F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2009
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2009
Klasyfikacje generalne 2009
Statystyki z sezonu 2009

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Shanghai.
Chinese Grand Prix 200919 kwietnia
Shanghai International Circuit
Długość toru: 5,451 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 305,066 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:33,185 - Q1, Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:32,238 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,313 km/h - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.22Jenson ButtonBrawn BGP0011:35,679--35
2.16Nico RosbergWilliams FW311:35,7040,0250,02536
3.23Rubens BarrichelloBrawn BGP0011:35,8810,2020,17735
4.14Mark WebberRed Bull RB51:36,1050,4260,22432
5.15Sebastian VettelRed Bull RB51:36,1670,4880,06222
6.9Jarno TrulliToyota TF1091:36,2170,5380,05042
7.17Kazuki NakajimaWilliams FW311:36,3770,6980,16032
8.10Timo GlockToyota TF1091:36,5480,8690,17140
9.2Heikki KovalainenMcLaren MP4-241:36,6740,9950,12634
10.11Sebastien BourdaisToro Rosso STR41:36,8001,1210,12634
11.20Adrian SutilForce India VJM021:36,8291,1500,02930
12.3Felipe MassaFerrari F601:36,8471,1680,01834
13.1Lewis HamiltonMcLaren MP4-241:36,9411,2620,09428
14.4Kimi RaikkonenFerrari F601:37,0541,3750,11333
15.12Sebastien BuemiToro Rosso STR41:37,2191,5400,16534
16.8Nelson Piquet JrRenault R291:37,2731,5940,05436
17.5Robert KubicaBMW Sauber F1.091:37,4911,8120,21834
18.6Nick HeidfeldBMW Sauber F1.091:37,5441,8650,05328
19.7Fernando AlonsoRenault R291:37,6381,9590,09428
20.21Giancarlo FisichellaForce India VJM021:37,7502,0710,11231
107% najlepszego czasu: 1:42,377

W ostatniej z dwóch dzisiejszych sesji treningowych na torze w Szanghaju najszybszym kierowcą okazał się już Jenson Button, poprawiając czas zeszłorocznego pole position do Grand Prix Chin o pół sekundy. Drugi czas uzyskał Nico Rosberg (Williams), tracąc zaledwie 0,025 sekundy do Buttona, a pierwszą trójkę zamknął drugi kierowca Brawn GP – Rubens Barrichello.

Button i Barrichello zdominowali większą część 90-minutowej sesji, podczas której zespoły rozpoczęły eksperymenty z supermiękką mieszanką ogumienia – trzeba przyznać, że ze zmiennym szczęściem. Opony te były oczywiście szybsze, jednak tak jak obawiali się kierowcy, ich zużycie następowało bardzo szybko, a oderwane kawałki gumy w niektórych zakrętach trafiały wprost na kaski kierowców.

W połowie sesji na czele tabeli czasowej znaleźli się kierowcy Red Bull Racing – Sebastian Vettel i Mark Webber, którym udało się przeskoczyć kierowców dyktujących do tego momentu tempo. Sytuacja zmieniła się jednak, kiedy z boksów ponownie wyjechały biało-żółte bolidy. Co ciekawe, to nie Button, a Barrichello ustanowił wtedy najlepszy czas (1:35,881), co mogło wskazywać na to, że przynajmniej w tej sesji może nastąpić zmiana rozkładu sił w Brawn GP.

Tak się jednak nie stało, bowiem Button na kolejnym zestawie bardziej miękkich opon z zielonym paskiem wykręcił 1:35,679 i już do końca sesji nikt nie zdołał go pokonać. Dodatkowo obydwu kierowców Brawn GP rozdzielił Rosberg, który gdyby nie przyblokowanie kół na ostatnim okrążeniu mógłby nawet okazać się najszybszy. Webber i Vettel ostatecznie zamknęli pierwszą piątkę, mając ponad 0,4 sekundy straty do Buttona, a tuż za nimi uplasował się najszybszy z kierowców Toyoty – Jarno Trulli, który był najbardziej pracowitym uczestnikiem drugiej sesji, łącznie przejeżdżając 42 okrążenia.

Pierwszą dziesiątkę zamknęli Kazuki Nakajima (Williams), Timo Glock (Toyota), Heikki Kovalainen (Fin jako jedyny kierowca McLarena zdołał przebić się do czołowej dziesiątki) i Sebastien Bourdais (Toro Rosso). Jedenasty czas pomimo wielu poślizgów, pół-poślizgów i wizyt poza torem uzyskał Adrian Sutil (Force India), mając za sobą zwycięzców wyścigów z ubiegłego sezonu: Felipe Massę, Lewisa Hamiltona i Kimiego Raikkonena. Stawkę zamknęli kierowcy Renault, BMW Sauber i partner zespołowy Sutila – Giancarlo Fisichella, jako jedyny tracąc ponad dwie sekundy do Buttona.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 30°C
Temperatura powietrza: 20°C
Prędkość wiatru: 2,2 m/s
Wilgotność powietrza: 42%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
yorg, 17.04.2009 11:43[!]
@mkpol
monocock u obcieli z przodu, bo i tak mu stopy wystają :-)
padłem! :>
Speedster, 17.04.2009 11:56[!]
Nick ma po prostu dużo szczęścia, a nie dobrze sobie radzi. Dyskusja zeszła na tematy poboczne jak transfery kierowców, kontrakty, itp., które niestety ktoś chce sprowadzić do miana "reguł" (nie wiem skąd to założenie). Anyway się cieszę że kierowcy pojeździli sobie na fajnym, nowym, szerokim torze w Chinach, nieźle im poszło, a teraz pewnie dostanę bana albo innego kicka...
bolekse, 17.04.2009 13:06[!]
Kimi Kimi cóżeś mi uczynił .... w GPM :P
Kajek, 17.04.2009 13:42[!]
Strata Kubicy do Buttona - 1,812 :D

I niech mi jakiś wstawi minusa! Ave! ;]
f1Fan, 17.04.2009 14:08[!]
BMW Tragedia
NEO86, 17.04.2009 14:49[!]
Jeśli ktoś zna prosiłbym o link do strony na której będzie powtórka najbliższego wyścigu z góry dzięki. Pozdro
Andre180, 17.04.2009 15:04[!]
1,812 co to ma być kiedy BMW się poprawi
gnt3c, 17.04.2009 15:39[!]
może rzeczywiście warto byłoby się zastanowić nad literką K określającą KERS w tablicy wyników, zamiast literki B określającej wiadomego producenta opon.
marrcus, 17.04.2009 15:45[!]
i jeszcze literke D
Dżejson, 17.04.2009 15:54[!]
Kajek - najwidoczniej Damian czuwa nad Robertem :)
adamo342, 17.04.2009 15:57[!]
ferrari tragedia dobrze ze to trening
maniekmo, 17.04.2009 18:54[!]
A BMW jak zwykle lipa już nawet TORO ROSSO jest szybsze. Miała być walka o tytuł, a tu cały czas dolne strefy tabeli.
korzo, 17.04.2009 19:49[!]
@maniekmo, fakt, bo teraz walka o tytuł rozgrywa się podczas treningów...
topor999, 17.04.2009 21:37[!]
Forza Ferrari!!! ale się popisali oby tak dalej! tak trzymać chłopaki!!!
Jędruś, 17.04.2009 23:08[!]
topor999 - jak widzę twoje komentarze to popieram system oceniania na naszym serwisie.

Jestem zaskoczony szybkością Sutila. Chłop dziś naprawdę kręcił się w okolicach pierwszej 10.
Na treningach słabo Renault oraz BMW. Ferrari też bez popisów ale myślę, że jutro będzie znacznie lepiej choć KERS według mnie powinni tutaj zastosowąć,
Bourdais też nadspodziewanie dobrze. U Mclarena widać poprawę i to dużą, ale wątpię by to jutro pozwoliło im wejść dwoma samochodami do pierwszej 10. W pierwszej sesji pojechali dobrze , gdyż dyfuzor dał im dużo docisku na nienagumowanym torze. W 2 już bez rewelacji.
W pierwszej 10 bez żadnych niespodzianek. Jutro po raz kolejny będzie emocjonująca walka.
topor999, 17.04.2009 23:28[!]
Jędruś--- a mi tak zależy na tym waszym ocenianiu jak na zeszłorocznym śniegu.
A te oceny potwierdzają tylko to za napisanie czego wcześniej dostałem ostrzeżenie i jeszcze admin(też kibic Ferrari)powiedział że to prowokacja była, a mianowicie że jesteście oddani Ferrari jak stare babki o. Rydzykowi. A wracając do prowokacji to nie widzieliście jeszcze prawdziwej prowokacji, skoro tamto było dla was prowokacją.
benno, 18.04.2009 01:49[!]
Widać, że czynnikiem decydującym o ilości paliwa w Q3 w qualu będzie niewątpliwie bardzo słabe zachowanie się na tym torze super-miękkiej mieszanki, dlatego spodziewać się chyba możemy kierowców mocniej zatankowanych ,aby zaliczyć dwa dłuższe stinty na początku wyścigu i mniej zatankowanych, którzy wystartują na bardziej miękkich, by szybko zmienić na twardsze.
ICEMANPK1, 18.04.2009 09:06[!]
gdzie kubica?????:)
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca