F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2009
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2009
Klasyfikacje generalne 2009
Statystyki z sezonu 2009

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Shanghai.
Chinese Grand Prix 200919 kwietnia
Shanghai International Circuit
Długość toru: 5,451 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 305,066 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:33,185 - Q1, Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:32,238 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,313 km/h - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po sesjach 1 i 2  [  T-  |  T+  ]
Brawn GP Formula One Team

Jenson Button (P2/P1): „Balans samochodu znacząco się poprawił podczas ostatnich okrążeń dzisiaj po tym, jak na samym początku mieliśmy problemy z ustawieniem auta. Wykonaliśmy sporo pracy z dwiema bardzo różnymi mieszankami opon aby ustalić, w jakim stanie będą po dłuższych przejazdach. Podczas dzisiejszych treningów było sporo ruchu i moim największym zmartwieniem było znalezienie trochę pustej przestrzeni. To był użyteczny pierwszy dzień jazd, jednak jutro czeka nas jeszcze sporo pracy, abyśmy byli w pełni zadowoleni z balansu na kwalifikacje”.

Rubens Barrichello (P3/P3): „To kolejny udany piątek, ponieważ udało nam się wykonać dziś sporo pracy, która stawia nas w dobrym położeniu przed resztą weekendu. Skupiałem się głównie na oponach i ocenie najlepszego sposobu na opiekowanie się supermiękkimi oponami. Zobaczenie, do czego zdolne są obydwie mieszanki było bardzo korzystne. Próbowaliśmy różnych rzeczy, jednak brakowało mi przyczepności na moim ostatnim zestawie opon po południu. Na torze znajduje się w tym momencie sporo brudu, jednak w miarę upływu weekendu powinien się on oczyścić”.

(deeze)
 
AT&T Williams

Nico Rosberg (P7/P2): „To był interesujący dzień dla nas. Dużo się dzisiaj nauczyliśmy, szczególnie na temat opon i jak wyciągnąć z nich najlepsze osiągi. Najważniejszą rzeczą dla nas w tym sezonie jest to, że jesteśmy konkurencyjni na wszystkich torach. W tym roku jedziemy na wyścig i nie mamy wielkich niespodzianek, jako że wyciągnęliśmy wnioski z zeszłorocznych błędów”.

Kazuki Nakajima (P19/P7): „Początek dzisiejszego dnia był trudny dla mnie. Rano opony zachowywały się dziwnie, ale po południu sytuacja uległa trochę poprawie. Zmagałem się również ze znalezieniem odpowiedniego balansu auta. Teraz musimy zobaczyć, gdzie mogę się jeszcze poprawić przed jutrzejszymi kwalifikacjami. Zobaczymy, jak nam to pójdzie”.

(Pyciek)
 
Red Bull Racing

Mark Webber (P5/P4): „Dzisiaj zrobiliśmy normalne porównanie opon, co jest bardzo ważne przed niedzielnym wyścigiem, ponieważ może to być tutaj sporym wyzwaniem. Chłopaki wykonali świetną robotę i samochód nie sprawiał problemów, co zawsze jest korzystne w piątek. Po tym, jak byliśmy kompletnie mokrzy w Malezji, dzisiaj mieliśmy perfekcyjne warunki pogodowe, dlatego chcemy zobaczyć, na ile konkurencyjni będziemy jutro. Bardzo lubię to miejsce”.

Sebastian Vettel (P12/P5): „Podsumowując, był to dość dobry dzień. Niestety podczas drugiego treningu mieliśmy problem z tylnym zawieszeniem, a naprawa zajęła sporo czasu, dlatego zakończyliśmy trening wcześniej niż planowaliśmy. Niemniej jednak uzyskaliśmy dzisiaj sporo użytecznych informacji o samochodzie. Głównym zadaniem dla wszystkich kierowców i zespołów tutaj jest odpowiednie obchodzenie się z oboma mieszankami opon. Jak mogliście zauważyć, ziarnienie jest tutaj jednym z największych problemów, ale dzięki Bogu mam na swojej głowie kask i wizjer, który chroni moje oczy przed kawałkami gumy!”

(Pyciek)
 
Panasonic Toyota Racing

Jarno Trulli (P6/P6): „To był pracowity piątek dla mnie. Rano mieliśmy problem z elektryką, co kosztowało nas utratę czasu, jaki mogliśmy spędzić na torze, ale później udało nam się zrealizować nasz program pracy nad ustawieniami auta i oponami. Rano nawierzchnia toru nie była w fantastycznym stanie, ale poprawiło się to z biegiem dnia. Generalnie rzecz biorąc wciąż nie jestem zadowolony z balansu auta i naszego tempa, dlatego mam nadzieję, że po przeanalizowaniu danych w nocy zdołamy się jutro poprawić, aby móc osiągnąć kolejny dobry rezultat w niedzielę”.

Timo Glock (P8/P8): „Jak dotychczas rzeczy układają się dobrze dla nas. Tor był trochę śliski rano, ponieważ przyczepność nie była zbyt duża. Ślizgałem się na nienagumowanym torze i musiałem znaleźć sposób na opanowanie samochodu. Jednakże w ciągu dnia wprowadziliśmy wiele poprawek w ustawieniach auta i druga sesja treningowa była już lepsza, a ja sam lepiej czułem się w bolidzie. Wciąż mamy sporo pracy do wykonania, aby ustawić samochód w odpowiednim kierunku na jutro, ale podsumowując, nie był to zły początek weekendu”.

(Pyciek)
 
Vodafone McLaren Mercedes

Heikki Kovalainen (P4/P9): „Jestem pod dużym wrażeniem poprawek, które wprowadziliśmy na ten wyścig. Wciąż musimy wykonać więcej pracy, aby znaleźć najlepszy balans, ale nasz samochód jest zdecydowanie dużo bardziej stabilny tutaj”.

Lewis Hamilton (P1/P13): „Samochód natychmiast zaczął prowadzić się lepiej. Mogę poczuć większą stabilność i lepszy docisku z przodu. Definitywnie zrobiliśmy krok do przodu przed tym wyścigiem. Samochód wygląda na znacznie mocniejszy w zakrętach i sądzę, że mamy naprawdę mocną podstawę na resztę weekendu. Mój pierwszy przejazd na supermiękkich oponach był całkiem dobry. Spadek osiągów wydaje się być w miarę łatwy do opanowania. To był dobry dzień, pomimo że wciąż musimy pracować nad balansem MP4-24 przy średnich i dużych prędkościach”.

(Pyciek)
 
Scuderia Toro Rosso

Sebastien Bourdais (P10/P10): „Wygląda na to, że nasz weekend zaczął się dość dobrze. Wykonaliśmy postęp w zrozumieniu bolidu i wykorzystywaniu go w najlepszy sposób. Mamy jednak jeszcze trochę pracy do wykonania, szczególnie jeśli chodzi o lepsze wykorzystanie opcjonalnych, bardziej miękkich opon. W istocie jestem trochę zaskoczony tym, jak długo są one w stanie wytrzymać i zdecydowanie można na nich pokonać więcej, niż jedno szybkie okrążenie. Nie chcę tutaj powiedzieć, że będziemy w stanie przejechać na nich 30 okrążeń, ale jest lepiej, niż przewidywaliśmy. Możemy zobaczyć, że małe poprawki, jakie wprowadziliśmy do samochodu po wyścigu w Malezji pracują dobrze”.

Sebastien Buemi (P13/P15): „Pierwszy raz jestem tutaj, ale przed przyjechaniem do Chin spędziłem dużo czasu w symulatorze w Red Bull Technology i to zdecydowanie bardzo mi pomogło, tak więc planuję korzystać z tego także w przyszłości. Trudno ocenić jak bardzo, ale z pewnością to pomaga. Rano miałem problem techniczny, który kosztował mnie sporo czasu, ale wszystko wróciło do normy po południu i mogliśmy wykonać krok do przodu, Wyglądamy na bardziej konkurencyjnych niż w Malezji, ponieważ definitywnie poprawiliśmy się. Nie wykonałem dzisiaj perfekcyjnego okrążenia, dlatego sądzę, że jutro może być o wiele lepiej. Podoba mi się ten tor: jest duży, nowy i bardzo dobry”.

(Pyciek)
 
Force India Formula One Team

Adrian Sutil (P14/P11): „Obecność tutaj o tej porze roku jest dla nas odmianą. Jesteśmy przyzwyczajeni do temperatury rzędu 30 stopni Celsjusza, tak więc łatwiej jest jeździć przy niższych temperaturach, chociaż opony trochę dłużej się rozgrzewają. Średnie opony są dobre na dłuższym przejeździe, ale bardzo trudno zrobić na nich jedno szybkie okrążenie. Supermiękkie są z kolei dobre na jedno okrążenie, ale nie aż tak złe na dłuższym dystansie, niż się spodziewaliśmy. Ogólnie wszystko poszło dobrze i wykonaliśmy naszą pracę, a balans auta jest dobry. Jestem zadowolony z pozycji, więc myślę, że to był dobry początek”.

Giancarlo Fisichella (P17/P20): „Nie jestem szczególnie zadowolony z tego, jak przebiegł dzisiejszy dzień. W chwili obecnej zmagam się z balansem auta. Nie jest jeszcze stały i nie czuję się w pełni komfortowo. W chwili obecnej nie mamy problemów z oponami. W tych temperaturach sprawują się dość dobrze. Mamy jeszcze kilka pomysłów, więc mam nadzieję, że jutro się poprawimy”.

(Spider)
 
Scuderia Ferrari Marlboro

Felipe Massa (P15/P12): „Jesteśmy w trudnej sytuacji w kwestiach technicznych, jednak kiedy pomyślimy o tym, co stało się tym, którzy mieszkają blisko nas i z myślą o codziennym życiu ludzi z Abruzzo, na wszystko inne patrzy się z innej perspektywy. Mam nadzieję, że napis Abruzzo nel cuore [Abruzzo w sercu] na naszych bolidach, jak zażyczył sobie tego prezes Montezemolo, może pomóc im nie czuć się tak bardzo samotnie. Jeśli chodzi o tor to mogę powiedzieć, że nasza walka o mistrzostwo będzie jeszcze trudniejsza. Tutaj na dodatek jeździmy bez KERS i w rezultacie tracimy jeszcze więcej osiągów, niż gdybyśmy tylko mieli mniej docisku aerodynamicznego, jak w najlepszych samochodach. Musimy starać się naciskać najmocniej jak się da w kwestii rozwoju samochodu, jednak wiemy, że trudno będzie nadrobić straty. Jedyną receptą na wygrzebanie się z tego dołka jest ciężka praca”.

Kimi Raikkonen (P11/P14): „Balans samochodu nie jest zły i nie widzę większej różnicy bez KERS. Problem polega na tym, że jesteśmy zbyt wolni w porównaniu do najszybszych. Musimy starać się poprawić nasz samochód – w tym momencie nie jesteśmy w stanie walczyć o mistrzostwo. Nie możemy się jednak poddawać, ponieważ cały zespół ciężko pracuje – możemy więc powrócić do wygrywania. Nie jest to łatwy okres, jednak nasza ekipa jest silna i wiemy, co powinniśmy robić w takich sytuacjach. Supermiękka mieszanka zdaje się pracować lepiej, niż w Australii”.

(deeze)
 
ING Renault F1 Team

Nelson Piquet (P20/P16): „Rano warunki na torze były dość kiepskie, ale później sytuacja uległa pewnej poprawie. Poprawiliśmy samochód pomiędzy obydwoma sesjami, ale nadal musimy wydobyć z niego lepsze osiągi i nie jestem jeszcze całkowicie zadowolony z ustawień auta. Czeka więc nas jeszcze sporo pracy do wykonania jutro rano, abyśmy mieli pewność, że możemy uzyskać możliwie najlepszy wynik w kwalifikacjach”.

Fernando Alonso (P9/P19): „Choć jesteśmy na końcu tabeli czasowej, to jednak nie wydaje mi się, że powinniśmy się tym zbytnio przejmować, ponieważ skoncentrowaliśmy się dzisiaj bardziej na konfiguracji samochodu na wyścig. Jutro rano w trzeciej sesji treningowej będziemy przygotowywali się do kwalifikacji, tak więc myślę, że możemy być optymistami co do dalszej części weekendu. Musimy dostać się do Q3, tak jak udało nam się to w Malezji i celować w zdobycie tak dużo punktów, jak tylko się da. Myślę, że ogólnie zmagaliśmy się dzisiaj ze znalezieniem odpowiednich ustawień auta, ale nawet patrząc na czasy, nadal mamy duże nadzieje związane z tym weekendem”.

(Maraz)
 
BMW Sauber F1 Team

Robert Kubica (P18/P17): „Wykonaliśmy nasz standardowy piątkowy program i próbowaliśmy się nauczyć więcej o naturze tego toru oraz zrozumieć mieszanki opon. Bardziej miękkie opony dość szybko się zużywają, a z podstawowej, średniej mieszanki trudno jest wydobyć najlepsze osiągi. W dodatku był to pierwszy raz, kiedy używam systemu KERS w weekend grand prix. W tej kwestii musimy jeszcze wykonać wiele testów, ale teraz musimy sprawdzić i przeanalizować nasze dane”.

Nick Heidfeld (P16/P18): „Jak to zwykle bywa w piątki, skupiliśmy się na porównaniu opon przed wyścigiem. Nie pracują jeszcze tak, jakbyśmy tego chcieli. Teraz musimy spróbować poprawić balans naszego bolidu”.

(Pyciek)

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Mruk, 17.04.2009 15:53[!]
A co byscie powiedzieli na start na twardych z dosc duza iloscia paliwa, uzycie miekkich w srodku, a pozniej finisz ponownie na twardych? W ten sposob nie ma ryzyka ze na koncu miekkie sie za bardzo zuzyja i sie na 3-5 okrazen do konca wyscigu nie beda nadawaly sie do jazdy. Zarazem nie zmusza tez do zjazdu do boksu kilka okrazen po starcie i jazdy za wolnijszymi zawodnikami.
Ja stawiam na taktyke:
Twarde-Miekkie-Twarde

hehe :-)
adamo342, 17.04.2009 15:58[!]
trzymam kimiego za słowo
pawel92setter, 17.04.2009 15:58[!]
Ja przychylam się do opini, że lepszą strategią są opony na pierwszym stincie. Na treningach mogą zobaczyć ile wytrzymają te opony i na tyle okrążeń zalać paliwem. Przy ew. awansie do Q3 ta strategia mogłaby się świetnie sprawdzić u Kubicy który mógłby skorzystać z KERS i dość szybko odjechać od reszty. W tym sezonie stawka dość szybko się "rozjeżdża" po starcie i strata nie będzie zbyt duża. Z kolei mocniejsze zespoły jak Brawn czy McLaren/Toyota mogą się zdecydować na założenie supermiękkich na sam koniec. Jednak w przypadku większej straty do czołówki (braku podwójnego dyfuzora) wydaje się, że łatwo zaryzykować. No i w przypadku wyjazdu SC w jakimkolwiek momencie w lepszej sytuacji są ci, którzy gumy do żucia założą wcześniej.
F1-HELP, 17.04.2009 16:54[!]
@pawel92setter
"lepszą strategią są opony na pierwszym stincie" też myślę, że lepsze jakiekolwiek niż żadne :D
Miki1910, 17.04.2009 17:49[!]
I co da KERS Kubicy, jeżeli BGP i tak jest szybsze. Zakładając bardziej miękka mieszankę na pierwszym stincie wcale by Polak nie zyskał. Zauważcie, że zjechałby szybko i spadł na miejsca 15-20. Musiałby wszystkich wyprzedzać, co nie jest łatwe. Straciłby więc bardzo wiele i z punktów mogłyby być nici. A tak można nalać podczas pierwszego postoju wachy pod korek i na drugi zjechać na 10 okrążeń przed metą. Supermiękkie opony to wytrzymają :)
kusza, 17.04.2009 17:53[!]
Ciekawy jestem jak bedzie wygladal q3.
orus, 17.04.2009 18:27[!]
Wg mnie w przypadku Roberta bedzie tak ( oczywiscie jesli zakwalifikuje do q3) :
Sporo paliwa na starcie 8-9 miejsce - twarda mieszanka
długi drugi stint - twarde gumy
ost krótki na miekkich
+ jest to że dzieki Kers Kub bedzie mógł przeskoczyc na starcie kilka miejsc do przodu powiedzmy 5 miejsce i walczyc z szybszymi kierowcami dzieki KERSowi mimo ciezkiego bolidu
zawias, 17.04.2009 19:12[!]
Nie będzie z kim walczyć bo mu odjadą.
Chłodny, 17.04.2009 19:29[!]
Już ta... Kubica ma KERS to pewnie da mu to kopa jak Nitro w komputerowych ścigałkach, yassne... Kers może mu pomóc przy odpieraniu ataków i zyskaniu max 2 pozycji na starcie. BMW w tym momencie nie stać na równorzędną walkę z czołówką. Już nie mogę się doczekać kwalifikacji, mam nadzieje że będzie troszkę inaczej niż w ostatnich.
kimir, 17.04.2009 19:31[!]
Widać, że punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia. Massa narzeka, że jedzie bez KERS, Raikkonen nie widzi różnicy. Ciekawe jak to naprawdę jest. Przed sezonem Kubica też nie wypowiadał się entuzjastycznie o tym systemie, ale później twierdził, że jazda bez KERS jest dla niego dużą stratą. Wg mnie widać różnicę na korzyść bolidów z KERS.
orus, 17.04.2009 21:15[!]
EDIT do ostatniego komentarza.
Ta walka z szybszymi kierowcami o której wczesniej napisałem to bronienie pozycji które mam nadzieje ze Robert zdobedzie na starcie dzieki KERS. Walka z szybszymi którzy bedą za nim ;)
rafaello85, 17.04.2009 22:23[!]
Słowa Massy nie napawają optymizmem...
kumien, 18.04.2009 01:07[!]
http://www.rp.pl/...oberta_szaleje_.html
Artykuł z wywiadem Sokoła i osoby z Bridgestone. Wychodzi, że BWM ma strasznie lipny docisk tylnej osi. Bedzie ciężko i dla BMW i dla Ferrari.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca