F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2009
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2009
Klasyfikacje generalne 2009
Statystyki z sezonu 2009

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sakhir.
Gulf Air Bahrain Grand Prix 200926 kwietnia
Bahrain International Circuit
Długość toru: 5,412 km
Liczba okrążeń: 57
Pełny dystans: 308,238 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:29,848 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:30,252 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
209,143 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.16Nico RosbergWilliams FW311:33,339--36
2.7Fernando AlonsoRenault R291:33,5300,1910,19125
3.9Jarno TrulliToyota TF1091:33,6160,2770,08637
4.15Sebastian VettelRed Bull RB51:33,6610,3220,04529
5.14Mark WebberRed Bull RB51:33,6760,3370,01532
6.22Jenson ButtonBrawn BGP0011:33,6940,3550,01835
7.20Adrian SutilForce India VJM021:33,7630,4240,06930
8.10Timo GlockToyota TF1091:33,7640,4250,00137
9.23Rubens BarrichelloBrawn BGP0011:33,8850,5460,12130
10.17Kazuki NakajimaWilliams FW311:33,8990,5600,01436
11.1Lewis HamiltonMcLaren MP4-241:33,9940,6550,09530
12.21Giancarlo FisichellaForce India VJM021:34,0250,6860,03123
13.12Sebastien BuemiToro Rosso STR41:34,1270,7880,10237
14.11Sebastien BourdaisToro Rosso STR41:34,3661,0270,23926
15.8Nelson Piquet JrRenault R291:34,4111,0720,04529
16.3Felipe MassaFerrari F601:34,5641,2250,15334
17.5Robert KubicaBMW Sauber F1.091:34,6051,2660,04131
18.4Kimi RaikkonenFerrari F601:34,6701,3310,06528
19.2Heikki KovalainenMcLaren MP4-241:34,7641,4250,09435
20.6Nick HeidfeldBMW Sauber F1.091:34,7901,4510,02633
107% najlepszego czasu: 1:39,873

Nico Rosberg powrócił na pierwszą pozycję podczas ostatniej z dwóch dzisiejszych sesji treningowych w Bahrajnie. Kierowca Williamsa poprawił najlepszy wynik Lewisa Hamiltona (McLaren) z pierwszej sesji o 0,3 sekundy, uzyskując czas 1:33,339. Drugie miejsce zajął Fernando Alonso z Renault, mając za sobą Jarno Trullego z Toyoty. Całą stawkę zamknęli kierowcy Ferrari, BMW i Heikki Kovalainen.

W drugiej sesji ponad połowa kierowców od razu zabrała się do pracy, a jako pierwszy czas okrążenia ustanowił Jarno Trulli, wykręcając 1:37,591. Drugi kierowca Toyoty – Timo Glock pojechał nieco wolniej i tylko przez chwilę był drugi, bowiem przed nim znalazł się Sebastian Vettel. Następnie od całej trójki szybciej pojechali Robert Kubica, Nick Heidfeld i Jenson Button – ten ostatni wykręcił 1:35,935 i wskoczył na pierwsze miejsce. Brytyjczyk poprawił się następnie na 1:35,558.

Po upływie 10 minut na trzeciej pozycji znalazł się Heikki Kovalainen z czasem 1:36,171. Vettel poprawił się tymczasem na 1:36,244 i znalazł się przed Kubicą na czwartej pozycji. Po chwili obaj kierowcy spadli od dwa miejsca, bowiem przed nimi znaleźli się Rubens Barrichello i... Giancarlo Fisichella, który wskoczył na pierwsze miejsce z czasem 1:35,343! Za kierowcą Force India pojawił się Lewis Hamilton, który po kilku błędach zdołał w końcu złożyć w całość trzy dobre czasy sektorów. Jego strata do Fisichelli wyniosła zaledwie 0,045 sekundy.

Pierwsza tura dużej aktywności na torze w drugiej sesji zakończyła się incydentem z udziałem Nelsona Piqueta, który uszkodził przednie skrzydło w swoim bolidzie po najechaniu na tarkę i musiał z bardzo wolną prędkością wrócić do boksów. Po upływie 20 minut na czele klasyfikacji ponownie znaleźli się kierowcy Toyoty – Trulli i Glock, wykręcając czasy 1:33,967 i 1:33,967. Glock poprawił się następnie na 1:33,787 i znalazł się przed swoim kolegą zespołowym, a na trzecią pozycję awansował Mark Webber z czasem 1:34,451.

Na kolejnych dwóch pozycjach znaleźli się tymczasem Adrian Sutil (nowy dyfuzor w bolidzie VJM02 najwyraźniej spisywał się znakomicie) i Jenson Button. Kierowcy BMW – Kubica i Heidfeld pod koniec pierwszych 30 minut sesji zajmowali miejsca 12 i 15, a pierwsza dziesiątka wyglądała następująco: Glock, Trulli, Barrichello, Webber, Sutil, Vettel, Button, Fisichella, Hamilton, Rosberg i Kovalainen (ten ostatni miał ponad półtorej sekundy straty do Glocka). Stawkę zamykali z kolei kierowcy Renault – Piquet i Alonso (+2s).

W 32 minucie Trulli odzyskał pierwsze miejsce po uzyskaniu czasu 1:33,699. Kilka minut później Kazuki Nakajima wykręcił 1:34,088 i awansował na trzecie miejsce. Za kierowcą Williamsa znalazł się po chwili Button, a pierwszą piątkę zamykał w tym momencie jego zespołowy kolega Barrichello. Tuż za połową sesji Sebastien Buemi wykręcił na supermiękkich oponach czas 1:34,443 i awansował na siódme miejsce. W chwilę później swój dotychczasowy wynik poprawił także Vettel, awansując na drugą pozycję z czasem 1:33,661. W 55 minucie Sutil wykręcił najlepszy czas dnia w pierwszym sektorze, by zakończyć całe okrążenie z wynikiem 1:33,767, który dał mu czwarte miejsce.

Po upływie godziny kolejność kierowców była następująca: Trulli, Vettel, Glock, Sutil, Nakajima, Button, Barrichello, Webber, Bourdais, Buemi, Massa, Raikkonen, Hamilton, Rosberg, Kovalainen, Fisichella, Kubica, Heidfeld, Piquet i Alonso. W 62 minucie Hamilton wykręcił 1:34,367 i awansował na 10 pozycję. Na kolejnym kółku kierowca McLarena poprawił się w dwóch pierwszych sektorach, ale w ostatnim stracił całą przewagę i nadal był dziesiąty. Tymczasem Rosberg ustanowił rekordy sesji w drugim i trzecim sektorze, ustanawiając ogólnie najlepszy czas dnia – 1:33,339. Niemiec poprawił dotychczasowy wynik Trullego o ponad ćwierć sekundy.

Hamilton także kontynuował postęp – niewiele ponad 20 minut przed końcem sesji zajmował ósme miejsce z czasem 1:34,157. Po chwili był dziewiąty, jako że Alonso uzyskał wreszcie przyzwoity wynik, wykręcając 1:33,722, co dało mu czwarte miejsce. Z końca tabeli czasowej uciekł także Piquet (P15), tak więc na pozycjach 19 i 20 znajdowali się w tym momencie Kubica i Heidfeld. Polak wyjechał na tor tuż przed rozpoczęciem ostatniego kwadransa sesji, a po chwili dołączył do niego Heidfeld. W międzyczasie Button wykręcił 1:33,694 i awansował na czwartą pozycję. Kubica na pierwszym szybkim okrążeniu tego przejazdu nie zdołał poprawić miejsca, ale na kolejnym wykręcił 1:34,605 i wskoczył na 16 miejsce. Heidfeld pojechał trochę wolniej i był osiemnasty, mając za sobą Kovalainena i Raikkonena.

Dziesięć minut przed końcem sesji pierwsza dziesiątka wyglądała następująco: Rosberg, Trulli, Vettel, Webber, Button, Alonso, Glock, Sutil, Nakajima i Buemi. Następnie na dziewiątej pozycji znalazł się Barrichello, wykręcając 1:33,885 – w tym momencie poniżej jednej sekundy straty do Rosberga mieściło się 12 kierowców. Trzy minuty przed końcem sesji Alonso uzyskał rekordowe czasy w pierwszym sektorze i ostatnim sektorze, uzyskując łączny wynik 1:33,530, który dał mu drugie miejsce. W ostatnich sekundach sesji Sutil wykręcił 1:33,763 i awansował na siódme miejsce, natomiast jego zespołowy kolega Fisichella uplasował się tuż za Hamiltonem na 12 pozycji. Stawkę zamknęli kierowcy Ferrari, BMW i Kovalainen.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 50°C
Temperatura powietrza: 36°C
Prędkość wiatru: 4,8 m/s
Wilgotność powietrza: 13%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
mikolajpoznan, 24.04.2009 15:58[!]
Dzieki :-)
p.s.Zalany był -pił i pił z tego bidonu ;-) (zart)
wald_mar, 24.04.2009 16:36[!]
ciekawe że czas Hamiltona z pierwszej sesji daje mu 4 miejsce -> Lewis Hamilton    1:33,647, co znaczy że chyba faktycznie poprawa jest, podobnie patrzę na czasy BMW i Heikiego, widać sytuacja na torze, oraz różne koncepcje testu w poszczególnych ekipach nie pozwalają nam porównać prawdziwych możliwości na tym torze i jak już pewnie będzie w tym sezonie, musimy poczekać do kwalifikacji i wyścigu, ale liczę na poprawę rezultatów zarówno McL jak i Kubicy
YAHoO, 24.04.2009 17:42[!]
Ferrari znowu na dnie - przykro mi się robi kiedy widzę takie coś kolejny raz z rzędu.. :(
pjcarp, 24.04.2009 18:50[!]
Witam, w takim zestawieniu moze sie wyscig skonczyc:)Szkoda tych czerwonych, co oni tam robia przy tym aucie ze tak cienko im idzie.Massa ewidentnie walczyl ze swoim F60, a Kimi moze juz myslal o lodach a nie o treningu,
Ramzes :- Ty tak nie musisz najezdzac na pietnastolatkow , choc sam ledwo co skonczyles pelnoletnosc.Szacunek co do Twoich uwag , ale mozesz sie w krytykowaniu powstrzymac i zajac sie komentem treningu a nie to co inni pisza:) pozdrawiam
dmaot malach, 24.04.2009 18:57[!]
Ramzes, co Cię ugryzło? "gdzie tacy się rodzą jak ty", daj sobie dzisiaj na wstrzymanie, pobiegaj, poczytaj coś (popracowałbyś przy okazji nad ortografią)

edit - pjcarp był szybszy...
adamo342, 24.04.2009 19:13[!]
mi się płakać chce jak widzę ferrari na tyle nie gdzie się podział team z poprzedniego roku który zdobył tytuł mistrzowski konstruktorów myślę że się odbiją od dna
Ramzes, 24.04.2009 20:11[!]
Poza tematem dmaot malach a gdzie w mojej wypowiedzi widzisz orta? Bo jakbyś dostrzegł i zauważył to dla takich jak ty "mondrym" napisałem w "códzysłowiu". Pobiegać,poczytać hmm coś od tej nauki mi się chyba mózg przegrzewa to fakt ;-)
Quix125, 24.04.2009 21:18[!]
No nie, koniec świata Force India przed Ferrari i BMW !
michal132, 24.04.2009 21:43[!]
kubica odpowiadal na pytania i odp byly takie:
pojedziemy z kersem
hamulce spisuja sie bardzo dobrze i najlepszy bylo pytanie na co pan liczy w Q
odp: jesli wejdziemy do Q3 to o pp
topor999, 24.04.2009 22:20[!]
Jakby nie patrzeć Ferrari i BMW to największa porażka sezonu. Kubica musi się wynosić stamtąd i to w trybie natychmiastowym po zakończeniu sezonu. Może dobrą alternatywą dla niego by był ten USF1.
Ramzes, 24.04.2009 22:53[!]
topor999 takie przewidywanie w buty wsadź, rok temu większość przewidywała "Robert do Ferrari i będziesz mistrzem" itp. itd. a co mamy to mamy. Ja czekam na rewolucyjne zmiany w Barcelonie, sądzę, a może jestem jednym z niewielu optymistów jeszcze, że BMW chodź spaprało F1.09 to "Feniks z popiołów" jeszcze powstanie i pokaże, że Q3 będzie możliwe w każdym wyścigu i walczenie o pierwsze linie także.
Jędruś, 24.04.2009 23:56[!]
FI ... Sutil zaszalał. Według mnie jest postęp i jutro mogą nawet powalczyć o Q2.

Ferrari i BMW ... Cóż cóż ... Nie ma o czym na razie rozmawiać. Czekam na Barcelone choć i tam pewnie wiele się nie zmieni.
Sanki, 25.04.2009 08:15[!]
Po co ten Rosberg tak szaleje na tych testach? Wkurza mnie taka jazda. W treningach najszybszy, a w wyścigu gówno pokazuje. Lepiej niech testuje, a nie, ściga się jak szalony o pietruchę. Myśli, że jest fajny bo wgrał 7 czy tam ileś treningów... . Myślałby kto...
marian3251, 25.04.2009 10:51[!]
zna ktoś jakąś stronke, gdzie można obejrzeć treningi?
push_mss, 25.04.2009 11:32[!]
justin.tv/kompuxx
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca