F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2009
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2009
Klasyfikacje generalne 2009
Statystyki z sezonu 2009

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Silverstone.
Santander British Grand Prix 200921 czerwca
Silverstone Circuit
Długość toru: 5,141 km
Liczba okrążeń: 60
Pełny dystans: 308,355 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:18,233 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:18,739 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
222,630 km/h - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.16Nico RosbergWilliams FW311:18,899--20
2.17Kazuki NakajimaWilliams FW311:19,1020,2030,20319
3.9Jarno TrulliToyota TF1091:19,1250,2260,02315
4.15Sebastian VettelRed Bull RB51:19,3710,4720,24615
5.3Felipe MassaFerrari F601:19,5960,6970,22519
6.4Kimi RaikkonenFerrari F601:19,8550,9560,25913
7.10Timo GlockToyota TF1091:19,8680,9690,01319
8.7Fernando AlonsoRenault R291:19,9171,0180,04914
9.14Mark WebberRed Bull RB51:19,9461,0470,02915
10.23Rubens BarrichelloBrawn BGP0011:20,0281,1290,08214
11.1Lewis HamiltonMcLaren MP4-241:20,0481,1490,02016
12.22Jenson ButtonBrawn BGP0011:20,1571,2580,10917
13.8Nelson Piquet JrRenault R291:20,2321,3330,07518
14.11Sebastien BourdaisToro Rosso STR41:20,4591,5600,22717
15.20Adrian SutilForce India VJM021:20,5481,6490,08915
16.21Giancarlo FisichellaForce India VJM021:20,5721,6730,02417
17.2Heikki KovalainenMcLaren MP4-241:20,6381,7390,06618
18.6Nick HeidfeldBMW Sauber F1.091:20,6961,7970,05820
19.12Sebastien BuemiToro Rosso STR41:21,0242,1250,32811
20.5Robert KubicaBMW Sauber F1.091:21,0392,1400,01513
107% najlepszego czasu: 1:24,422

Kierowcy Williamsa – Nico Rosberg i Kazuki Nakajima uzyskali najlepsze czasy okrążeń w sobotniej sesji treningowej na torze Silverstone. Obydwu kierowców rozdzieliła różnica 0,203 sekundy, a nieznacznie wolniejszy od Nakajimy okazał się kolejny kierowca prowadzący bolid z silnikiem Toyoty – Jarno Trulli. Tymczasem Robert Kubica (BMW) podobnie jak w pierwszej sesji treningowej w piątek, ze względu na kolejne problemy techniczne sklasyfikowany został na ostatniej pozycji.

Sobotnia sesja rozpoczęła się przy bardzo pochmurnej pogodzie i niższych temperaturach niż w poprzedni dzień, co oznaczało jeszcze większe problemy z dogrzaniem opon. W dodatku na torze było kilka mokrych miejsc po nocnych opadach deszczu i kierowcy na okrążenia instalacyjne wyjechali na przejściowych oponach. W dziewiątej minucie na tor powrócili kierowcy Force India, by wykonać po jeszcze jednym okrążeniu instalacyjnym, po czym od razu wrócili do boksów. W chwilę później kolejne kółko zapoznawcze przejechał także Sebastian Vettel, nadal jadąc na przejściowych oponach. Tymczasem zaczęły pojawiać się przebłyski słońca i była szansa, że niedługo warunki do jazdy ulegną poprawie.

W 16 minucie na tor powrócił Felipe Massa, jeszcze na przejściowych oponach, jednak o dziwo nie zjechał do boksów po jednym okrążeniu, tylko kontynuował jazdę. Na torze pojawili się także Robert Kubica i Nelson Piquet Jr, jednak Kubica od razu wrócił do boksów, co wkrótce uczynił także Massa. Tymczasem Piquet jako pierwszy zdecydował się na przejechanie pełnego okrążenia na oponach na suchy tor i uzyskał czas 1:28,756, który poprawił następnie na 1:25,989. Na torze pojawił się także Nick Heidfeld, który pomimo jazdy na przejściowych oponach zdecydował się na ustanowienie czasu. Niemiec wykręcił 1:33,668, tracąc blisko 10 sekund do Piqueta, który poprawił się w międzyczasie na 1:23,852.

Na torze zaczęli się pojawiać kolejni kierowcy – w połowie sesji Nico Rosberg ustanowił czas 1:25,663 i uplasował się na drugiej pozycji. Tuż za Niemcem znalazł się po chwili jego kolega z zespołu Williams – Kazuki Nakajima. Na drugim okrążeniu Rosberg poprawił się na 1:23,835 i wskoczył na pierwsze miejsce. Następnie najlepszym czasem sesji popisał się Nakajima, wykręcając 1:23,488, na co odpowiedzią Rosberga był czas 1:22,268. Kierowców Williamsa rozdzielili po chwili Sebastien Bourdais i Timo Glock, ale Nakajima powrócił wkrótce na drugie miejsce z czasem 1:22,327.

W 38 minucie Rosberg przełamał w barierę jednej minuty i 21 sekund, uzyskując czas 1:20,974. Na drugie miejsce wskoczył po chwili Massa (1:21,296), po czym przed kierowcą Ferrari znaleźli się Fernando Alonso (1:21,030) i Nakajima. Kubica i Heidfeld po pierwszych okrążeniach pomiarowych zajmowali tymczasem ostatnie miejsca. W 42 minucie na czele klasyfikacji znaleźli się Mark Webber (1:20,571), Massa i Rosberg, a następnie na czoło tabeli wysunęli się Nakajima (1:20,256) i Jenson Button (0,228 straty do Japończyka). Szybciej od Nakajimy pojechał w 45 minucie Jarno Trulli, (1:20,087), a następnie Sebastian Vettel jako pierwszy przełamał barierę jednej minuty i 20 sekund, wykręcając najpierw 1:19,983, a następnie 1:19,809.

W międzyczasie Kubica poprawił się na 1:21,039 i awansował na jedenaste miejsce. W 50 minucie Sebastian Buemi przystąpił do przejechania pierwszego okrążenia pomiarowego, mając wcześniej najwyraźniej jakieś problemy ze swoim bolidem. Szwajcar jadąc na miękkich oponach uzyskał czas 1:23,934 i był póki co najwolniejszy. Kierowca Toro Rosso poprawił się następnie na 1:22,024 i 1:21,686, ale nadal był ostatni. W 54 minucie Massa wykręcił z kolei 1:19,596 na miękkich oponach i wskoczył na pierwsze miejsce. Czas poniżej jednej minuty i 20 sekund uzyskał także Glock, plasując się na trzeciej pozycji (1:19,868). Tymczasem problemy techniczne dopadły najwyraźniej znowu Kubicę, bowiem Polak z bardzo wolną prędkością powrócił do boksów.

W 58 minucie na czele klasyfikacji znaleźli się Trulli (1:19,125), Rosberg (1:19,489) i Nakajima (1:19,545). Japończyk poprawił się następnie na 1:19,102, ale tylko przez chwilę był pierwszy, bowiem ostatecznie to Rosberg wygrał sobotnią sesję treningową, uzyskując czas 1:18,899. Kimi Raikkonen w końcówce poprawił się na 1:19,855 i uplasował się tuż za kolegą z zespołu Ferrari – Massą na szóstej pozycji, a tymczasem Kubica podobnie jak w pierwszej sesji treningowej w piątek, sklasyfikowany został na ostatniej pozycji.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 21°C
Temperatura powietrza: 14°C
Prędkość wiatru: 5,7 m/s
Wilgotność powietrza: 67%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
gnt3c, 20.06.2009 13:32[!]
STM...podaj jeszcze 6 liczb z dzisiejszego wieczornego losowania - na PW koniecznie.
STM, 20.06.2009 15:03[!]
Sie smiejesz. A Kubica 12:). Liczb nie podam bo sam zagralem na wieczor.:P
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca