F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2009
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2009
Klasyfikacje generalne 2009
Statystyki z sezonu 2009

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Marina Bay.
SingTel Singapore Grand Prix 200927 wrze?nia
Marina Bay Street Circuit
Długość toru: 5,067 km
Liczba okrążeń: 61
Pełny dystans: 308,950 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:44,014 - Q2, Felipe Massa (Ferrari), 2008
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:45,599 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2008
Największa średnia prędkość wyścigu:
158,139 km/h - Fernando Alonso (Renault), 2008
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Vodafone McLaren Mercedes

Lewis Hamilton (P1): „To idealne zakończenie fantastycznego weekendu. Wyścig był bardzo trudny fizycznie dla wszystkich kierowców, ale w istocie okazał się dość prosty dla mnie. Dobrze wystartowałem i wiedziałem, że jechałem dłuższy przejazd niż chłopaki za mną, zatem byłem w stanie budować przewagę nad nimi. Pod tym względem był to bardzo przyjemny, kontrolowany wyścig. Zespół poinformował mnie przez radio o małym problemie z systemem KERS – ale nie miałem problemu w kokpicie i mogłem po prostu go wyłączyć i znowu włączyć. Potem sprawował się już dobrze. Przybyliśmy tutaj z nadzieją na dobry wynik – chciałem sobie odbić ostatnie okrążenie na Monzy – i dokonałem tego!”

Heikki Kovalainen (P7): „Nie miałem problemów od startu do mety i czułem się bardzo komfortowo, ale nie mogłem jechać szybciej. Jechałem takim tempem, jakim mogłem tym samochodem. Zmagałem się nieco z utrzymaniem kondycji opon i samochód tracił formę, gdy starałem się podnieść moje tempo, więc nie mogłem jechać szybciej przez zakręty. Moim celem teraz jest lepiej dopasować samochód do moich upodobań, tak bym mógł osiągać lepsze rezultaty. Jako zespół, zabierzemy ze sobą wiele pozytywów z tego wyścigu. Przede wszystkim, nasz samochód był fantastyczny przez cały weekend – i zwycięstwo Lewisa pokazuje, że MP4-24 zdecydowanie jest szybki. Jednak szczerze mówić, mój weekend został zrujnowany wczoraj w kwalifikacjach, które były dla mnie bardzo niefortunne”.

(Michał Roszczyn)
 
Panasonic Toyota Racing

Timo Glock (P2): „To był dla nas naprawdę udany weekend, zakończony wspaniałą nagrodą dla całego zespołu. Dobre kwalifikacje i świetne tempo wyścigowe to dobre powody, abym czuł się zadowolony. Ważne było, aby wyprzedzić Fernando na pierwszym okrążeniu i byłem trochę rozczarowany, że nie udało mi się tego dokonać. Zauważyłem jego walkę z Weberem, więc po prostu wśliznąłem się przed nich. To się opłaciło, ponieważ przyjęta strategia zadziałała perfekcyjnie – to był kluczowy moment mojego wyścigu. Byłem przez cały wyścig skoncentrowany na utrzymaniu szybkości i na tym, aby nie popełnić żadnego błędu. To wspaniały wynik dla Toyoty przed GP Japonii. To bardzo ważne dla wszystkich w zespole, mechaników, inżynierów, jak również ludzi pracujących w fabryce w Kolonii oraz w samej Japonii. Auto z nowym pakietem spisywało się dzisiaj znakomicie i mam nadzieję, że będziemy konkurencyjni również na Suzuce”.

Jarno Trulli (P12): „To był wyjątkowo trudny wyścig i nic niestety nie poszło po mojej myśli. Zaraz jak tylko udało mi się wydostać z korku, na tor wyjechał SC i to tuż po moim pierwszym pit-stopie. Przez cały weekend nie byłem dość konkurencyjny i miałem problemy z trakcją , tak więc będziemy musieli się przyjrzeć, dlaczego tak się stało. Pozytywne jest to, że Timo zdobył drugie miejsce, co jest wspaniałym wynikiem dla zespołu, który naprawdę na to zasłużył. Timo pojechał wspaniały wyścig i cieszę się z jego podium, zwłaszcza że to dobry wynik, biorąc pod uwagę rywalizację zespołową”.

(MDK)
 
Renault F1 Team

Fernando Alonso (P3): „To świetny rezultat dla zespołu, pozwala nam być pozytywnie nastawionymi i zostawić za sobą ostatnie kilka tygodni. Miałem dobry start oraz doskonałe tempo w wyścigu i trzecie miejsce jest wynikiem dobrej strategii oraz solidnego wyścigu. Wszyscy w Enstone, Viry i tutaj wykonali wspaniałą robotę i to opłaciło się dzisiaj. Teraz zmierzamy na Suzukę w znakomitym nastroju”.

Romain Grosjean (wycofał się): „To był rozczarowujący weekend dla mnie. Samochód po prostu nie spisywał się dobrze i mieliśmy powtarzające się problemy z hamulcami, które mieliśmy nadzieję rozwiązać przed wyścigiem. Miałem dobry start i pierwsze okrążenie, kiedy poczułem, że hamulce nie działają odpowiednio i zespół poprosił mnie, bym zakończył rywalizację. Szkoda, ponieważ czułem się komfortowo i cieszyłem się tym torem i nocnym wyścigiem. Teraz będziemy musieli ciężko pracować i przywrócić samochód do lepszej formy na Japonię w przyszłym tygodniu”.

(Michał Roszczyn)
 
Red Bull Racing

Sebastian Vettel (P4): „Początek nie był zbyt dobry, ze względu na start z brudnej strony toru, ale to był dobry wyścig dla mnie aż do momentu kary przejazdu przez boksy. Są wątpliwości, dlaczego otrzymałem karę, ponieważ nie miałem powodu, aby cisnąć w tamtym momencie. Wiedzieliśmy, że nie mieliśmy szans wyprzedzić Lewisa podczas postojów w boksach, ponieważ on został na torze dłużej. Byłem zaskoczony, kiedy otrzymałem informację o karze przez radio. Hamulce były na limicie, puszczałem gaz wcześniej niż normalnie i bardziej gładko hamowałem, kiedy jechałem w grupie. Czasami musiałem trochę odpuścić, aby je schłodzić, zanim mogłem ponownie cisnąć – zawsze musisz kontrolować auto. Co do sytuacji w mistrzostwach to myślę, że w historii było już wiele przypadków, jakie mogą być rozstrzygnięcia – może to pójść w jedną lub w drugą stronę. W następnych wyścigach nasze podejście będzie proste: spróbujemy zdobyć pole position i wygrać”.

Mark Webber (nie ukończył): „Podejrzewaliśmy problemy z hamulcami, więc kiedy zjechałem na postój, mechanicy próbowali sprawdzić, co się dzieje. Wyglądało na to, że jest na tyle w porządku, abym mógł kontynuować wyścig, ale potem hamulce całkiem wysiadły i odpadłem z jazdy. Chłopaki zrobili wszystko, co w ich mocy – myślę, że sekundy dzieliły ich od podjęcia decyzji o wycofaniu mnie z wyścigu, więc jest to rozczarowuje. Pierwsze okrążenie było dość przebojowe, czego zresztą należy się spodziewać na torze ulicznym. Walczyłem z Fernando i w zakręcie siódmym oboje pojechaliśmy za szeroko. Jakieś dziewięć okrążeń później musiałem przepuścić Fernando, ale Glock jechał pomiędzy nami, więc straciłem w sumie dwie pozycje. Wydarzenie to było dość sporne, ale sędziowie zadecydowali, że mam przepuścić Alonso i Glocka, tak więc cała ciężka praca w pierwszym przejeździe poszła na marne. To była surowa kara – Kimi zrobił coś podobnego w Spa, ale on nie otrzymał żadnej kary. Chciałbym podziękować mechanikom za cały weekend, pracują bardzo ciężko i jesteśmy dzięki temu drudzy w klasyfikacji konstruktorów. Możemy w tym roku finiszować jeszcze na wysokich pozycjach”.

(Mateusz Grzeszczuk)
 
Brawn GP Formula One Team

Jenson Button (P5): „To był dla mnie dobry wyścig i jestem zadowolony, że ukończyłem go na piątej pozycji z czterema punktami. Znalezienie się przed Kazukim zaraz po starcie było kluczem do mojego wyścigu. Pierwszy przejazd był dość frustrujący, gdyż widziałem Rubensa odjeżdżającego ode mnie w momencie, gdy ja utknąłem za Heikkim, który jechał z dużym ładunkiem paliwa. Samochód bezpieczeństwa jeszcze bardziej skomplikował sytuację, ponieważ miałem jeszcze paliwo na parę okrążeń i powinienem był zyskać dwie pozycje po moim postoju. Musiałem mocno nacisnąć na ostatnich okrążeniach, żeby zmniejszyć stratę do Rubensa, a od tamtego momentu naciskaliśmy w celu dogonienia Sebastiana, jednak zaraz potem musieliśmy oszczędzać hamulce i zadowolić się piątą pozycją. Weekend nie wyglądał tak, jak się spodziewaliśmy, ale dobrze jest dojechać na piątej pozycji po starcie z jedenastej i zdobyć punkty. Pojadę jutro do Japonii czując się bardzo pozytywnie i już nie mogę doczekać się następnego wyścigu”.

Rubens Barrichello (P6): „Dla mnie weekend obfitował w mnóstwo wydarzeń, a do tego dziś mieliśmy trudny wyścig. Świetnie wystartowałem, zyskałem dwie pozycje i wszystko szło zgodnie z planem przed pierwszym postojem. Szkoda, że samochód bezpieczeństwa mi nie pomógł, ale byłem i tak na dobrej pozycji. Niestety potem mieliśmy problem podczas drugiego postoju, kiedy nie mogłem wrzucić neutralnego biegu i silnik zgasł, przez co straciłem cenny czas, jakiego potrzebowałem, żeby pozostać przed Jensonem. Potem zaczęły pojawiać się problemy z hamulcami i nie mogłem już dłużej walczyć, więc finiszowałem na szóstej pozycji. To mógł być lepszy weekend, ale straciłem tylko punkt do Jensona w mistrzostwach pomimo wszystkiego, co się wydarzyło, tak więc pozostaję z pozytywnym nastawieniem”.

(deeze)
 
BMW Sauber F1 Team

Robert Kubica (P8): „To był bardzo trudny wyścig. Miałem odrobinę pecha w związku z neutralizacją. Straciłem kilka pozycji, ponieważ tankowałem tuż przed wyjazdem samochodu bezpieczeństwa. Oprócz tego mieliśmy wiele problemów z degradacją tylnych opon. W wyniku tego jakieś dziesięć czy 15 okrążeń mojego przyjazdu było bardzo wolnych. Szczególnie w ostatnim przejeździe musiałem bardzo mocno bronić swojej pozycji. Ostatecznie muszę powiedzieć, że był to najtrudniej zdobyty punkt w moim życiu.”.

Nick Heidfeld (nie ukończył): „Dla mnie to oczywisty błąd Adriana Sutila. Oczywiście widziałem to od środka, a później także w telewizji. Obrócił się i następnie wjechał z powrotem na tor i prosto w mój samochód. Jest to coś, czego po prostu nie można robić. Nie miałem szans na uniknięcie wypadku. Byłem ostatni z dużą ilością paliwa na pokładzie. Prędkość na końcu stawki była bardzo niska i dlatego zacząłem oszczędzać paliwo dość wcześnie, ponieważ wyprzedzanie i tak nie było możliwe. Mimo tego, że moje szanse były dalekie od obiecujących, to jednak nadal denerwującym jest nieukończenie wyścigu z powodu tak głupiego wypadku”.

(Paweł Zając)
 
AT&T Williams

Kazuki Nakajima (P9): „To był trudny wyścig i myślę, że dałem z siebie absolutnie wszystko, ale i tak jestem rozczarowany, że nie byłem w stanie zdobyć ani jednego punktu. Zwłaszcza, że miałem taką szansę podczas ostatniego przejazdu, ponieważ auto jadące przede mną miało ogromne problemy z oponami, ale tak samo jak koncentrowałem się na bolidzie z przodu, musiałem też pilnować pozycji przed atakami z tyłu. Trudno więc było znaleźć właściwy tor jazdy. Auto spisywało się dobrze i mam nadzieję na dobry wynik w Japonii”.

Nico Rosberg (P11): „Dzisiejszy wynik jest niezmiernie rozczarowujący. Zrobiłem głupi błąd, hamując zbyt późno i wyjeżdżając poza białą linię na wyjeździe z pit-lane. Później SC wyjechał w najgorszym możliwym dla mnie momencie. Wszystko to spowodowało, że czuję się bardzo zawiedziony, głównie ze względu na zespół, ponieważ wiem, że straciłem szansę na drugą pozycję z powodu kary i ponieważ spędziłem resztę wyścigu, jadąc w ogonie stawki. Zespół dał mi auto lepsze niż oczekiwałem, wkładając w jego przygotowanie bardzo dużo wysiłku, tak więc jestem zdeterminowany, aby wykorzystać jego osiągi w Japonii”.

(MDK)
 
Scuderia Ferrari Marlboro

Kimi Raikkonen (P10): „Nie byłem w stanie zrobić nic więcej. Samochód wszędzie się ślizgał i nie miałem żadnej przyczepności. Pod koniec wyścigu z supermiękkimi oponami sytuacja nieco się poprawiła, jednak w tamtym momencie było już za późno. Zbliżyłem się do Nakajimy i parę razy zaryzykowałem manewr wyprzedzania, ale tutaj jest niezwykle trudno wyprzedzić, chyba że kierowca przed tobą popełni błąd. Nie sądzę, aby była jakaś różnica w tej kwestii za tydzień na Suzuce – to bardzo wymagający tor dla samochodu z aerodynamicznego punktu widzenia, a w tej kwestii sporo nam brakuje. To jednak nie zmienia faktu, że będę starał się wypaść jak najlepiej”.

Giancarlo Fisichella (P13): „To był bardzo ciężki wyścig, zarówno fizycznie, jak i psychicznie. Tempo nie odpowiadało standardom Ferrari i musimy to niestety przyjąć do wiadomości. Miałem problemy z utrzymaniem samochodu na torze ze względu na brak przyczepności. Pod koniec, na bardziej miękkiej oponie, prowadzenie samochodu poprawiło się i udało mi się uzyskiwać całkiem dobre czasy. Przyspieszyliśmy trochę mój pierwszy postój, żeby pozbyć się ruchu, ponieważ utknąłem za wolniejszym Sutilem, jednak wtedy wyjechał samochód bezpieczeństwa i nasz ruch nie przyniósł wyników, jakich oczekiwaliśmy. Tutaj KERS nie miał tak dużego znaczenia jak na Monzy – na starcie udało mi się wyprzedzić samochód i później przydał się tylko do bronienia pozycji. Teraz jedziemy na Suzukę, prawdziwy tor – patrząc na to, jak w tym roku mają się sprawy, gdzie samochody są słabe na jednym a mocne na drugim torze, ciężko jest cokolwiek przewidywać”.

(deeze)
 
Force India Formula One Team

Vitantonio Liuzzi (P14): „To był bardzo trudny weekend dla nas. Od początku warunki były bardzo trudne. Startowaliśmy z końca i zdobycie jakichkolwiek punktów zawsze byłoby trudne. Samochody, które miały KERS i startowały z przodu też mi nie pomogły. Nie mogłem wyprzedzić Giancarlo, chociaż byłem szybszy na pierwszych dwóch przejazdach. Podczas trzeciego pojawiło się dużo ziarnienia na tylnych oponach miękkiej mieszanki i nie było już szans na dogonienie go. To był trudny wyścig, ale z optymizmem podchodzimy do następnych”.

Adrian Sutil (nie ukończył): „Całkiem frustrujący rezultat, tym bardziej że planowaliśmy jeden postój, jako że byliśmy bardzo ciężcy, ale Jaime jechał bardzo wolno i walczył z samochodem. Blokował mnie i kilka razy próbowałem zaatakować, aż w końcu dostrzegłem szansę. Spróbowałem, ale nie udało się – opóźniłem hamowanie i wpadłem poślizg. Wtedy pojawił się Nick i uderzył w moje przednie skrzydło. Nie widziałem, że nadjeżdża, jako że już ruszyłem i nie mogłem na to zareagować, ale przepraszam za to. To był incydent wyścigowy. Po wypadku miałem problem z hamulcami i straciłem ciśnienie w tylnych. Musiałem się wycofać, ponieważ dalsza jazda była niebezpieczna. Powinniśmy być w znacznie lepszej formie na Suzuce – już nie mogę doczekać się tego wyścigu. To jest jeden z moich ulubionych torów i mam nadzieję na lepszy rezultat”.

(Mateusz Grzeszczuk)
 
Scuderia Toro Rosso

Sebastien Buemi (nie ukończył): „Start był dla mnie dobry, ponieważ wyprzedziłem Kimiego i jechałem dobrze, ale podczas końcówki pierwszego przejazdu zacząłem mieć problem z degradacją opon. Pierwszy pit-stop poszedł dobrze i wróciłem na tor na pozycji 12. Później wyjechał samochód bezpieczeństwa, przewracając stawkę. Byłem znów za Kimim i naciskałem mocno aż do mojego drugiego pit stopu, kiedy to mieliśmy duży problem z maszyną tankującą, gdyż nie wlała żadnego paliwa i musiałem ponownie zjechać na postój. Ostatecznie miałem problem ze skrzynią biegów co oznaczało, że muszę się zatrzymać. Jestem bardzo rozczarowany, że mieliśmy problemy z niezawodnością w wyścigu, w którym mogliśmy uzyskać niezły rezultat”.

Jaime Alguersuari (nie ukończył): „Lepsza jazda dzisiaj byłaby trudna, ponieważ warunki w wyścigu spowodowane nawierzchnią i gorącem były bardzo trudne. Jechałem własnym tempem, a potem musiałem się zatrzymać z powodu problemów z hamulcami. Teraz jedziemy na Suzukę, gdzie mam nadzieję na lepszy start i finisz w wyścigu bez problemów technicznych”.

(Lukas)

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Filo_M-ce, 27.09.2009 18:35[!]
A więc Sutil twierdzi że to incydent wyścigowy i to Heidfeld pozbawił go całego przodu. Interesujące...
chris99, 27.09.2009 18:43[!]
Wg. mnie Sutil zasłużył na karę. Myślę że będzie cofnięty na starcie przyszłego wyścigu o 10 p.
ctulu1, 27.09.2009 18:55[!]
dostal upomnienie i kare finansowa
Maraz, 27.09.2009 19:02[!]
Tak, tylko reprymenda, co muszę powiedzieć jest bardzo dziwne, zwłaszcza że wina była oczywista i przewinienie spore.
marrcus, 27.09.2009 19:13[!]
da mnie to nie było przwinienie jakies szczególnie, on był cały czas w ruchu, pozatym był po prawej stronie Nicks, i ten mu powinnien ustapic pierwszentawa
Filo_M-ce, 27.09.2009 19:16[!]
Jak on był cały czas w ruchu to raczej inny incydent oglądaliśmy ;)
Falarek, 27.09.2009 19:30[!]
A Force India wróciło na swoje miejsce w szeregu, chociaż nie do końca bo znów walczyli na torze z Ferrari :)
omen10, 27.09.2009 19:45[!]
Widać że Sutil chodzi sprawdzać wzrok u dentysty ;p
Maraz, 27.09.2009 20:23[!]
Za to Webber dostał karę za coś, za co Kimi w Spa nie dostał żadnej i znowu sędziowie działają wybiórczo...
marios76, 27.09.2009 20:53[!]
Nick przesadza, miał spro miejsca by ominąć młokosa, a jak zawiódł refleks, to niech go nie wymaga od Sutila, który faktycznie jeszcze się kręcił... ruch do przodu był minimalny i śmiem twierdzić, zę stojącego po bączku Nick też by potrącił... Ja bym pozostał przy racing accident i kara jest wystarczająca... Co do Webbera- sędziowie się ośmieszyli, chyba że Kimi ma chody:)
Nkh, 27.09.2009 23:08[!]
Precz z Singapurem z kalendarza F1 gp! Non stop SC, jakieś problemy, przegrzewanie hamulców, wypaczone wyniki wyścigów, żadnego wyprzedzania prawie, co za szajs :/
S1428, 27.09.2009 23:38[!]
zgadzam się,ta Kwalifikacja jest moim zdaniem zbyt mało ekscytujaca,juz drugi raz z rzędu wyścig rozgrywa się na..."flagach"...
testauto, 28.09.2009 08:11[!]
Racja Panowie jak dla mnie najgorszy tor w kalendarzu od wielu lat, nuda, nuda i jeszcze raz nuda. SC na torze ustawia każdy wyścig.
bicampeon, 28.09.2009 09:28[!]
marios76 - Sutil jeszcze się kręcił, bo było słychać, że cały czas miał wciśnięty gaz, żeby właśnie się nakręcić na właściwy tor, więc robił to samowolnie. Na tym filmiku widać ewidentną winę Sutila. Dziwie mnie, że za takie coś nie dostał +5 na starcie do następnego wyścigu.

http://www.mototu...009---skrot-wyscigu/
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca