F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2009
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2009
Klasyfikacje generalne 2009
Statystyki z sezonu 2009

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Silverstone.
Santander British Grand Prix 200921 czerwca
Silverstone Circuit
Długość toru: 5,141 km
Liczba okrążeń: 60
Pełny dystans: 308,355 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:18,233 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:18,739 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
222,630 km/h - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi przed GP  [  T-  |  T+  ]
Scuderia Ferrari Marlboro

Kimi Raikkonen: „Na Silverstone zawsze jest wietrznie i często pada, nawet w lecie. Warunki na torze zmieniają się bardzo szybko, tak więc trudno znaleźć optymalne ustawienia samochodu. Zwykle, gdy byliśmy z przodu stawki liczyliśmy na dobre warunki pogodowe, ale w tym roku jest inaczej i liczymy na jakieś niespodzianki ze strony aury. Po raz pierwszy będziemy ścigać się na Silverstone bez poprzedzających testów. Zespół przygotował kilka nowych rozwiązań, które zostaną przetestowane w piątek rano: pierwszy raz w tym roku dobre wykorzystanie czasu na treningach będzie niezwykle ważne. Na Silverstone osiągi w szybkich zakrętach są kluczowe, gdzie potrzebny jest duży docisk aerodynamiczny. Mamy nadzieję, że nowe rozwiązania pozwolą nam na poprawę naszej formy w stosunku do GP Turcji. Jak już powiedziałem kilka razy – musimy uzbroić się w cierpliwość. Cały czas się poprawiamy dzięki ciężkiej pracy, jaką wykonujemy, ale nadal jesteśmy za wolni, aby wygrywać z Brawnami. Jestem przekonany, że w ciągu kilku wyścigów uzupełnimy lukę pomiędzy liderami a nami. Wiem, że nasi fani tego właśnie chcą i dajemy z siebie wszystko, aby osiągnąć sukces. To będzie trudne GP Wielkiej Brytanii: miejsce na podium będzie dla nas sukcesem. Ten tor znaczy dla mnie bardzo dużo. To tutaj miał miejsce początek mojej międzynarodowej kariery w niższej Formule i zawsze lubię się tutaj ścigać. Dlatego smutno mi, że będzie to prawdopodobnie ostatni wyścig na tym torze. Jednakże muszę przyznać, że lubię też tor Donington, gdzie również wygrałem”.

Felipe Massa: „Na papierze tor ten jest dosyć podobny do tego w Turcji. Silverstone ma również szybkie zakręty, wolny ostatni sektor i będziemy używać tu tych samych opon co w Turcji, ale to nie znaczy, że nasza dyspozycja będzie taka jak dwa tygodnie temu. Nowe elementy, w tym przednie skrzydło oraz lżejsze podwozie powinny uczynić nasz samochód bardziej konkurencyjnym. W Turcji cofaliśmy się w trakcie weekendu po bardzo konkurencyjnym piątku i sobocie rano. Teraz już wiemy, dlaczego tak się stało, co jest najważniejszą sprawą. Przy bardzo dużej temperaturze toru mieliśmy za mały docisk, powinniśmy zwiększyć kąt nachylenia tylnego skrzydła, ponieważ wraz ze wzrostem temperatury zmniejszała się przyczepność z opon i musieliśmy to zrekompensować. Temperatura rosła, a nasze samochody były coraz wolniejsze w pierwszym sektorze, gdzie potrzebujesz dużego docisku. Innymi słowy, problem dotyczył raczej sposobu naszej pracy, a nie wynikał z konkretnego problemu z samochodem. Tak więc sądzę, że możemy być bardziej konkurencyjni w ten weekend, ze wszystkimi zmianami w naszym samochodzie”.

(Patryk Pokwicki)
 
Brawn GP Formula One Team

Jenson Button: „GP Wielkiej Brytanii zawsze jest wspaniałym weekendem i nie mogę się doczekać niedzielnego wyścigu przed moimi rodakami. Start w moim domowym wyścigu, podczas gdy jestem liderem klasyfikacji generalnej jest dla mnie czymś nowym i za każdym razem kiedy o tym pomyślę, na mojej twarzy pojawia się uśmiech. W ostatnich latach przeżywałem gorszy okres w mojej karierze, ale zawsze kiedy się tutaj ścigałem fani mnie wspierali. Chciałbym dać im teraz powody do radości. Zrobiliśmy spory krok w przód w Turcji, jeśli chodzi o balans samochodu, ale wiem, że nasi najbliżsi rywale dobrze radzą sobie na szybkich zakrętach. Jeśli osiągniemy dobry wynik, będę niesamowicie szczęśliwy w niedzielę! Silverstone to jeden z klasycznych torów, tak jak Suzuka czy Spa i jest jednym z najlepszych na świecie. Każdy kierowca, który ścigał się tutaj lubi ten tor, ponieważ jest on bardzo szybki i można jechać tutaj na limicie. Jest to również wspaniały tor dla kibiców. Mogą zobaczyć, jak szybkie są nasze samochody, jak zmieniają kierunek jazdy i jak hamują. Ja lubię w szczególności sekcję w okolicy Becketts, która jest jedną z lepszych w F1 oraz wspaniałym miejscem do oglądania wyścigu. Mam wiele wspaniałych wspomnień z tego toru, jak chociażby zwycięstwo Mansella w 1987 roku, czy mój debiut w 2000 roku, kiedy byłem piąty, a wygrał David Coulthard. To dziwne myśleć, że będzie to nasz ostatni wyścig na Silverstone, więc wszyscy będziemy się starać stworzyć wspaniałe widowisko”.

Rubens Barrichello: „Silverstone to jeden z moich ulubionych torów i uwielbiam się na nim ścigać. Tor jest fantastyczny, ponieważ jest jednym z niewielu pozostałych w kalendarzu, które są szybkie oraz płynne i pozwalają na naprawdę szybką jazdę w zakrętach. Jest to również bardzo bezpieczny tor, co jest ważne z punktu widzenia kierowcy. Becketts jest prawdopodobnie najbardziej imponującym zakrętem, który pokonujemy z prędkością ok. 290 km/h. Wyprzedzanie może być bardzo spektakularne, jeśli zrobisz to w szybkiej części toru, jednak największe prawdopodobieństwo manewrów jest na wolnych zakrętach Vale i Abbey. Mam wspaniałe wspomnienia z tego toru i jest mi bardzo smutno z tego powodu, że może to być ostatnie GP na tym torze. Spędziłem tutaj wiele czasu podczas wyścigów i testów, więc czuję się tutaj prawie jak w domu, a kibice zawsze cię wspierają, nawet jeśli nie jesteś Brytyjczykiem. Moja wygrana tutaj w 2003 roku była wspaniała i fantastycznie jest dysponować tak dobrym samochodem, aby ponownie myśleć o zwycięstwie. Oczekiwania są duże, ponieważ jest to nasze domowe GP, ale musimy pozostać spokojni i skupić się na swojej pracy”.

Ross Brawn, szef zespołu: „W ostatnich tygodniach pracowaliśmy po cichu nad kolejnymi postępami i na ten wyścig będziemy mieli szereg ulepszeń, w tym nowe przednie i tylne skrzydła. GP Wielkiej Brytanii będzie szczególnym weekendem dla naszego zespołu, jako że Brackley znajduję się zaledwie 8 mil od toru. Jesteśmy dumni z tego, że przyjeżdżamy na nasz domowy wyścig jako liderzy w obu klasyfikacjach. Miałem to szczęście, że wygrywałem już na Silverstone z innym teamem i chciałbym teraz przeżyć to samo z obecnym. W niedzielę mamy w fabryce rodzinny dzień dla wszystkich, którzy nie pracują na torze i byłoby fantastycznie wrócić tu wieczorem z dobrym wynikiem. Z drugiej strony to bardzo smutne, że będzie to prawdopodobnie ostatnie GP na tym torze, ale najważniejsze, że zostanie utrzymane GP Wielkiej Brytanii”.

(Patryk Pokwicki)
 
Force India Formula One Team

Adrian Sutil: „Zespół ma swoją bazę około 400 metrów od głównych bram Silverstone, więc zawsze gdy tu jestem czuję, jakby był to mój drugi domowy wyścig. Wyścig ten jest szczególny, nie tylko ze względu na bliskość fabryki – jest coś w atmosferze, która jest tutaj niepowtarzalna. Brytyjscy fani kochają swój sport motorowy i nie chodzi tylko o Lewisa czy Jensona – naprawdę czujesz ich entuzjazm dla sportu jako całości. Tor jest również bardzo dobry. Jest szybki z kilkoma naprawdę świetnymi sekcjami, jak Copse i Maggotts, gdzie trzeba jechać szybko, lecz obchodzić się delikatnie z przepustnicą i hamulcami – wiem, bo miałem tam w przeszłości kilka piruetów! Końcowy kompleks spowalnia okrążenie i lekko tracisz rytm, lecz ostatni zakręt Woodcote może być bardzo nieprzewidywalny. Ściany są tam bardzo blisko! Mamy nowy pakiet aerodynamiczny na Silverstone i już nie mogę doczekać się wypróbowania go. W fabryce widzieliśmy liczby, które wykazują wyraźną poprawę osiągów bolidu, więc chcę go dostać w swoje ręce i wmieszać się do środka stawki. W zeszłym roku deszcz był bardzo mocny, ale nie zadziałało to na naszą korzyść! Generalnie jednak w zmiennych warunkach spisujemy się dobrze. Gdyby wyścig w Malezji nie został zatrzymany, mógłbym finiszować na dobrej pozycji, ponieważ zjechaliśmy do boksu po właściwe opony i mieliśmy paliwo do samego końca. Potem oczywiście mieliśmy świetny wyścig w Chinach, ale musimy spisywać się dobrze bez względu na warunki i pokazaliśmy w tym roku, że możemy być również konkurencyjni na suchej nawierzchni. Nie chcę siedzieć i czekać na deszcz podczas każdego wyścigu”.

Giancarlo Fisichella: „Silverstone jest niezwykle historycznym torem i atmosfera tutaj zawsze stwarza wyjątkowe uczucie podczas jazdy, ale z pewnością czuję coś więcej, gdy jestem teraz w zespole Force India. Cały zespół pracuje bardzo ciężko i zwykle nie dostaje za to żadnej nagrody w postaci punktów i rezultatów, więc mam nadzieję na dobry wynik podczas weekendu, gdy wszyscy z fabryki będą nam kibicować. Z nowymi modyfikacjami samochodu jestem prawie pewien, że będzie to możliwe. Dla mnie jest to jeden z najlepszych torów z całego kalendarza. Pierwsza część okrążenia od Copse do Becketts jest bardzo szybka i prawie cały czas jedzie się z wciśniętym pedałem gazu do dechy. Pod koniec prostej z boksami tylko nieznacznie zwalniamy i znów wciskamy pedał gazu. Odpuszczamy przepustnicę w czwartym zakręcie (środek kompleksu) i potem znowu przyspieszamy od piątego zakrętu. Nawet zakręt numer 7 – Stowe – jest przyjemnym, szybkim wirażem przed nawrotem Vale (zakręt numer 8). Na zakręcie Club jest dość trudno, ponieważ bolid ślizga się na wszystkich czterech kołach, podczas gdy tył jest bardzo nerwowy. Pod mostem jest teraz w miarę łatwo, lecz kilka lat temu było zdecydowanie trudniej. Ostatni zakręt jest typowo podsterowny, lecz musisz mieć dobre wyjście z niego przed przekroczeniem linii start-meta. Jeśli tegoroczny wyścig będzie ostatnim na Silverstone, to opuścimy go ze smutkiem”.

(Igor Szmidt)
 
AT&T Williams

Nico Rosberg: „Silverstone jest wspaniałym torem, jednym z niewielu, które są prawdziwym wyzwaniem dla kierowcy. Ma dość zróżnicowany układ, ale jest zdominowany przez szybkie zakręty. W tym roku nasz samochód jest znacznie lepiej dostosowany do tego typu torów, zatem przybywam na Silverstone ze znacznie większym optymizmem niż ostatnio. Biorąc pod uwagę szybkie zakręty w kwestii ustawień samochodu, musisz także pamiętać o stosunkowo wolnym trzecim sektorze. Te różnice sprawiają, że musimy pracować bardzo ciężko w celu upewnienia się, że znaleźliśmy optymalny balans w samochodzie, by móc uzyskiwać konkurencyjne czasy. Wyprzedzanie na Silverstone nie jest łatwe, dlatego tutaj naprawdę ważne są kwalifikacje. Choć jestem Niemcem, to jednak ściganie się dla brytyjskiego zespołu przed brytyjskimi kibicami jest czymś wyjątkowym. Atmosfera na Silverstone jest niesamowita i wiem, że wielu ludzi pracujących w naszej fabryce przyjdzie tutaj. Wspaniale byłoby móc uzyskać tutaj naprawdę dobry wynik w niedzielę, jako nagrodę za wszystkie ich tegoroczne wysiłki”.

Kazuki Nakajima: „Silverstone jest jednym ze starszych obiektów, na których się ścigamy i ma wiele z pierwotnego układu, co sprawia, że jest on jednym z niewielu torów dla prawdziwych kierowców. Jak można się zatem spodziewać, jest bardzo wymagający dla samochodów i kierowców, ale głownie dla opon. Wszystkie szybkie zakręty bardzo obciążają opony, więc musimy naprawdę ostrożnie się z nimi obchodzić. Musimy także pamiętać o pogodzie. Każdy wie, jak nieprzewidywalne potrafi być lato w Wielkiej Brytanii, zatem wszystko się może zdarzyć. Na Silverstone jesteśmy narażeni także na silne wiatry, co ma wpływ na samochód i musimy wziąć to pod uwagę podczas szukania ustawień. Naprawdę cieszę się z przybycia na Silverstone. Jako że mieszkałem w Oxfordzie od kilka lat, brytyjskie grand prix jest dla mnie czymś w rodzaju domowego wyścigu, zaraz po Japonii. Brytyjscy fani zdają się naprawdę kochać Formułę 1, co czyni ten weekend wielkim wydarzeniem, więc publiczność tutaj powinna być bardziej żwawa niż ta w Turcji. Williams ma wspaniałą historię związaną z Silverstone, wygrywając tutaj swój pierwszy wyścig w 1979 roku, jak i setny, dlatego jest to także trochę wyjątkowy weekend dla zespołu”.

(Michał Roszczyn)
 

Red Bull Racing

Mark Webber: „Moim świetnym wspomnieniem z Silverstone jest start z pierwszego rzędu dla Red Bulla w zeszłym roku. Wyścig nie poszedł zgodnie z naszym planem, ale kwalifikacje w sobotę były bardzo udane. Fabryka Red Bull Racing jest bardzo blisko Silverstone i było tak dużo ludzi kibicujących nam, że zapewnienie sobie startu z pierwszego rzędu był wspaniałą rzeczą, więc był to szczególny dzień. Nie sądzę, aby było to ostatnie grand prix na Silverstone. Donington jest wspaniałym torem dla motocykli, a Silverstone dla samochodów, więc myślę, że powinni zostawić wszystko tak jak jest – myślę, że tu wrócimy”.

Sebastian Vettel: „To będzie dopiero moje drugie GP na Silverstone – nie mam więc tak wielu wspomnień, jak reszta chłopaków. Szkoda, że Silverstone opuści kalendarz F1. To tor ze wspaniałymi tradycjami i dużą liczbą szybkich zakrętów, co czyni go bardzo interesującym zarówno dla fanów, jak i kierowców. Z naszej fabryki w Milton Keynes mamy tylko kawałek drogi do Silverstone i niemal cały zespół Red Bull Racing oraz jego pracownicy będą na torze dopingować mnie i Marka – atmosfera będzie więc wyjątkowa”.

Christian Horner, szef zespołu: „Jedno z lepszych wspomnień, jakie mam z Silverstone pochodzi z czasów, gdy właśnie zdałem egzamin na prawo jazdy. Pojechałem moim Garbusem na testy opon na Silverstone, które wtedy były tam przeprowadzane. To był czerwiec 1991 roku. Udało mi się prześlizgnąć pod ogrodzeniem i dostałem się na pit-lane, więc byłem naprawdę blisko kierowców i samochodów. Był to pierwszy i jedyny raz, kiedy zobaczyłem Ayrtona Sennę z bliska – pamiętam, że niewiele wcześniej miał wypadek na skuterze wodnym i miał kilka szwów z tyłu głowy. Rozpocząłem z nim rozmowę, którą prawdopodobnie uznał za zupełnie nieistotną, ale bardzo chciałem z nim porozmawiać. Spędziłem również wiele czasu podziwiając Williamsa, który musiał być jednym z pierwszych bolidów Adriana [Neweya] – byłem w tym czasie początkującym kierowcą gokartów. Miałem też na Silverstone kilka świetnych wyścigów w roli kierowcy i właściciela zespołu, wygraliśmy tam wyścig Formuły 3000 trzy razy z rzędu. Mieliśmy też wiele zabawy w niedzielne wieczory, więc mam wiele dobrych wspomnień. Mam nadzieję, że nie minie wiele czasu, zanim znów tor ten powróci do kalendarza”.

(Igor Szmidt)
 
Panasonic Toyota Racing

Jarno Trulli: „Sądzę, że należymy w tym roku do czołowych zespołów i powrót na czołowe pozycje w Turcji był ważny, aby pokazać, jak naprawdę jesteśmy konkurencyjni. Zespół cisnął bardzo mocno z rozwojem bolidu i musimy kontynuować zmniejszanie straty do bolidów przed nami. Oczekujemy dobrego występu naszego samochodu w Silverstone, ponieważ na podobnych obiektach byliśmy bardzo konkurencyjni, więc powinniśmy znów walczyć z przodu stawki. Silverstone jest wyjątkowym obiektem ze względu na fanów i historię otaczającą tor. Osobiście nie jestem wielkim fanem Silverstone, jako że nie zawsze tor ten był dla mnie łaskawy, mimo iż w zeszłym roku na mokrej nawierzchni byłem jednym z najszybszych kierowców. Jednakże jest to ważny tor dla Formuły 1 i jego strata to spory cios. Jeśli będzie to ostatnie GP odbywające się na Silverstone, to mam nadzieję, że opuszczę ten tor z dobrymi wspomnieniami”.

Timo Glock: „Czekam z niecierpliwością na Grand Prix Wielkiej Brytanii i myślę, że na Silverstone będziemy mieli spore szanse na dobry występ. To bardzo przyjemne miejsce do ścigania się, ponieważ fani bardzo entuzjastycznie podchodzą do F1 i sam układ toru jest bardzo interesujący. Szkoda więc, że grand prix opuszcza ten tor, ale nowe obiekty mogą być równie interesujące. Główną cechą Silverstone jest duża prędkość, ponieważ jest kilka szybkich zakrętów, które sprawiają kierowcy niezłą frajdę podczas jazdy. W tym roku szczególnie czekam na ten wyścig, ponieważ nasz bolid powinien być szybki na tego rodzaju torach. Byliśmy naprawdę konkurencyjni w Turcji, gdzie mieliśmy kilka nowych części w bolidzie i powinna być to dobra podstawa na ten weekend. [...] Przód stawki jest bardzo ściśnięty w tym momencie, więc jeśli wyciągniemy najlepsze osiągi z naszego pakietu, będziemy mogli walczyć z najszybszymi”.

(Igor Szmidt)
 
ING Renault F1 Team

Fernando Alonso: „Bardzo wierzę w nasz zespół i wiem, że wszyscy ciężko pracują, aby poprawić sytuację. Jesteśmy ze sobą już długi czas i nigdy nie poddawaliśmy się. Musimy być jednak realistami, ponieważ inne zespoły również ciężko pracują i trudno jest zrobić duży krok do przodu. Po prostu musimy dodawać nowe części co wyścig i starać się walczyć o punkty lub nawet o miejsca na podium. Jestem optymistą i chcę uzyskać dobry wynik na Silverstone. R29 lepiej radzi sobie na szybkich torach z szybkimi zakrętami, więc powinien być tutaj bardziej konkurencyjny. Będziemy mieli też kilka nowych części, które powinny nam pomóc. Jeśli chodzi o sam tor, to jest to świetne miejsce do ścigania się bolidem Formuły 1. Poza tym prawdopodobnie po raz ostatni będziemy się tutaj ścigać i postaram nacieszyć się tym występem”.

Nelson Piquet Jr: „To jasne, że muszę poprawić się w kwalifikacjach, ponieważ start z odległych pozycji przekreśla szanse na dobry występ w wyścigu. Problemem jest to, że stawka jest bardzo wyrównana i między szóstym a szesnastym miejscem różnica może wynosić kilka dziesiątych sekundy, więc nie można pozwolić sobie nawet na najmniejszy błąd. Silverstone to tor, który kocham i jadę tam z nadzieją na dobry wynik. Jest to dla nas domowy wyścig, ponieważ nasz siedziba jest w Enstone, a więc mamy tu zawsze sporo naszych fanów. Ponadto Brytyjscy kibice naprawdę entuzjastycznie podchodzą do F1. Czuje się tu prawie jak w domu, ponieważ mieszkam w Wielkiej Brytanii od pięciu lat, a w poprzednich seriach często ścigałem się na Silverstone. Jak już mówiłem, kwalifikacje będą bardzo ważne, ponieważ jest to bardzo szybki tor, na którym trudno wyprzedzać”.

(Patryk Pokwicki)
 
BMW Sauber F1 Team

Robert Kubica: „Zawsze lubię ścigać się na Silverstone. Brytyjscy fani są wspaniali. Jest to historyczne miejsce dla sportów motorowych i zawsze można poczuć tutaj wyjątkową atmosferę wyścigów. Zazwyczaj pogoda jest zupełnie nieprzewidywalna. Ważną rolę odgrywa wiatr, szczególnie w szybkich zakrętach może mieć duży wpływ na zachowanie samochodu. Z perspektywy kierowcy tor ten jest sporym wyzwaniem. Pierwszy sektor jest bardzo szybki i zakręty pokonujemy naprawdę na dużych prędkościach. Myślę, że Silverstone może być torem, który będzie odpowiadał naszemu samochodowi”.

Nick Heidfeld: „Zawsze lubiłem ścigać się na Silverstone, a robiłem to wiele razy. Po raz pierwszy w Formule 3000, a następnie jako kierowca testowy w Formule 1. Rywalizacja na torze sprawia mi przyjemność, lecz pomimo przejechania sporej ilości okrążeń nigdy nie byłem tutaj szczególnie szybki, w przeciwieństwie do torów Hungaroring czy Suzuka. Jednakże w zeszłym roku wyścig na Silverstone był dla mnie wspaniały. W chaosie, jaki panował ze względu na pogodę, dobrze dobraliśmy opony i udało mi się przeprowadzić kilka fajnych manewrów wyprzedzania, co dało nam drugą lokatę. Pierwszy sektor jest niesamowity – niewątpliwie bardzo szybki. Jestem bardzo rozczarowany, że Silverstone wypadnie z kalendarza F1. Nie ma drugiego takiego toru: owszem, jest tradycyjny, ale nie przestarzały. Oprócz wspaniałego układu toru, strata tej specyficznej atmosfery nagrzewanej przez kibiców będzie bardzo odczuwalna”.

Mario Theissen, szef BMW Motorsport: „Wybierając się na GP Wielkiej Brytanii mamy świadomość, że mamy jeszcze dużo pracy do wykonania. Jednakże możemy oprzeć się na naszej formie z Turcji. W Stambule po raz pierwszy użyliśmy podwójnego dyfuzora i efekt był wyraźny. Nasz samochód był wystarczająco szybki, aby zdobyć punkty dzięki własnym osiągom. Naturalnie nikt w zespole nie jest zadowolony z naszej obecnej dyspozycji, ale ten postęp może być dla nas podstawą do dalszej pracy. Zwiększyliśmy nasze tempo rozwojowe i na Silverstone będziemy mieli kolejne poprawki. Od tej pory będziemy wprowadzać większe udoskonalenia co dwa lub trzy wyścigi, a będą one obejmować dalszy rozwój podwójnego dyfuzora. Mamy jeszcze długą drogę do końca tego sezonu”.

Willy Rampf, szef działu inżynierii: „Aby być szybkim na Silverstone, musisz mieć dobry docisk, ale przede wszystkim bardzo dobry balans. Tor składa się głównie z wielu średnio oraz bardzo szybkich zakrętów i ważne jest, aby kierowcy wyjeżdżali z nich z jak największą prędkością. Maggots-Becketts-Chapel to jedna z najciekawszych kombinacji zakrętów na torach w Formule 1. Nawierzchnia toru jest dosyć szorstka, co oznacza, że opony będą mocno eksploatowane. Bridgestone przywiezie te same mieszanki co w Turcji, które spisywały się tam naprawdę dobrze. W Stambule po raz pierwszy użyliśmy podwójnego dyfuzora, co pozwoliło zrobić nam krok do przodu. To na pewno dobry znak, ale nadal jesteśmy dalecy od dobrej formy. Naszym celem jest wprowadzanie ulepszeń do samochodu w krótkich odstępach czasowych. Na Silverstone będziemy mieli m.in. ulepszone przednie skrzydło w celu uzyskania lepszego balansu. Jestem pewny, że będziemy mogli kontynuować nasz postęp”.

(Patryk Pokwicki)
 
Vodafone McLaren Mercedes

Lewis Hamilton: „Dwie najlepsze rzeczy związane ze ściganiem się na Silverstone to fani i sam tor. Świetnie jest móc spotkać ludzi z całego kraju i świata, którzy wybrali się do Silverstone na Grand Prix Wielkiej Brytanii. Kiedy jestem w bolidzie, mogę zobaczyć fanów na całym torze z flagami i transparentami. To tak, jakby jechali na każdym okrążeniu razem ze mną – niesamowite! Jazda po torze jest również niesamowita. Kocham Silverstone – to świetne miejsce do ścigania się. Copse, Becketts i Bridge to absolutnie fantastyczne, pokonywane na pełnym gazie zakręty, które naprawdę pokazują moc i przyczepność samochodu F1. To idealne miejsce na wyścig, więc miejmy nadzieję, że nie po raz ostatni będziemy ścigać się na tym torze”.

Heikki Kovalainen: „Silverstone: cóż za fantastyczny tor! Zdobyłem tutaj w zeszłym roku swoje pierwsze pole position w karierze i pamiętam, jak świetny był bolid podczas jazdy na limicie. Uwielbiam szybkie zakręty – wtedy bolid Formuły 1 czuje się najlepiej, a twoje ciało jest na granicy wytrzymałości. Wiemy, że nasz bolid nie będzie najlepszy na szybkich zakrętach, lecz zadaniem każdego kierowcy wyścigowego jest ciśnięcie do granic możliwości i dawanie z siebie wszystkiego – to właśnie zamierzam robić. Po kilku rozczarowujących wyścigach świetnie byłoby powrócić na punktowane pozycje w jednym z domowych grand prix dla zespołu”.

Martin Whitmarsh, szef zespołu: „Nasz domowy wyścig był dla nas pełen sukcesów w poprzednich latach. Wygraliśmy Grand Prix Wielkiej Brytanii 14 razy – z czego 12 na torze Silverstone. Ostatnim było oczywiście wspaniałe zwycięstwo Lewisa w deszczu w zeszłym roku – i była to jedna z najlepszych jazd w deszczu w historii F1. Jeśli chodzi o ten rok, jesteśmy po ciężkim wyścigu w Turcji, zdeterminowani do lepszego występu przed własną publicznością”.

(Igor Szmidt)

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Slawregas, 12.06.2009 17:27[!]
Jezeli wszystko pójdzie po myśli pana Gilleta to GP W.Brytanii na Silverstone zobaczymy najblizej za 18 lat
Dasqez, 12.06.2009 17:35[!]
O ile za 18 lat będzie jeszcze coś takiego jak F1...
fernandof1, 12.06.2009 19:41[!]
za 18 lat to bedzie nowa seria jeździć po Silversotonie bo F1 to bedzie w azji
akkim, 13.06.2009 10:29[!]
No cóż, muszą McLareny naprężać muskuły,
jak nie chcą by im z konkurencji znowu tyłek skuły
zespoły. co rok temu stawkę zamykały,
chociaż Hamiltonek teraz nazbyt mały.

Ale szczęście sprzyja amatorom gorącej herbaty,
los odsuwa na bok wszelkie tarapaty
bo, skoro "Pinokio" dziś zasmuca lico,
to w zamnian Jensonek osłodzi kibicom.
Mick3y, 15.06.2009 16:49[!]
Nelson znowu Amerykę odkrył... :P
kkacperek, 16.06.2009 14:22[!]
fernandof1---->racja ale kontrakt jest tylko dla F1 nie dla nowej serii czyli mogą na silverstone pojechać
Zomo, 16.06.2009 15:56[!]
Silverstone to wymarzony tor dla Brawn-a, w dodatku to ich"domowy" wyscig... Pozamiataja na 100%, mozna sie tylko zastanawiac czy Red Bull czy Maclaren na 3 miejscu?
bicampeon, 16.06.2009 16:46[!]
McLaren? Na tym torze uwydatnią się ich braki w aerodynamice.
Kubicomaniak, 16.06.2009 23:29[!]
Wbrew słowom M.Theissena podwójny dyfuzor w BMW nie dał żadnych efektów i o punkty będzie im bardzo trudno , chyba że znowu dopisze im szczęście .
Mexi, 17.06.2009 05:02[!]
Słowa Theissena to trzeba odcedzić sitem PR i podzielić przez dwa :) No, w zeszłym sezonie na tym etapie rezygnowali z walki, teraz dopiero mają podstawę do dalszej pracy :)
Chłodny, 18.06.2009 11:47[!]
Kimi jak się rozgadał... mam nadzieje że po wyścigu na konferencji dla 3 najlepszych w wyścigu też będzie tyle nawijał.
IceMan2991, 18.06.2009 12:13[!]
Haha Chłodny. On o fanach zaczał pisac heh. Donongton też lubi więc i może być też na Donington GP buahaha. Silver to Silver żaden Donington go nie zastąpi. I z tą konferencją co napisałeś. Mam nadzieję heh
lolek99, 19.06.2009 14:29[!]
kogo nie ma
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca