F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2009
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2009
Klasyfikacje generalne 2009
Statystyki z sezonu 2009

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Silverstone.
Santander British Grand Prix 200921 czerwca
Silverstone Circuit
Długość toru: 5,141 km
Liczba okrążeń: 60
Pełny dystans: 308,355 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:18,233 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:18,739 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
222,630 km/h - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po sesjach 1 i 2  [  T-  |  T+  ]
Red Bull Racing

Sebastian Vettel (P1/P1): „Podsumowując myślę, że był to dla nas udany dzień. Nie wiem, co się stało z Markiem pod koniec drugiej sesji, ale poza tym to był spokojny dzień, podczas którego zrealizowaliśmy cały program. Byliśmy w stanie przejechać wiele okrążeń i zebrać mnóstwo danych. Wygląda na to, że nowe części, które tu przywieźliśmy sprawdzają się znakomicie, co jest dobrym znakiem, jednak po piątkowych treningach trudno powiedzieć, jakie jest nasze prawdziwe tempo. Myślę, że wykonaliśmy kolejny krok naprzód – i zgodnie z naszym sloganem 'Red Bull dodał nam skrzydeł', pozwalając poprawić tempo na torze”.

Mark Webber (P2/P2): „To był całkiem dobry dzień dla nas – wypróbowaliśmy kilka nowych elementów, które zdają się dawać całkiem dobre efekty. Wypróbowaliśmy dziś obie mieszanki opon i teraz musimy się przebić się przez ogromne ilości zebranych danych. Moja druga sesja skończyła się przedwcześnie, ponieważ najechałem na krawężnik na zakręcie numer pięć, co spowodowało, że od wstrząsu wysiadła elektronika. Silverstone był i jest torem wyjątkowym. To fenomenalne uczucie, jeździć po nim w bolidzie Formuły 1. Miałem szczęście porozmawiać z fanami po tym, jak auto zatrzymało się na torze. Powiedzieli, że auto wygląda nieprawdopodobnie. To przyjemne usłyszeć, że to co robimy sprawia im radość”.

(MDK)
 
Force India Formula One Team

Adrian Sutil (P11/P3): „Dzisiaj wszystko poszło dobrze, ponieważ samochód sprawował się doskonale przez cały dzień. Troszkę zaskakujące jest to, że drugi trening ukończyliśmy na trzecim miejscu, ale to była naprawdę dobra sesja i najlepsza pozycja jak dotychczas w piątek. Wykonaliśmy nasz program, sprawdzając opony i długie przejazdy wydają się być bardzo dobre. Miękka mieszanka trochę za szybko zużywa się z tyłu, ale w niedzielę powinno być dobrze, więc nie mamy większych obaw. Nie sądzę, aby zakwalifikowanie się na trzeciej pozycji było realną możliwością, ale wszystko na tyle dobrze współgra, że jestem całkowicie pewny awansu do Q2. Jeśli się to uda, będziemy zadowoleni”.

Giancarlo Fisichella (P10/P19): „Poranna sesja była dobra – mieliśmy dobre przejazdy, a czas okrążenia nie był zły. Po południu walczyłem z nadsterownością i dokonaliśmy kilku małych zmian, ale ostatecznie jadąc na nowych oponach miałem z kolei podsterowność. Druga sesja nie była więc zbyt dobra, ale mamy potencjał, ponieważ Adrian uzyskał naprawdę dobry czas. Myślę, że jutro powinniśmy powalczyć o czołową piętnastkę w kwalifikacjach”.

(Spider)
 
AT&T Williams

Kazuki Nakajima (P17/P4): „Dzisiejsza sesja przebiegła dla nas bardzo pomyślnie. Z początku kilka okrążeń jechałem w tłoku, ale później udało mi się wykręcić sporo kółek, nie mając nikogo przed sobą. Sprawdzaliśmy wiele różnych ustawień bolidu – kilka z nich było całkiem interesujących, tak więc musimy sprawdzić zebrane dane, żeby jak najlepiej przygotować się do jutrzejszych kwalifikacji”.

Nico Rosberg (P9/P9): „Wypróbowaliśmy kilka rzeczy, zwłaszcza związanych z aerodynamiką i muszę powiedzieć, że sporo się nauczyliśmy. Wiatr uczynił treningi dosyć trudnymi i nie było prostego sposobu na znalezienie właściwych ustawień, jednak zrobiliśmy co tylko się dało. Na tym torze zawsze konieczny jest kompromis pomiędzy ustawieniami na szybkie zakręty w pierwszym sektorze i wolnymi w ostatnim. Jeśli chodzi o opony to być może miękka mieszanka nie jest tak dobra, jak się spodziewaliśmy, ale i tak jest lepsza niż podstawowa (twarda)”.

(MDK)
 
ING Renault F1 Team

Fernando Alonso (P5/P5): „To był dla nas normalny piątek. Musimy poprawić ustawienia samochodu, ale w drugiej sesji treningowej byliśmy dosyć zadowoleni z uzyskanego rezultatu. Jednakże zdajemy sobie sprawę, że jutro w kwalifikacjach będzie nas czekała trudna walka i jedna czy dwie dziesiąte sekundy mogą bardzo zaważyć o pozycji na starcie. Zatem nadal staramy się wyciągnąć jeszcze lepsze osiągi z samochodu, kilka dodatkowych dziesiątych części sekundy, aby całkowicie zmaksymalizować nasz potencjał, ale dziś z całą pewnością poszliśmy w dobrym kierunku”.

Nelson Piquet Jr (P18/P10): „Dzisiejszy dzień był pracowity i udało nam się wykonać sporo rzeczy, włącznie z ustawieniem samochodu oraz sprawdzeniem zachowania opon. Jak to zwykle bywa na Silverstone, wiał dość mocny wiatr, nie sprawiło to zbyt wielu problemów i zdołaliśmy sporo poprawić bolid, zwłaszcza po południu. Wypróbowaliśmy też kilka nowych elementów, które zastosujemy w ten weekend, włącznie z nowym przednim skrzydłem. Zebraliśmy sporo informacji do przeanalizowania, aby móc wyciągnąć jak najwięcej z finałowej sesji treningowej jutro”.

(Mariusz)
 
Brawn GP Formula One Team

Rubens Barrichello (P4/P6): „Mieliśmy w miarę niezły dzień i udało nam się wykonać spory postęp w kwestii balansu, zwłaszcza w drugiej sesji. Przed nami jednak sporo pracy w nocy, a tempo naszych najbliższych rywali jest imponujące, na co musimy zwrócić uwagę. Musimy poczekać i zobaczyć, co stanie się jutro, ale mam nadzieję, że tor poprawi się w stronę naszych upodobań i będziemy mieć dobry dzień”.

Jenson Button (P3/P14): „Próbowaliśmy dziś kilku różnych wersji ustawień aerodynamicznych i z początku miałem problemy z brakiem przyczepności zarówno w szybkich, jak i wolnych zakrętach. Wiatr również miał dość mocny wpływ na osiągi samochodu. Dokonaliśmy postępu pod koniec popołudniowej sesji, więc mamy sporo dobrych informacji, które musimy przeanalizować przez noc i spróbować jeszcze bardziej poprawić się przed kwalifikacjami”.

(deeze)
 
Vodafone McLaren Mercedes

Lewis Hamilton (P8/P7): „Zajęło nam to trochę czasu, zanim przyzwyczailiśmy się rano do samochodu. Jest trochę inaczej, niż było podczas ostatnich wyścigów. Generalnie jestem zadowolony z balansu, ale na torach z szybkimi zakrętami znalezienie limitów w zmodyfikowanym samochodzie zajmuje troszkę więcej czasu. Nie jest tajemnicą, że brakuje nam prędkości w szybszych sekcjach, ale samochód nie był wcale taki zły dzisiaj. Po drugiej sesji balans był już naprawdę dobry. Dla mnie to już jest jeden z lepszych weekendów GP, ponieważ jestem w domu, a fani są wspaniali – wspierali mnie już od pierwszego okrążenia”.

Heikki Kovalainen (P12/P12): „Po pierwsze to wspaniale, być znów na Silverstone, ponieważ jest to tor, który kocham. W zeszłym roku zdobyłem tutaj pole position i naprawdę cieszyłem się z jazdy. Wiemy, że będzie to ciężki weekend, ponieważ brakuje nam trochę przyczepności, ale balans jest całkiem dobry. Ciężko jest powiedzieć, czy mamy korzyści z używania KERS, ale czułem, że mój czas okrążenia był lepszy, kiedy używałem tego systemu. Ten weekend ma na celu pomóc nam w rozwoju samochodu i widzę, że ja i Lewis dobrze sobie z tym radzimy. Cały zespół bardzo ciężko pracuje, a my coraz lepiej rozumiemy samochód. Cokolwiek się stanie, ten weekend będzie dla nas pouczający”.

(Patryk Pokwicki)
 
Panasonic Toyota Racing

Jarno Trulli (P7/P8): „Miałem bezproblemowe sesje, pracując nad typowym programem piątkowym, na który złożyły się testy porównawcze dwóch mieszanek opon i sprawdzanie różnych wariantów ustawień. Samochód prowadzi się dość dobrze, ale jak zwykle tutaj na Silverstone jest bardzo wietrznie. To znacznie utrudnia pracę nad ustawieniami auta i nie są to idealne warunki do porównywania różnych ustawień, gdyż warunki zmieniają się z okrążenia na okrążenie. Nie mieliśmy jednak żadnych innych problemów i jedynie musimy poprawić nasze ogólne osiągi na jutro, aby być bliżej czołówki. Nadal jestem optymistą”.

Timo Glock (P16/P13): „Ogólnie był to w miarę udany początek weekendu dla nas. Przejechaliśmy sporo okrążeń i przyjrzeliśmy się różnym wariantom ustawień. Nie mieliśmy poważniejszych problemów, ale oczywiście są obszary, nad którymi musimy popracować przed kwalifikacjami, aby wyciągnąć maksimum z naszego pakietu. Balans samochodu nie jest idealny w tym momencie, ale będziemy mieli okazję poprawić go jutro rano. Jeśli popatrzymy na to, co działo się w Turcji, gdzie wykonaliśmy duży postęp w sobotę rano, to możemy być dość dobrej myśli przed tym wyścigiem”.

(Maraz)
 
BMW Sauber F1 Team

Robert Kubica (P20/P11): „To był dla mnie trudny dzień. Rano miałem problemy z elektroniką w samochodzie, przez które zrobiliśmy tylko jeden właściwy wyjazd na tor. Później na początku drugiej sesji treningowej silnik tracił moc. Wielkie podziękowania dla mechaników, którzy wykonali wspaniałą robotę, wymieniając wszystko w tak krótkim czasie. Dzięki temu mogłem wykonać dwa bezproblemowe przejazdy po południu i popracować trochę nad ustawieniami”.

Nick Heidfeld (P13/P15): „Dla mnie był to raczej normalny piątek. Zgodnie z planem porównałem opony i popracowałem na ustawieniami. Tor był bardzo zakurzony, brudniejszy niż zwykle, dlatego też przyczepność dość szybko poprawiała się w trakcie sesji. Z tego powodu ciężko było ocenić zmiany oraz nowe przednie skrzydło, jednak wydaje mi się, że jest lepsze i daje nam więcej docisku”.

(Paweł Zając)
 
Scuderia Toro Rosso

Sebastien Bourdais (P15/P16): „Dzisiaj nasze dwa bolidy jeździły z różnymi ustawieniami: ja byłem dość zadowolony z moich, a kiedy spróbowałem tych Buemiego, to w ogóle mi nie spasowały, więc wróciliśmy do naszego pierwotnego wyboru i było znowu lepiej, więc daje to nam jasną wskazówkę, w jakim kierunku powinniśmy podążyć. Jeśli chodzi o typowe dla piątku porównywanie opon, to mamy dość jasny obraz sytuacji z dzisiejszych danych. Nadal brakuje nam szybkości, ale wygląda to lepiej niż w Turcji i musimy po prostu nadal próbować wyciągać jak najlepsze osiągi z naszego obecnego pakietu, zanim wprowadzimy znaczące usprawnienia”.

Sebastien Buemi (P19/P20): „Nie był to dla mnie zbyt udany dzień, ponieważ nie udało mi się znaleźć dobrego sposobu na ustawienie bolidu pod ten tor. Próbowałem innego podejścia niż mój zespołowy kolega, ale myślę, że ostatecznie podążymy w tym kierunku, jaki on obrał, gdyż wydawał się on być lepszy i to powinno mi pomóc jutro. Porównanie opon przebiegło dobrze, samochód spisywał się bez zarzutu i patrząc na czasy Bourdaisa sądzę, że możemy być bardziej konkurencyjni niż w Turcji, ale musimy się sporo poprawić”.

(Maraz)
 
Scuderia Ferrari Marlboro

Felipe Massa (P6/P17): „Nie jestem zbytnio zadowolony z tego, w jaki sposób potoczyły się dzisiejsze sesje. Tor był raczej brudny, a wpływ na warunki miał również wiatr. Nie zdołaliśmy znaleźć najlepszej drogi do poprawy balansu samochodu. Z pewnością przed nami sporo pracy przed kwalifikacjami, gdzie najbardziej realistycznym celem będzie dostanie się do czołowej dziesiątki”.

Kimi Raikkonen (P14/P18): „Ciężko jest powiedzieć, gdzie znajdujemy się względem reszty – musimy poczekać do jutrzejszych kwalifikacji, aby się tego dowiedzieć. Zdecydowanie, patrząc na dzisiejsze wyniki, musimy przygotować się na trudny weekend. Samochód nie jest zły, jeśli chodzi o balans, ale wydaje się być po prostu zbyt wolny. Opony są takie same, jak te, których używaliśmy w Turcji, jednak oczywiście jest tutaj zdecydowanie chłodniej – na pierwszym okrążeniu różnica w osiągach pomiędzy dwoma typami opon jest dość duża, jednak na dłuższych przejazdach osigi wydają się być podobne. Jak się tego spodziewaliśmy, wiatr wieje tutaj dość mocno, jednak nie jest to tak szkodliwe, jak się tego obawiałem”.

(deeze)

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
dionek, 19.06.2009 18:44[!]
Robert pochwalił mechaników, co to się porobiło :)
akkim, 19.06.2009 18:48[!]
Gdyby słowa mogły zadawać kopniaki,
to byś Marian od marca nie czuł swojej s.....ki.
Mexi, 19.06.2009 19:37[!]
No, w koncu mu wymienili silnik w mniej niż 90 minut :)
ir3n3usz, 19.06.2009 21:04[!]
Willy Rampf powiedział, że zrobili to w 35 minut. Powiedział także, że mimo wymiany silnika byli zdolni wykonać część programu.
dzbanek2, 19.06.2009 21:51[!]
Chyba zostane fanem Webbera :D Gosciu ma fajne podejscie do tego wszystkiego.
lytom, 19.06.2009 21:58[!]
zeszly sezon prawie bez awarii, a ten...
krecik705, 19.06.2009 22:18[!]
No niestety, ale czasami tak bywa...
Z resztą jeśli chodzi o czas wymiany to przypuszczam, że mechanicy Nicka poczuli się graczami zespołowymi i 2 ekipy mechaników dopadły do samochodu Roberta. Stąd ten rezultat. A właściwie to czemu się dziwicie? Skoro robili najszybsze pit-stopy w zeszłym roku to czemu by nie znaleźć/wymyśleć sobie innej konkurencji? I ile z tego korzyści :-)
rolnik sam w dolinie, 19.06.2009 22:29[!]
może BMW sie powoli do Le mans przygotowuje i ćwiczą szybką prace w garażu ? :P
kto wie, hipotez jest dużo,
fakt, faktem że Robert dzisiaj zadużo nie pojezdził
noofaq, 19.06.2009 22:49[!]
lytom: jak parę silników poszło juz na przemiał to na treningach trzeba jeździć trupami;)
Winner, 20.06.2009 07:35[!]
rolnik sam w dolinie--->BMW raczej przejdzie do nowej serii tej nadzorowaną przez FOTA,mechanicy BMW raczej ćwiczyli,bo chyba mechanicy BMW popełnili najwięcej błędów z mechaników wszystkich zespołów
JordanF1, 20.06.2009 08:48[!]
Zobaczcie co zrobił Sutil dzisiaj będzie Q3 ja wam to mówie!
kemek, 20.06.2009 10:29[!]
Tak, Q10. FI na oparach jeździ czasami nie tylko w FP3. Na Q2 może i mają szanse...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca