F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2009
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2009
Klasyfikacje generalne 2009
Statystyki z sezonu 2009

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monte Carlo.
Grand Prix de Monaco 200924 maja
Circuit de Monaco
Długość toru: 3,340 km
Liczba okrążeń: 78
Pełny dystans: 260,520 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,532 - Q2, Kimi Raikkonen (McLaren), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:14,439 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
155,552 km/h - Fernando Alonso (McLaren), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Jenson Button zdobył czwarte pole position w tym sezonie podczas dzisiejszych kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Monako. Brytyjczyk uzyskał w Q3 czas 1:14,902, pokonując Kimiego Raikkonena (Ferrari) o 0,025 sekundy i swojego kolegę z zespołu Brawn GP – Rubensa Barrichello o 0,175 sekundy. Wraz z Brazylijczykiem z drugiego rzędu wystartuje Sebastian Vettel (Red Bull), który był najszybszym kierowcą po pierwszej serii przejazdów w Q3.

Tymczasem Lewis Hamilton po uderzeniu w bandę w Q1 musiał zadowolić się 16 pozycją startową. Oprócz Brytyjczyka do Q2 nie przeszli także kierowcy BMW i Toyoty – Robert Kubica do jutrzejszego wyścigu wystartuje dopiero z 18 pozycji.

Q1

W pierwszej części na tor jako pierwsi wyjechali kierowcy Toyoty – Jarno Trulli i Timo Glock, a po chwili dołączyli do nich kolejni zawodnicy. Trulli na pierwszym okrążeniu pomiarowym uzyskał czas 1:21,794. Był on taki słaby z powodu incydentu Felipe Massy w ostatnim sektorze toru, po którym pojawiły się żółte flagi. Brazylijczyk stracił kontrolę nad bolidem i uderzył przodem bolidu w bandę, ale zdołał powrócić do boksów z uszkodzonym skrzydłem i była szansa, że zdąży jeszcze wyjechać na tor w Q1.

Po pierwszych szybkich okrążeniach w posiadaniu najlepszego czasu był Sebastien Buemi, a za nim znajdowali się kierowcy Force India i Robert Kubica. Polak poprawił się następnie na drugie miejsce, uzyskując czas 1:17,662. W chwilę później na czterech pierwszych pozycjach znaleźli się Sebastian Vettel (1:16,045), Heikki Kovalainen, Kimi Raikkonen i Nico Rosberg. W połowie sesji Kazuki Nakajima wykręcił 1:16,180 i uplasował się na trzeciej pozycji. Następnie na czele klasyfikacji znaleźli się kierowcy Brawn GP – Rubens Barrichello i Jenson Button.

W 12 minucie pierwszą ofiarą dzisiejszych kwalifikacji okazał się Lewis Hamilton. Kierowca McLarena popełnił błąd w zakręcie Mirabeau i uderzył lewym tylnym kołem w barierę z opon, uszkadzając zawieszenie w swoim bolidzie. Brytyjczyk zatrzymał się od razu na torze i sesja została przerwana na osiem minut przed końcem Q1, aby umożliwić porządkowym uprzątnięcie toru. Hamilton wcześniej uzyskał czas 1:16,264, który dawał mu w tym momencie siódme miejsce. Sesja została wznowiona o godzinie 14:16 i kierowcy ponownie ruszyli do walki.

Massa po wznowieniu sesji wykręcił 1:16,540, a następnie poprawił się na 1:16,335 i awansował na dziewiąte miejsce. Raikkonen poprawił się na 1:15,794 i wskoczył na drugie miejsce, natomiast Massa na trzecim kółku wykręcił 1:15,870 i przesunął się na czwarte miejsce. Tymczasem minutę przed końcem sesji Button wykręcił 1:15,210 i zrzucił Barrichello z pierwszego miejsca. Kovalainen wskoczył na trzecie miejsce, ale już po chwili był szósty, gdyż przed nim znaleźli się Rosberg (P1 – 1:15,094), Webber (P3 – 1:15,260) i Massa (P4 – 1:15,340). Pierwszą dziesiątkę zamknęli Barrichello, Kovalainen, Raikkonen, Buemi, Alonso i Vettel.

Ponadto do drugiej części kwalifikacji awansowali Nakajima, Piquet, Fisichella, Bourdais i Sutil (kierowcy Force India po raz pierwszy w tym sezonie weszli do Q2). Hamilton ostatecznie sklasyfikowany został na 16 pozycji, a oprócz niego z dalszej rywalizacji odpadli kierowcy BMW i Toyoty. Kubica (P18) stracił szansę na poprawę czasu w końcówce Q1 po tym, jak pojawiły się żółte flagi po poślizgu Glocka. Niemiec wystartuje do jutrzejszego wyścigu z ostatniej pozycji.

Q2

W drugiej części czas okrążenia jako pierwszy uzyskał Massa – 1:15,586. Po chwili lepszy wynik uzyskali Raikkonen – 1:15,332, Vettel – 1:15,217 i Rosberg, który jako pierwszy przełamał barierę jednej minuty i 15 sekund. Następnie lepsze czasy uzyskali Barrichello, Webber i Kovalainen – ten ostatni wskoczył na pierwsze miejsce z czasem 1:14,809, pokonując Webbera o 0,016 sekundy.

W 13 minucie Piquet popełnił błąd przed ostatnim zakrętem, ale cudem uniknął uderzenia w bandę i mógł po chwili kontynuować jazdę. Na pięć minut przed końcem sesji kolejność kierowców była następująca: Kovalainen, Webber, Barrichello, Rosberg, Vettel, Massa, Alonso, Raikkonen, Nakajima, Button, Piquet, Buemi, Sutil, Bourdais i Fisichella. Ten ostatni stracił właśnie swoje dwa najlepsze czasy w Q2 za ścinanie szykan.

W końcówce Q2 z poprawy czasów zrezygnowali Kovalainen, Webber i Rosberg. Tymczasem Raikkonen wykręcił rewelacyjny czas 1:14,514 i awansował na pierwsze miejsce. Vettel, Massa, Button, Alonso i Nakajima zamknęli pierwszą dziesiątkę, zapewniając sobie także awans do Q3, a tymczasem z dalszej rywalizacji odpadli Buemi, Piquet, Fisichella, Bourdais i Sutil.

Q3

W ostatniej części kwalifikacji po pierwszych przejazdach najszybszy był Vettel z czasem 1:16,206, a za nim znajdowali się Button, Kovalainen i Raikkonen. Szybciej pojechali następnie Rosberg i Barrichello, a tymczasem Vettel na drugim kółku poprawił się na 1:15,395, powracając na pierwsze miejsce. Na kolejnych miejscach znajdowali się za połową sesji Rosberg, Barrichello, Button, Massa, Kovalainen, Raikkonen, Alonso i Nakajima.

Decydujące przejazdy przyniosły zmianę kolejności kierowców na miejscach 1-4 i 6-8. Ostatecznie najszybszy okazał się Button, pokonując Raikkonena o zaledwie 0,025 sekundy. Barrichello w dniu urodzin musiał zadowolić się trzecim miejscem, a wraz z nim z drugiego rzędu wystartuje Vettel. Massa utrzymał piąte miejsce, a za Brazylijczykiem znaleźli się Rosberg, Kovalainen, Webber, Alonso i Nakajima.

•  Wyniki kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Monako

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 38°C
Temperatura powietrza: 24°C
Prędkość wiatru: 1,7 m/s
Wilgotność powietrza: 69%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych kwalifikacji można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
oligator, 24.05.2009 10:10[!]
mowilem ze FI i STR przed toyota i BMW, szkoda ze nie obstawilem u bookmacherow...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca