F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2009
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2009
Klasyfikacje generalne 2009
Statystyki z sezonu 2009

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Nürburgring.
Grosser Preis Santander von Deutschland 200912 lipca
Nürburgring
Długość toru: 5,148 km
Liczba okrążeń: 60
Pełny dystans: 308,863 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:27,691 - Q1, Takuma Sato (BAR), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:29,468 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
200,160 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Lewis HamiltonMcLaren MP4-241:31,121--16
2.7Fernando AlonsoRenault R291:31,3400,2190,21918
3.3Felipe MassaFerrari F601:31,3510,2300,01120
4.15Sebastian VettelRed Bull RB51:31,5420,4210,19117
5.14Mark WebberRed Bull RB51:31,6100,4890,06816
6.4Kimi RaikkonenFerrari F601:31,6150,4940,00519
7.9Jarno TrulliToyota TF1091:31,6200,4990,00523
8.16Nico RosbergWilliams FW311:31,6900,5690,07020
9.17Kazuki NakajimaWilliams FW311:31,7310,6100,04120
10.6Nick HeidfeldBMW Sauber F1.091:31,9280,8070,19721
11.22Jenson ButtonBrawn BGP0011:32,0090,8880,08122
12.10Timo GlockToyota TF1091:32,0220,9010,01320
13.20Adrian SutilForce India VJM021:32,1040,9830,08220
14.23Rubens BarrichelloBrawn BGP0011:32,1241,0030,02013
15.21Giancarlo FisichellaForce India VJM021:32,1351,0140,01121
16.8Nelson Piquet JrRenault R291:32,2231,1020,08815
17.12Sebastien BuemiToro Rosso STR41:32,2391,1180,01623
18.5Robert KubicaBMW Sauber F1.091:32,2691,1480,03020
19.2Heikki KovalainenMcLaren MP4-241:32,7421,6210,47318
20.11Sebastien BourdaisToro Rosso STR41:32,8831,7620,14121
107% najlepszego czasu: 1:37,499

Lewis Hamilton ponownie okazał się najszybszym kierowcą na torze Nurburgring, uzyskując podczas trzeciej sesji treningowej czas 1:31,121. Kierowca McLarena pokonał Fernando Alonso i Felipe Massę o ponad 0,2 sekundy, a pierwszą piątkę zamknęli kierowcy Red Bulla – Sebastian Vettel i Mark Webber. Robert Kubica trzeci trening ukończył na 18 pozycji z ponad sekundą straty do Hamiltona.

Sobotnia sesja – podobnie jak piątkowe – rozpoczęła się przy groźbie opadów deszczu. Po zapaleniu się zielonego światła w wyjeździe z boksów wszyscy kierowcy z wyjątkiem Rubensa Barrichello od razu wykonali okrążenia instalacyjne, po czym mechanicy przystąpili do sprawdzenia bolidów. Jako pierwszy na tor powrócił w 11 minucie Felipe Massa, wykonując przy okazji próbny start. Brazylijczyk na pierwszym szybkim okrążeniu uzyskał czas 1:35,232.

Na torze byli już także Giancarlo Fisichella, Jarno Trulli i Kimi Raikkonen. Fisichella uzyskał czas 1:36,723, Trulli 1:36,650, a Raikkonen 1:36,279. Massa poprawił się na kolejnym kółku na 1:34,548, a tuż za Brazylijczykiem pojawił się Adrian Sutil z czasem 1:35,140. Niemiec na drugim kółku pomiarowym wykręcił 1:33,974 i wskoczył na pierwsze miejsce, mając za sobą dwóch rodaków – Nicka Heidfelda i Timo Glocka. Ten ostatni poprawił się następnie na 1:33,586 i znalazł się na szycie tabeli czasowej.

Czas Sutila poprawili także Jenson Button (1:33,730) i Nico Rosberg (1:33,486), zrzucając kierowcę Force India na czwarte miejsce. Następnie Button poprawił się na 1:33,421, Rosberg na 1:33,198, a Sutil na 1:33,427, po czym na czele klasyfikacji znalazł się Lewis Hamilton, jako pierwszy uzyskując czas poniżej jednej minuty i 33 sekund – 1:32,331. Kierowca McLarena przełamał następnie barierę jednej minuty i 32 sekund, wykręcając 1:31,965. Za Brytyjczykiem po 25 minutach znajdowali się kierowcy Williamsa – Nico Rosberg i Kazuki Nakajima, a pierwszą piątkę zamykali Jenson Button i Mark Webber. Ten ostatni wykręcił następnie 1:32,919 i wskoczył na drugie miejsce.

Robert Kubica w połowie sesji zajmował dopiero osiemnaste miejsce, mając 2,356 sekundy straty do Hamiltona. Tymczasem Barrichello dopiero w tym momencie wyjechał na swoje pierwsze okrążenie w tej sesji i od razu przystąpił do ustanowienia czasu – wynik 1:35,260 dał mu ostatnie miejsce. W międzyczasie za Hamiltonem na miejscach 2-4 znaleźli się Massa (1:32,434), Glock (1:32,883) i Button (1:32,887). W 39 minucie świetnym czasem popisał się Sutil – 1:32,733, awansując na trzecie miejsce. Barrichello poprawił się w międzyczasie na 1:33,706 i wskoczył na 16 miejsce i tym samym Kubica został zepchnięty na ostatnie miejsce.

W 42 minucie Hamilton uzyskał na miękkich oponach czas 1:31,252 i umocnił się na pierwszej pozycji. Na miękkich oponach jechał także Rosberg – kierowca Williamsa wykręcił 1:31,785 i znalazł się na drugiej pozycji. Na trzecie miejsce wskoczył tymczasem Fisichella z czasem 1:32,204, ale już po chwili był czwarty, bowiem przed nim znalazł się Webber (1:32,107). Hamilton swój kilkuokrążeniowy przejazd na miękkich oponach zakończył z czasem 1:31,121, powiększając swoją przewagę nad Rosbergiem do 0,589 sekundy. Dziesięć minut przed końcem sesji pierwsza dziesiątka wyglądała następująco: Hamilton, Rosberg, Webber, Fisichella, Vettel, Massa, Sutil, Glock, Button i Nakajima. Stawkę zamykali kierowcy BMW – Heidfeld i Kubica.

W 54 minucie Raikkonen poprawił się na 1:31,615 i wskoczył na drugie miejsce. Wcześniej drugi kierowca Ferrari – Massa wykręcił 1:31,704 i zajmował w tym momencie czwarte miejsce. Za Massą pojawił się Trulli z czasem 1:31,817, po czym kierowca Toyoty poprawił się na 1:31,620 i był przez chwilę trzeci, zanim lepsze czasy uzyskali Massa (1:31,351) i Alonso (1:31,340). Dwukrotny mistrz świata ukończył więc sesję na drugiej pozycji, mając za sobą Massę, Vettela i Webbera. Heidfeld w końcówce sesji zdołał na miękkich oponach przebić się do pierwszej dziesiątki z czasem 1:31,928, natomiast Kubica trzeci trening ukończył na 18 pozycji z ponad sekundą straty do Hamiltona.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 20°C
Temperatura powietrza: 12°C
Prędkość wiatru: 4,7 m/s
Wilgotność powietrza: 78%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
ctulu1, 11.07.2009 12:09[!]
rewelacja bmw...
kibic sribic, 11.07.2009 12:10[!]
dlaczego Robert jest za Buemim skoro ma lepszy czas ?
Zykmaster, 11.07.2009 12:10[!]
No Hamilton szaleje na treningach, ale znając życie to bedzie miał problem z wejsciem do Q3.
Brawn wraz z RedBullem będą walczyć o PP.
A dla BmW Q2 będzie dobrym osiągnieciem.


Pozdrawiam
Maraz, 11.07.2009 12:11[!]
Czas Buemiego poprawiony.
Fire, 11.07.2009 12:13[!]
Jednak MCL się poprawił, HAM wejdzie pewnie do TOP10... co do BMW to dziwnie to jakoś wygląda, coraz gorzej... kierowcy walczą z bolidem niemiłosiernie... ;(
Mariusz, 11.07.2009 12:17[!]
Link do zdjęć chyba jest nieprawidłowy.
mikolajbr, 11.07.2009 12:22[!]
może testował KUB ustawienia na deszcz? jak myslicie?
Fire, 11.07.2009 12:22[!]
Prawidłowy, tylko że jeszcze zdjęć nie zamieścili :P Polecam f1live...
Winner, 11.07.2009 12:25[!]
Robert uciekaj szybko z BMW
kotlet, 11.07.2009 12:40[!]
ciekawe co HAM zwojuje w QUAL, ja stawiam na P8...
MARIO F1, 11.07.2009 13:07[!]
Według mnie Mercedes sie pokazał a BMW może sie pokaze dla własnej publicznosci,mysle ze kwalifikacje beda jak w poprzednich GP-Brawny i RedBulle na czele .
ht-hubcio, 11.07.2009 13:11[!]
Hamilton mi zrobił apetyt na wejście do Q3, a tam to już Mercedes będzie się starał nalać jak najmniej paliwa, żeby zdobyć chociaż w qualu dobre miejsce. Co nie zmienia faktu, że chyba trafili idealnie z ustawieniami, bo niemożliwe, żeby tak nagle mogli poprawić się.
bartekws, 11.07.2009 13:20[!]
Wczoraj przecież mówił Kovalainen, że Mcl dowiózł w ostatniej chwili jakieś nowe części ale zdążyli wyprodukować tylko jeden zestaw dla Hamiltona - widocznie te nowe części okazały sie dosyc skuteczne...

Ale i tak pierwsza 10 to pewnie maks dla Hamiltona - w kwalifikacjach bedą jeszcze sporo lepsze czasy imho...

W każdym razie postęp widać.. - szkoda tylko KOV...
rmn, 11.07.2009 13:32[!]
To są chyba pierwsze trening bez Rosberga na P1!
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca