F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2009
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2009
Klasyfikacje generalne 2009
Statystyki z sezonu 2009

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monte Carlo.
Grand Prix de Monaco 200924 maja
Circuit de Monaco
Długość toru: 3,340 km
Liczba okrążeń: 78
Pełny dystans: 260,520 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,532 - Q2, Kimi Raikkonen (McLaren), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:14,439 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
155,552 km/h - Fernando Alonso (McLaren), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.7Fernando AlonsoRenault R291:15,164--24
2.22Jenson ButtonBrawn BGP0011:15,2330,0690,06929
3.2Heikki KovalainenMcLaren MP4-241:15,2780,1140,04524
4.23Rubens BarrichelloBrawn BGP0011:15,2860,1220,00826
5.3Felipe MassaFerrari F601:15,2930,1290,00723
6.4Kimi RaikkonenFerrari F601:15,3820,2180,08925
7.1Lewis HamiltonMcLaren MP4-241:15,3890,2250,00723
8.15Sebastian VettelRed Bull RB51:15,7220,5580,33323
9.16Nico RosbergWilliams FW311:15,7580,5940,03623
10.14Mark WebberRed Bull RB51:15,9850,8210,22724
11.17Kazuki NakajimaWilliams FW311:16,1030,9390,11822
12.20Adrian SutilForce India VJM021:16,2281,0640,12520
13.11Sebastien BourdaisToro Rosso STR41:16,3011,1370,07323
14.21Giancarlo FisichellaForce India VJM021:16,3171,1530,01629
15.8Nelson Piquet JrRenault R291:16,3821,2180,06527
16.12Sebastien BuemiToro Rosso STR41:16,4321,2680,05022
17.10Timo GlockToyota TF1091:16,5271,3630,09529
18.5Robert KubicaBMW Sauber F1.091:16,5991,4350,07226
19.6Nick HeidfeldBMW Sauber F1.091:16,6611,4970,06222
20.9Jarno TrulliToyota TF1091:16,8101,6460,14926
107% najlepszego czasu: 1:20,425

Fernando Alonso uzyskał najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia w końcówce trzeciej sesji treningowej, bezpośrednio poprzedzającej kwalifikacje do Grand Prix Monako. Kierowca Renault uzyskał czas 1:15,164, pokonując o zaledwie 0,069 sekundy lidera mistrzostw – Jensona Buttona (Brawn GP). Trzeci czas uzyskał Heikki Kovalainen (McLaren), nieznacznie pokonując dzisiejszego jubilata – Rubensa Barrichello. Niestety zespół BMW Sauber także i dzisiejszego treningu nie zaliczył do zbyt udanych.

Ostatnia sesja rozpoczęła się tradycyjnie od okrążeń instalacyjnych, po których kierowcy powrócili na kilka minut do boksów. Na tor na samym początku nie wyjechał tylko Felipe Massa, bowiem zespół Ferrari kończył dopiero wymianę silnika w jego samochodzie. Jako pierwszy czas okrążenia ustanowił w 11 minucie sesji Giancarlo Fisichella i był to dość słaby wynik – 1:22,045. Szybciej o blisko dwie sekundy pojechał Timo Glock, jednak Fisichella poprawił się na kolejnym kółku na 1:19,913 i powrócił na pierwsze miejsce. Robert Kubica na pierwszym okrążeniu pomiarowym uzyskał czwarty czas.

Po kolejnych okrążeniach Fisichella nadal był najszybszy z czasem 1:18,525. Za Włochem znajdowali się kierowcy Toyoty – Glock i Trulli, a czwarty był nadal Kubica, mając niewiele ponad sekundę straty do Fisichelli (1:19,685). W 16 minucie Trulli jako pierwszy przełamał barierę jednej minuty i 18 sekund, wykręcając 1:17,995. Szybciej od Fisichelli pojechał także Glock i kierowca Force India spadł na trzecie miejsce. Przed Kubicą znaleźli się tymczasem Nelson Piquet Jr i Heikki Kovalainen, tak więc Polak spadł na szóste miejsce.

W 20 minucie na czele klasyfikacji znalazł się Lewis Hamilton z czasem 1:17,478. W chwilę później na drugie miejsce wskoczył Fernando Alonso, a za nim na trzeciej pozycji pojawił się najszybszy kierowca z drugiej sesji treningowej w czwartek – Nico Rosberg. Hamilton poprawił się następnie na 1:16,791, a na kolejnym kółku o mały włos nie wpadł na wolno jadącego Kubicę, na którego natrafił w szykanie – różnica w prędkości zaskoczyła na tyle, że musiał ściąć zakręt. Na koniec swojego przejazdu Hamilton wykręcił 1:15,622 i powrócił do boksów.

W 27 minucie Kimi Raikkonen wykręcił 1:15,846 i awansował na drugie miejsce. Trzeci był Rosberg z czasem 1:16,150, a pierwszą piątkę zamykali w tym momencie Rubens Barrichello i Felipe Massa, jako ostatni mieszcząc się poniżej jednej sekundy straty do Hamiltona. Obchodzący dzisiaj swoje 37. urodziny Barrichello poprawił się następnie na 1:15,832 i wskoczył na drugie miejsce. Za połową godzinnej sesji kolejność kierowców była następująca: Hamilton, Barrichello, Raikkonen, Massa, Rosberg, Fisichella, Alonso, Webber, Button, Piquet, Vettel, Nakajima, Trulli, Buemi, Glock, Kovalainen, Bourdais, Sutil, Heidfeld i Kubica (blisko trzy sekundy straty do Hamiltona).

W 36 minucie Kovalainen awansował na siódme miejsce, ale nadal miał ponad sekundę straty do kolegi z zespołu McLaren – Hamiltona. Następnie na szóste miejsce przesunął się Button z czasem 1:16,333. Do pierwszej dziesiątki wskoczył także Buemi (1:16,849), a tymczasem Hamilton powiększył swoją przewagę nad Barrichello do 0,286 sekundy, wykręcając 1:15,546, by następnie podnieść poprzeczkę na 1:15,389. W 46 minucie Raikkonen i Massa przeskoczyli Barrichello, wykręcając 1:15,598 i 1:15,817. W chwilę później za Barrichello na piątej pozycji znalazł się Vettel z czasem 1:16,032. W 48 minucie nastąpiła też zmiana na pierwszej pozycji, na którą awansował Raikkonen, wykręcając na twardszych oponach 1:15,382. Fin pokonał Hamiltona o zaledwie 0,007 sekundy.

Na dziesięć minut przed końcem sesji kierowcy BMW nadal znajdowali się na ostatnich miejscach, jednak w chwilę później Kubica zdołał przesunąć się na 16 miejsce po uzyskaniu czasu 1:16,981. W 53 minucie na szczycie tabeli znalazł się zwycięzca czterech wyścigów w tym sezonie – Button, wykręcając na supermiękkich oponach 1:15,233. Jadący także na takich oponach Kovalainen awansował na szóste miejsce z czasem 1:15,847, a Alonso niemal z końca stawki przebił się na drugie miejsce, wykręcając 1:15,273. Za Hiszpanem znalazł się po chwili Barrichello (1:15,286), a pierwszą piątkę tuż przed końcem sesji zamykali Massa i Raikkonen, także mając zbliżone czasy.

Ostatnie słowo w trzeciej sesji treningowej należało do Alonso, który na koniec swojego kilkuokrążeniowego przejazdu na bardziej miękkich oponach wykręcił 1:15,164 i zrzucił tym samym Buttona z trzeciego miejsca. W samej końcówce sesji poprawił się także Kovalainen, plasując się ostatecznie na trzeciej pozycji, a tymczasem Kubica i Heidfeld przygotowania do kwalifikacji ukończyli na miejscach 18 i 19 (blisko półtorej sekundy straty do Alonso), mając za sobą tylko Trullego. Sesja zakończyła się próbnymi startami kierowców na głównej prostej.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 39°C
Temperatura powietrza: 24°C
Prędkość wiatru: 2,2 m/s
Wilgotność powietrza: 69%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
ir3n3usz, 23.05.2009 13:08[!]
Kwalifikacje będą bardzo ciekawe w szczególności Q2. Mam cichą nadzieję, że BMW pojedzie całkiem dobrze. W końcówce sesji nie tracili bardzo dużo czasu, ale niestety nie mogli kierowcy BMW przejechać czystego kółka. Spokojnie będzie Q2, a może nawet Q3 dla Roberta. Stać go na to, mimo iż bolid nie jest byt szybki.
rolnik sam w dolinie, 23.05.2009 13:32[!]
a ja mam nadzieje ze BMW niebedzie zwlekać do ostatniej chwili z wypuszczeniem kierowców,
bo na tym torze może sie to tragicznie skończyć
Jędruś, 23.05.2009 13:33[!]
Sutil naprawdę klasowo. Chłop ma talent do Monako.
Robin Hood, 23.05.2009 13:43[!]
Nie mialem czasu,by obejrzec trening,ale slusznie ktos u gory zauwazyl,by nie zwlekali z wyjazdem na tor,bo to nie bedzie dobry pomysl.Trzymam kciuki za Pana Roberta,ale coz ten chlopak moze jak bolid jaki jest kazdy widzi.Jedynie ambicja nadrabiac znowu bedzie,ale mam nadzieje,ze bedzie walka o miejsce.
Master, 23.05.2009 17:19[!]
82TOMMY82

No i co z tego? Zgadzam się z opinią redaktora F1Racing, dlatego to tu piszę! Artykuł przeczytałem niedawno, a sam w sobie był napisany konkretnie! Nazywanie mnie "bencwałem" jest nie na miejscu i dorośnij ciut do prowadzenia dobrej rozmowy! Jeżeli tak bardzo chcesz zeskanuje Ci artykuł, a wcześniej podpiszę się pod nim i nie będę męczył klawiatury na napisanie komentarza pod newsem. Bynajmniej ominę takich ludzi jak Ty!
82TOMMY82, 23.05.2009 18:18[!]
@master

Chyba sie nie zrozumielismy dokladnie.

Jak nie widzisz roznicy pomiedzy podzielaniem pogladow a wypowiadaniem sie za pomoca cudzych zwrotow i powiedzen to juz naprawde nie moja wina. Tak dla twojej wiadomosci, w kazdym cywilizowanym jezyku jest przyjete, ze jak kogos cytujesz, to dajesz to w cudzyslow, co jak sama nazwa wskazuje, oznacza cudze slowa. Cudze - znaczy nie twoje.

Oczywscie ze poglady mozesz miec takie jak pan Mozdzynski, na ten temat nie ma co dyskutowac.

Natomiast forma twojej wypowiedzi, w ktorej 40% to slowa toczka w toczke zerzniete z gazety to juz zupelnie inna kwestia. Widac ze po prostu przepisales to co napisal pan mozdzynski, a nie sie wypowiedziales jak kazda normalna osoba na forum swoimi slowami. Dla osoby ktora nie wie skad pochodza, nie robi to roznicy, ale jak ktos kojarzy ze to nie sa twoje przemyslenia, ba, to nawet nie sa twoje slowa, a je sobie przywlaszczasz, to juz brzmi smiesznie po prostu, powiem wiecej, zenujaco.

Rozumiem ze jak wejdziesz na forum finansowe to bedziesz pod swoimi wpisami umieszczal slowa wypowiedziane przez jakichs profesorow? Chcesz byc madrzejszy niz jestes w ten sposob?

Jak dla mnie jest to forma plagiatu, i to w dodatku zalosnego plagiatu - wymadrzasz sie uzywajac nie swojej argumentacji, i stad okreslenie "becwal",choc moze nie na miejscu, to nic innego nie przychodzi mi do glowy szczerze powiem na takie zachowanie. Jak beda mi dac chcieli warna to mi dadza, ale ja uwazam ze takie zachowanie jak twoje trzeba tepic - trudno ze forum skladalo sie z powycinanych artykulow prasowych...

I tak, proponuje nastepnym razem zebys chociaz wytezyl swoj mozdzek i skonstruowal zdanie wlasnymi silami, choc poglady beda te same, to przynajmniej wypowiedz bedzie twoja. Wtedy bynajmniej ominiesz takich ludzi jak ja, jak slusznei zauwazyles.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca