F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2009
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2009
Klasyfikacje generalne 2009
Statystyki z sezonu 2009

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sakhir.
Gulf Air Bahrain Grand Prix 200926 kwietnia
Bahrain International Circuit
Długość toru: 5,412 km
Liczba okrążeń: 57
Pełny dystans: 308,238 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:29,848 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:30,252 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
209,143 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.10Timo GlockToyota TF1091:32,605--16
2.3Felipe MassaFerrari F601:32,7280,1230,12320
3.16Nico RosbergWilliams FW311:32,9060,3010,17818
4.1Lewis HamiltonMcLaren MP4-241:32,9750,3700,06916
5.4Kimi RaikkonenFerrari F601:32,9860,3810,01118
6.8Nelson Piquet JrRenault R291:33,1760,5710,19019
7.5Robert KubicaBMW Sauber F1.091:33,1950,5900,01913
8.17Kazuki NakajimaWilliams FW311:33,3020,6970,10717
9.9Jarno TrulliToyota TF1091:33,3970,7920,09519
10.6Nick HeidfeldBMW Sauber F1.091:33,4150,8100,01814
11.15Sebastian VettelRed Bull RB51:33,4430,8380,02816
12.2Heikki KovalainenMcLaren MP4-241:33,4780,8730,03512
13.7Fernando AlonsoRenault R291:33,4820,8770,00413
14.20Adrian SutilForce India VJM021:33,5340,9290,05217
15.22Jenson ButtonBrawn BGP0011:33,5860,9810,05217
16.23Rubens BarrichelloBrawn BGP0011:33,6861,0810,10017
17.12Sebastien BuemiToro Rosso STR41:33,7201,1150,03415
18.14Mark WebberRed Bull RB51:33,7261,1210,00614
19.21Giancarlo FisichellaForce India VJM021:33,9621,3570,23615
20.11Sebastien BourdaisToro Rosso STR41:34,9902,3851,0287
107% najlepszego czasu: 1:39,087

Timo Glock uzyskał najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia podczas sobotniej sesji treningowej, poprzedzającej bezpośrednio kwalifikacje do wyścigu Grand Prix Bahrajnu. Nie wszystko poszło jednak po myśli kierowcy Toyoty, bowiem problemy z bolidem zmusiły go do zatrzymania się na poboczu w końcówce sesji. Drugi czas uzyskał Felipe Massa (Ferrari), a tymczasem Robert Kubica (BMW) zajął siódme miejsce.

Ostatnia sesja treningowa rozpoczęła się przy podobnych warunkach jak dwie piątkowe – było gorąco i wiał spory wiatr. Po zapaleniu się zielonego światła w wyjeździe z boksów wszyscy kierowcy z wyjątkiem Heikkiego Kovalainena wyjechali na okrążenia instalacyjne. Fin także zamierzał wykonać okrążenie instalacyjne, jednak z jakiegoś powodu zatrzymał się w alei serwisowej i mechanicy McLarena musieli zapchać jego bolid z powrotem do garażu.

Po 10 minutach od rozpoczęcia sesji na tor powrócił Felipe Massa, aby jako pierwszy ustanowić czas okrążenia. Kierowca Ferrari na swoim pierwszym szybkim kółku wykręcił 1:36,119. W międzyczasie na tor wyjechali kierowcy Toyoty, a także zespołowy kolega Massy – Kimi Raikkonen. Massa na drugim okrążeniu pomiarowym uzyskał czas 1:35,553, natomiast Raikkonen po swoim pierwszym kółku od razu wskoczył na pierwsze miejsce, wykręcając 1:34,935. Timo Glock i Jarno Trulli także pojechali szybciej od Massy i Brazylijczyk spadł na czwarte miejsce.

W 20 minucie Nelson Piquet uzyskał czas 1:35,101 i znalazł się na drugiej pozycji. Raikkonen poprawił się następnie na 1:34,759, ale nie wystarczyło to do utrzymania pierwszego miejsca, bowiem Glock wykręcił 1:34,386, a tuż za kierowcą Toyoty znalazł się po chwili Nico Rosberg z czasem 1:34,607. Na trzecie miejsce wskoczył tymczasem Sebastien Buemi, wykręcając 1:34,708. W 25 minucie na drugiej pozycji uplasował się Sebastian Vettel, którego po chwili zrzucił z tego miejsca Lewis Hamilton. Brytyjczyk pojechał o 0,1 sekundy wolniej do Glocka, który na koniec swojego pierwszego przejazdu uzyskał czas 1:34,115.

Na torze byli już także obydwaj kierowcy BMW – Nick Heidfeld wskoczył na 11 miejsce z czasem 1:34,960, a Robert Kubica na swoim pierwszym szybkim kółku wykręcił 1:35,129 i znalazł się na 15 pozycji. Boksy opuścił także w końcu Kovalainen po początkowych problemach, uzyskując na pierwszym okrążeniu pomiarowym najgorszy czas sesji (1:35,626). Kubica poprawił się na kolejnym kółku na 1:34,961 i znalazł się tuż za Heidfeldem na 13 pozycji. Większy postęp na drugim kółku zanotował Kovalainen, plasując się na czwartej pozycji z czasem 1:34,534. Tymczasem zespołowy kolega Fina – Hamilton zdołał jako pierwszy przełamać barierę jednej minuty i 34 sekund (1:33,999) i znalazł się przed Glockiem na pierwszej pozycji.

Po 35 minutach kolejność kierowców była następująca: Hamilton, Glock, Vettel, Kovalainen, Piquet, Rosberg, Button, Buemi, Fisichella, Raikkonen, Sutil, Nakajima, Barrichello, Heidfeld, Kubica, Bourdais, Webber, Trulli, Massa i Alonso. Na torze byli w tym momencie tylko dwaj kierowcy: Raikkonen i Alonso, ale po chwili zaczęli dołączać do nich kolejni zawodnicy. Warto dodać, że do tego momentu zdecydowana większość – jeśli nie wszyscy – korzystali z twardszych opon. Raikkonen, jadąc nadal na twardszych oponach uzyskał czas 1:34,067 i awansował na drugie miejsce, tracąc zaledwie 0,68 sekundy do Hamiltona. Tymczasem wyglądało na to, że Bourdais ma problemy z bolidem, ponieważ wysiadł z bolidu i zdjął kask, a mechanicy Toro Rosso majstrowali przy jego STR4.

W 43 minucie Hamilton na supermiękkich oponach wykręcił 1:32,975 i umocnił się na pierwszym miejscu. Tuż za nim pojawił się po chwili Massa, który na średniej mieszance wykręcił 1:33,769. Hamilton na kolejnym kółku wykręcił najlepszy czas w pierwszym sektorze, ale w kolejnych był już wolniejszy i nie zdołał poprawić swojego ogólnego czasu. Dziesięć minut przed końcem sesji pierwsza dziesiątka wyglądała następująco: Hamilton, Massa, Raikkonen, Glock, Fisichella, Vettel, Kovalainen, Piquet, Sutil i Buemi. Kubica był w tym momencie szesnasty, mając za sobą Heidfelda. Obaj kierowcy mieli blisko dwie sekundy straty do Hamiltona.

W 52 minucie Glock wykręcił na supermiękkich oponach 1:32,605 i powrócił na pierwsze miejsce. Tymczasem Kovalainen na takiej samej mieszance był w stanie wykręcić zaledwie 1:33,675 i był w tym momencie czwarty. W chwilę później Glock zjechał z toru i zatrzymał się na poboczu – powodem były prawdopodobnie problemy z silnikiem lub elektryką. W międzyczasie Rosberg wykręcił 1:32,906 i wskoczył na drugie miejsce, ale po chwili spadł na trzecie, gdyż Massa poprawił się na 1:32,728. Kubica w końcówce sesji wykręcił 1:33,195 i ostatni trening w Bahrajnie ukończył na siódmej pozycji.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 50°C
Temperatura powietrza: 38°C
Prędkość wiatru: 4,0 m/s
Wilgotność powietrza: 13%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
rafaello85, 25.04.2009 12:07[!]
noofag---> ale za wymianę skrzyni ( w dowolnej części weekendu ) dalej grozi obniżenie pozycji na starcie o 5 miejsc. Tutaj zasady się nie zmieniły.
nikifor, 25.04.2009 12:08[!]
Śmieszą mnie posty o powrocie starej hierarchii. Prawie na pewno oba Brawn'y będą dzisiaj w pierwszej piątce.
Speedster, 25.04.2009 12:15[!]
Brawn'y będą na 1 i 2 miejscu w qualu, tak samo jak to było w Australii, sucha nawierzchnia i wysoka temperatura = Brawn'y wysoko, chyba że RBR znów puści Seba i Marka z małą ilością paliwa, reszta będzie statystować (oprócz Toyoty, która też będzie tam na górze mieszać). Ale ja sie nie znam, także może być zupełnie inaczej
mkpol, 25.04.2009 12:20[!]
Niekoniecznie. Na torach gdzie nie jest wymagany duży docisk aerodynamiczny podwójne dyfuzory nie muszą dawać aż takiej przewagi. Tu liczyć się będzie raczej idealny balans. 15 zawodników w sekundzie. Będzie ciekawe
Robin Hood, 25.04.2009 12:24[!]
Spekulacje nalezy poczynic,co do kwalifikacji-Vettel 1,Button 2,Massa 3,Robert 4,Rubens 5.Ciekawe,czy cos sie sprawdzi.Wrozenie z fusow.
Quix125, 25.04.2009 12:27[!]
Zobaczcie podobieństwo do 3 sesji treningowej z 2008r.
mikolajpoznan, 25.04.2009 12:30[!]
może ktoś udzielić odpowiedzi rzeczowej i PEWNEJ co do tej skrzyni i silnika?
Pytam w kontekscie ewentualnej wymiany u Glocka.
rafaello85, 25.04.2009 12:58[!]
mikolajpoznan---> jeśli kierowca wymieni skrzynię w piątek lub sobotę, to jego pozycja na starcie zostaje obniżona o 5 miejsc. I to jest pewnik, tak było w przypadku Glocka ( GP Chin) i w przypadku Hamiltona ( GP Australii ).
Co do silników - kierowca otrzymuje karę, gdy uzyje 9 silnika ( limit to 8 silników na sezon ). Pomiędzy qualem i wyścigiem silnika zmieniać nie wolno.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca