F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2010
GP Bahrajnu
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2010
Klasyfikacje generalne 2010
Statystyki z sezonu 2010

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Silverstone.
Santander British Grand Prix 201011 lipca
Silverstone Circuit
Długość toru: 5,891 km
Liczba okrążeń: 52
Pełny dystans: 306,227 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.6Mark WebberRed Bull RB61:31,234--15
2.8Fernando AlonsoFerrari F101:31,6260,3920,39226
3.5Sebastian VettelRed Bull RB61:31,8750,6410,24925
4.7Felipe MassaFerrari F101:32,0990,8650,22425
5.4Nico RosbergMercedes GP W011:32,1660,9320,06729
6.3Michael SchumacherMercedes GP W011:32,6601,4260,49428
7.12Witalij PietrowRenault R301:32,7451,5110,08529
8.2Lewis HamiltonMcLaren MP4-251:32,7571,5230,01222
9.14Adrian SutilForce India VJM031:32,7871,5530,03027
10.9Rubens BarrichelloWilliams FW321:32,9671,7330,18033
11.11Robert KubicaRenault R301:33,0191,7850,05230
12.10Nico HulkenbergWilliams FW321:33,1641,9300,14529
13.1Jenson ButtonMcLaren MP4-251:33,2001,9660,03624
14.23Kamui KobayashiBMW Sauber C291:33,4022,1680,20223
15.15Vitantonio LiuzziForce India VJM031:33,7282,4940,32627
16.16Sebastien BuemiToro Rosso STR51:33,8362,6020,10836
17.22Pedro de la RosaBMW Sauber C291:34,0512,8170,21529
18.17Jaime AlguersuariToro Rosso STR51:34,6433,4090,59236
19.19Heikki KovalainenLotus T1271:35,4654,2310,82225
20.25Lucas di GrassiVirgin VR-011:36,2375,0030,77224
21.24Timo GlockVirgin VR-011:36,5535,3190,31621
22.20Karun ChandhokHRT F1101:37,0195,7850,46627
23.21Sakon YamamotoHRT F1101:38,3037,0691,28432
24.18Jarno TrulliLotus T1271:42,90111,6674,5983
107% najlepszego czasu: 1:37,620

Po południu najszybszym samochodem na przebudowanym torze Silverstone był nadal Red Bull RB6, jednak już nie w rękach Sebastiana Vettela, a jego zespołowego kolegi Marka Webbera. Australijczyk wyprzedził Fernando Alonso w Ferrari o blisko 0,4 sekundy, a Vettela o ponad 0,6 sekundy. Pierwszą czwórkę zamknął kolega zespołowy Alonso – Felipe Massa, zatem najbliższym rywalem Red Bulla było dzisiaj bezdyskusyjnie Ferrari.

Tymczasem od kierowców McLarena szybsi okazali się nie tylko Nico Rosberg i Michael Schumacher z Mercedesa, ale nawet Witalij Pietrow z Renault, tak więc Lewis Hamilton musiał zadowolić się ósmym miejscem, a Jenson Button trzynastym. Kolega zespołowy Pietrowa – Robert Kubica zajął jedenaste miejsce, jednak nie wykonał szybkiego przejazdu na miękkich oponach w dalszej części sesji. Nowa sekcja toru znowu sprawiła kierowcom sporo problemów, ale błędy zdarzały się także w pierwszym, bardzo szybkim sektorze.

W drugiej sesji kierowcy zabrali się od razu do pracy. Z większych zespołów jako pierwsi czasy uzyskali kierowcy Renault – Witalij Pietrow i Robert Kubica, ale szybciej od nich pojechał Jenson Button, wykręcając 1:35,706. Odpowiedzią Kubicy na kolejnym kółku był czas 1:33,962 i Polak wskoczył na pierwsze miejsce, z którego zrzucił go następnie Rubens Barrichello (1:33,927). Pietrow był w tym momencie trzeci, mając za sobą dwójkę kierowców McLarena.

W 12 minucie Kubica powrócił na pierwsze miejsce z czasem 1:33,393, ale znów tylko na kilka sekund, bowiem szybciej od niego na swoich kolejnych okrążeniach pojechali Barrichello (1:33,058) i Button, a następnie także Michael Schumacher. W 15 minucie Fernando Alonso jako pierwszy przełamał barierę jednej minuty i 33 sekund, zrzucając Barrichello z pierwszego miejsca. Jeszcze szybciej pojechał po chwili drugi kierowca Ferrari – Felipe Massa (1:32,968). Odpowiedzią Alonso na to był czas 1:32,870 i Hiszpan powrócił na szczyt tabeli.

Najdłużej z wykonaniem pierwszych przejazdów zwlekali kierowcy Red Bulla, jednak kiedy już pojawili się na torze, to Mark Webber ustanowił rekordowe czasy we wszystkich sektorach, kończąc okrążenie z czasem 1:32,118. Na kolejnym kółku Australijczyk znowu był najszybszy w pierwszych dwóch sektorach, ale w ostatnim stracił całą przewagę i nie poprawił czasu. Na następnym okrążeniu prawie powtórzyła się sytuacja, ale strata w ostatnim sektorze była tym razem mniejsza i Webber jako pierwszy przełamał barierę jednej minuty i 32 sekund (1:31,973).

Wkrótce na drugiej pozycji znalazł się drugi kierowca Red Bulla – Sebastian Vettel, wykręcając 1:32,509. Niemiec na następnym okrążeniu wpadł w poślizg na nowej sekcji toru i mocno przytarł opony, które z tego powodu raczej nie nadawały się już do dalszej jazdy. Kierowca Red Bulla powrócił po tym okrążeniu do alei serwisowej, narzekając na duże wibracje. Kilka minut później Alonso poprawił się na 1:32,446 i rozdzielił kierowców Red Bulla, plasując się na drugiej pozycji. Poprawił się także Pietrow, wskakując na czwarte miejsce z czasem 1:32,745.

W połowie sesji Webber w pierwszych dwóch sektorach toru ustanowił rekordowe czasy, ale w ostatnim znowu stracił całą przewagę i nie poprawił czasu. Kolejność w pierwszej dziesiątce była w tym momencie następująca: Webber, Alonso, Vettel, Pietrow, Hamilton, Rosberg, Massa, Barrichello, Kubica i Button. W drugiej połowie sesji kierowcy zaczęli wyjeżdżać na tor na miękkich oponach i Schumacher awansował na czwarte miejsce z czasem 1:32,660. Jeszcze szybciej pojechał drugi kierowca Mercedesa – Rosberg, wykręcając 1:32,166, co dało mu trzecie miejsce. Na drugą pozycję powrócił tymczasem Vettel (1:32,023).

Zdecydowanie najszybszy na miękkich oponach okazał się Webber, wykręcając 1:31,234, co dawało mu ponad pół sekundy przewagi nad Vettelem. W 66 minucie kierowców Red Bulla rozdzielił ponownie Alonso, uzyskując na miękkich oponach 1:31,626 (mniej niż 0,4 sekundy straty do Webbera). W czołówce pojawił się także drugi kierowca Ferrari – Massa (1:32,099), plasując się na czwartej pozycji. Szybkiego przejazdu na miękkich oponach nie wykonał jednak Kubica, który w międzyczasie wypadł z pierwszej dziesiątki, a jego strata do Webbera wzrosła do 1,785 sekundy.

Największym pechowcem dzisiejszego dnia był niewątpliwie Jarno Trulli. Samochodem Włocha w pierwszej sesji jeździł kierowca rezerwowy Lotusa – Fairuz Fauzy, a kiedy w końcu Trulli zasiadł za kierownicą T127, auto uległo awarii po przejechaniu zaledwie trzech okrążeń na początku sesji. Od tamtej pory Włoch pozostawał w garażu i na pięć minut przed końcem sesji nie zanosiło się na to, aby miał on wyjechać jeszcze dzisiaj na tor. Jakby tego było mało, w końcówce sesji zepsuł się także bolid Kovalainena i Fin zatrzymał się na poboczu.

W czołówce do końca sesji nie nastąpiły już tymczasem żadne zmiany. Po zakończeniu regulaminowego czasu zgodnie z wczorajszymi zapowiedziami nastąpiła próba nowej procedury obowiązującej w przypadku wypuszczenia na tor samochodu bezpieczeństwa.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 42°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 3,7 m/s
Wilgotność powietrza: 39%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
IceMan11, 09.07.2010 16:51[!]
Ale ten Maurycy pierdaczy o tym Raikkonenie. Gość 10 lat jeździł w F1 i ma zapomnieć jak to jest przez to, że zaledwie pół roku jeździ w WRC? Na dodatek dodam, że dojdą nowe opony czyli każdy startuje od zera. Poza tym Mark jest bardzo szybki. Po kilku okrążeniach potrafił wejść na 1-sze miejsce i zbudować znaczną przewagę podczas gdy Alonso próbował ile wlezie. RBR ma bardzo wielki potencjał na tym torze (co nie jest odkrywcze), ale to oni będą walczyć o PP. Hamilton już podczas 1-szego treningu miał sporo wycieczek poza tor. Jego tył starsznie rzuca, bolid jest niestabilny.
Dobrze Massa i Witalij w drugim treningu. Trzeba poczekać do kwalifikacji. Pozdro :)
YAHoO, 09.07.2010 16:56[!]
Hamilton strasznie często wylatywał poza tor.
Jak tak dalej pójdzie to zapowiadają się ciekawe kwalifikacje :)
zgf1, 09.07.2010 17:16[!]
A swoja droga pamietacie Michelina i Renault?
Zawsze francuski producent faworyzowal Renault, jak bedzie sie miala sprawa z Pirelli?
Ferrari plusa bedzie mialo? ;)
Falarek, 09.07.2010 17:38[!]
zgf1@ a czy Bridgestone faworyzowało Toyote czy Honde? Swoja droga to Ferrari opowiadało się za Michelinem a nie rodzimym Pirelli.
Tygrys, 09.07.2010 18:33[!]
Michelin ma wielkiego minusa za to co sie stało w stanach.Prnajmniej u mnie:D
sadektom, 09.07.2010 20:04[!]
Znajac stosunki tych dwoch firm do siebie to raczej niespodzianka byloby faworyzowanie ;)
paolo, 09.07.2010 20:26[!]
A pierwszym dominatorem w wrc był Peugeot nie Citroen. A jego szefem był Corrado Provera. Włoch. I to on doprowadził Peugeota do największych sukcesów... na michelinach z resztą:)

Jeśli Ferrari miało mieć przewagę to na Brigdestonach nie na całkiem nowych dla wszystkich Pirellkach. To jest właśnie w tym wyborze piękne. Na nikogo nawet nie padnie cień podejrzeń, że wiedzą więcej niż inni:) Swoją drogą to właśnie Ferrari może najwięcej na włoskim producencie stracić, bo świetne relacje z Bridgestone przez całą erę Schumachera były znane. Czy były kontynuowane? Pewnie nie... Ale teraz to już nie będzie znaków zapytania:) I dobrze dla F1. Osobiście cieszę się, że spośród dwóch starych wyjadaczy został wybrany trzeci. Chociaż jestem za tym żeby było HD i 18 stki, a nie jak do tuningowanego malucha 13 stki. No ale to już FOTA tak chciała, choć w tym względzie kibicowałem michelin z 18 stkami w ofercie.
S1428, 10.07.2010 01:39[!]
@IceMan: Racja- cos HAM niezbyt pewnie jeździł w tych sesjach, zresztą BUT nie wiele lepiej- choc akurat on nie leciał z toru moze poprzez bardziej asekuracyjna jazdę. RBR wciąż poza zasięgiem i nie ma sie co oszukiwać. Mam przeczucie ze to będzie dobry weekend dla Ferrari.
III Liga powoli acz systematycznie zbliza się do czołówki, to dobry prognostyk na przyszły sezon- mam tu na myśli głównie Lotus'a, aczkolwiek daje sie zauważyc takze lekki postęp Virgin. Zobaczymy co z tego "wypłynie"
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca