|
|
|
|
|
|
Gran Premio Santander d'Italia 2009 | 13 wrze?nia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:19,525 - Q1, Juan Pablo Montoya (Williams), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:21,046 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003 |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 20 | Adrian Sutil | Force India VJM02 | | 1:23,924 | - | - | 28 |
2. | 8 | Romain Grosjean | Renault R29 | | 1:24,163 | 0,239 | 0,239 | 31 |
3. | 7 | Fernando Alonso | Renault R29 | | 1:24,297 | 0,373 | 0,134 | 35 |
4. | 2 | Heikki Kovalainen | McLaren MP4-24 | | 1:24,482 | 0,558 | 0,185 | 41 |
5. | 5 | Robert Kubica | BMW Sauber F1.09 | | 1:24,622 | 0,698 | 0,140 | 40 |
6. | 10 | Timo Glock | Toyota TF109 | | 1:24,634 | 0,710 | 0,012 | 36 |
7. | 6 | Nick Heidfeld | BMW Sauber F1.09 | | 1:24,693 | 0,769 | 0,059 | 34 |
8. | 4 | Kimi Raikkonen | Ferrari F60 | | 1:24,796 | 0,872 | 0,103 | 39 |
9. | 17 | Kazuki Nakajima | Williams FW31 | | 1:24,799 | 0,875 | 0,003 | 36 |
10. | 12 | Sebastien Buemi | Toro Rosso STR4 | | 1:24,884 | 0,960 | 0,085 | 44 |
11. | 1 | Lewis Hamilton | McLaren MP4-24 | | 1:24,902 | 0,978 | 0,018 | 32 |
12. | 21 | Vitantonio Liuzzi | Force India VJM02 | | 1:24,921 | 0,997 | 0,019 | 39 |
13. | 9 | Jarno Trulli | Toyota TF109 | | 1:24,967 | 1,043 | 0,046 | 40 |
14. | 14 | Mark Webber | Red Bull RB5 | | 1:24,979 | 1,055 | 0,012 | 25 |
15. | 11 | Jaime Alguersuari | Toro Rosso STR4 | | 1:25,003 | 1,079 | 0,024 | 34 |
16. | 23 | Rubens Barrichello | Brawn BGP001 | | 1:25,140 | 1,216 | 0,137 | 35 |
17. | 16 | Nico Rosberg | Williams FW31 | | 1:25,215 | 1,291 | 0,075 | 38 |
18. | 15 | Sebastian Vettel | Red Bull RB5 | | 1:25,386 | 1,462 | 0,171 | 27 |
19. | 22 | Jenson Button | Brawn BGP001 | | 1:25,424 | 1,500 | 0,038 | 32 |
20. | 3 | Giancarlo Fisichella | Ferrari F60 | | 1:25,543 | 1,619 | 0,119 | 36 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:29,799 |
|
|
Adrian Sutil potwierdził dobrą dyspozycję zespołu Force India na torze Monza, uzyskując najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia w ostatniej z dwóch piątkowych sesji treningowych przed Grand Prix Włoch. Na kolejnych dwóch pozycjach uplasowali się korzystający w ten weekend z systemu KERS kierowcy Renault – Romain Grosjean i Fernando Alonso, a pierwszą piątkę zamknęli Heikki Kovalainen i Robert Kubica. Giancarlo Fisichella tym razem musiał zadowolić się ostatnim miejscem, tracąc jednak mniej niż sekundę do Kimiego Raikkonena.
W drugiej sesji kierowcy jak zwykle zabrali sie od razu do pracy, a jako pierwszy czas uzyskał Jaime Alguersuari – 1:29,834. Szybciej od Hiszpana pojechali Heikki Kovalainen (1:27,050), Kazuki Nakajima i Nico Rosberg. Następnie na czele klasyfikacji pojawił się Robert Kubica po wykręcaniu 1:27,034. Polak poprawił się na kolejnym kółku na 1:26,060, pokonując Kovalainena o zaledwie 0,015 sekundy. Fin wskoczył następnie na pierwsze miejsce z czasem 1:25,361, a tymczasem na drugiej pozycji pojawił się Vitantonio Liuzzi, wykręcając 1:25,893.
W 12 minucie Jenson Button uzyskał czas 1:25,923 i uplasował się przed Kubicą na trzeciej pozycji. Brytyjczyk poprawił się następnie na 1:25,696 i wskoczył na drugie miejsce. W chwilę później nieznacznie lepszy czas (1:25,513) uzyskał drugi kierowca Brawn GP – Rubens Barrichello, spychając Buttona na trzecie miejsce. Za Buttonem pojawił się następnie Sebastian Vettel po uzyskaniu czasu 1:25,722. Pierwszą dziesiątkę zamykali po 20 minutach Liuzzi, Glock, Kubica, Raikkonen, Webber i Heidfeld. Fisichella zajmował w tym momencie 16 miejsce, tracąc 1,439 sekundy do Kovalainena.
W 24 minucie w pierwszej szóstce pojawili się obydwaj kierowcy Renault – Grosjean i Alonso, uzyskując odpowiednio czasy 1:25,723 i 1:25,792. Następnie najlepszym czasem sesji popisał się Heidfeld, wykręcając na bardziej miękkich oponach 1:24,902. Niemiec na kolejnym kółku podniósł poprzeczkę na 1:24,693, powiększając swoją przewagę nad Kovalainenem do 0,618 sekundy. W międzyczasie na trzecią pozycję awansował Hamilton po uzyskaniu czasu 1:24,405. W 31 minucie Kubica poprawił się na 1:25,521, co umożliwiło mu powrót do pierwszej piątki. Jeszcze lepszy czas uzyskał Sutil (1:25,399), rozdzielając w efekcie kierowców McLarena. Niemiec jechał na twardszych oponach, a jego kolejne okrążenie przyniosło czas 1:24,809 i awans na drugie miejsce.
W 43 minucie Trulli wykręcił 1;25,072 i wskoczył na trzecie miejsce. Kubica poprawił się z kolei na 1:25,158 i znalazł się na siódmej pozycji. W połowie sesji kolejność kierowców była następująca: Heidfeld, Sutil, Trulli, Hamilton, Barrichello, Raikkonen, Kubica, Kovalainen, Liuzzi, Vettel, Fisichella, Grosjean, Alonso, Button, Glock, Alguersuari, Nakajima, Webber, Rosberg i Buemi. Nakajima przetrwał chwilę wcześniej wypadnięcie z toru w szybkim zakręcie Parabolica, powracając ze żwirowego pobocza na prostą startową. W 50 minucie Sutil popisał się najlepszym czasem sesji – 1:24,314, pokonując o 0,308 sekundy swojego najbliższego rywala, którym w międzyczasie stał się Kubica (1:24,622). Pierwszą trójkę zamykał Heidfeld.
Tuż przed upływem godziny od rozpoczęcia sesji Glock wskoczył na czwarte miejsce z czasem 1:24,797. Tymczasem Webber spadł już na ostatnie miejsce, mając przejechanych do tego momentu zaledwie 9 okrążeń. Powodem tego były problemy z instalacją elektryczną w jego bolidzie. W 62 minucie mechanicy Red Bulla ukończyli jednak naprawę RB5 i Australijczyk mógł wreszcie powrócić na tor. Na swoim pierwszym okrążeniu pomiarowym tego przejazdu uzyskał on czas 1:25,673 i przesunął się na przedostatnią pozycję. Następnie udało mu się także przeskoczyć drugiego kierowcę Williamsa – Nakajimę. Rosberg był jednak w tym momencie na swoim najszybszym okrążeniu w tej sesji i po wykręceniu 1:25,215 awansował na 13 miejsce.
W międzyczasie Webber poprawił się na 1:25,359 i znalazł się na 15 pozycji, natomiast Heidfeld stracił trzecie miejsce na rzecz Glocka, który wykręcił 1:24,634. Następnie Nakajima zdołał uciec z końca tabeli czasowej i znalazł się nawet w czołowej szóstce (1:24,829). Najwolniejszym kierowcą kwadrans przed końcem sesji był zatem Fisichella, którego strata do Sutila wynosiła w tym momencie 1,229 sekundy. W 80 minucie Kovalainen wykręcił na bardziej miękkich oponach czas 1:24,714 i wskoczył na piąte miejsce. Na kolejnym kółku Fin poprawił się na 1:24,482 i był już drugi w klasyfikacji. Tuż za Kovalainenem na trzeciej pozycji pojawił się Grosjean, wykręcając także na bardziej miękkich oponach 1:24,518. Francuz popisał się następnie najlepszym czasem sesji – 1:24,163, a dobry pożytek z KERS zrobił także Alonso, wykręcając 1:24,297.
Ostatnie słowo należało jednak do Sutila, który dwie minuty przed końcem sesji poprawił się na 1:24,295, a następnie wykręcił 1:23,924, odzyskując tym samym pierwsze miejsce. W ostatnich sekundach nie nastąpiły już znaczące zmiany w kolejności kierowców. Kubica zajął ostatecznie piąte miejsce, a tymczasem Fisichella do końca nie zdołał uciec z ostatniej pozycji – jego strata do Sutila wyniosła 1,619 sekundy.
Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 37°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 3,3 m/s
Wilgotność powietrza: 34%
Sucho
Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|