F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2009
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2009
Klasyfikacje generalne 2009
Statystyki z sezonu 2009

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Yas Marina.
Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix 20091 listopada
Yas Marina Circuit
Długość toru: 5,554 km
Liczba okrążeń: 55
Pełny dystans: 305,470 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Lewis HamiltonMcLaren MP4-241:43,939--18
2.22Jenson ButtonBrawn BGP0011:44,0350,0960,09620
3.15Sebastian VettelRed Bull RB51:44,1530,2140,11828
4.23Rubens BarrichelloBrawn BGP0011:44,2070,2680,05423
5.6Nick HeidfeldBMW Sauber F1.091:44,6670,7280,46023
6.12Sebastien BuemiToro Rosso STR41:44,6870,7480,02032
7.20Adrian SutilForce India VJM021:44,6880,7490,00114
8.14Mark WebberRed Bull RB51:44,8050,8660,11725
9.11Jaime AlguersuariToro Rosso STR41:44,9551,0160,15033
10.9Jarno TrulliToyota TF1091:44,9581,0190,00325
11.5Robert KubicaBMW Sauber F1.091:44,9881,0490,03022
12.2Heikki KovalainenMcLaren MP4-241:45,1231,1840,13520
13.16Nico RosbergWilliams FW311:45,6491,7100,52627
14.17Kazuki NakajimaWilliams FW311:45,6791,7400,03025
15.4Kimi RaikkonenFerrari F601:45,7041,7650,02527
16.7Fernando AlonsoRenault R291:45,8651,9260,16123
17.21Vitantonio LiuzziForce India VJM021:46,2392,3000,37422
18.3Giancarlo FisichellaFerrari F601:46,2672,3280,02826
19.10Kamui KobayashiToyota TF1091:46,3642,4250,09728
20.8Romain GrosjeanRenault R291:46,4112,4720,04727
107% najlepszego czasu: 1:51,215

Za nami pierwsza sesja treningowa na nowym torze Yas Marina, rozegrana w pełni przy świetle dziennym, podczas której swoisty pojedynek o pierwsze miejsce stoczyli dwaj brytyjscy mistrzowie świata – Lewis Hamilton i Jenson Button. Były mistrz pokonał nowego o niespełna 0,1 sekundy, jako jedyny uzyskując jednocześnie czas poniżej jednej minuty i 44 sekund (1:43,939). Trzecie miejsce zajął faworyt do tytułu wicemistrza – Sebastian Vettel, pokonując nieznacznie swojego rywala Rubensa Barrichello. Robert Kubica pierwszy trening ukończył na jedenastej pozycji.

Pierwsza sesja rozpoczęła się tradycyjnie od okrążeń instalacyjnych – kilku kierowców wykonało po dwa okrążenia, próbując od razu lepiej poznać nowy tor, zanim rozpoczną normalny program treningowy. W 12 minucie na tor powrócił jako pierwszy Jaime Alguersuari, by wykonać pierwszy przejazd pomiarowy. Hiszpan popełnił błąd na jednym z wolniejszych zakrętów i wypadł na chwilę na asfaltowe pobocze, zatem jego pierwszy czas wyniósł zaledwie 1:56,624. Po kilku okrążeniach Jaime poprawił się 1:49,545, a w międzyczasie na torze pojawili się także drugi kierowca Toro Rosso – Sebastien Buemi i inny tegoroczny debiutant – Romain Grosjean.

Z czołowych zespołów jako pierwszy na tor powrócił Giancarlo Fisichella, a miało to miejsce tuż przed upływem pierwszych 30 minut sesji. Włoch na swoim pierwszym szybkim kółku wykręcił 1:51,504, a tymczasem na czele klasyfikacji znalazł się Buemi po uzyskaniu czasu 1:48,373. Szwajcar poprawił się następnie na 1:47,207, a tuż za nim znalazł się Nico Rosberg z czasem 1:47,852. Na torze było już ponad dziesięciu kierowców i nawierzchnia stawała się coraz bardziej nagumowany, co skutkowało szybką poprawą czasów.

W połowie sesji na czele klasyfikacji znajdował się Sebastian Vettel (1:45,372), a kolejne miejsca zajmowali: Webber, Kubica, Rosberg, Nakajima, Heidfeld, Kobayashi, Trulli, Raikkonen, Buemi, Kovalainen, Fisichella, Alonso, Grosjean, Hamilton, Barrichello, Alguersuari i Button. Bez czasu byli w tym momencie tylko kierowcy Force India – Sutil i Liuzzi. W 52 minucie najlepszym czasem sesji popisał się Hamilton – 1:44,908. Do czołówki wskoczył też w międzyczasie drugi kierowca McLarena – Kovalainen (1:45,484), plasując się na trzeciej pozycji.

Problemy z utrzymaniem bolidu na torze miał nowo koronowany mistrz świata – Button, zaliczając poślizg na zakręcie znajdującym się zaraz za przejazdem pod spektakularnym hotelem. Zajmujący dziesiąte miejsce Brytyjczyk mógł jednak kontynuować po chwili jazdę, a kilka minut później podobną przygodę miał Kobayashi. W 64 minucie Kubica wykręcił 1:44,988 i wskoczył na drugie miejsce, mając zaledwie 0,08 sekundy do Hamiltona. Następnie na czele klasyfikacji znalazł się Webber z czasem 1:44,805. Tymczasem z kierowców Force India ani jednego okrążenia pomiarowego wciąż nie miał przejechanego Sutil.

W końcu w 69 minucie Niemiec powrócił pierwszy raz na tor od okrążeń instalacyjnych na początku sesji, a więc stracił blisko godzinę treningu ze względu na bliżej nieokreślone problemy z bolidem. Zanim jednak Sutil ustanowił swój pierwszy czas (1:47,197), na czele klasyfikacji znalazł się Button, wykręcając 1:44,524. Na drugie miejsce awansował po chwili Heidfeld, a następnie wynik Buttona poprawił o ponad 0,3 sekundy Hamilton (1:44,219). Odpowiedzią nowego mistrza świata był czas 1:44,035, ale Hamilton nie powiedział jeszcze ostatniego słowa, jako pierwszy przełamując barierę jednej minuty i 44 sekund (1:43,939).

Tymczasem Sutil pomimo straty dużej części sesji dość szybko zaczął uzyskiwać konkurencyjne czasy i na 10 minut przed końcem pierwszego treningu zajmował szóstą pozycję, tracąc 0,921 sekundy do Hamiltona. W międzyczasie do czołowej trójki wskoczył Barrichello z czasem 1:44,207. W 85 minucie za Brazylijczykiem na czwartej pozycji znalazł się Vettel, wykręcając 1:44,644. W końcówce sesji Vettel poprawił się na 1:44,153 i zrzucił Barrichello na czwarte miejsce. Do pierwszej dziesiątki awansowali tymczasem obaj kierowcy Toro Rosso – Buemi (P6) i Alguersuari (P9).

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 47°C
Temperatura powietrza: 34°C
Prędkość wiatru: 1,5 m/s
Wilgotność powietrza: 18%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
jan5, 30.10.2009 11:40[!]
widze ze to kolejny gów-niany tor który nie powinien pojawić się w kalendzarzu
Ree, 30.10.2009 11:45[!]
jan5, po czym wnosisz?
jan5, 30.10.2009 11:57[!]
przeciez to 2 bahrain
noofaq, 30.10.2009 12:12[!]
"Stary mistrz pokonał nowego"

po wieku patrząc nie bardzo ;)
Maraz, 30.10.2009 12:16[!]
Hehehe, to prawda - brzmi to trochę zabawnie, ale takie są fakty :)

Edit: 'stary' poprawiony na 'były' - thx bicampeon :)
jan5, 30.10.2009 12:40[!]
w ogóle to uważam ze nie powinno być takiej sytuacji w której bernie podpisuje kontrakt na starty a później biorą się za budowe, kazdy tor powinien być prztarty kilka lat przez inne serie i dopiero później powinien starac się o organizjace
corey_taylor, 30.10.2009 13:44[!]
spójrzcie na ostatnią czwórkę... tylko Alquersuariego tam brakuje (brawa dla niego i dla STR)
artur_fan_f1, 30.10.2009 14:52[!]
między Buemim a Sutilem 0,001 sek...
WOW...
publius, 30.10.2009 15:39[!]
Faktycznie Button przyjechał się dobrze bawić. Znaczy się w wyścigową jazdę a nie w rozdawanie autografów. To dobrze. A nawiązując do krótkiej polemiki Waszej: oglądam tenis i jest teraz turniej mistrzyń (8 najlepszych na świecie) rozgrywany w Katarze. Na meczu Kuzniecowej z V.Williams było pusto i na tym torze też jest pusto. Żaden Arab na kamelu nie przyjedzie na ten wyścig. Po jasną cholerę oni tam jeżdżą? dla kogo? Dla tych paru obrzydliwie bogatych szejków, którzy potrafią "rozmawiać" z Bernim? Dla tego wolę GP Polski ;). A co z GP Francji, USA?
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca