F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2009
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2009
Klasyfikacje generalne 2009
Statystyki z sezonu 2009

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Yas Marina.
Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix 20091 listopada
Yas Marina Circuit
Długość toru: 5,554 km
Liczba okrążeń: 55
Pełny dystans: 305,470 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.2Heikki KovalainenMcLaren MP4-241:41,307--35
2.1Lewis HamiltonMcLaren MP4-241:41,5040,1970,19734
3.22Jenson ButtonBrawn BGP0011:41,5410,2340,03739
4.15Sebastian VettelRed Bull RB51:41,5910,2840,05037
5.10Kamui KobayashiToyota TF1091:41,6360,3290,04534
6.12Sebastien BuemiToro Rosso STR41:41,6830,3760,04737
7.14Mark WebberRed Bull RB51:41,6840,3770,00134
8.23Rubens BarrichelloBrawn BGP0011:41,8310,5240,14738
9.16Nico RosbergWilliams FW311:41,9310,6240,10039
10.4Kimi RaikkonenFerrari F601:41,9870,6800,05639
11.20Adrian SutilForce India VJM021:42,1800,8730,19328
12.17Kazuki NakajimaWilliams FW311:42,2450,9380,06536
13.6Nick HeidfeldBMW Sauber F1.091:42,2780,9710,03336
14.9Jarno TrulliToyota TF1091:42,4091,1020,13130
15.21Vitantonio LiuzziForce India VJM021:42,5301,2230,12130
16.7Fernando AlonsoRenault R291:42,7821,4750,25229
17.3Giancarlo FisichellaFerrari F601:42,9321,6250,15037
18.8Romain GrosjeanRenault R291:43,0211,7140,08937
19.11Jaime AlguersuariToro Rosso STR41:43,0221,7150,00139
20.5Robert KubicaBMW Sauber F1.091:43,7082,4010,68613
107% najlepszego czasu: 1:48,398

Zespół McLaren zdominował dzienno-nocną sesję treningową na nowym torze Yas Marina. Przez dłuższy czas na czele klasyfikacji znajdował się Lewis Hamilton, jednak w końcówce 90-minutowej sesji nieznacznie lepszy wynik uzyskał jego zespołowy kolega Heikki Kovalainen, wykręcając 1:41,307. Trzeci czas uzyskał nowy mistrz świata Jenson Button, a pierwszą piątkę zamknęli Sebastian Vettel i Kamui Kobayashi. Tymczasem Robert Kubica ze względu na awarię silnika przejechał zaledwie 13 okrążeń i zajął ostatnie miejsce.

Druga sesja rozpoczęła się przy zachodzącym słońcu i włączonym już sztucznym świetleniu wokół toru w Abu Zabi. Tym razem kierowcy do razu przystąpili do pracy, a po pierwszej serii okrążeń najlepszym czasem legitymował się Jenson Button – 1:47,116. Kolejne miejsce zajmowali Nico Rosberg, Robert Kubica i Adrian Sutil. Po chwili na czele klasyfikacji znaleźli się kierowcy Toro Rosso – Sebastien Buemi (1:46,092) i Jaime Alguersuari. W dziewiątej minucie Kubica poprawił się na 1:45,176, Rosberg na 1:45,172, a Buemi na 1:44,582. Na zakończenie pierwszych dziesięciu minut Kubica wykręcił 1:44,274, pokonując o 0,161 sekundy Heikkiego Kovalainena, który przez chwilę był najszybszym kierowcą.

W 12 minucie drugi kierowca McLarena – Lewis Hamilton, podobnie jak w pierwszej sesji, jako pierwszy przełamał barierę jednej minuty i 44 sekund – 1:43,664. Były mistrz świata poprawił się następnie na 1:42,942. W międzyczasie Adrian Sutil, który w pierwszej sesji stracił blisko godzinę ze względu na problemy ze skrzynią biegów, postanowił wypróbować słynne już pobocze znajdujące się pod jedną z trybun po tym, jak zablokował koła podczas hamowania na końcu prostej. Po nawróceniu bolidu Niemiec powrócił na tor, zjeżdżając następnie do boksów. Świetne tempo narzucił tymczasem Buemi, wskakując na pierwsze miejsce tuż po upływie kwadransa od rozpoczęcia sesji z czasem 1:42,143.

Kilka minut później w czołowej trójce pojawił się także inny tegoroczny debiutant – Kamui Kobayashi, wykręcając 1:43,006. Po upływie pierwszych 30 minut kolejność kierowców była następująca: Buemi, Hamilton, Kobayashi, Webber, Barrichello, Trulli, Nakajima, Button, Alguersuari, Heidfeld, Vettel, Kovalainen, Rosberg, Kubica, Liuzzi, Alonso, Grosjean, Sutil, Fisichella i Raikkonen. W 32 minucie Webber poprawił się na 1:42,891 i awansował na drugie miejsce, jednak jego strata do Buemiego była wciąż dość duża – 0,748 sekundy. Następnie przed Australijczykiem znaleźli się Button, Vettel i Hamilton – ten ostatni zmniejszył dystans dzielący go od Buemiego do 0,387 sekundy.

W końcu w 37 minucie Hamilton zrzucił kierowcę Toro Rosso z pierwszego miejsca po uzyskaniu czasu 1:41,843. Kierowca McLarena nie poprzestał jednak na tym i na koniec swojego przejazdu – nadal na twardszych oponach – wykręcił 1:41,564. Wkrótce do Hamiltona na szczycie klasyfikacji dołączył jego zespołowy kolega Kovalainen, uzyskując czas gorszy o zaledwie 0,096 sekundy – jak dotychczas obaj kierowcy McLarena zdawali się realizować w 100% plan Martina Whitmarsha. W 41 minucie pech dopadł tymczasem Kubicę, w którego bolidzie nastąpiła awaria silnika. Polak zjechał z toru tuż za nawrotem (zakręt nr 7) i był to już dla niego koniec jazdy na dziś.

Po dłuższym okresie braku poprawy czasów w czołówce, kiedy to kierowcy skupiali się na dłuższych przejazdach w ramach przygotowań do wyścigu, Vettel w 65 minucie wykręcił 1:41,591 i wskoczył na drugie miejsce. Strata Niemca do Hamiltona wyniosła zaledwie 0,027 sekundy. Kilka minut później Hamilton zwiększył swoją przewagę do 0,087 sekundy po uzyskaniu czasu 1:41,504. W 75 minucie bardzo dobry czas uzyskał także Kobayashi – 1:41,636, który umożliwił mu powrót na trzecie miejsce. W międzyczasie okazało się, że silnik w bolidzie Kubicy, który uległ awarii miał przebieg ponad 2200 kilometrów i raczej nie miał być używany w dalszej części weekendu, zatem Polak powinien uniknąć kary obniżenia pozycji startowej do wyścigu.

W końcówce sesji Button wykręcił 1:41,541 (P3), a Kovalainen 1:41,307 i to właśnie Fin wygrał drugą sesję, pokonując zespołowego kolegę – Hamiltona o 0,197 sekundy. Pierwszą piątkę zamknęli Vettel i Kobayashi, mieszcząc się poniżej pół sekundy straty do Kovalainena.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 31°C
Temperatura powietrza: 30°C
Prędkość wiatru: 2,0 m/s
Wilgotność powietrza: 6%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
kokus, 31.10.2009 09:45[!]
http://img204.ima...04/1115/24531661.jpg
Kask Roberta Kubicy, z podziekowaniami dla BMW. :>
twardy, 31.10.2009 10:08[!]
HAHAHA, wygląda na to, że Toyota była cały czas konkurencyjna :)
Jędruś, 31.10.2009 10:11[!]
Kobayashi na tle Alguersuariego a tym bardziej Grosjeana wypada wręcz fenomentalnie.
Zobaczymy co jeszcze pokaże w kwalifikacjach i wyścigu.Myślę , że jeśli dobrze się zaprezentuje to podpisze z Toyotą kontrakt na starty w przyszłym roku.
Szkoda Kubicy, jutro z pewnością będzie miał słabo ustawiony bolid.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca