F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2009
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2009
Klasyfikacje generalne 2009
Statystyki z sezonu 2009

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Suzuka.
Fuji Television Japanese Grand Prix 20094 pa?dziernika
Suzuka Circuit
Długość toru: 5,807 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 307,573 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:28,954 - Q2, Michael Schumacher (Ferrari), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:31,540 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,983 km/h - Fernando Alonso (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po sesjach 1 i 2  [  T-  |  T+  ]
Force India Formula One Team

Adrian Sutil (P3/P1): „Mam spore doświadczenie w jeździe po tym torze z 2006 roku, kiedy ścigałem się tutaj w japońskiej F3 i bardzo lubię Suzukę. To wspaniały tor z wieloma szybkimi zakrętami, które pokonuje się z dużą płynnością, co jest przyjemnie. Dziś jednak nie mieliśmy za wiele okazji do jazdy. Popołudniowa sesja była bardzo łatwa, tylko 10 minut i już na swoim pierwszym okrążeniu miałem najlepszy czas! Rano z kolei przejechałem tylko 14 kółek i szło mi całkiem nieźle. Byłem pewny, że wrócimy do lepszej formy na Suzuce i wygląda to, że tak właśnie jest: generalnie prezentujemy się znacznie lepiej, niż w Singapurze, ale nikt tak naprawdę nie wie, jak będzie dalej z pogodą i jak ustawić samochód na suchą nawierzchnię. Z całą pewnością będzie to interesujący weekend”.

Vitantonio Liuzzi (P12/P3): „Dziś miałem w miarę udany dzień, choć pogoda nam nie pomagała. Jesteśmy w trudnej sytuacji przed jutrzejszym dniem, bo wygląda na to, że znowu się zmieni pogoda. W zasadzie bolid bardzo dobrze się prowadzi w mokrych warunkach. Balans na przejściowych oponach wydaje się być dobry, a w ostatnich pięciu minutach sesji wypróbowałem też jazdę na pełnych deszczowych i również było dobrze. Wszystko działało jak należy i choć jutro pogoda może się zmienić, to jednak jesteśmy optymistami”.

(Mariusz Karolak)
 
Red Bull Racing

Sebastian Vettel (P17/P2): „W pierwszej sesji było zbyt sucho na pełne opony deszczowe, a pod koniec także i dla przejściowych, ale było też zbyt mokro na slicki. Myślę, że generalnym problemem dla wszystkich zespołów był niewielki zapas deszczowych opon – którekolwiek się dzisiaj użyło, liczą się one do twojego całego przydziału na weekend, co było powodem, dlaczego samochody nie jeździły dzisiaj zbyt dużo. W drugiej sesji było mnóstwo wody na torze, zatem nikt nie chciał podejmować ryzyka zrobienia czegoś głupiego. Pod koniec sesji deszcze zelżał trochę i wyjechaliśmy na tor, aby sprawdzić, czy z samochodem jest wszystko w porządku. Tor jest przyjemny do jazdy, nawet na mokro. Miejmy nadzieję, że jutro będą bardziej stałe warunki, jednak wydaje mi się, że mamy konkurencyjny pakiet niezależnie od pogody, tak więc zobaczymy, jak będzie”.

Mark Webber (P11/P13): „Dzisiaj wszystko dobywało się pod dyktando pogody. Mamy ograniczoną liczbę deszczowych opon, które możemy użyć podczas weekendu wyścigowego, a więc nie możemy od tak jeździć sobie po mokrym torze dla samej jazdy. Musimy zrobić to co musimy przy tej liczbie okrążeń, na jaką możemy pozwolić sobie na tych oponach. Na początku drugiej sesji było bardzo mokro i w takich warunkach nie dałoby się zbyt wiele nauczyć – jednakże pod koniec sesji przejechaliśmy kilka okrążeń, aby mieć pojęcie, w jakim kierunku zmierzamy”.

(Marek Roczniak)
 
Vodafone McLaren Mercedes

Lewis Hamilton (P6/P4): „To najlepszy tor, na jakimkolwiek kiedykolwiek jeździłem. To coś bardzo wyjątkowego dla mnie i świetnie się dzisiaj bawiłem, mimo że było mokro. Nie jeździliśmy zbyt dużo – nie myśleliśmy wyjeżdżać po południu, ale nie mogłem nic na to poradzić: po prostu wyjechałem na tor i miałem trochę zabawy! Słyszałem, że ma być sucho podczas wyścigu – nie mogę się doczekać jazdy po suchym torze i zobaczenia, jak szybko można tutaj jeździć”.

Heikki Kovalainen (P1/-): „Dziś rano warunki na torze były lepsze niż w po południu, zatem zdecydowaliśmy się nie wyjeżdżać w drugim treningu. Sądzimy, że jutro i w niedzielę będzie sucho, więc nie chcemy ryzykować jakichkolwiek uszkodzeń samochodu w tych trudnych warunkach. Czuliśmy również, że nie odnieślibyśmy żadnych korzyści z dodatkowej jazdy. Rano nie było tak źle – było całkiem sucho, więc mogliśmy także korzystać z opon przejściowych, które dobrze się sprawowały. Lubię ten tor, ma kilka bardzo dobrych zakrętów i poziom przyczepności jest bardzo wysoki. Oczywiście Japończycy robią bardzo dobry asfalt, tak jak to było w przypadku Fuji!”

(Michał Roszczyn)
 
AT&T Williams

Kazuki Nakajima (P2/P5): „Niezbyt udany dzień ze względu na pogodę, choć biorąc pod uwagę rezultaty było w porządku. Nie jeździłem zbyt wiele, ale te przejazdy, które wykonałem stanowią dobrą podstawę do dalszej jazdy w mokrych warunkach, jeśli będzie padać deszcz w dalszej części weekendu. Wygląda to pozytywnie, zatem mam nadzieję, że jutro będę na podobnym miejscu w kwalifikacjach, lecz wolałbym jeździć na suchej nawierzchni!”

Nico Rosberg (P10/P16): „Dziś zasadniczą sprawą dla nas było wypróbowanie ogumienia, abyśmy zrozumieli, gdzie są różnice w jeździe na różnych oponach i jak pracują opony przejściowe i pełne deszczowe opony pod względem degradacji. Było całkiem jasne, że dosyć znacznie zniszczyłem opony na mokrą nawierzchnię, kiedy tor zaczął wysychać. Dysponując informacjami z obu samochodów jesteśmy teraz w stanie całkiem dobrze zrozumieć specyfikę pracy tych opon”.

Sam Michael, dyrektor techniczny: „Nie był to zbyt udany dzień z racji niesprzyjających warunków pogodowych. Sprawdzaliśmy zachowanie pełnych deszczowych i przejściowych opon oraz ustawienia samochodu na mokry tor. Teraz będziemy przygotowywali samochody do kwalifikacji z nowymi silnikami i skrzyniami biegów. Musimy zostawić konserwatywne ustawienia przełożeń dziś wieczorem, ponieważ nie jeździliśmy wcale na suchym torze”.

(Mariusz Karolak)
 
Scuderia Toro Rosso

Sebastien Buemi (P5/P6): „Bardzo podobał mi się pierwszy dzień jazdy po tym torze, nawet jeśli był tak mokro. To fantastyczny obiekt. Tak czy inaczej jazda w deszcz okazała się pożyteczna, zresztą widzieliśmy podczas porannej sesji, kiedy wszyscy jeździli po torze, że mamy dość szybki samochód w tych warunkach. Mamy trochę nowych części tutaj, więc musimy się upewnić, że nie będziemy mieli żadnych problemów z niezawodnością – jak dotychczas wszystko jest w porządku w tym względzie”.

Jaime Alguersuari (P14/P9): „Dobrze było zaznajomić się z jazdą samochodem w mokrych warunkach i uczyniliśmy postęp, nawet jeśli nie cisnąłem zbyt mocno, ale przynajmniej wiemy, jak samochód zachowuje się na przejściowych i pełnych deszczowych oponach. Czułem się dość pewnie w samochodzie i już nie mogę się doczekać reszty weekendu. Mam nadzieję, że jutro rano będziemy mieli suchą sesję, abym mógł się poprawić. Moje pierwsze wrażenia na temat Suzuki są takie, że jest to naprawdę przyjemny tor. Można poczuć dużą przyczepność w szybkich zakrętach nawet w mokrych warunkach, tak więc myślę, że na sucho powinno być rewelacyjnie. Myślę, że przy obecnym docisku i oponach slick, czasy okrążeń wszystkich powinny być znacznie lepsze niż w 2006 roku”.

(Marek Roczniak)
 
Renault F1 Team

Fernando Alonso (P7/P7): „Dzisiaj nie mogliśmy pokonać wielu okrążeń z powodu intensywnych opadów deszczu, ale myślimy, że wyścig będzie suchy, więc ograniczaliśmy nasze przejazdy. Jesteśmy zadowoleni z samochodu i nie było żadnych problemów, jednak jutro zaczniemy prawdziwą pracę i kolejny raz wszystko będzie nowe dla każdego”.

Romain Grosjean (P20/P14): „Z powodu dzisiejszego deszczu nie były to zbyt udane treningi, a szkoda. Zrobiłem co mogłem, by przejechać kilka okrążeń i nauczyć się toru, ponieważ to mój pierwszy raz na Suzuce, choć w drugiej sesji ukończyłem jedynie kilka okrążeń. Sądzę, że będziemy musieli poczekać na poprawę pogody jutro, aby kontynuować naszą pracę”.

(Michał Roszczyn)
 
Panasonic Toyota Racing

Jarno Trulli (P13/P8): „Nie ma specjalnie o czym mówić. Niestety dla wszystkich naszych japońskich fanów pogoda ograniczyła dzisiaj naszą aktywność. Mam nadzieję, że jutro będzie ona lepsza i będziemy w stanie zaoferować im lepsze widowisko. Samochód prowadzi się całkiem nieźle na mokrym torze, lecz ciężko cokolwiek stwierdzić ze względu na warunki”.

Kamui Kobayashi (P19/P12): „Dopiero o godzinie 8:30 dowiedziałem się, że dziś będę jeździł, kiedy byłem w drodze na tor. Dla mnie to spore zaskoczenie, choć wiedziałem że Timo jest chory, ale nie spodziewałem się takiego obrotu spraw. Dla mnie oczywiście to wielka szansa, ale warunki pogodowe były złe i w zasadzie nie zaliczyłem zbyt wielu okrążeń. W pierwszej sesji miałem całkiem niezły przejazd i starałem się stopniowo poprawiać osiągi. Ważne dla mnie było, aby nie popełnić żadnego błędu, ponieważ chciałem przejechać możliwie jak najwięcej okrążeń, ze względu na siebie i cały zespół. Nie jechałem na granicy możliwości, ponieważ deszczowe warunki na to nie pozwalały, ale czasy moich okrążeń były całkiem przyzwoite, szczególnie jeśli weźmie się pod uwagę fakt, że nie mam wielkiego doświadczenie w jeździe na tym torze i nie jeździłem tu od sześciu lat. Samochód zachowuje się dużo lepiej po tych wszystkich poprawkach, jakie zespół wprowadził od lutego, kiedy jeździłem nim ostatni raz. Trudno mi osądzić jego zachowanie na mokrym torze, ale jestem pod dużym wrażeniem jego rozwoju, bo sporo elementów zostało poprawionych od tego czasu”.

Dieter Gass, główny inżynier wyścigowy: „To trochę zmarnowany dzień, bo warunki były bardzo złe, ale na pozostałe dni tego weekendu prognozy są bardziej optymistyczne, więc nie wykonaliśmy dziś zbyt wiele przejazdów. Pomiędzy pierwszą i druga sesją treningową warunki znacząco się pogorszyły. Byliśmy w stanie wykonać tylko jeden przejazd na sam koniec popołudniowej sesji, co rzecz jasna nas nie satysfakcjonuje [...] Timo powinien powrócić jutro i strata dzisiejszego dnia nie powinna być dla niego zbyt odczuwalna, chyba że zmieni się prognoza pogody na dalsze dni”.

(Mariusz Karolak)
 
BMW Sauber F1 Team

Robert Kubica (P15/P10): „Dobrze jest wrócić na Suzukę. Ten tor jest niesamowity do jazdy. Niestety warunki pogodowe były dzisiaj dalekie od ideału i w ogóle nie jeździliśmy na suchej nawierzchni. Rano udało mi się pokonać kilka okrążeń na pełnych deszczowych oponach, a także na przejściowych, bo chcieliśmy właściwie ustawić balans pojazdu. Po południu w trakcie drugiej sesji treningowej warunki atmosferyczne były jeszcze gorsze niż rano – było naprawdę dużo wody na torze. Przygotowanie samochodu na jutro będzie przypominało trochę zgadywankę, jako że prognoza pogody przewiduje na jutro suche warunki”.

Nick Heidfeld (P16/P17): „Dziś z pewnością nie było zbyt wiele do nauki. Żal mi wszystkich fanów w Japonii, którzy pozostali na trybunach pomimo dużego deszczu, a tak naprawdę niewiele dziś mogli zobaczyć”.

Willy Rampf, szef działu inżynierii: „To był niezwykły piątek. Nieustający deszcz zmusił nas do zminimalizowania naszego programu. Uzyskaliśmy tylko dane co do ustawień samochodu na mokrą nawierzchnię. Więcej dziś nie dało się zdziałać. Pozostałe dwa dni powinny być suche”.

(Mariusz Karolak)
 
Scuderia Ferrari Marlboro

Kimi Raikkonen (P8/P11): „Warunki były dzisiaj bardzo trudne: miejmy nadzieję, że sytuacja zmieni się jutro i będziemy mogli jeździć na suchym torze. Dzisiejszego ranka tor nieustannie się zmieniał, zatem trudno było wywnioskować, gdzie jesteśmy w porównaniu do innych. Skoncentrowałem się na zrozumieniu samochodu i myślę, że sytuacja jest dość dobra. Będziemy musieli starać się obronić trzecie miejsce w tabeli konstruktorów: to będzie trudne, ponieważ McLareny są bardzo mocne i w Singapurze uzyskali świetny rezultat, choć wciąż nie są przed nami w generalce. Jaki jest tor po trzech latach nieobecności? Nie da się porównać: opony i samochody zbyt różnią się od tych z 2006 roku”.

Giancarlo Fisichella (P4/P15): „Dzisiaj cały czas padał deszcz, którego jednak nie powinno być w niedzielę, co czyni wszystko bardziej skomplikowane. Jestem zadowolony z przebiegu sesji dzisiejszego poranka, ponieważ szybko całkiem dobrze wyczułem samochód w mokrych warunkach i udawało mi się poprawiać z każdym pokonanym okrążeniem. Mamy nadzieję na poprawę w stosunku do Singapuru, ale wiemy, że będzie trudno”.

(Michał Roszczyn)
 
Brawn GP Formula One Team

Rubens Barrichello (P9/-): „Zgodnie z naszymi oczekiwaniami, dzisiaj na Suzuce spadł deszcz, co doprowadziło do niezwykle spokojnego dnia treningów. Poranna sesja nie była zbyt zła, ale po południu deszcz był na tyle mocny, że utworzyły się małe rzeczki w niektórych częściach toru i wyjeżdżając nic byśmy nie zyskali. Ograniczona jazda sprawia, że czeka nas jutro dużo bardziej interesujący i wyzywający dzień, a szybkie uzyskanie odpowiednich ustawień będzie niezwykle ważne. Czy jutro będzie sucho czy mokro, musimy przeanalizować dzisiejsze dane i skupić się jutrzejszego ranka na upewnieniu się, że jesteśmy dobrze przygotowani na kwalifikacje”.

Jenson Button (P18/-): „Przykro mi z powodu fanów na Suzuce, ale niestety nie możemy uzyskać jakichkolwiek użytecznych informacji w tych warunkach z tak dużą ilością wody na torze. Poranną sesję przeznaczyliśmy na prace nad balansem samochodu z pełni deszczowymi i przejściowymi oponami, by upewnić się, że jesteśmy przygotowani w przypadku brzydkiej pogody przez cały weekend. Ważne było zrobić kilka przejazdów i dobrze być z powrotem na Suzuce. To świetny tor dla kierowców, więc mam nadzieję, że jutro będzie sucho”.

(Michał Roszczyn)

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
zawias, 02.10.2009 12:58[!]
Heikki Kovalainen (P1/-): „ Oczywiście Japończycy robią bardzo dobry asfalt, tak ja to było w przypadku Fuji!”
Co by nie mówić japońskie opony na japońskim asfalcie.
AliAs99, 02.10.2009 13:02[!]
To o asfalcie, to chyba zupełnie dobre podsumowanie dwóch treningów. Specjalnie więcej wniosków pewnie żaden zespół nie wyciągnął.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca