F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2009
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2009
Klasyfikacje generalne 2009
Statystyki z sezonu 2009

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Yas Marina.
Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix 20091 listopada
Yas Marina Circuit
Długość toru: 5,554 km
Liczba okrążeń: 55
Pełny dystans: 305,470 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Waga bolidów  [  T-  |  T+  ]
P.Kierowca Konstruktor Czas Q3 Strata* Waga Paliwo** Pit na okr.*** 
1.Lewis Hamilton McLaren Mercedes 1:40,948 +1,253 658,5 53,5 18 
2.Sebastian Vettel Red Bull Renault 1:41,615 +1,631 663,0 58,0 19 
3.Mark Webber Red Bull Renault 1:41,726 +1,454 660,0 55,0 18 
4.Rubens Barrichello Brawn Mercedes 1:41,786 +1,365 655,0 50,0 17 
5.Jenson Button Brawn Mercedes 1:41,892 +1,744 657,0 52,0 17 
6.Jarno Trulli Toyota 1:41,897 +1,524 661,0 56,0 19 
7.Robert Kubica BMW Sauber 1:41,992 +1,472 654,5 49,5 16 
8.Nick Heidfeld BMW Sauber 1:42,343 +1,785 664,0 59,0 20 
9.Nico Rosberg Williams Toyota 1:42,583 +1,922 665,0 60,0 20 
10.Sebastien Buemi Toro Rosso Ferrari 1:42,713 +2,283 661,5 56,5 19 
Kierowcy, którzy nie weszli do Q3 (waga bolidów zadeklarowana przez zespoły)
11.Kimi Raikkonen Ferrari   692,0 87,0 30 
12.Kamui Kobayashi Toyota   694,3 89,3 31 
13.Kazuki Nakajima Williams Toyota   704,0 99,0 35 
14.Jaime Alguersuari Toro Rosso Ferrari   696,5 91,5 32 
15.Fernando Alonso Renault   708,3 103,3 36 
16.Vitantonio Liuzzi Force India Mercedes   695,0 90,0 31 
17.Adrian Sutil Force India Mercedes   696,0 91,0 32 
18.Heikki Kovalainen McLaren Mercedes   697,0 92,0 32 
19.Romain Grosjean Renault   710,8 105,8 37 
20.Giancarlo Fisichella Ferrari   692,5 87,5 30 
Średnie zużycie paliwa na okrążeniu według zespołu Williams: 2,699 kg
* - strata do najlepszego czasu danego kierowcy w całych kwalifikacjach
** - ilość paliwa (w kg) przy założeniu, że bez paliwa bolid waży dokładnie 605 kg
*** - całe paliwo podzielone na średnie zużycie, 2 okrążenia odjęte na dojazd na start i okr. formujące

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
paolo, 31.10.2009 21:34[!]
Zaczynam się gubić z tymi argumentami na temat Kubicy. Chyba wiadomo kto podpisał kontrakt na pierwszego kierowcę w cenionym teamie. Czy słusznie cenionym to inna sprawa. Inną kwestią jest też to, że zarówno Nick jak i BMW pokazują, że są cholernie mocni, a dobre wyniki to nie tylko świetna jazda Kubicy. A zdarzało się tak, że dobre wyniki Roberta były mimo błędów zespołu i tylko dzięki jego świetnej dyspozycji. Tutaj wszyscy odwalają świetną robotę, a Nick po raz kolejny pokazuje, że jest świetnym numerem 2. Zadaniem nr 2 jest zdobywanie punktów i wspieranie nr 1. Wystarczy zsumować punkty obu tych kierowców z kilku ostatnich sezonów i wychodzi czarno na białym: Nick nie jest błyskotliwy i świata F1 już nie zwojuje ale bardzo od Kubicy nie odstaje. Jest solidny i pożyteczny choć cholernie zarozumiały. Może Kubicy nie wspiera ale pewnie nie raz swą małostkową upierdliwością może nie tyle zmobilizował co nie pozwolił wpaść w rutynę i usiąść na laurach. Z przykrością muszę stwierdzić, że mimo iż obaj raczej za sobą nie przepadają to tworzą wartościowy duet dla zespołu. Jako kibic nie chciałbym ich widzieć razem w Renault ale gdybym był szefem Renault to Heidfeld byłby bardzo wysoko na mojej liście życzeń.
Pomijając Kubicę bo on już jest duchem i prawie ciałem w Renault jeśli taki zespół jak Sauber z takim kierowcą jak Heidfeld nie wystartuje do przyszłego sezonu mimo chęci i kasy to Bernie powinien nie tyle podać się do dymisji co dokonać publicznej autokastracji. On tu ma być mózgiem od kasy i trzymać to wszystko do kupy szczególnie, że jest najstarszy i następuje zmiana warty. Ciężko winić Todta bo dopiero zaczyna chociaż stanowcze działania z jego strony powinny mieć miejsce i będą mile widziane. Jakoś dziwnie mu kibicuję i myślę, że zyskałby spory szacunek w środowisku gdyby przepchnął coś takiego. Coś takiego ważnego i nie dla Ferrari.
maciej, 31.10.2009 21:56[!]
Już się nie dobrze robi od waszego pisania na temat kto jest szybszy , Nick czy Robert:(:( Naprawdę nie macie ważniejszych problemów i tematów do dyskusji?? Aż strach pomyśleć jeśli Glock zostanie partnerem Kubicy w Renault:( Przecież to też Niemiec prawda??? A w dodatku dla Francuskiego koncernu Renault ważniejszy jest rynek Niemiecki od Polskiego , więc Timo z pewnością będzie faworyzowany (co miało poniektórych takie zdanie w poprzednim sezonie dotyczące Heidfelda) i zaczną się spory kto jest szybszy itp. po prostu żal...
marios76, 31.10.2009 22:44[!]
kingmaster86---> spora wiedza, zauważ tylko że popełniłeś drobny błąd w tłumaczeniu- niektórzy to zrozumieli trochę nie tak... Owszem bogatsza mieszanka gdzie AFR (stosunek powietrza do paliwa;) jest niższe niż 14,75 spala się szybciej- ale tu chodzi o detonacje! Przy bogatszej mieszance w cylindrze spala się ona w szybszej eksplozji... Paliwa owszem też silnik zużywa więcej, ale mi chodziło o co innego- skąd PEWNOŚĆ że to 17 % różnicy? Może 10, może 12... Ta regulacja to tylko w gestii inżynierów (jak by to tak dokładnie liczyć, to gdy ilość paliwa dostarczona jednorazowo do cylindra powiększyć, powietrza będzie odrobinę mniej i z teoretycznego AFR 12 wyjdzie 12,5 i te 17% bierze w łeb) Ale poza tym spoko.
paolo---> NIC dodać, nic ująć!
kusza, 01.11.2009 01:26[!]
Z tego co mi wiadomo to najbardziej idealna mieszanka etyliny jest w stosunku 1:15 (dokladnie 14,75) czyli cale powietrze jest wykorzystane do spalenia calej jednostki paliwa, bogatsza mieszanka oznacza mniej powietrza w tej samej jednostce paliwa czyli poprostu troche paliwa zostaje po procesie spalania. Mysle, ze wraz ze zmiana zawartosci mieszanki paliwowej potrzebna jest korekta punktu zaplonu. Moze ktos z kolegow zna szczegolowo ten temat jak ma sie zmiana map silnika na jego parametry? Moze jakis temacik na forum? :]
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca