F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2009
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2009
Klasyfikacje generalne 2009
Statystyki z sezonu 2009

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Yas Marina.
Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix 20091 listopada
Yas Marina Circuit
Długość toru: 5,554 km
Liczba okrążeń: 55
Pełny dystans: 305,470 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Lewis Hamilton zdobył czwarte pole position w tym sezonie, pokonując podczas emocjonujących kwalifikacji na nowym torze Yas Marina kandydata do tytułu wicemistrza – Sebastiana Vettela aż o ponad pół sekundy. Z drugiego rzędu do finałowego wyścigu sezonu ruszą Mark Webber i Rubens Barrichello, a pierwszą piątkę zamknie na starcie mistrz świata Jenson Button.

Tymczasem Robert Kubica swoje ostatnie kwalifikacje w barwach BMW ukończył na siódmej pozycji i do Grand Prix Abu Zabi wystartuje wraz z zespołowym kolegą Nickiem Heidfeldem z czwartego rzędu.

Q1

W pierwszej części kwalifikacji po pierwszych okrążeniach w posiadaniu najlepszego czasu był Kubica. Za Polakiem znajdowali się Raikkonen, Rosberg, Raikkonen i Nakajima. Po drugim okrążeniu przed Polakiem znaleźli się Button, Trulli i Barrichello, ale Kubica zdołał powrócić na pierwsze miejsce z czasem 1:41,584. Na drugie miejsce wskoczył następnie Raikkonen, ale już po chwili przed kierowcą Ferrari znalazł się Trulli.

W połowie Q1 Hamilton wykręcił 1:41,037 i zrzucił Kubicę z pierwszego miejsca. Lepszy czas od kierowcy BMW uzyskał także Raikkonen, kończąc swój pierwszy przejazd z wynikiem 1:41,206. Pierwszą piątkę zamykali Trulli i Buemi. W 14 minucie Hamilton poprawił się na 1:40,365, powiększając swoją przewagę nad Raikkonenem do blisko sekundy. Brytyjczyk następnie przełamał barierę jednej minuty i 40 sekund – 1:39,873.

W 16 minucie Vettel wskoczył na trzecie miejsce z czasem 1:41,425, pokonując Kubicę o mniej niż 0,2 sekundy. Niemiec przesunął się następnie na drugie miejsce. Na cztery minuty przed końcem sesji czołowa piętnastka wyglądała następująca: Hamilton, Vettel, Raikkonen, Kubica, Kovalainen, Trulli, Buemi, Heidfeld, Button, Webber, Alguersuari, Alonso, Barrichello, Nakajima i Sutil. Zagrożeni odpadnięciem z dalszej rywalizacji byli Rosberg, Grosjean, Liuzzi, Kobayashi i Fisichella.

W końcówce Q1 Webber wykręcił 1:40,667, Vettel – 1:40,666, Heidfeld – 1:40,558, Barrichello – 1:40,574, Kubica – 1:40,520, Trulli – 1:40,517, a Button – 1:40,378 i to właśnie mistrz świata zajął ostatecznie drugie miejsce. Kubica musiał zadowolić się czwartym wynikiem, a za nim znaleźli się Heidfeld, Barrichello, Vettel, Webber, Kovalainen i Rosberg, który zapewnił sobie awans do Q2, zajmując dziesiąte miejsce. Ponadto dalej przeszli Buemi, Kobayashi, Nakajima, Raikkonen i Alguersuari, a odpadli Alonso (największa niespodzianka), Liuzzi, Sutil, Grosjean i Fisichella.

Q2

W drugiej części kwalifikacji, gdy słońce chowało się już za horyzontem, po pierwszych okrążeniach najszybszy był Kovalainen z czasem 1:40,983. Kolejne miejsca zajmowali Webber, Buemi i Hamilton. Buemi poprawił się następnie na 1:40,678 i wskoczył na pierwsze miejsce, ale był w jego posiadaniu tylko przez krótką chwilę, bowiem Hamilton wykręcił na drugim kółku 1:40,542.

W dziewiątej minucie Kubica wykręcił 1:41,123 i znalazł się na czwartej pozycji. Problemy dopadły tymczasem Kovalainena, który zjechał z toru ze względu na problemy z bolidem. Fin cztery minuty przed końcem Q2 zajmował szóste miejsce, ale było mało prawdopodobne, aby utrzymał do końca Q2 miejsce w pierwszej dziesiątce. W międzyczasie Webber wykręcił 1:40,357 i znalazł się na czele klasyfikacji.

W 13 minucie najlepszym czasem sesji popisał się z kolei drugi kierowca Red Bulla – Vettel, uzyskując wynik 1:40,324. Odpowiedzią Webbera był czas 1:40,272 i Australijczyk wrócił na pierwsze miejsce, ale tylko na chwilę, bowiem najpierw Button wykręcił 1:40,201, a następnie Vettel – 1:39,984 i Hamilton – 1:39,695. Kierowca McLarena okazał się więc najszybszy także i w Q2, pokonując Vettela o 0,3 sekundy.

Piąte miejsce zajął Trulli, a pierwszą dziesiątkę zamknęli Barrichello, Buemi, Kubica, Heidfeld i Rosberg. Do Q3 nie weszli tymczasem Raikkonen, Kobayashi, Kovalainen, Nakajima i Alguersuari.

Q3

W ostatniej części czasówki, podczas której rozstrzyga się walka o pole position, jako pierwszy okrążenie pomiarowe ukończył Buemi, wykręcając 1:46,967. Wolniej od Szwajcara pojechali Kubica i Webber, a szybciej Heidfeld, uzyskując czas 1:44,563. Na miejsca dwa i trzy wskoczyli następnie Vettel i Trulli, spychając Kubicę na piąte miejsce.

Po drugich okrążeniach na czele klasyfikacji znaleźli się Button, Webber i Barrichello, a następnie na czele klasyfikacji pojawił się Trulli (1:42,318). Tymczasem Hamilton, który po zepsuciu swojego pierwszego szybkiego okrążenia zajmował dziesiąte miejsce, dwie minuty przed końcem sesji wykręcił 1:41,773 i wskoczył na pierwsze miejsce, mając za sobą Barrichello, Trullego i Kubicę.

Pierwszą piątkę tuż przed końcem Q3 zamykał drugi kierowca BMW – Heidfeld, a dalsze miejsca zajmowali Button, Vettel, Webber, Rosberg i Buemi. W ostatnich sekundach sesji Trulli poprawił się na 1:41,897 i wskoczył na drugie miejsce. Szybciej pojechali następnie Webber, Vettel i Hamilton, który przypieczętował zdobycie siedemnastego pole position w karierze czasem 1:40,948.

Kierowcy Red Bulla – Vettel i Webber do ostatniego wyścigu sezonu wystartują z miejsc 2 i 3, tracąc do Hamiltona ponad pół sekundy podczas ostatniej części kwalifikacji. Z kolejnych dwóch pozycji wystartują kierowcy Brawn GP – Barrichello i Button, a obok mistrza świata w trzecim rzędzie ustawi się Trulli. Z czwartego rzędu ruszą kierowcy BMW – Kubica i Heidfeld. Pierwszą dziesiątkę zamkną na starcie Rosberg i Buemi.

•  Wyniki kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Abu Zabi

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 31°C
Temperatura powietrza: 29°C
Prędkość wiatru: 3,2 m/s
Wilgotność powietrza: 62%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych kwalifikacji można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
deeze, 31.10.2009 15:04[!]
Świetne kwalifikacje. Nie wiem, czy to 'wina' tego toru, czy ostatniego GP w sezonie, ale naprawdę działo się sporo.
Lukas, 31.10.2009 15:14[!]
dokładnie, emocje niesamowite :)
Kamikadze2000, 31.10.2009 19:22[!]
Gdyby nie problemy Heikkiego, McL znowu bylby z dubletem. BRAWA PANOWIE!!!! :))
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca