F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2009
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2009
Klasyfikacje generalne 2009
Statystyki z sezonu 2009

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Silverstone.
Santander British Grand Prix 200921 czerwca
Silverstone Circuit
Długość toru: 5,141 km
Liczba okrążeń: 60
Pełny dystans: 308,355 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:18,233 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:18,739 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
222,630 km/h - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.15Sebastian VettelRed Bull RB51:19,456--39
2.14Mark WebberRed Bull RB51:19,5970,1410,14135
3.20Adrian SutilForce India VJM021:20,1410,6850,54441
4.17Kazuki NakajimaWilliams FW311:20,2090,7530,06836
5.7Fernando AlonsoRenault R291:20,2370,7810,02836
6.23Rubens BarrichelloBrawn BGP0011:20,2440,7880,00726
7.1Lewis HamiltonMcLaren MP4-241:20,4170,9610,17335
8.9Jarno TrulliToyota TF1091:20,4581,0020,04140
9.16Nico RosbergWilliams FW311:20,4681,0120,01042
10.8Nelson Piquet JrRenault R291:20,6081,1520,14037
11.5Robert KubicaBMW Sauber F1.091:20,6221,1660,01423
12.2Heikki KovalainenMcLaren MP4-241:20,7331,2770,11137
13.10Timo GlockToyota TF1091:20,7621,3060,02937
14.22Jenson ButtonBrawn BGP0011:20,7671,3110,00528
15.6Nick HeidfeldBMW Sauber F1.091:20,9321,4760,16535
16.11Sebastien BourdaisToro Rosso STR41:20,9451,4890,01336
17.3Felipe MassaFerrari F601:21,0051,5490,06037
18.4Kimi RaikkonenFerrari F601:21,1321,6760,12738
19.21Giancarlo FisichellaForce India VJM021:21,4131,9570,28140
20.12Sebastien BuemiToro Rosso STR41:21,6682,2120,25537
107% najlepszego czasu: 1:25,018

Kierowcy Red Bull Racing – Sebastian Vettel i Mark Webber zdominowali także popołudniową sesję treningową przed Grand Prix Wielkiej Brytanii, choć nie była ona do końca udana dla jednego z nich, bowiem Webber ze względu na problemy techniczne musiał zatrzymać się na torze kilka minut przed końcem sesji. Trzeci czas dość nieoczekiwanie uzyskał Adrian Sutil, tracąc niespełna 0,7 sekundy do Vettela. Tymczasem Robert Kubica pomimo kolejnych problemów z samochodem drugą sesję ukończył na 11 pozycji.

W drugiej sesji kierowcy jak zwykle zabrali się od razu do pracy, a jako pierwszy na tor wyjechał Sebastien Bourdais, uzyskując czas 1:28,691 na swoim pierwszym okrążeniu pomiarowym. Szybciej od kierowcy Toro Rosso pojechali od razu Heikki Kovalainen, Jarno Trulli, Nelson Piquet Jr i Kazuki Nakajima. Po pięciu minutach najlepszym czasem legitymował się Piquet – 1:22,338, mając 0,314 sekundy przewagi na Kovalainenem.

Po kilku minutach na czele klasyfikacji znajdowali się Mark Webber, Fernando Alonso i Sebastian Vettel. Webber wykręcił 1:20,402, pokonując Alonso aż o ponad sekundę. Następnie obydwu kierowców rozdzielili Vettel (1:20,684) i Adrian Sutil, który podobnie jak w pierwszej sesji prezentował imponujące tempo. Kierowca Force India wykręcił 1:20,775, tracąc zaledwie 0,373 sekundy do Webbera. Tymczasem kierowcy zespołu BMW Sauber – Nick Heidfeld i Robert Kubica po pierwszych przejazdach zajmowali miejsca 15 i 19, tracąc ponad dwie sekundy do najszybszego kierowcy.

Jakby tego było mało, z bolidem Kubicy znowu były jakieś poważne problemy, jako że został on zdemontowany przez mechaników i nie zanosiło się na to, aby Polak miał wkrótce powrócić na tor. Problemów nie miał jednak Webber – Australijczyk dysponujący zupełnie nowym przednim skrzydłem w ten weekend w 26 minucie wykręcił 1:19,597 na twardych oponach i umocnił się na szczycie tabeli. Vettel jechał z kolei na miękkich oponach – najpierw uzyskał czas 1:19,733, zmniejszając swoją stratę do zespołowego kolegi do 0,137 sekundy.

W międzyczasie swój czas poprawił także Sutil, który nadal zajmował trzecie miejsce, mając za sobą Kovalainena, Rosberga, Hamiltona, Heidfelda (kierowca BMW przesunął się z 15 na 7 pozycję), Alonso, Glocka i Massę. W 35 minucie Nakajima uzyskał czas 1:20,935 i wskoczył na piąte miejsce, spychając jednocześnie Kubicę na ostatnie miejsce. Do pierwszej dziesiątki awansował w międzyczasie także Barrichello, wykręcając 1:21,131, co dało mu siódme miejsce. W 39 minucie Nakajima przesunął się na czwartą pozycję po uzyskaniu czasu 1:20,529. Tymczasem Vettel zmniejszył swoją stratę do Webbera do mniej niż 0,1 sekundy po wykręceniu 1:19,688.

W połowie sesji kolejność kierowców była następująca: Webber, Vettel, Sutil, Nakajima, Trulli, Kovalainen, Barrichello, Rosberg, Hamilton, Raikkonen, Massa, Heidfeld, Alonso, Glock, Button, Bourdais, Piquet, Fisichella, Buemi i Kubica. W 45 minucie Raikkonen popełnił błąd na szybkim zakręcie Becketts i musiał skorzystać z pobocza, ale obeszło się bez większych dramatów i Fin mógł kontynuować jazdę. Podobne problemy miał później także Kovalainen i wyglądało na to, że może to być następstwem mocniejszych powiewów wiatru. W 48 minucie Glock uzyskał na miękkich oponach czas 1:20,995 i przesunął się na ósme miejsce.

W 54 minucie Heidfeld zszedł poniżej bariery jednej minuty i 21 sekund (1:20,932) i powrócił na siódme miejsce. Tymczasem zespół BMW Sauber ukończył naprawę bolidu Kubicy i Polak wyjechał na tor na ostatnie pół godziny piątkowych treningów. Na swoim pierwszym okrążeniu pomiarowym Robert uzyskał czas 1:21,335 i awansował na 14 miejsce. Drugie kółko nie przyniosło jednak poprawy i podobnie było na kolejnych okrążeniach. Poprawił się tymczasem Alonso, który po wykręceniu 1:20,796 na miękkich oponach awansował na szóste miejsce.

W 64 minucie nieco szybciej od Alonso pojechał Barrichello (1:20,584), który w tej sesji jak dotychczas spisywał się znacznie lepiej od drugiego kierowcy Brawna – Buttona. Anglik nadal zajmował odległe miejsce, a tymczasem Kubica w 69 minucie poprawił się na 1:20,622 (+1,166s) i awansował na ósme miejsce. Po chwili Polak spadł jednak na dziewiąte miejsce, bowiem szósty czas sesji uzyskał Rosberg (1:20,468). Ponadto zmiana nastąpiła na pierwszej pozycji po tym, jak Vettel wykręcił na twardych oponach 1:19,456 i znalazł się przed zespołowym kolegą – Webberem.

W 79 minucie Hamilton uzyskał czas 1:20,417, jadąc na miękkich oponach i wskoczył na piąte miejsce. Kilka minut później na torze zatrzymał się Webber pod koniec prostej Hangar, powodując wyświetlenie żółtej flagi w środkowym sektorze. Do końca sesji było jednak już tylko kilka minut, tak więc dla Australijczyka nie była to wielka strata. Do końca sesji nie nastąpiły już żadne znaczące zmiany w kolejności kierowców.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 28°C
Temperatura powietrza: 17°C
Prędkość wiatru: 5,3 m/s
Wilgotność powietrza: 48%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
f1Fan, 19.06.2009 16:41[!]
no no sutil ładnie pojechał
YAHoO, 19.06.2009 16:50[!]
Force India od skrajności w skrajność - jeden bolid w czołówce a drugi prawie na dnie.
Ferrari wręcz fatalnie.

PS: No i oczywiście Webber złapał awarię pod koniec sesji :D
Kamikadze2000, 19.06.2009 16:52[!]
No i powtórka z historii. Szkoda tej awarii Webbera, no ale już nas do tego przyzwyczaili. Również Jenson, jak i sam brytyjski team przyzwyczaił do tego, że treningi to metoda prób i błędów i testowanie różnych komponentów (Williams przeważnie jest tego wyjątkiem), tak więc jestem spokojny. Sądzę, że Robert mimo wszystko będzie w stanie walczyć o punkty. Pierwszy trening, jak i połowa drugiego wyglądały niepokojącą, no ale druga połówka dość przyzwoicie, więc jestem dobrej myśli. Powodzenia BRAWNGP!!! Powodzenia BMW SAUBER!!!

Zgadzam się - Sutil nieźle śmiga. Nie da się jednak wywnioskować, czy poprawki w bolidzie FI coś pomogły ze względu na kiepskie wyniki Giancarlo. Przekonamy się w kwalifikacjach.
fernandof1, 19.06.2009 17:27[!]
a ferdek znowu 5 :)
arti0801, 19.06.2009 17:35[!]
Faktycznie ferrari tragedia i Button hmmmm ale moze to tylko treningi?:D:D:D
Zapowiadaja sie jutro ciekawe kwalifikacje. FI wroci na swoje miejsce jak zawsze w sobote.
FunioF1, 19.06.2009 19:23[!]
Mam pytanie bo nie ogladalem tej sesij czy Robert ten czas wykrecił na twardych czy na miekkich oponach wielkie dzieki za odp.Pozdrawiam:)
eggo, 19.06.2009 20:27[!]
Mam propozycję do adminów. Zamiast w kolumnie Opony podawać producenta (co jest oczywiste, że jest tylko jeden) w tym miejscu podawać na jakich gumach wykręcono najlepszy czas.
(M) miękke, (T) twarde. Takie ujecie w tabelach z czasami, da lepszy pogląd rzeczywistej formy poszczególnych kierowców, zespołów.
Sarker, 19.06.2009 20:38[!]
Póki co RB rządzi. Widać, że ten tor im pasuje (vide ubiegłoroczne P2 dla Webbera). Jak nie tu wygrają, to gdzie? No ale- to tylko treningi.
rafaello85, 19.06.2009 22:16[!]
RBR dostał skrzydeł:) Na razie ten zespół jest zdecydowanie najszybszy. Czyżby szykowała nam się powtórka z Chin?
Winner, 20.06.2009 07:18[!]
Może powtórka z Chin będzie bo jak widać Brawn GP chyba nie jeżdzi tzw.swoje,przynajmniej nie świadczy o tym 14. czas Buttona.Ale chciałbym dublet RBR ale Webber mógłby być przed Vettelem,stawiam jednak na PP Vettela
kemek, 20.06.2009 10:04[!]
Może RBR ustawia się na trzy pitstopy. W końcu fuel effect jest tu spory (jeden z największych), pitlane nie jest zbyt długi, a do tego w tym roku zwiększone ograniczenie prędkości w boksach temu sprzyja.
W zeszłym roku planowane od początku wyścigu trzy pitstopy robił tylko Hamilton w Turcji. Teraz mieliśmy już BAR w Hiszpanii (BUT też miał tak jechać - jeśli wierzyć Brawnowi) i VET w Turcji. Zawsze to trochę wyścig ciekawszy. (;

eggo - Już była kilka razy taka propozycja. Rozumiem, czemu Maraz nie chce zmieniać koncepcji z nazwą producenta, ale wpadłem na pomysł, że można utworzyć "podklasy" Bridgestone' ów. Do tego jakoś zmodyfikować obecne logo na Bss, Bs, Bm, Bh. Chociaż w sumie jest jeszcze jeden problem - nie zawsze wiadomo na jakich oponach przejechano tego best lapa. Na przykład w wypadku Fisichelli. (;
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca