F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2009
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2009
Klasyfikacje generalne 2009
Statystyki z sezonu 2009

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Nürburgring.
Grosser Preis Santander von Deutschland 200912 lipca
Nürburgring
Długość toru: 5,148 km
Liczba okrążeń: 60
Pełny dystans: 308,863 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:27,691 - Q1, Takuma Sato (BAR), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:29,468 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
200,160 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Rezultat wyścigu
1.
Mark Webber
Red Bull 60 okr. 1h36m43,310
2.
Sebastian Vettel
Red Bull 60 okr. +0:09,252
3.
Felipe Massa
Ferrari 60 okr. +0:15,906
P.Z.NrKierowcaBolid Op.  Ok. Czas/strata/powód nieukończ.B
1.=14Mark WebberRed Bull RB5601h36m43,3103
2.215Sebastian VettelRed Bull RB560+0:09,2522
3.53Felipe MassaFerrari F6060+0:15,9062
4.1116Nico RosbergWilliams FW3160+0:21,0992
5.222Jenson ButtonBrawn BGP00160+0:23,6093
6.423Rubens BarrichelloBrawn BGP00160+0:24,4683
7.57Fernando AlonsoRenault R2960+0:24,8882
8.22Heikki KovalainenMcLaren MP4-2460+0:58,6922
9.1110Timo GlockToyota TF10960+1:01,4571
10.16Nick HeidfeldBMW Sauber F1.0960+1:01,9252
11.721Giancarlo FisichellaForce India VJM0260+1:02,3272
12.117Kazuki NakajimaWilliams FW3160+1:02,8762
13.38Nelson Piquet JrRenault R2960+1:08,3282
14.25Robert KubicaBMW Sauber F1.0960+1:09,5552
15.820Adrian SutilForce India VJM0260+1:11,9413
16.112Sebastien BuemiToro Rosso STR460+1:30,2252
17.39Jarno TrulliToyota TF10960+1:30,9703
18.131Lewis HamiltonMcLaren MP4-24591 okr. (1 okr.)2
Niesklasyfikowani
4Kimi RaikkonenFerrari F6034układ chłodzenia2
11Sebastien BourdaisToro Rosso STR418hydraulika1
Najszybsze okrążenie: Fernando Alonso (Renault R29) - 1:33,365 na 49 okr.
Średnia prędkość zwycięzcy: 191,599 km/h
 kara przejazdu przez boksy za spowodowanie kolizji z Barrichello tuż po starcie

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Razor16, 12.07.2009 18:03[!]
Pershing, załóżmy że dostaje karę na 2 okrążeniu, więc może zjechać najpóźniej na 7. Jak wtedy zjedzie to spada na sam koniec stawki, gdzie nie może jechać swoim pełnym tempem.
Slawregas, 12.07.2009 18:04[!]
Razor a nie na 5 chyba mają tylko 3 kółka na wykonanie kary ?
Razor16, 12.07.2009 18:05[!]
Wydaje mi się, że 5. Ale jeżeli 3 to wtedy jest w jeszcze gorszej sytuacji.
rafaello85, 12.07.2009 18:35[!]
Wyścig dość ciekawy, sporo przetasowań. RBR rządziło! Wielkie brawa dla Webbera, dziś nie było na niego mocnych. Mnie osobiście bardzo cieszy podium Massy:) Szkoda mi Raikkonena:/ Myslałem, że włoska ekipa uporała się z problemami technicznymi, a tu kolejny defekt:( Lewis Hamilton miał dziś dobry start, ale jego wyścig został zrujnowany już na pierwszym zakręcie kiedy to złapł gumę.

Razor16---> od momentu ogłoszenia kary, kierowca ma 3 okrążenia na jej odbycie.
sebas, 12.07.2009 18:57[!]
Felipe pnie się systematycznie do góry. Tak trzymać. Ale to też jest duża zasługa dobrej taktyki zespołu. W tym roku nic nie partaczą, robią swoje po cichu i solidnie. Mam nadzieję że Felipe wskoczy do trójki, Ferrari też.
Kamikadze2000, 12.07.2009 19:03[!]
Mark dziś był nie do zatrzymania!!! Widać, że ta operacja wyciągnięcia śruby dobrze mu zrobiła. Oby tak dalej!!! Świetnie również Massa i Rosberg. Tym razem niestety Brawn GP trochę pokopło w swej strategii. Wierzę jednak, że od GP Węgier, gdzie pogoda powinna być lepsza, powinni wrócić do swej zwycięskiej formy. Najbardziej szkoda mi Adriana, który po raz kolejny pechowo zakończył swą drogę po punkty przez głupią kolizję. Oj, coś Niemiec, jak i sam zespół ma pecha na Kimiego, który chyba już śni się po nocach Sutilowi. Coś mi się wydaje, że defekt Fina był spowodowany kolizją. Robert niestety znowu z problemami z bolidem. Na początku wszystko wyglądało na dobrze, ale jak się okazało problemy z ciśnieniem spowodowały spore straty. Było wyraźnie widać, że Robert nie bronił się specjalnie przed Nickiem, który był po prostu wyraźnie szybszy (na jednym kółku ok. nawet 3 sekund, co tylko potwierdza, że bolid nie spisywał się w tym czasie dobrze). No cóż, liczę na to, że w kolejnym GP moi faworyci zwyciężą!!! Do boju Brawn GP!!! Do boju ROBETO!!!
Pointrox, 12.07.2009 19:07[!]
Nie będę się rozpisywał na temat RBR, bo to raczej widać gołym okiem.
Szkoda Sutila, który i tak osiągnął chyba najlepszy rezultat od czasów chwilowego prowadzenia Markusa Winkelhocka za czasów Spykera podczas GP Europy w 2007.
Ale uwierzcie mi, że cieszyłem się jak dziecko gdy widziałem jak malała różnica pomiędzy Massą a Sutilem, który był wówczas na 4. pozycji. A prawdziwe apogeum osiągnąłem gdy osiągnął rewelacyjne 2. miejsce!
Pewnie gdyby nie stłuczka z Kimim, chłopak dowiózłby nawet nie tylko punkty, ale pewnie także i pierwsze podium, zważywszy na późniejsze zjazdy do boksów :D

Do końca miałem nadzieję że Fisichella znowu będzie pięknie wyprzedzał jak w pierwszej części wyścigu, a tu lipa.

Równie co Sutila szkoda mi Baricza, który świetnie wystartował i miał spore szanse na odniesienie pierwszego zwycięstwa od lat.
Winner, 12.07.2009 19:38[!]
Szkoda mi Sutila i Barichello chociaż jestem zadowolony że Vettel finiszował przed Buttonem i zmniejszył do niego straę do 21 punktów a także z pierwszego w karierze zwyięstwa Webbera
marios76, 12.07.2009 19:38[!]
Jestem pod wrażeniem jazdy Marka! To było jak wycieczka po zwycięstwo, a nie walka z rywalami. Brawo, brawo, brawo! Dedykuję to tym którzy skreślali go po wypadku i ze względu na wiek; myślę że buduje sobie psychiczną przewagę nad Sebastianem i potwierdzą się moje słowa kto będzie w tym roku lepszy w RB;) A o kondycję Brawnów bym się tak nie martwił- zadyszka pogodowa, a jak pogoda będzie dopisywać, i Jenson pokona oba RB w następnym wyścigu, to sprawa tytułu jest zamknięta- przewaga jest w każdym razie spora. Jeżeli natomiast BGP już trochę odstaje od puszek, to mamy sezon od nowa;) DO KOŃCA! Dobry wyścig Massy, niestety nie widziałem incydentu Kimiego z Adrianem- (Nie zdążyłem wrócić z zawodów, a ostatnio mi do domu na F1 jakoś mniej spieszno... niestety) Roberta już mi nie żal, niech ucieka nawet do Force India, byle dalej od tego ciężkiego złomu... Nie dziwię się z resztą, niemcom od czasów II wojny najlepiej czołgi wychodziły (czyli bez kół pompowanych;)
timo23, 12.07.2009 22:22[!]
Jeśli chodzi o Sutila, to on nie ma obowiązku oddawać Raikkonenowi miejsca! Miał prawo je bronić!
kuban, 13.07.2009 06:16[!]
Niemcy zawsze budowali czołgi tylko że kiedyś nazywały się Tygrys a teraz BMW

A co do wyścigu To ok temu niegdy bym ie pomyślał że teraz powiem zę Ciute żal hamiltona w każdym bądz razie srart genialny miał...Roberto wreszcie też jakiś świetny strat bez tracenia pozycji 6 kierowów 4 na starcie 2 za pierwszym zakretem szkoda tych pomoponów ze złym cisnieniem bo mogło być ciekawie to tyle odemnie
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca