F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2009
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2009
Klasyfikacje generalne 2009
Statystyki z sezonu 2009

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monza.
Gran Premio Santander d'Italia 200913 wrze?nia
Autodromo Nazionale di Monza
Długość toru: 5,793 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 306,720 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,525 - Q1, Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,046 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po sesjach 1 i 2  [  T-  |  T+  ]
Force India Formula One Team

Adrian Sutil (P3/P1): „Wszystko poszło dzisiaj dobrze. Samochód sprawuje się doskonale i możemy być zadowoleni z rezultatu. To był bardzo dobry czas, osiągnięty w wyniku dobrej pracy, świetnych ustawień i odpowiedniej pracy opon. Nie staraliśmy się specjalnie być najszybsi, ale jeśli jesteś w czołówce, w dobrze spisującym się samochodzie, nie ma powodu byś nie mógł być na pierwszej pozycji na koniec sesji. To był bardzo produktywny dzień na bardzo fajnym torze i dobrze jest mieć teraz trochę zabawy”.

Vitantonio Liuzzi (P16/P12): „Dzisiejszy dzień było dużo lepszy niż testowanie na prostej! To jest zupełnie inne podejście, ponieważ musisz wyczuć rytm, punkty hamowania i sądzę, że to świetne wyzwanie. Realizowaliśmy długie przejazdy i pokonałem dystans wyścigu – wszystko idzie w dobrym kierunku. W tej chwili podchodzę do wszystkiego nieco spokojnie, gdyż chcę przyzwyczaić się do opon i samochodu, a jutro będziemy pracowali nad czasami okrążeń do kwalifikacji. Wiedzieliśmy, że mamy konkurencyjny samochód i czułem, że balans był dobry, a jest jeszcze co najmniej pół sekundy zapasu, jako że natrafiałem na korek podczas moich najszybszych kółek. To dopiero początek weekendu, ale jestem naprawdę zadowolony z przebiegu spraw. Myślę, że bolid reaguje bardzo dobrze i jesteśmy optymistami przed dniem jutrzejszym”.

(Michał Roszczyn)
 
ING Renault F1 Team

Romain Grosjean (P15/P2): „Dzisiejszy dzień przebiegł raczej dobrze, choć musiałem uczyć się toru Monza, jeżdżąc samochodem F1. To jest 'świątynia szybkości' i legendarny obiekt, gdzie jest wiele do nauki, zwłaszcza jeżdżąc z KERS, przez co musiałem nauczyć się wiele nowych procedur, by się przyzwyczaić. Zakończyliśmy dzień dobrą formą, a ja kontynuuję pomyślną współpracę z inżynierami, Próbowałem poprawić ustawienia i rezultaty były pozytywne, zatem jutro będę podążał tą samą drogą”.

Fernando Alonso (P4/P3): „To był normalny piątek dla nas, gdzie pracowaliśmy nad ustawieniami i oceną opon. Jeśli jutro uda nam się znaleźć trochę lepsze osiągi, to mam nadzieję, że możemy być w dobrej formie w kwalifikacjach”.

(Michał Roszczyn)
 
Vodafone McLaren Mercedes

Heikki Kovalainen (P2/P4): „Na Monzy zawsze stajesz przed problemem równowagi między ogólnym dociskiem a przyczepnością na zakrętach – sądzę, że dzisiejszy dzień był prawdopodobnie lepszy niż oczekiwaliśmy. Jesteśmy szybsi na zakrętach niż byliśmy w zeszłym roku, co jest dobre. Przewaga, jaką daje KERS tutaj to prawie 0,4 sekundy na okrążeniu, więc jest to naprawdę pomocne na prostych i na wyjazdach z wolnych zakrętów. Inni mają więcej siły dociskowej niż my, ale my mamy fantastyczny KERS od Mercedes-Benz. To zabawne: zespoły przyjęły różne rozwiązania techniczne, ale czasy okrążeń wciąż są bardzo zbliżone – to jest piękno Formuły 1”.

Lewis Hamilton (P1/P11): „Jestem zadowolony z naszych postępów. Zawsze jest mały niepokój, gdy przybywa się na tak unikatowy tor jak ten, ponieważ chcesz zobaczyć, czy obrałeś odpowiedni kierunek w kwestii aerodynamiki samochodu. Jednakże dzisiejsza poranna sesja pokazała nam, że inżynierowie bardzo precyzyjnie ocenili, czego potrzeba. KERS z pewnością pomaga tutaj – możemy spodziewać się zysku 0,4 sekundy w jutrzejszych kwalifikacjach – ale dokonaliśmy również pewnego dobrego postępu z naszym ogólnym pakietem. Popołudnie spędziliśmy na jeździe z dużą ilością paliwa, zatem nie można zbyt wiele wyczytać z tabeli czasowej, ale jestem zmobilizowany tym, gdzie jesteśmy”.

(Michał Roszczyn)
 
BMW Sauber F1 Team

Robert Kubica (P11/P5): „Straciliśmy sporo czasu podczas porannej sesji w wyniku problemów z hamulcami. Na szczęście, byliśmy w stanie wymienić hamulce w odpowiednim czasie i zdołaliśmy wykonać podstawowe przejazdy przed końcem sesji. Po południu pracowaliśmy nad ustawieniami samochodu i próbowaliśmy porównać opony”.

Nick Heidfeld (P5/P7): „Czasy okrążeń nie są złe, szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że zrobiłem moje najszybsze okrążenie we wczesnej fazie sesji i przy drobnym korku. Balans samochodu jest lepszy niż bywał podczas innych piątków, jednak wciąż jest miejsce na poprawki. Znalezienie odpowiedniego balansu na kwalifikacje i wyścig jest wyzwaniem. Dokonaliśmy tradycyjnej oceny opon i porównaliśmy twardą i miękką mieszankę podczas długich przejazdów. Wysokość nowych krawężników dosyć mocno zmienia tor, trzeba się do nich przyzwyczaić i zobaczyć, gdzie nadal można nad nimi przejeżdżać, a których lepiej unikać. Zakończyłem drugą sesję kilka minut wcześniej po tym, jak pojechałem prosto na szykanie Ascari i chcieliśmy dokładnie sprawdzić samochód”.

(Paweł Zając)
 
Panasonic Toyota Racing

Timo Glock (P20/P6): „To była w miarę udana druga sesja treningowa. Rano było trudniej, ale dokonaliśmy pewnych zmian w ustawieniach i po południu samochód prowadził się już lepiej. Wydobyliśmy z niego lepsze osiągi i bez problemów przebrnęliśmy przez cały program. Samochód wydaje się być dobry, ale oczywiście musimy jeszcze popracować nad poprawą czasów. Jeśli znajdziemy odpowiednią równowagę aerodynamiczną, to wszystko będzie w porządku. Nowe krawężniki są w porządku – są inne niż w ubiegłym roku, ale nadal znośne. Pogoda także jest dość inna w porównaniu do zeszłorocznego deszczu i to z pewnością duża poprawa”.

Jarno Trulli (P19/P13): „To był typowy piątek dla mnie i wszystko przebiegło gładko, bez problemów. Jak zwykle przetestowaliśmy dwie mieszanki opon, a także pracowaliśmy nad ustawieniami samochodu. Dokonaliśmy kilku poprawek po pierwszej sesji treningowej i po południu byłem bardziej zadowolony z samochodu. Nadal mamy trochę pracy do wykonania nad wyciągnięciem najlepszych osiągów z samochodu na tym torze, tak więc przeanalizujemy wszystkie dane w celu poprawy ustawień na kwalifikacje. Dzisiaj doświadczyliśmy także po raz pierwszy nowych krawężników w szykanach i wydają się one być w porządku – nie miałem z nimi problemu. Miło jest wrócić do Włoch i jeździć przed własnymi fanami. Mam tylko nadzieję, że będę miał udany wyścig w niedzielę”.

(Marek Roczniak)
 
Scuderia Ferrari Marlboro

Kimi Raikkonen (P10/P8): „Ogólnie jestem całkiem zadowolony z tego, jak potoczyły się sprawy w ciągu tych trzech godzin treningów i pierwsze wrażenia są pozytywne. Nadal istnieje miejsce do poprawy w kwestii prowadzenia się samochodu, co mam nadzieję zrobimy podczas jutrzejszej porannej sesji. Nowe krawężniki nie pozwalają na bezkarne ich ścinanie, co nie jest złą rzeczą patrząc na trudności, jakie mieliśmy w tych miejscach w przeszłości. Nasze tempo na długich przejazdach nie jest złe i będziemy musieli się postarać, żeby wywalczyć miejsce na podium. Jeśli chodzi o opony to miękka mieszanka jest zdecydowanie szybsza, ale również jest całkiem stała, jeśli chodzi o osiągi”.

Giancarlo Fisichella (P8/P20): „Jestem zadowolony z tego pierwszego dnia, który był szczególnie trudny z perspektywy kierowcy. Największe problemy sprawia przyzwyczajenie się do innych pozycji przycisków oraz nabranie pewności z systemem KERS. Dzisiejszego poranka mocno zahamowałem przy Ascari, starłem dość mocno lewą przednią oponę i oznaczało to, że muszę założyć miękką mieszankę wcześniej niż planowałem – na niej czułem się bardziej pewnie i udało mi się jeździć dobrym tempem. W obydwu sesjach nie próbowaliśmy śrubować wyniku i miałem dużo paliwa na pokładzie. Istnieje potencjał, by znaleźć się w którymś z przednich rzędów, ale potrzebuję czasu na poprawę, zwłaszcza w kwestii hamowania i ścinania krawężników”.

(deeze)
 
AT&T Williams

Kazuki Nakajima (P14/P9): „Choć nie spodziewamy się osiągnąć zbyt wiele na tym torze, to jednak dzisiaj nie poszło nam aż tak źle. Z pewnością w porównaniu do Spa myślę, że będziemy tutaj bardziej konkurencyjni, ale być może jest jeszcze za wcześnie by powiedzieć, jak spiszemy się w kwalifikacjach. Dzisiaj ciężko pracowaliśmy i wypróbowaliśmy wiele różnych technicznych opcji, ale co najważniejsze znaleźliśmy pozytywny kierunek, zatem myślę, że jutro głównym priorytetem będzie utrzymanie tego postępu”.

Nico Rosberg (P13/P17): „Najważniejszym zadaniem dzisiaj było znalezienie kompromisu pomiędzy maksymalną prędkością na prostych i przyczepnością w zakrętach i nie jest łatwo wypracować optymalny poziom docisku. Byliśmy bardzo wolni na prostych dziś rano, zatem przeanalizowaliśmy to i znaleźliśmy dobre rozwiązanie. Opony są równie ważne i przeprowadziliśmy dobry test – z mojego punktu widzenia dalszy kierunek jest oczywisty. Reszta naszego czasu jazdy została poświęcona na testy aerodynamiczne i tu także znaleźliśmy dobry kierunek, ale pomimo odrobienia pracy domowej nie będzie nam tutaj łatwo. Aby powtórzyć osiągi ze Spa i wejść do czołowej dziesiątki w kwalifikacjach, będziemy potrzebowali piekielnie dobrego okrążenia, ale to nie oznacza, że możemy to od tak osiągnąć!”

(Marek Roczniak)
 
Scuderia Toro Rosso

Sebastien Buemi (P6/P10): „Mieliśmy dobry dzień, bez żadnych problemów w obu sesjach. Teraz musimy tylko znaleźć nieco więcej prędkości przed jutrzejszym dniem, kiedy będziemy mieli nowy silnik – poczekajmy więc i zobaczymy, co będziemy mogli zrobić. Miło jest jeździć po tak szybkim torze, ponieważ jazda z taką prędkością, której nie zobaczysz nigdzie indziej daje ci zupełnie inne odczucia”.

Jaime Alguersuari (P17/P15): „Jazda dziś była dla mnie nieco trudna, ponieważ po raz pierwszy jeździłem z tak małym dociskiem aerodynamicznym w F1, ale to dobrze, jako że jest to część procesu nabierania doświadczenia. Czuję, że zrozumiem, jak prowadzić samochód na nowych i starych oponach, oraz z małym i dużym załadunkiem paliwa – czułem się pewnie w samochodzie. Mamy rozsądne ustawienie auta, lecz myślę, że wciąż możemy je poprawić przed jutrzejszymi kwalifikacjami”.

(Igor Szmidt)
 
Red Bull Racing

Mark Webber (P9/P14): „To był zróżnicowany dzień. Mieliśmy problem z elektryką w popołudniowym treningu, ale kosztowało nas to prawdopodobnie tylko nieco ponad jeden przejazd, więc szybki powrót auta na tor był zasługą świetnej roboty chłopaków w garażu. Liczba pokonanych kilometrów jest tutaj bardzo ważna, ponieważ to pierwszy raz, kiedy jeździmy na Monzy w tym roku – zawsze mieliśmy tutaj wcześniej testy. Ten tor zawsze jest unikatowy – z wysokimi prędkościami, z jakimi się tu poruszamy – więc podobała mi się dzisiejsza jazda. Mamy jeszcze trochę prędkości do znalezienia, lecz jestem pewien, że jutro będziemy w dobrej formie”.

Sebastian Vettel (P18/P18): „Gdy spojrzymy na czasy okrążeń i zobaczymy, kto jest na czele a kto w środku stawki, to możemy być świadkami małej niespodzianki. Nic nie poszło nam źle i wszystko przebiega zgodnie z planem – wiedzieliśmy, że przed nami trudny piątek ze względu na ograniczoną liczbę silników, które pozostały mi do końca sezonu. Wykorzystaliśmy przeznaczone na dziś okrążenia i wydaje się, że jest w porządku. Wciąż musimy się poprawić, więc teraz musimy zobaczyć, kto był szybki a kto bawił się z ilością paliwa (w celu uzyskania dobrego czasu). W tym momencie przewidzenie, kto będzie na czele wydaje się być niemożliwe”.

(Igor Szmidt)
 
Brawn GP Formula One Team

Rubens Barrichello (P12/P16): „Przeszliśmy przez dzisiejszy program zgodnie z planem i osiągi samochodu są takie, jakich się spodziewaliśmy. Nasza praca nad ustawieniami skupiła się na długich przejazdach i jestem dość zadowolony z zachowania samochodu i stabilności przy hamowaniu. Mamy trochę pracy do zrobienia w kwestii balansu, jednak ogólnie to był dobry start weekendu, choć dzisiejsze jazdy nie dają nam wiele informacji o tym, jak będą wyglądać kwalifikacje”.

Jenson Button (P7/P19): „Wykonaliśmy dziś sporo pracy nad ustawieniami samochodu w konfiguracji z niskim dociskiem, chociaż mieliśmy parę kłopotów, co sprawiło, że nie mogłem przejechać długich dystansów, które miałem zaplanowane, więc było to trochę frustrujące. Wszystko zostało naprawione pod koniec dnia, co jest dobrą rzeczą, ale przed nami sporo pracy. Jest to zupełnie inne uczucie, kiedy jedzie się z tak małym dociskiem, ale samochód zachowuje się całkiem nieźle. Przez noc musimy dopracować ustawienia samochodu by mieć pewność, że będę zadowolony z balansu przed kwalifikacjami”.

(deeze)

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
bartekws, 11.09.2009 18:27[!]
Pytanie do redakcji. Skąd bierzecie te wypowiedzi zazwyczaj? Bo np wypowiedź Roberta zamieściliście bardzo krótką, a gazeta.pl ma wypowiedź znacznie bardziej rozgadanego Roberta:

http://www.sport....oty_z_hamulcami.html
Jenson, 11.09.2009 19:10[!]
Te komentarze są z oficjalnej strony F1.
Maraz, 11.09.2009 19:31[!]
Nie do końca - to są po prostu oficjalne wypowiedzi zespołów przekazywane do prasy, które zamieszcza też F1.com. Podane przez barteksw źródło ma natomiast wypowiedzi bezpośrednio od swoich wysłanników na torze, którzy rozmawiali z Kubicą.
bartekws, 11.09.2009 21:33[!]
Cóż najwyższa pora, aby portal F1WM zatrudnił własnych wysłanników ;)

Mogę się poświęcić i zgłaszam się na ochotnika ;)
dex, 11.09.2009 22:12[!]
ooo proszę proszę jaki Alonso się zrobił skromny , zero gadki o pewnym weekendzie , a to coś nowego ?? skrucha ??
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca