F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2009
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2009
Klasyfikacje generalne 2009
Statystyki z sezonu 2009

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Silverstone.
Santander British Grand Prix 200921 czerwca
Silverstone Circuit
Długość toru: 5,141 km
Liczba okrążeń: 60
Pełny dystans: 308,355 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:18,233 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:18,739 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
222,630 km/h - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.15Sebastian VettelRed Bull RB51:19,400--20
2.14Mark WebberRed Bull RB51:19,6820,2820,28219
3.22Jenson ButtonBrawn BGP0011:20,2270,8270,54520
4.23Rubens BarrichelloBrawn BGP0011:20,2420,8420,01529
5.7Fernando AlonsoRenault R291:20,4581,0580,21626
6.3Felipe MassaFerrari F601:20,4711,0710,01323
7.9Jarno TrulliToyota TF1091:20,5851,1850,11432
8.1Lewis HamiltonMcLaren MP4-241:20,6501,2500,06526
9.16Nico RosbergWilliams FW311:20,8151,4150,16532
10.21Giancarlo FisichellaForce India VJM021:20,8381,4380,02325
11.20Adrian SutilForce India VJM021:20,9131,5130,07522
12.2Heikki KovalainenMcLaren MP4-241:21,0291,6290,11622
13.6Nick HeidfeldBMW Sauber F1.091:21,1031,7030,07424
14.4Kimi RaikkonenFerrari F601:21,1791,7790,07627
15.11Sebastien BourdaisToro Rosso STR41:21,3841,9840,20523
16.10Timo GlockToyota TF1091:21,3851,9850,00132
17.17Kazuki NakajimaWilliams FW311:21,4892,0890,10426
18.8Nelson Piquet JrRenault R291:21,5252,1250,03630
19.12Sebastien BuemiToro Rosso STR41:21,5902,1900,06537
20.5Robert KubicaBMW Sauber F1.091:21,8012,4010,21116
107% najlepszego czasu: 1:24,958

Sebastian Vettel okazał się najszybszym kierowcą podczas pierwszej sesji treningowej na torze Silverstone, która została rozegrana przy pochmurnej i dość wietrznej pogodzie, ale bez deszczu. Drugi czas uzyskał Mark Webber (+0,282), a na kolejnych dwóch pozycjach znaleźli się Jenson Button i Rubens Barrichello, tak więc prowadząca w mistrzostwach ekipa Brawn GP została pokonana przez Red Bull Racing. Tymczasem Robert Kubica (BMW) sklasyfikowany został na ostatniej pozycji.

Po serii okrążeń instalacyjnych (Nick Heidfeld i Rubens Barrichello wykonali w sumie po dwa kółka, a pozostali kierowcy po jednym), na torze zapanowała na pewien czas cisza. W 16 minucie na tor powrócili Sebastien Buemi i lokalny bohater Jenson Button. Buemi ustanowił czas 1:32,168 na swoim pierwszym okrążeniu pomiarowym, a tymczasem Button powrócił do boksów bez ustanowienia czasu. Jeszcze jedno okrążenie instalacyjne zaliczył także Lewis Hamilton.

Buemi kontynuował jednak jazdę i poprawił się na drugim okrążeniu na 1:29,161, na trzecim wykręcił 1:27,212, a na czwartym 1:25,397. Na torze był już także Timo Glock, który na swoim pierwszym szybkim kółku uzyskał czas 1:27,005. Po kilku kolejnych okrążeniach Niemiec legitymował się już czasem 1:24,157, ale nadal był drugi, bowiem Buemi podniósł w międzyczasie poprzeczkę na 1:23,568. Szwajcar zakończył na tym swój pierwszy dłuższy przejazd i na torze pozostali tylko dwaj kierowcy Toyoty, jako że do Glocka dołączył Jarno Trulli. Glock po chwili także wrócił do boksów, kończąc przejazd z czasem 1:23,605.

W 33 minucie Trulli wykręcił 1:23,260 i awansował na pierwsze miejsce. Kierowca Toyoty poprawił się następnie na 1:22,890, powiększając swoją przewagę nad Buemim do 0,678 sekundy. Na torze była już w tym momencie ponad połowa kierowców, w tym obydwaj reprezentanci Ferrari – Felipe Massa i Kimi Raikkonen, którzy po 38 minutach zajmowali miejsca 3 i 4, tracąc do Trullego ponad pół sekundy. Przed nimi znajdował się Glock, który w międzyczasie powrócił na tor i poprawił się na 1:23,032. Kierowcy Ferrari awansowali jednak w końcu na dwa czołowe miejsca, wykręcając 1:22,469 (Massa) i 1:22,664 (Raikkonen).

Następnie na szczycie tabeli znaleźli się kierowcy Williamsa – Nico Rosberg (1:22,159) i Kazuki Nakajima, których rozdzielił po chwili Fernando Alonso (1:22,398). Przed Rosbergiem znaleźli się później Mark Webber (1:21,726) i Raikkonen, ale tylko na chwilę, bowiem kierowca Williamsa poprawił się na 1:21,673 i powrócił na pierwsze miejsce. Rosberg zjechał niedługo potem do boksów, a tymczasem na czele klasyfikacji znaleźli się kierowcy Red Bulla – Webber i Vettel. Webber jako pierwszy przełamał barierę jednej minuty i 21 sekund, wykręcając 1:20,865, a Vettel uzyskał czas 1:21,119.

Trzeci po 50 minutach sesji był Adrian Sutil, który o mały włos nie doprowadził chwilę wcześniej do kolizji z Massą, jadąc bardzo wolno w ostatnim sektorze toru. Massa popisał się jednak dobry refleksem i w ostatniej chwili uniknął zderzenia. Sutil później zaczął jednak jechać imponującym tempem i nie poprzestał na trzecim miejscu, awansując w 53 minucie na drugie miejsce z czasem 1:21,013. Następnie przed Webberem i kierowcą Force India znaleźli się Trulli (1:20,585) i Barrichello (1:20,749), awansując na miejsca 1 i 2. Tymczasem Robert Kubica po zaledwie jednym, krótkim przejeździe zajmował ostatnie miejsce z czasem 1:26,367 (5,782 sekundy straty do Trullego). Polak musiał więc mieć jakieś problemy ze swoim bolidem.

Po upływie godziny kolejność kierowców była następująca; Trulli, Barrichello, Webber, Sutil, Vettel, Glock, Button, Fisichella, Alonso, Rosberg, Nakajima, Raikkonen, Hamilton, Bourdais, Heidfeld, Massa, Buemi, Piquet, Kovalainen i Kubica. W 63 minucie Button uzyskał czas 1:20,803 i awansował na trzecie miejsce. Brytyjczyk poprawił się następnie na 1:20,487 i znalazł się na szczycie klasyfikacji. W międzyczasie na tor powrócił wreszcie Kubica – Polak poprawił się na pierwszym okrążeniu pomiarowym na 1:24,380, na drugim wykręcił 1:23,145, a po trzech kółkach legitymował się czasem 1:22,577, ale nadal był ostatni. W chwilę później Webber jako pierwszy przełamał barierę jednej minuty i 20 sekund, awansując na pierwsze miejsce z czasem 1:19,682.

W 70 minucie Kubica uciekł w końcu z ostatniego miejsca po uzyskaniu czasu 1:22,021, który dał mu 17 miejsce. Następnie Polak poprawił się na 1:21,801 i przeskoczył kolegę z zespołu BMW Sauber – Heidfelda. Na tym zakończył się drugi przejazd Kubicy w pierwszej sesji treningowej, a tymczasem za Webberem na miejscach 2-4 znaleźli się Vettel, Barrichello i Massa. W 74 minucie Glock wypadł z toru na zakręcie Club i wykręcił bączka na trawie, ale udało mu się powrócić po chwili na tor i mógł kontynuować jazdę. Niemiec zajmował w tym momencie trzynaste miejsce. W 77 minucie Bourdais uzyskał czas 1:21,384 i przesunął się na 11 miejsce, tak więc Kubica i Heidfeld spadli w tym momencie na miejsca 17 i 18. Stawkę zamykali Kovalainen i Buemi.

W 85 minucie Button awansował na trzecie miejsce po uzyskaniu czasu 1:20,227 (ponad pół sekundy straty do Webbera). Następnie Vettel ustanowił rekordowe czasy w dwóch pierwszych sektorach, ale w ostatnim stracił całą przewagę i pozostał na drugiej pozycji. Na kolejnym kółku udało mu się jednak już złożyć trzy dobre sektory w jedno okrążenie i awansował na pierwsze miejsce z czasem 1:19,400. Na tym zakończyła się pierwsza sesja treningowa przed Grand Prix Wielkiej Brytanii, w której kierowcy Red Bull Racing pokonali prowadzącą w mistrzostwach ekipę Brawn GP. Tymczasem Kubica nie poprawił czasu pod koniec sesji i sklasyfikowany został na ostatniej pozycji.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 22°C
Temperatura powietrza: 15°C
Prędkość wiatru: 7,0 m/s
Wilgotność powietrza: 54%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
dragon92, 19.06.2009 12:42[!]
Kto ma zdjecie nowego dzioba red bulla?
bicampeon, 19.06.2009 12:43[!]
Dragon - wejdź na f1.com i wejdź w galerię Captured po prawej stronie.
dragon92, 19.06.2009 12:49[!]
bicampeon nie wiem gdzie ty to widzisz ;p
DarkArte, 19.06.2009 12:50[!]
Vettel, Webber... Prawie to samo ;)
Mariusz, 19.06.2009 12:57[!]
Czy nie można odwrócić tej klasyfikacji na sam wyścig? ;)
maroo, 19.06.2009 12:58[!]
Kurka - a dlaczego mój komment się zniknął? :/ co jest do jasnej ...tfu
Maraz, 19.06.2009 13:03[!]
Komentarze dotyczące pomyłki w tabeli zostały usunięte po poprawieniu błędu, żeby nie robić niepotrzebnego zamieszania.
ari2k5, 19.06.2009 13:04[!]
Dziobek masz na F1.pl w newsie :)
Dziadek, 19.06.2009 13:05[!]
BMW jak to w piątek - w lesie :P Ehh te ich ustawienia "bazowe"
zawias, 19.06.2009 13:10[!]
Kubica jednak chyba wyjechał na tor na końcu sesji i wykonał próbę poprawy czasu na ostatnim, możliwym okrążeniu.
Heidfeld wyjechał wcześniej od niego i z dogrzanymi oponami zdołał się poprawić. Na live timing było to widać.
virescens, 19.06.2009 13:10[!]
16 okrążeń ? Chyba jakieś kłopoty techniczne.
Ciekawe czy Kubica będzie chciał być dalej looserem za 10 mln euro rocznie w BMW.
Maraz, 19.06.2009 13:29[!]
zawias - rzeczywiście przeoczyłem to, istotnie wyjechał jeszcze raz na tor i wykręcił 1:22,178. Opis poprawiony, dzięki za zwrócenie uwagi.
kamil b, 19.06.2009 13:41[!]
Kubek - wywalaj jak najszybciej od tych patałachów z bmw.Przecież ci amatorzy szamoczą się bezmyślnie z tegorocznym autem jak nikt inny w stawce ! Kompletna indolencja projektowa i brak dobrych konstruktorów.
~~~, 19.06.2009 14:17[!]
Pamiętajcie, że Robert ma deficyt silników i od jakiegoś czasu musi jeździć w piątki na silnikach, którym "wyszedł" resurs - więc także z większym ograniczeniem obrotów (chociaż w Monako, to i tak nie pomogło).
Winner, 19.06.2009 14:27[!]
W Turcji były punkty 13 i 20 miejsca,7 miejsc róznicy to chyba nie oznacza że BMW jest aż tak słabe

aha zapomniałem że najprawdopodobniej były jakieś problemy
fernandof1, 19.06.2009 14:44[!]
ciekawi mnie ferdek ale myśle że jachał na oparach
Winner, 19.06.2009 15:00[!]
fernandof1
to raczej jest układ ze na pierwszych czterech miejscach są cztery najlepsze bolidy w stawce a tuż za nimi najlepszy kierowca w stawce
Kamikadze2000, 19.06.2009 16:47[!]
Red Bull Racing na prawdę znakomicie dysponowane. Liczę jednak na Brawn GP!!!
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca