F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2009
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2009
Klasyfikacje generalne 2009
Statystyki z sezonu 2009

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Shanghai.
Chinese Grand Prix 200919 kwietnia
Shanghai International Circuit
Długość toru: 5,451 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 305,066 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:33,185 - Q1, Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:32,238 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,313 km/h - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Lewis HamiltonMcLaren MP4-241:37,334--22
2.22Jenson ButtonBrawn BGP0011:37,4500,1160,11618
3.23Rubens BarrichelloBrawn BGP0011:37,5660,2320,11619
4.2Heikki KovalainenMcLaren MP4-241:37,6720,3380,10623
5.14Mark WebberRed Bull RB51:37,7520,4180,08020
6.9Jarno TrulliToyota TF1091:37,7640,4300,01219
7.16Nico RosbergWilliams FW311:37,8600,5260,09624
8.10Timo GlockToyota TF1091:37,8940,5600,03421
9.7Fernando AlonsoRenault R291:38,0890,7550,19519
10.11Sebastien BourdaisToro Rosso STR41:38,1950,8610,10624
11.4Kimi RaikkonenFerrari F601:38,2230,8890,02823
12.15Sebastian VettelRed Bull RB51:38,2740,9400,05120
13.12Sebastien BuemiToro Rosso STR41:38,3070,9730,03326
14.20Adrian SutilForce India VJM021:38,3190,9850,01218
15.3Felipe MassaFerrari F601:38,4181,0840,09920
16.6Nick HeidfeldBMW Sauber F1.091:38,4561,1220,03821
17.21Giancarlo FisichellaForce India VJM021:38,4601,1260,00419
18.5Robert KubicaBMW Sauber F1.091:38,4631,1290,00318
19.17Kazuki NakajimaWilliams FW311:38,7301,3960,26725
20.8Nelson Piquet JrRenault R291:38,8251,4910,09520
107% najlepszego czasu: 1:44,147

Lewis Hamilton był najszybszy w pierwszym treningu przed Grand Prix Chin – wygrywając oficjalną sesję treningową po raz pierwszy w sezonie 2009. Wydaje się, że nowy pakiet aerodynamiczny McLarena MP4-24 pozwolił Mistrzowi Świata na dostanie się do czołówki kierowców.

Hamilton, który ustanowił swój czas po 60 minutach treningu w pełni skorzystał z nowego dwupoziomowego dyfuzora McLarena, pokonując lidera mistrzostw Jensona Buttona i jego zespołowego kolegę z Brawn GP – Rubensa Barrichello. Bardziej obiecujące dla McLarena było to, że zespołowy kolega Hamiltona ustanowił czwarty czas sesji.

Pierwsze pół godziny sesji należało w głównej części do tegorocznego debiutanta Sebastiana Buemiego, który kompletował informacje na temat opon i poznawał swój bolid Toro Rosso. Niedługo potem kierowca Toyoty – Jarno Trulli poprawił czas Szwajcara, przejeżdżając jedno okrążenie toru w czasie 1:39,959.

Włoch szybko poprawił ten czas o kolejne 0,69 sekundy przed pojawieniem się problemu z elektryką w jego bolidzie, który zmusił go do 30-minutowej przerwy w jeździe. Tymczasem Hamilton, którego bolid wydawał się być dużo szybszy z nowym dyfuzorem, ustanowił czas 1:38,603 – choć jego czas został szybko poprawiony przez kierowców Brawn GP – Jensona Buttona i Rubensa Barrichello.

Jednakże już godzinę później Hamilton pojechał jeszcze szybciej, a jego czas 1:37,334 nie został pobity już do końca sesji. To, co mogło napawać optymizmem zespół z Woking było to, że Kovalainen także trzymał się blisko czołowej trójki i zakończył trening ze stratą 0,338 sekundy do pierwszego kierowcy.

Mark Webber zajął piąte miejsce w jego Red Bullu, przed Trullim, któremu po awarii udało się zająć szóste miejsce. Tegoroczna gwiazda treningów Nico Rosberg zajął dopiero siódme miejsce. Drugi kierowca Toyoty – Timo Glock kilka razy wyjechał poza tor i zakończył trening na ósmej pozycji, przed dwukrotnym mistrzem świata Fernando Alonso.

Dziesiąte miejsce Sebastiena Bourdaisa i trzynaste Buemiego pokazuje, że Toro Rosso również czyni postęp w rozwoju swojego bolidu. Ferrari jednak nie było tak zadowolone. Kimiemu Raikkonenowi udało się zająć dopiero 11 pozycję, podczas gdy jego zespołowy kolega Felipe Massa, który narzekał na ziarnienie opon, ustanowił dopiero 14. czas. Obaj wyjechali poza tor w zakręcie numer 14, a bolid Brazylijczyka obrócił się ze względu na brak przyczepności.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 34°C
Temperatura powietrza: 18°C
Prędkość wiatru: 1,4 m/s
Wilgotność powietrza: 35%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
quickmick, 17.04.2009 10:00[!]
@Ramzes
To, że ktoś zjedżdża po 6-7 okrążeniach do boksu, nie znaczy, że nie robi długich przejazdów (ważne jest, że się nie dotankowuje auta i nie zmienia opon - komentatorzy z BBC mówili, że kroi cały czas na tym samym komplecie).
Jeśli patrzyłeś na live timing, mogłeś zobaczyć, że robił powtarzalne czasy we wszystkich sektorach.
Prawdopodobnie decyzja o użyciu KERS jest spowodowana długą prostą między 13 i 14 zakrętem - tam musi mieć dopałkę, jeśli chce powalczyć.
Przecież Robert już mówił w wywiadach w tym roku, że piątek to czas sprawdzania opon, ustawień, zawieszenia, itp. a nie ściganie.
mkpol, 17.04.2009 10:29[!]
Co by nie mówić to stawka jest dużo bardziej wyrównana niż przed laty. Wniosek z tego jest jeden. Olać oszczędności i co rok wprowadzać rewolucyjne zmiany. Wtedy będziemy mieli 100% pewności że będzie ciekawie i nieprzewidywalnie. Przynajmniej w pierwszym wyścigu :-)
rafaello85, 17.04.2009 10:54[!]
Lewis na czele, a Koval też nieźle pocisnął. Czyżby McLaren-Mercedes zdołał uporać się już ze swoimi problemami?
McMarcin, 17.04.2009 12:58[!]
Brawo McLaren ! Wiedziałem, że dadzą radę szybko się uporać z problemami. No to teraz zacznie się odrabianie strat ;-)
Nilstem, 17.04.2009 14:46[!]
Poczekamy, zobaczymy ;] Poczekamy aż inne zespoły skonstruują nowy dyfuzor i wtedy będzie można mówić o "powrocie" McLarena...
Andre180, 17.04.2009 15:05[!]
Ależ Mclaren się poprawił
kimir, 17.04.2009 19:12[!]
W tekście jest napisane, że Massa ustanowił 14. czas a w tabeli jest na piętnastej pozycji. Gdzie tkwi błąd?
marios76, 17.04.2009 20:37[!]
McMarcin---> W cuda wierzysz? :) dyfuzory, takie na poważnie to widzę w europie, i to jeszcze nie w Hiszpanii... a o gonieniu czołówki można pomarzyć...
dragon92, 18.04.2009 00:42[!]
Nelson dalej w formie
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca