F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2009
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2009
Klasyfikacje generalne 2009
Statystyki z sezonu 2009

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Istanbul.
ING Turkish Grand Prix 20097 czerwca
Istanbul Park
Długość toru: 5,338 km
Liczba okrążeń: 58
Pełny dystans: 309,396 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:25,850 - Q2, Michael Schumacher (Ferrari), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:24,770 - Juan Pablo Montoya (McLaren), 2005
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,497 km/h - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Łączny wynik kwalifikacji
P.NrKierowcaBolidCzęść 1 (Q1)Część 2 (Q2)Część 3 (Q3)Okr. 
 P. / Czas / Okr.P. / Czas / Okr.P. / Czas / Okr. 
1.15S. VettelRed Bull RB511:27,330511:27,016611:28,316617
2.22J. ButtonBrawn BGP00121:27,355831:27,230821:28,421622
3.23R. BarrichelloBrawn BGP00131:27,371871:27,418631:28,579519
4.14M. WebberRed Bull RB541:27,466861:27,416641:28,613620
5.9J. TrulliToyota TF10971:27,5291021:27,195751:28,666724
6.4K. RaikkonenFerrari F6081:27,556951:27,387861:28,815724
7.3F. MassaFerrari F6051:27,508941:27,349771:28,858723
8.7F. AlonsoRenault R29121:27,9888101:27,473681:29,075620
9.16N. RosbergWilliams FW3161:27,5171081:27,4181091:29,191727
10.5R. KubicaBMW Sauber F1.09101:27,788891:27,4556101:29,357620
11.6N. HeidfeldBMW Sauber F1.09111:27,79510111:27,5216---16
12.17K. NakajimaWilliams FW3191:27,69110121:27,62910---20
13.10T. GlockToyota TF109131:28,16010131:27,7958---18
14.2H. KovalainenMcLaren MP4-24141:28,19910141:28,2078---18
15.20A. SutilForce India VJM02151:28,27811151:28,3917---18
16.1L. HamiltonMcLaren MP4-24161:28,3189------9
17.8N. Piquet JrRenault R29171:28,5828------8
18.12S. BuemiToro Rosso STR4181:28,70812------12
19.21G. FisichellaForce India VJM02191:28,71711------11
20.11S. BourdaisToro Rosso STR4201:28,9189------9
Najszybsze okrążenie: Sebastian Vettel (Red Bull RB5) - 1:27,016 w II bloku

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
ctulu1, 06.06.2009 15:36[!]
no ale chyba mozemy przyznac ze lekki postep bmw jest??czy to tylko ja tak mysle:)??
maroo, 06.06.2009 15:39[!]
mikołajpoznan - ja nie uważam by pasywna strategia była uzasadniona. Inna sprawa że BMW aż tak katasrofalne nie było w tym sezonie -jedynie to że ciągle jakieś przeszkody. Choć demonami szybkości nie są. Ale pasywna strategia była by dobra dla szybkiego ale awaryjnego bolidu. Im się i szybkość nie przytrafia i awarie ich trapiły troszkę. Jako zaś że punktów nie zbierają nie mają za wiele do stracenia. Ja bym był agresywny - na maxa agresywny. Bez skrupulów bo i tak gorzej być nie może. Na tą chwilę pasywny styl hmmm, to strata czasu i mazgajenie się. Zbytnia ostrożność w tym wypadku to poddanie się prawie.
Speedster, 06.06.2009 15:46[!]
maroo zgadzam sie. Tylko maksymalnie atakując są w stanie coś ugrać. Startując z 10 miejsca z dużą ilością paliwa (i nie dając kierowcy mniej paliwa w Q3) skazują się na przegraną, im bardziej są z przodu na starcie, tym mniejsze prawdopodobieństwo że coś sie stanie (mam na myśli force majeure w postaci tak lubianego na forum Nakajimy na przykład). Nieybzt syzbki bolid + pasywna strategia = BMW dostaje w tylek
mikolajpoznan, 06.06.2009 15:47[!]
Nie zgadzam się-wiemy,że z BMW jest problem jeśli chodzi generalnie o przyczepność,dlatego uważam że duża waga bolidu (zakładam,że jest taka) pozwoli pojechac na mniejszą ilość pit stopów aniżeli ci z mniejszą ilością paliwa.
Mniejsza ilość pit stopów = mniej problemów z dogrzaniem opon i przyczepnością (zespół jak i KUB mówili,że każde spowolnienie to problem z temperaturą opon i przyczepnością). Nie było chyba sensu startować z lekkim ciężarem bo dałoby to max 1 lub 2 oczka wyżej na starcie (demonem szybkosci póki co BMW nie jest) i koniecznosć szybkiego zjechania do boksów.

p.s.ciekawe co powiemy gdy okaze się,ze auto jest słabo zatankowane a 10 miejsce to wynik agresywnej strategii ;-)
(chociaz nie wierzę w tą wersję bo tempo było wyraźnie słabsze w Q3).
leo_, 06.06.2009 15:52[!]
mikolaj poznan-obys miał rację. Jesli Kubek pojechał w Q3 bez przygód, to z różnicy czasów Q2 i Q3 wynika ,że ma paliwa na jakieś 20-22 kółka (2,6 kg paliwa na okrążeniu, 0,37 sek straty czasu na każde 10 kg paliwa w baku więcej).Czołówka na około 15-17 kółek. Ale nie jestem pewien czy coś czasem Robertowi nie przeszkodziło w Q3.
maroo, 06.06.2009 15:54[!]
mikolajpoznan - w pierwszych częściach kwalifikacji całkiem niezłe czasy notował Robert - nie jest tak źle z szybkością. Wg mnie problemem też nie jest dogrzewanie opon bo jakoś śmigał w 2 częściach kwalifikacji - czyli dogrzewał opony na 1-2 okrążeniach. Wg mnie u nich problemem jest nierówność w jakości prowadzenia bolidu w zależności od łądunku paliwa. Chodzi mi o to że jeśli na pusto jedzie super, z małym łądunkiem całkiem podobnie to z dużym jest drastycznie - mam na myśli dużo większy rozrzut w tej materii od wielu w stawce. Niektóre bolidy - uważam że BGP takim jest - niewiele sobie robią z rożnicy balansu - owszem po dotankwaniu jadą wolnieja ale stabilnie tak samo. Moga wyciskac maksimum zawsze - nie tylko przy pustym baku. Jeśli BMW zdecydowanie stabilniej się prowadzi na pusto lub łątwiej uzyskać równowage w pod i nadsterowności z niewielkim ładunkiem - to lepiej agresywniej zadziałąć, opary i wysoka pozycja, 2 lub 3 postoje w wyścigu i nawet jeśli straci to kilka oczek a na koniec byłby wyżej niż przy takiej zachowawczej strategii. Ale to tylko moje rozważania.
mikolajpoznan, 06.06.2009 15:58[!]
I o to chodzi-by kazdy miał swoje rozważania-za to kochamy F1 :-). To nie jest tak,że "jadą w kółko 60 razy i jest nudno"..Po prostu różnorodność mozliwości,strategii,naszych zdań na ten temat nie pozwala się nudzić :-)
leo_, 06.06.2009 16:01 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
Aha, dzis strata BMW do czołówki wyglada na 0,4 sek. To nie wiele. W Monaco wyszło około 2 sekund ! Wydaje się, że to kwestia niedogrzania opon, z jednej strony, a z drugiej to, że jednak ten dyfuzor pomaga ( co było w sumie do przewidzenia), szczególnie na szybkich torach, jak Turcja (w Monaco mniej, patrz słabszy tam wynik RBulla).
rafaello85, 06.06.2009 16:20[!]
Brawn GP po raz kolejny dopiero w kwalifikacji pokazał potencjał, jednak tym razem Vettel wygrał walkę o PP. BMW trochę lepiej niż do tej pory, ale bez rewelacji. McLaren chyba też ma problemy, bo Lewis nie zdołał opuścić Q1, a Koval nie zdołał opuścić Q2.
Liczę, że Raikkonen i Massa dowiozą swoje pozycję, może uda się przeskoczyć Trullego:)
NEO86, 06.06.2009 17:12[!]
@ari2k5-> chyba nie za bardzo orientujesz się w rozkładzie sił w tym sezonie. Po pierwsze PP to jeszcze nie zwycięstwo a po drugie to raczej Vettel ma mniej paliwa od Brawnów a nie odwrotnie.
ctulu1, 06.06.2009 17:24[!]
ale poczekajmy az podadza oficjalne wagi i wtedy gdybajcie
strasznie duzo ekspertow tu jest a jak podane zostana wagi to i tak bedzie trzeba zmienic swoj punkt widzenia:)
maciec1981, 06.06.2009 17:26[!]
sekunda straty do veteela i jakies15kg wiecej i najwiecej z calej 10 ma paliwa
NEO86, 06.06.2009 17:30[!]
Świetny wynik Vettela. Pojechał fantastycznie. Chciałem aby to dzisiaj Vettel zdobył Pole Position. Nie mniej jednak sądzę że Vettel ma mało paliwa na pokładzie i to on zjedzie pierwszy na pit. Ferrari pewnie są nieźle zatankowane. Nie zdziwiłbym się jakby Vettel pojechał na 3 pitstopy. McLaren niewątpliwie ma problem.
wlodzio_boss, 07.06.2009 11:17[!]
A mnie zawsze weselą te dywagacje :) Słuchajcie, strategie planują ludzie, który zbudowali ten bolid i wiedzą doskonale, jak się spisuje przy jakim obciążeniu, z jakimi oponami, z jakimi ustawieniami i na jakim torze. My nie możemy znać nawet 10% tych rzeczy - w zasadzie znamy tylko czas i masę bolidu. Dlatego chyba nie ma sensu pisać "kurcze czemu BMW znów stosuje pasywne strategie, aktywna byłaby lepsza" - bo stosuje taką, jaka w danych warunkach jest najlepsza.
Kamikadze2000, 07.06.2009 12:23[!]
Myślę, że Brawny ponownie będą dyktowac tempo. Sebastian jest znacznie lżejszy, więc jego pole position nie powinno za bardzo dziwic. A patrząc na formę wyścigową BGP001 w normalnych warunkach, RBR raczej wymięka. Ładnie Robert!!! Obyś wreszcie mógł zapunktowac.
pmerlon, 07.06.2009 12:40[!]
Pisanie o strategii na wyścig, że jest pasywna lub aktywna to tak jakby napisać że jest tylko kolor czarny i biały i nic więcej. A tu tyle odcieni szarości pomiędzy. A prawda jest taka, że każda taktyka idzie w cholerę jak Robert będzie miał awarię lub dzwonek, czego świadkami byliśmy za często w tym sezonie. Pozdrawiam.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca