F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2009
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2009
Klasyfikacje generalne 2009
Statystyki z sezonu 2009

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Nürburgring.
Grosser Preis Santander von Deutschland 200912 lipca
Nürburgring
Długość toru: 5,148 km
Liczba okrążeń: 60
Pełny dystans: 308,863 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:27,691 - Q1, Takuma Sato (BAR), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:29,468 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
200,160 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Lewis HamiltonMcLaren MP4-241:32,149--23
2.15Sebastian VettelRed Bull RB51:32,3310,1820,18231
3.22Jenson ButtonBrawn BGP0011:32,3690,2200,03832
4.14Mark WebberRed Bull RB51:32,4800,3310,11128
5.9Jarno TrulliToyota TF1091:32,4800,3310,00032
6.20Adrian SutilForce India VJM021:32,5850,4360,10532
7.23Rubens BarrichelloBrawn BGP0011:32,6640,5150,07926
8.7Fernando AlonsoRenault R291:32,7740,6250,11024
9.17Kazuki NakajimaWilliams FW311:32,8720,7230,09832
10.8Nelson Piquet JrRenault R291:32,9920,8430,12029
11.6Nick HeidfeldBMW Sauber F1.091:33,0120,8630,02036
12.3Felipe MassaFerrari F601:33,0520,9030,04034
13.16Nico RosbergWilliams FW311:33,1260,9770,07434
14.5Robert KubicaBMW Sauber F1.091:33,1611,0120,03528
15.10Timo GlockToyota TF1091:33,1721,0230,01134
16.4Kimi RaikkonenFerrari F601:33,1821,0330,01029
17.2Heikki KovalainenMcLaren MP4-241:33,7241,5750,54227
18.12Sebastien BuemiToro Rosso STR41:33,9031,7540,17930
19.11Sebastien BourdaisToro Rosso STR41:34,0251,8760,12230
20.21Giancarlo FisichellaForce India VJM021:38,8776,7284,8523
107% najlepszego czasu: 1:38,599

Lewis Hamilton dość nieoczekiwanie uzyskał najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia w ostatniej z dwóch dzisiejszych sesji treningowych na torze Nurburgring. Mistrz świata pokonał Sebastiana Vettela o blisko 0,2 sekundy, a na kolejnych dwóch pozycjach uplasowali się Jenson Button i Mark Webber. Robert Kubica ponownie zajął 14 miejsce.

W drugiej sesji nie mogliśmy narzekać na brak akcji już od pierwszych minut. Po pierwszych okrążeniach najlepszym czasem legitymowali się kierowcy Toyoty – Jarno Trulli wykręcił 1:37,180, a Timo Glock 1:36,966. Następnie szybciej od kierowców japońskiego zespołu pojechał Sebastian Vettel, wykręcając 1:35,577. Tymczasem pogoda znowu postanowiła wziąć sprawy w swoje ręce, bowiem tak jak w pierwszej sesji zaczął padać deszcz.

Wkrótce mieliśmy też pierwszą ofiarę pogorszenia warunków do jazdy – Giancarlo Fisichella wpadł w poślizg po najechaniu na prawdopodobnie śliski od wody krawężnik za zakrętem nr 10 i po efektownym piruecie uderzył w bandę. Samochód był zbyt uszkodzony, aby możliwa była dalsza jazda i Włoch musiał wysiąść z kokpitu. Tymczasem deszcz rozpadał się na dobre w kilku miejscach i zanosiło się na to, że czeka nas dłuższa przerwa.

W 16 minucie na tor na przejściowych oponach wyjechał Nick Heidfeld, który był w tym momencie w posiadaniu szóstego czasu. Niemiec po przejechaniu jednego kółka powrócił do boksów. Następnie warunki postanowił wybadać Sebastien Bourdais, także mając założone przejściowe opony. Deszcz trochę ustał, ale nadal kropił i w kilku miejscach było ślisko. Dziewiąty w tym momencie w tabeli czasowej Francuz po jednym okrążeniu powrócił do alei serwisowej. Warto dodać, że Robert Kubica był w tym momencie czwarty, tracąc blisko dwie sekundy do Vettela.

W 22 minucie na tor wyjechali Sebastien Buemi (przejściowe opony) i Nico Rosberg (już na slickach). Zajmujący piąte miejsce Buemi powrócił od razu do boksów, a tymczasem Rosberg przystąpił do ustanowienia swojego pierwszego czasu w tej sesji. Niemiec wykręcił 1:38,793 i znalazł się na ósmej pozycji. Na torze był także Heikki Kovalainen, który jako pierwszy kierowca w ten weekend wypróbował bardziej miękką mieszankę opon. Zanim jednak Fin ukończył okrążenie pomiarowe, Rosberg poprawił się na 1:36,732 i wskoczył na drugie miejsce. Kovalainen pojechał tymczasem szybciej o blisko dwie sekundy i znalazł się na czele klasyfikacji z czasem 1:34,906. Fin poprawił się następnie na 1:33,724, a Rosberg wykręcił 1:35,789, ale nadal był trzeci.

Po upływie 30 minut na torze był spory ruch. W 33 minucie Kazuki Nakajima wykręcił 1:34,952 i znalazł się przed kolegą z zespołu Williams na drugiej pozycji. Następnie szybciej od obydwu kierowców pojechali Felipe Massa, Fernando Alonso, Jenson Button, Nick Heidfeld i Mark Webber. Ci trzej ostatni znaleźli się dodatkowo przed Kovalainenem, który spadł w efekcie na czwarte miejsce. Webber wykręcił 1:32,940, pokonując Heidfelda o zaledwie 0,072 sekundy. W 38 minucie Raikkonen i Vettel uzyskali czasy 1:33,577 i 1:33,649, awansując na miejsca 4-5. Tymczasem Webber poprawił się na 1:32,584, zwiększając swoją przewagę nad Heidfeldem do blisko pół sekundy. Kubica był w tym momencie jedenasty, mając 1,7 sekundy straty do Webbera.

W 43 minucie Vettel poprawił się na 1:33,303 i wskoczył na trzecie miejsce. W połowie sesji kolejność kierowców była następująca: Webber, Heidfeld, Vettel, Button, Raikkonen, Hamilton, Kovalainen, Alonso, Piquet, Barrichello, Rosberg, Kubica, Sutil, Massa, Buemi, Trulli, Nakajima, Glock, Bourdais i Fisichella. W 46 minucie Glock uzyskał czas 1:33,341 i awansował do pierwszej piątki. Następnie drugi kierowca Toyoty – Trulli wykręcił na miękkich oponach 1:32,858 i wskoczył na drugie miejsce. W chwilę później tuż za Włochem uplasował się Nakajima, wykręcając na takich samych oponach 1:33,001. Tymczasem Hamilton przesunął się na szóste miejsce z czasem 1:33,059. Miękkie opony założył także Kubica – Polak na pierwszy szybkim kółku wykręcił 1:33,297 i awansował na 10 miejsce.

Nakajima poprawił się w 52 minucie na 1:32,872, ale nadal był trzeci. Następnie bardzo dobrym czasem popisał się Adrian Sutil (1:32,585 – zaledwie 0,001 straty do Webbera), awansując na krótko na drugie miejsce, zanim lider mistrzostw – Jenson Button na miękkich oponach wykręcił 1:32,369, zrzucając tym samym Webbera i Sutila na miejsca 2 i 3. W 60 minucie jadący także na miękkich oponach Barrichello uzyskał czas 1:32,664 i awansował na piąte miejsce. Poprawili się także Trulli (1:32,511 – P2) i Alonso (1:32,774 – P6). W 64 minucie Hamilton zrzucił z drugiego miejsca Trullego, wykręcając 1:32,413. W chwilę później Brytyjczyk spadł jednak na trzecie miejsce, bowiem najlepszym czasem sesji popisał się Vettel – 1:32,342, pokonując Buttona o 0,027 sekundy.

W 67 minucie Kubica wyjechał kolejny raz na tor na miękkich oponach. Po pierwszym okrążeniu Polak awansował na 13 miejsce z czasem 1:33,161, jednak kolejne kółko nie przyniosło już poprawy czasu. W 80 minucie jadący na miękkich oponach Hamilton zaliczył niegroźny poślizg na sekcji Mercedes Arena, by po wznowieniu jazdy na kolejnym okrążeniu uzyskać najlepszy czas sesji – 1:32,149. Do końca sesji nikt nie poprawił już znacząco swojego czasu i kolejność kierowców w czołówce tabeli nie uległa zmianie. Tuż po wywieszeniu flagi w szachownicę problemy techniczne dopadły tymczasem Piqueta, który musiał zatrzymać się na poboczu zaraz za Bit Kurve.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 22°C
Temperatura powietrza: 13°C
Prędkość wiatru: 8,9 m/s
Wilgotność powietrza: 59%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Fagaldo, 10.07.2009 15:38[!]
zaskoczenie... :)
bicampeon, 10.07.2009 15:40[!]
Że tak się powtórzę za Borowczykiem: Kto by w zeszłym sezonie pomyślał, aby pierwszą pozycję Hamiltona opisywać jako niespodziewaną. A tak ogólnie, to jak widać po czasach, stawka jest nieźle ściśnięta - 16 zawodnik traci 1.033s do pierwszego. Jeden mały błąd i nagle wypadasz z gry.
Winner, 10.07.2009 15:47[!]
Force India pokazuje się z dobrej strony
virescens, 10.07.2009 15:50[!]
Wiadomo kto miał KERS ?
Winner, 10.07.2009 15:52[!]
virescens--->To raczej nie KERS bo KERS miał też Kovalainen i kierowcy Ferrari którzy się zbytnio nie popisali
Fire, 10.07.2009 15:52[!]
Ferrari miało tylko KERS z tego co widziałem... treningi jak treningi... przeglądając fotki zastanawia mnie jedna rzecz...
http://premium.f1...rgring/diapo_658.jpg ocb? :D
Maximus, 10.07.2009 15:55[!]
Torro Rosso musi mieć niezły szajs na to GP.
Maraz, 10.07.2009 15:55[!]
McLaren też miał KERS, przynajmniej w pierwszej sesji, więc w drugiej chyba też.
ksAnderson, 10.07.2009 15:57[!]
Fire - może przegrał jakiś zakład?

Link do zdjęć mi nie działa, możliwe to?
Winner, 10.07.2009 15:57[!]
Agila, 10.07.2009 16:05[!]
Pewnie sobie dorabia na boku ;) przecież wszędzie kryzys.
Coś niemrawe to BMW Kubicy dzisiaj, ogólnie to Piquet jest w zasięgu ;)
Hamilton naprawdę ciekawie jechał w ostatnim sektorze - zastanawiające dlaczego [pomijam ze był lekki] inni nie mogli tak? Nieżle wyglądało porównanie Vettela i Hamiltona w szykanie tu McLaren bezkonkurencyjny był - pozostaje czekać do wyścigu bo to raczej taki ich chwilowy przebłysk
Fire, 10.07.2009 16:09[!]
Nie od dziś wiadomo, że Mclaren ma świetnie zawieszenie-najlepsze z całej stawki i mogą głęboko ciąć kerb... jeśli ty formę jakiegoś zespołu określasz po treningach to gratuluje ;)

Gdyby ktoś chciał pooglądać fotki w dużej rozdzielczości ->http://premium.f1...2009/gpnurburgring/, co do fotek z linka podanego na głównej to jest w nim błąd zamiast 09 to 10 na końcu musi być :)
Kamikadze2000, 10.07.2009 16:43[!]
Lekkie zaskoczenie, aczkolwiek stawka jest strasznie ściśnięta. Poza tym Hamilton musiał to okrążenie uzyskac na oparach. W dalszej części weekendu nie będzie już tak dobrze, oj nieeee....
gnt3c, 10.07.2009 16:57[!]
słowa Haug'a do Lewisa przed FP2:
- C'mon Lewis...let's give these people (Mercedes VIPs) some fun and get a good result with an empty car in FP if we can not do it in race nor quali...
ht-hubcio, 10.07.2009 17:01[!]
Dokładnie, nie ma wątpliwości, że to typowo PRowe zagranie Mercedesa. Niestety..
Fire, 10.07.2009 18:32[!]
Tak zgadza się, aby w trybunie Mercedesa VIPOM poprawiły się humorki ;D Co nie umniejsza mu tego, że przejechał ładne i szybkie kółko jak za "dawnych" lat ;)
Agila, 10.07.2009 20:43[!]
Fire - fajne fotki [na spokojne można zobaczyć: http://premium.f1...rgring/diapo_165.jpg - widać ze Toyota chce być podobna do RB- ciekawe kiedy to zastosują?] Ciekawe czemu twierdzisz ze najlepsze z całej stawki, powtarzasz za Polsatem czy sam testowałeś. [najstarsi górale pamietają jeszcze że Renault też miewało dobre zawieszenia]
Jeśli uważasz ze treningi nic nie mówią o formie jakiegoś zespołu to STR powinno w niedzielę wygrać ;) a i wg tego Maki coś w połowie stawki - w końcu średnia z sumy 1 i 17 to jakieś 9.
Co do Hamiltona to i może chciał się pokazać [albo mu kazali] Ale w takim razie ja się pytam czemu to RK nie chciał się pokazać?? [pewnie skromny, dał szansę koledze, Nick mu się zrewanżuje w GP Polski ;) a BMW to już wogóle nie chciło się reklamować]
marrcus, 10.07.2009 20:58[!]
Mclaren miał KERS widać po predkosciach na S/F

dzięki za link do duzych fot, nie lubie tych mianiaturek
Fire, 11.07.2009 12:11[!]
"Ciekawe czemu twierdzisz ze najlepsze z całej stawki" Nie wiem czy nie oglądasz treningów? Widać jak "byk" jak Hamilton i KOV agresywnie atakuje tarki, przy czym bolid "wylatuje" w powietrze spada i jest stabilny... inni kierowcy z tego co widziałem, nie mogą sobie na to pozwolić... więc wnioskuje, że mają najlepsze zawieszenie... może nie ma się co sugerować Borowczykiem, ale Sokół- czyli chodząca encyklopedia F1 też tak twierdzi :P Wiem, że Renówka miała świetne zawieszenie ale... 3-4 lata temu gdy Alonso zdobywał mistrzostwo... pamiętam jak agresywnie atakował kerby na szykanach i podskakiwał jego bolid... teraz są inne czasy... ;)

"Jeśli uważasz ze treningi nic nie mówią o formie jakiegoś zespołu to STR powinno w niedzielę wygrać ;)"
To jakieś dziwne porównanie, kompletnie nie trafione... dla mnie treningi są odpowiednikiem testów, na których jak wiadomo nie kręci się najlepszych czasów, a sprawdza się nowe części, ustawia auto itd.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca