Fisichellę w Force India. Włoch po pierwszym, dość ostrożnym okrążeniu pomiarowym zajmował ostatnie miejsce z czasem powyżej jednej minuty i 30 sekund, ale po kilku kółkach legitymował się już czasem 1:26,863 (P13).

Tuż przed połową sesji Kubica wykręcił 1:26,030 i przesunął się na siódme miejsce. Po chwili przed Polakiem znaleźli się jednak Jenson Button, Alguersuari, Barrichello i Nakajima, zatem Robert spadł na 11 miejsce. Button wykręcił następnie 1:24,706 i wskoczył na drugie miejsce. Trzeci był w tym momencie Adrian Sutil, mając 0,3 sekundy straty do Buttona. Tymczasem Hamilton na początku swojego drugiego kilkuokrążeniowego przejazdu w dzisiejszej sesji poprawił się na 1:24,147, powiększając swoją przewagę nad Buttonem do 0,559 sekundy.

Na 40 minut przed końcem sesji kolejność kierowców była następująca: Hamilton, Button, Barrichello, Sutil, Kovalainen, Raikkonen, Alonso, Rosberg, Buemi, Nakajima, Heidfeld, Alguersuari, Grosjean, Kubica, Webber, Trulli, Glock, Liuzzi, Fisichella i Vettel (ten ostatni oszczędzał swój silnik i nie miał jeszcze ustanowionego czasu). Na torze byli w tym momencie tylko czterej kierowcy: Kovalainen, Heidfeld, Grosjean i Webber. Kovalainen w 57 minucie uzyskał czas 1:24,332 i awansował na drugie miejsce. Warto dodać, że pomimo większych krawężników w tym roku na Monzy w szykanach 1 i 2, kierowcy McLarena nadal moglli najeżdżać na nie dość mocno, co dawało im pewną przewagę nad rywalami.

W międzyczasie Heidfeld poprawił się na 1:24,683, awansując na trzecią pozycję. W 65 minucie Glock wpadł w poślizg w pierwszej szykanie i tył jego bolidu podskoczył na krawężniku, co spowodowało odpadnięcie jakiegoś niewielkiego elementu z Toyoty. Niemiec mógł jednak kontynuować jazdę i po chwili wrócił do boksów, gdzie mechanicy rozpoczęli oględziny jego auta. W międzyczasie na miejsca 3 i 4 awansowali Alonso (korzystający w ten weekend z systemu KERS) i Sutil, uzyskując odpowiednio czasy 1:24,477 i 1:24,530. W 72 minucie Hamilton przełamał barierę jednej minuty i 24 sekund, wykręcając 1:23,936. Tym samym Brytyjczyk powiększył swoją przewagę nad Kovalainenem do 0,396 sekundy.

Kwadrans przed końcem sesji Liuzzi uzyskał czas 1:25,689 i wskoczył na 14 miejsce. Jego strata do zespołowego kolegi – Sutila wynosiła w tym momencie niewiele ponad sekundę. Tymczasem Fisichella był nadal najwolniejszy, tracąc do Raikkonena ponad półtorej sekundy. W końcówce sesji na torze pojawił się Vettel – Niemiec na pierwszym okrążeniu pomiarowym popełnił błąd w pierwszej szykanie i uzyskał dość słaby czas, a na kolejnym kółku także miał problemy, wciąż legitymując się czasem powyżej jednej minuty i 30 sekund. W końcu na trzecim okrążeniu kierowca Red Bulla uzyskał bardziej reprezentatywny czas – 1:26,660, ale nadal był ostatni. Tymczasem Fisichella przesunął się na 10 pozycję po uzyskaniu czasu 1:25,140 (0,4 sekundy straty do Raikkonena).

W ostatnich minutach Fisichella pojechał nawet szybciej od Raikkonena, plasując się na ósmej pozycji z czasem 1:24,732. Kubica poranną sesję ukończył na jedenastej pozycji, a Vettel zdołał na koniec przeskoczyć kierowców Toyoty, którzy podobnie jak on mają już napoczętych siedem silników, zatem z pewnością także starają się oszczędzać swoje jednostki napędowe.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 35°C
Temperatura powietrza: 27°C
Prędkość wiatru: 2,4 m/s
Wilgotność powietrza: 38%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
fejs, 11.09.2009 11:43[!]
A to ciekawe, Fisico przed Kimim...
Speedster, 11.09.2009 11:46[!]
tak, ale różnice między nimi to tysięczne części sekundy. Dziwi słaba postawa toyoty - wyraźnie odstają
Zykmaster, 11.09.2009 11:47[!]
No Mclaren pozamiata, na drugiej szykanie nawet po podniesienu krawężników atakują je tak jakby ich tam nie było. Jak dla mnie zdecydowani faworyci tego Gp. No ale zobaczymy jak to będzie ;)

Pozdrawiam
maciec1981, 11.09.2009 11:49[!]
kurde trening i to 1 a 13 w sekundzie sie miesci co to bedzie w Q1

znajac zycie to tylko trening wiec do niedzieli na starcie moze byc zupelnie inaczej a juz na mecie to calkiem nie wiadoma.Sutil pojechal ostro.
Zobaczymy po 14 co bedzie czy cos sie zmieni
kubek zrobil moze 6 kolek pod koniec i coraz lepsze czasy mial
Falarek, 11.09.2009 11:55[!]
No to Fisi ładnie pojechał. Ciekawe który byłby Badoer :)
lakeman, 11.09.2009 12:02[!]
no proszę
Spodziewałem się eksplozji formy Ferrari na własnym podwórku, a tu kuku McLaren. :) A pretendenci do tytułu czają się w środku stawki - szykuje się ciekawa zabawa w niedzielę :)
bartekws, 11.09.2009 12:06[!]
dużo dziś jeździli chłopaki.. zwłaszcza Buemi :D Widać, że nie jest łatwo o dobre ustawienia.. To tylko trening ale McLareny zdominuja chyba cały weekend ;)
pro-Papinian, 11.09.2009 12:24[!]
Toyoty i Vettel "oszczędzają" silniki. Tylko Trulli i Glock jeżdżą a Vettel stoi. Toyoty mają raczej jakiś problem. Oby po decyzji o pozostanie w "formule" centrala w Japonii nie podjęła następnej.
pasior, 11.09.2009 12:31[!]
Force India znów pokazuje różki. Fisico mógł sprawić Włochom frajdę będąc konkurencyjnym w FI z szansą na zwycięstwo. A Ferrari na obecną chwilę mu tego nie zapewni. Ale sam się o to prosił więc ma.
McLaren z taką formą ( jak często na Monza) być może upoluje dublecik.................
michal5, 11.09.2009 12:45[!]
McLaren na treningu dobrze ale zobaczymy w kwalifikacja już nie raz wygrywali treningi a w kwalifikacja słabo
arti0801, 11.09.2009 12:48[!]
na spa tez Mclaren byl gora w pierwszych treningach ale widze ze nadal duzo osob wydaje wnioski po pierwszym teningu ktory nic nie mowi... BRAWO:) Fisi widac szybko poznal f60 i bardzo sie z tego ciesze moze uda sie zdobyc mocne punkty w wyscigu.
Sir Wolf, 11.09.2009 13:45[!]
Fisico korzystał z KERSu? Nigdy jeszcze nie miał z nim przecież do czynienia.
YAHoO, 11.09.2009 14:14[!]
No pewnie, bardzo trudne jest wciskanie przycisku przy wyjściu z zakrętu na prostą... Szczególnie w przypadku kierowców, którzy zarabiają na tym miliony.
Matti, 11.09.2009 15:29[!]
YAHoO - genialny tekst ( ;
Po pierwszych treningach nie oczekiwałbym cudów - zobaczymy jak zwykle w jutro jak wygląda stawka
gnt3c, 11.09.2009 15:39[!]
YAHoO - pewnie, że nie jest trudne wciśnięcie przycisku, ale nauczenie się jak auto zareaguje na to przyciśnięcie i wykonanie tego w optymalnym momencie na pewno wymaga pewnego wyczucia, którego trzeba się nauczyć musisz przyznać...
Kamikadze2000, 11.09.2009 16:26[!]
Spodziewałem się tego, że Macki io Force India będą tu mocne. :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca