F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2009
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2009
Klasyfikacje generalne 2009
Statystyki z sezonu 2009

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monza.
Gran Premio Santander d'Italia 200913 wrze?nia
Autodromo Nazionale di Monza
Długość toru: 5,793 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 306,720 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,525 - Q1, Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,046 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.20Adrian SutilForce India VJM021:23,924--28
2.8Romain GrosjeanRenault R291:24,1630,2390,23931
3.7Fernando AlonsoRenault R291:24,2970,3730,13435
4.2Heikki KovalainenMcLaren MP4-241:24,4820,5580,18541
5.5Robert KubicaBMW Sauber F1.091:24,6220,6980,14040
6.10Timo GlockToyota TF1091:24,6340,7100,01236
7.6Nick HeidfeldBMW Sauber F1.091:24,6930,7690,05934
8.4Kimi RaikkonenFerrari F601:24,7960,8720,10339
9.17Kazuki NakajimaWilliams FW311:24,7990,8750,00336
10.12Sebastien BuemiToro Rosso STR41:24,8840,9600,08544
11.1Lewis HamiltonMcLaren MP4-241:24,9020,9780,01832
12.21Vitantonio LiuzziForce India VJM021:24,9210,9970,01939
13.9Jarno TrulliToyota TF1091:24,9671,0430,04640
14.14Mark WebberRed Bull RB51:24,9791,0550,01225
15.11Jaime AlguersuariToro Rosso STR41:25,0031,0790,02434
16.23Rubens BarrichelloBrawn BGP0011:25,1401,2160,13735
17.16Nico RosbergWilliams FW311:25,2151,2910,07538
18.15Sebastian VettelRed Bull RB51:25,3861,4620,17127
19.22Jenson ButtonBrawn BGP0011:25,4241,5000,03832
20.3Giancarlo FisichellaFerrari F601:25,5431,6190,11936
107% najlepszego czasu: 1:29,799

Adrian Sutil potwierdził dobrą dyspozycję zespołu Force India na torze Monza, uzyskując najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia w ostatniej z dwóch piątkowych sesji treningowych przed Grand Prix Włoch. Na kolejnych dwóch pozycjach uplasowali się korzystający w ten weekend z systemu KERS kierowcy Renault – Romain Grosjean i Fernando Alonso, a pierwszą piątkę zamknęli Heikki Kovalainen i Robert Kubica. Giancarlo Fisichella tym razem musiał zadowolić się ostatnim miejscem, tracąc jednak mniej niż sekundę do Kimiego Raikkonena.

W drugiej sesji kierowcy jak zwykle zabrali sie od razu do pracy, a jako pierwszy czas uzyskał Jaime Alguersuari – 1:29,834. Szybciej od Hiszpana pojechali Heikki Kovalainen (1:27,050), Kazuki Nakajima i Nico Rosberg. Następnie na czele klasyfikacji pojawił się Robert Kubica po wykręcaniu 1:27,034. Polak poprawił się na kolejnym kółku na 1:26,060, pokonując Kovalainena o zaledwie 0,015 sekundy. Fin wskoczył następnie na pierwsze miejsce z czasem 1:25,361, a tymczasem na drugiej pozycji pojawił się Vitantonio Liuzzi, wykręcając 1:25,893.

W 12 minucie Jenson Button uzyskał czas 1:25,923 i uplasował się przed Kubicą na trzeciej pozycji. Brytyjczyk poprawił się następnie na 1:25,696 i wskoczył na drugie miejsce. W chwilę później nieznacznie lepszy czas (1:25,513) uzyskał drugi kierowca Brawn GP – Rubens Barrichello, spychając Buttona na trzecie miejsce. Za Buttonem pojawił się następnie Sebastian Vettel po uzyskaniu czasu 1:25,722. Pierwszą dziesiątkę zamykali po 20 minutach Liuzzi, Glock, Kubica, Raikkonen, Webber i Heidfeld. Fisichella zajmował w tym momencie 16 miejsce, tracąc 1,439 sekundy do Kovalainena.

W 24 minucie w pierwszej szóstce pojawili się obydwaj kierowcy Renault – Grosjean i Alonso, uzyskując odpowiednio czasy 1:25,723 i 1:25,792. Następnie najlepszym czasem sesji popisał się Heidfeld, wykręcając na bardziej miękkich oponach 1:24,902. Niemiec na kolejnym kółku podniósł poprzeczkę na 1:24,693, powiększając swoją przewagę nad Kovalainenem do 0,618 sekundy. W międzyczasie na trzecią pozycję awansował Hamilton po uzyskaniu czasu 1:24,405. W 31 minucie Kubica poprawił się na 1:25,521, co umożliwiło mu powrót do pierwszej piątki. Jeszcze lepszy czas uzyskał Sutil (1:25,399), rozdzielając w efekcie kierowców McLarena. Niemiec jechał na twardszych oponach, a jego kolejne okrążenie przyniosło czas 1:24,809 i awans na drugie miejsce.

W 43 minucie Trulli wykręcił 1;25,072 i wskoczył na trzecie miejsce. Kubica poprawił się z kolei na 1:25,158 i znalazł się na siódmej pozycji. W połowie sesji kolejność kierowców była następująca: Heidfeld, Sutil, Trulli, Hamilton, Barrichello, Raikkonen, Kubica, Kovalainen, Liuzzi, Vettel, Fisichella, Grosjean, Alonso, Button, Glock, Alguersuari, Nakajima, Webber, Rosberg i Buemi. Nakajima przetrwał chwilę wcześniej wypadnięcie z toru w szybkim zakręcie Parabolica, powracając ze żwirowego pobocza na prostą startową. W 50 minucie Sutil popisał się najlepszym czasem sesji – 1:24,314, pokonując o 0,308 sekundy swojego najbliższego rywala, którym w międzyczasie stał się Kubica (1:24,622). Pierwszą trójkę zamykał Heidfeld.

Tuż przed upływem godziny od rozpoczęcia sesji Glock wskoczył na czwarte miejsce z czasem 1:24,797. Tymczasem Webber spadł już na ostatnie miejsce, mając przejechanych do tego momentu zaledwie 9 okrążeń. Powodem tego były problemy z instalacją elektryczną w jego bolidzie. W 62 minucie mechanicy Red Bulla ukończyli jednak naprawę RB5 i Australijczyk mógł wreszcie powrócić na tor. Na swoim pierwszym okrążeniu pomiarowym tego przejazdu uzyskał on czas 1:25,673 i przesunął się na przedostatnią pozycję. Następnie udało mu się także przeskoczyć drugiego kierowcę Williamsa – Nakajimę. Rosberg był jednak w tym momencie na swoim najszybszym okrążeniu w tej sesji i po wykręceniu 1:25,215 awansował na 13 miejsce.

W międzyczasie Webber poprawił się na 1:25,359 i znalazł się na 15 pozycji, natomiast Heidfeld stracił trzecie miejsce na rzecz Glocka, który wykręcił 1:24,634. Następnie Nakajima zdołał uciec z końca tabeli czasowej i znalazł się nawet w czołowej szóstce (1:24,829). Najwolniejszym kierowcą kwadrans przed końcem sesji był zatem Fisichella, którego strata do Sutila wynosiła w tym momencie 1,229 sekundy. W 80 minucie Kovalainen wykręcił na bardziej miękkich oponach czas 1:24,714 i wskoczył na piąte miejsce. Na kolejnym kółku Fin poprawił się na 1:24,482 i był już drugi w klasyfikacji. Tuż za Kovalainenem na trzeciej pozycji pojawił się Grosjean, wykręcając także na bardziej miękkich oponach 1:24,518. Francuz popisał się następnie najlepszym czasem sesji – 1:24,163, a dobry pożytek z KERS zrobił także Alonso, wykręcając 1:24,297.

Ostatnie słowo należało jednak do Sutila, który dwie minuty przed końcem sesji poprawił się na 1:24,295, a następnie wykręcił 1:23,924, odzyskując tym samym pierwsze miejsce. W ostatnich sekundach nie nastąpiły już znaczące zmiany w kolejności kierowców. Kubica zajął ostatecznie piąte miejsce, a tymczasem Fisichella do końca nie zdołał uciec z ostatniej pozycji – jego strata do Sutila wyniosła 1,619 sekundy.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 37°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 3,3 m/s
Wilgotność powietrza: 34%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
JordanF1, 11.09.2009 15:40[!]
No jest fantastycznie Tonio jedzie lepiej niż się spodziewałem kto wie może jutro będzie Q3 dla Adriana
zawias, 11.09.2009 15:41[!]
Ale numer! I po co Ci to było Fisico?
cobra, 11.09.2009 15:45[!]
Po co mu co było? To tylko treningi. ;)
YAHoO, 11.09.2009 15:51[!]
Aj ludzie ale Wy za przeproszeniem chrzanicie głupoty (aż głowa mała) w postaci "po co Ci to było Fisico?".
Zrozumcie jedną rzecz - Giancarlo to Włoch. Całą karierę marzył o jeździe dla Ferrari. Na dodatek trafiła się możliwość jazdy w DOMOWYM wyścigu. Fisichella jest bardzo doświadczonym kierowcom i ma już swoje lata. Gdybym był na jego miejscu również wolałbym poświęcić TEORETYCZNIE jedno zwycięstwo dla Force India dla jazdy w wymarzonym zespole przed własną publicznością we włoskiej świątyni wyścigów i czuć ten doping tysięcy czerwonych kibiców.
Ducsen, 11.09.2009 16:06[!]
No brawo Grosjean. Niech nauczą go się nie rozbijać w wyścigach i może być nieźle.
fistaszek, 11.09.2009 17:11[!]
Dobrze, że Badoer już nie jeździ. Jeszcze by sobie krzywdę zrobił he he
noofaq, 11.09.2009 17:49[!]
ciekawe jest że jak sporo wyjechało pobijać czasy w końcówce sesji to BMW ćwiczyło dalej jazdę na twardych oponach z (chyba dużym zapasem paliwa - czasy ~1:26/1:27)
CamilloS, 11.09.2009 19:22[!]
Fisco ma kask bardzo podobny do Raikkonena co trochę myli. Ale Tonio ma fajny :)
zawias, 11.09.2009 20:47[!]
YAHoO-nie grzej się tak, bo Ci ortografia siada. A tak w ogóle to się z Tobą zgadzam. Znam jego umotywowanie i też bym tak postąpił jak on. Ale zwracam uwagę na układ tabeli-jeszcze niedawno był zupełnie odwrotny. Nawet jeśli to trening, z którego wnioski nie mogą być daleko idące. Nieprawdaż?
Simi, 11.09.2009 20:50[!]
Brawo dla FI!! No cóż... Być może sen hindusów trwa nadal. No i oby nie został przerwany. Trening to trening, ale cieszy mnie dyspozycja Renault. Jasne, że wszystko dokładniejsze będzie na kwalifikacjach, no i oczywiście na wyścigu, ale to może dawać jakieś znaki. Przynajmniej mam taką nadzieję. BMW też dobry wynik. No cóż... chyba chcą zaimponować i udowodnić, że nie wszystko jest do bani.
YAHoO, 11.09.2009 21:06[!]
@zawias:
Jasne, masz rację. Ale czy Fisichella podjął słuszną decyzję pod kątem rezultatu w wyścigu (bo pod kątem spełnienia marzeń i ambicji to na pewno) to się przekonamy o tym częściowo jutro po kwalifikacjach :)

A odnośnie ortografii:
He he ale wpadka, "kierowcom" zamiast "kierowcą" :P Zazwyczaj przeglądam mój post przed wysłaniem i nie zauważyłem tego byka :)
rafaello85, 11.09.2009 21:26[!]
Czyżby FI tu też było takie szybkie?
maroo, 11.09.2009 22:21[!]
rafaello85 - no wydaje mi się iż na tym torze także znaczenie ma mniejsza zdolność aerodynamiczna bolidu FI. Piszac mniejsza zdolność - mam na myśli to ile ich bolid na jakimś defaultowym ustawieniu skrzydeł generuje docisku dzięki opływowi powietrza w stosunku do tak samo ustawionego bolidu z większą wydajnością. Pomijając skrzydła - dzięki konstrukcji takiej a nie innej maja mniejszy opór aerodynamiczny którego nie da sie skorygowac tak jak da sie ustawić skrzydło. Z natury więc FI ma mniejszy opór jaki stawia nadwozie bolidu.

Zatem, FI ma szanse, czego Im życze serdecznie - niech zadają kolejne kopniaki starym wyjadaczom:). To najbardziej pozytywna sprawa tego sezonu jak dla mnie.
MichalF1, 12.09.2009 10:58[!]
oj Janson... pożegnaj się z tytułem :)
Kamikadze2000, 12.09.2009 17:00[!]
Jenson będzie MISTRZEM i kropka!!! :))
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca