F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2010
GP Bahrajnu
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2010
Klasyfikacje generalne 2010
Statystyki z sezonu 2010

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Spa-Francorchamps.
Belgian Grand Prix 201029 sierpnia
Circuit de Spa-Francorchamps
Długość toru: 7,004 km
Liczba okrążeń: 44
Pełny dystans: 308,052 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:44,503 - Q2, Jarno Trulli (Toyota), 2009
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:47,263 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
Największa średnia prędkość wyścigu:
229,266 km/h - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.8Fernando AlonsoFerrari F101:49,032--25
2.14Adrian SutilForce India VJM031:49,1570,1250,12517
3.2Lewis HamiltonMcLaren MP4-251:49,2480,2160,09114
4.11Robert KubicaRenault R301:49,2820,2500,03420
5.7Felipe MassaFerrari F101:49,5880,5560,30623
6.5Sebastian VettelRed Bull RB61:49,6890,6570,10119
7.1Jenson ButtonMcLaren MP4-251:49,7550,7230,06620
8.22Pedro de la RosaBMW Sauber C291:50,0811,0490,32627
9.9Rubens BarrichelloWilliams FW321:50,1281,0960,04722
10.23Kamui KobayashiBMW Sauber C291:50,2001,1680,07224
11.12Witalij PietrowRenault R301:50,2511,2190,05124
12.3Michael SchumacherMercedes GP W011:50,3411,3090,09023
13.4Nico RosbergMercedes GP W011:50,3821,3500,04121
14.17Jaime AlguersuariToro Rosso STR51:50,6821,6500,30025
15.10Nico HulkenbergWilliams FW321:50,8311,7990,14920
16.15Vitantonio LiuzziForce India VJM031:51,5202,4880,68917
17.16Sebastien BuemiToro Rosso STR51:51,5232,4910,00325
18.6Mark WebberRed Bull RB61:51,6362,6040,11319
19.19Heikki KovalainenLotus T1271:53,4804,4481,84415
20.18Jarno TrulliLotus T1271:53,6394,6070,15921
21.25Lucas di GrassiVirgin VR-011:54,3255,2930,68617
22.21Bruno SennaHRT F1101:55,7516,7191,42624
23.20Sakon YamamotoHRT F1101:56,0397,0070,28821
24.24Timo GlockVirgin VR-012:03,17914,1477,1403
107% najlepszego czasu: 1:56,664

Fernando Alonso okazał się najszybszym kierowcą także w popołudniowej sesji treningowej na torze Spa-Francorchamps, wykręcając na koniec dnia 1:49,032 na suchej nawierzchni. Kierowca Ferrari pokonał Adriana Sutila (Force India) o 0,125 sekundy i Lewisa Hamiltona (McLaren) o 0,216 sekundy. Tuż za czołową trójką uplasował się Robert Kubica (Renault), także mieszcząc się poniżej 0,3 sekundy straty do Alonso.

Druga sesja także rozpoczęła się na mokrym torze, ale deszcz nie padał i była szansa, że nawierzchnia zacznie przesychać. Kilku kierowców wykonało na początku okrążenia instalacyjne, co jest rzadkością, jak na drugi trening, a inni zdecydowali się od razu na ustanowienie czasów. Tempo początkowo dyktował Felipe Massa, legitymując się czasem 2:04,070. W 12 minucie Fernando Alonso podniósł poprzeczkę na 2:00,481, nadal jadąc na pełnych oponach deszczowych. Hiszpan przełamał następnie barierę dwóch minut, wykręcając 1:59,490.

Warunki ulegały szybkiej poprawie, jako że zza chmur zaczęło coraz częściej wyglądać słońce. Kilku kierowców zaryzykowało już jazdę na przejściowych oponach – jednym z nich był Lewis Hamilton, który znalazł się na czele klasyfikacji z czasem 1:59,397. W chwilę później Timo Glock i Vitantonio Liuzzi stracili kontrolę nad bolidami po najechaniu na śliską białą linię w różnych miejscach toru. Glock uderzył bokiem bolidu w barierę z opon i z uwagi na uszkodzenia nie mógł kontynuować jazdy. Tymczasem Liuzzi uszkodził tylko przednie skrzydło i po wycofaniu na wstecznym ze żwirowiska mógł powrócić do boksów.

W 25 minucie Robert Kubica wykręcił 1:58,311 i znalazł się na pierwszej pozycji. Nieznacznie wolniej od kierowcy Renault pojechał Mark Webber, a na kolejnych miejscach znaleźli się Massa, Hamilton, Sutil i Alonso. Kilka minut później Sutil poprawił się na 1:58,149 i zrzucił Kubicę z pierwszego miejsca. Na torze zaczęła pojawiać się już coraz bardziej wyraźna sucha linia jazdy i można było się spodziewać, że wkrótce kierowcy zaczną wyjeżdżać na slickach. W połowie sesji (45 minut) kolejność kierowców w pierwszej dziesiątce była następująca: Sutil, Kubica, Webber, Massa, Barrichello, Rosberg, Schumacher, Pietrow, Hamilton i Kobayashi.

Slicki jako pierwszy wypróbował Alguersuari, wykręcając na pierwszym okrążeniu pomiarowym na takich oponach 1:58,317, co dało mu trzecie miejsce. Na kolejnym kółku kierowca Toro Rosso awansował już na pierwsze miejsce z czasem 1:55,329, po czym poprawił się na 1:53,910. Na slickach jechał już także Kamui Kobayashi – Japończyk poprawił wynik Alguersuariego o ponad 0,2 sekundy. Obaj kierowcy wymieniali się przez kilka okrążeń najlepszymi czasami, aż w końcu pogodził ich Jenson Button, wykręcając na miękkich oponach 1:51,137. Kierowca McLarena poprawił się następnie na 1:49,755, zwiększając swoją przewagę nad Kobayashim do blisko dwóch sekund. Pierwszą piątkę po godzinie od rozpoczęcia sesji zamykali Buemi, de la Rosa i Kubica.

W 61 minucie Massa awansował na drugie miejsce z czasem 1:50,266. W chwilę później szybciej od kierowcy Ferrari pojechał Kubica, wykręcając 1:50,250. Odpowiedzią Brazylijczyka był czas 1:50,144, po czym Kubica przełamał barierę jednej minuty i 50 sekund (1:49,873). Tymczasem Sutil zrzucił Buttona z pierwszego miejsca po wykręceniu 1:49,698, ale długo nie cieszył się z najlepszego czasu sesji, bowiem Hamilton podniósł poprzeczkę na 1:49,248. Nieznacznie wolniej od kierowcy McLarena pojechał Kubica, tracąc do Hamiltona zaledwie 0,034. Czas Polaka mógł być jeszcze lepszy, ale musiał on wyprzedzić na tym okrążeniu kilka wolniejszych samochodów. Sutil na koniec swojego przejazdu zdołał powrócić na pierwsze miejsce, wykręcając 1:49,157.

W 75 minucie na torze pojawiła się czerwona flaga po tym, jak stwierdzono obecność kibiców z niebezpiecznym miejscu – najprawdopodobniej zbyt blisko toru. Wszyscy kierowcy obecni wówczas na torze powrócili do boksów, by porządkowi mogli zabrać się za niepokornych kibiców, choć realizatorzy transmisji telewizyjnej nie pokazali, w jakim miejscu toru miało miejsce to zdarzenie. Sesja została wznowiona w momencie, gdy na zegarze były trzy minuty do końca regulaminowego czasu. Oznaczało to, że uda się przejechać najwyżej jedno okrążenie pomiarowe. Wszyscy kierowcy (z wyjątkiem Glocka) wyjechali od razu na tor – większość na bardziej miękkich oponach.

Alonso wykręcił 1:49,032 i wskoczył na pierwsze miejsce. Hiszpan był jednak jedynym kierowcą, któremu udało się poprawić czas w końcówce sesji. Po zakończeniu regulaminowego czasu kierowcy otrzymali możliwość wykonania próbnych startów na głównej prostej.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 20°C
Temperatura powietrza: 19°C
Prędkość wiatru: 2,8 m/s
Wilgotność powietrza: 80%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Edzix, 27.08.2010 15:48[!]
Kubica dobrze ! Znowu będziemy mieli okazje cieszyć się z sukcesu naszego Roberta! A co do innych to miejsce Sutila nie jest niespodzianką bo jak wiemy co by się niedziało z pogodą to Force India na Spa będzie konkurencyjne. Trzymajmy kciuki za Roberta !
maciotacio, 27.08.2010 15:51[!]
Warto też podkreślić wysokie prędkości Renault na prostych, Robert był najszybszy 322 km/h, choć duża w tym zasługa jednego z Lotusów, który jechał przed nim.
FelipeF1., 27.08.2010 15:54[!]
Massa duzo lepiej niż w pierwszej sesji ale wiadomo ze Massa lepiej jeździ na suchym torze
SkC, 27.08.2010 15:55[!]
Najlepszy jest Maurycy..."Nie wpuszczą Sakona" :P

tutaj zdjęcie http://yfrog.com/f/n8spayp/
BlaugranaFAN, 27.08.2010 16:28[!]
@ma***cio - tylko że to nie wiele daje jak się śmiga za Lotusem... Bo większość bolidów jest szybsza i bez wykorzystania tunelu aero.
forza_f1, 27.08.2010 16:35[!]
Dla mnie największym zaskoczeniem dzisiejszych treningów jest to, że w FP2 Sakon się zmieścił w 107% :P
bukuć, 27.08.2010 16:36[!]
Edzix - to dopiero drugi trening , zobacz gdzie Webber,Vettel,Button ...
Jutro rano będziemy widzieli zarys sytuacji , pewnie znowu P1 zgarnie RBR.Aczkolwiek widać jak mocny będzie tu McL i Fer.Szczerze mówiąc kibicuję Vettelowi.
a Kubica pewnie wyląduje w 7-10 na Q i R.
MairJ23, 27.08.2010 18:04[!]
A co z Liuzzim ? czemu ma takie problemy? - mam nadzieje ze FI to wszystko rozwiaze i oboje z FI beda tu mocni jak Giancarlo rok temu :)
Kubiuca musze powiedziec ze .25 sek straty to bardzo malo przy dlugosci toru.... ale jutro si eokaze jak to wszystko wyglada jak RBR wrzuci swoj magiczny bieg i pozamiata konkurencja - choc sami mowia ze beda wolniejsi na Monza i SPA wiec si eokaze....ma padac wiec to jeszcze doda szczypty ciekawosci do calego tortu :)
Simi, 27.08.2010 18:15[!]
Myślę, że Kubica może mieć problemy z zakwalifikowaniem się w Top5, aczkolwiek bardzo bym chciał, żeby pokonał Vettela :)
Mam nadzieję, że Ferrari zgarnie P1, ale wiem jak to z Red Bullem bywa - niby nie faworyci, ale P1 zdobywają :)
fernandof1, 27.08.2010 18:39[!]
najlepsi dziś byli komentatorzy parę pomyłek dotyczącą przejściówek i ta akcja na koniec :)
no to jutro p1 albo Ferrari albo Mac nie wiadomo albo niespodzianka jakaś
Kubicomaniak, 27.08.2010 18:47[!]
fernandof1, jaka akcja na koniec ?
psychoMSkaras, 27.08.2010 18:55[!]
a ja zostane Kubicomaniakiem..pewnie nawet juz nim jestem...bylem w poznaniu i darłem jape w niebogłosy..bo nareszcie mamy polaka w F1...od 94 roku czekalem i nie sadzilem ze doczekam sie...Bravo Robert za dzisiejszy trening...dla mnie jestes najlepiej jezdzacym kierowca w ciezkich warunkach..pokonasz jutro zapewne ktoregos z kierowcow maklarena czy Ferrari. Oby z Red Bullami jeszcze Ci sie udalo wygrac..Wierze w dobry Qual w Twoim wykonaniu
martyna, 27.08.2010 19:47[!]
Ale mi tego brakowało , za długie były te wakacje , bez F1 . Dopiero wieczorkiem mogłam sobie ogladnąc nagrane treningi , jak na takie warunki , to całkiem niezle im szło >
Jeśli będzie tak lało w kwalifik , to wszystko może się zdarzyć , nawet pp Kubicy >
Choc pewnie układ będzie Vet , Ham , But, Web, i Ferrki >
kuban, 27.08.2010 21:14[!]
Panowie proszę was, każdy ma swoje zdanie i ma prawo je mieć. A wy na siłę próbujecie kogoś przekonać że kogoś idol jest do niczego, w czym wam kubicomaniacy a właściwie po prostu fani kubicy przeszkadzają? Czy oni coś wam robią, oni nic wam nie robią to wy też nic im nie róbcie. Przez wasze sprzeczki czasami mi się wydaje że jestem na onecie.
Simi, 27.08.2010 21:24[!]
Kuban - tyle, że dla mnie "Kubicomaniak" to fan Kubicy. I nie chcę tu nikogo obrażać - po prostu tak nazywam kibiców Roberta. Ale OK, skoro takie macie problemy, mogę mówić "fan Kubicy".

P.S - z tego co wiem Rallyonline.pl najbardziej przypomina Onet.pl z wszystkich portali o sportach motorowych :)
Pointrox, 27.08.2010 23:05[!]
o dziwo wszyscy się mieszczą w ramach 107% rule - nawet Sakon :o
pomijam Glocka który przejechał najmniej okrążeń
S1428, 27.08.2010 23:59[!]
@Simi
Tu nie chodzi o twoje stwierdzenie "Kubicomaniak", ja bynajmniej nie widzę w tym nic złego, tutaj tylko chodzi o twoje prowokacyjne teksty rodem z onet.pl po tym jak w poprzednim temacie ktoś po prostu napisał że cieszy się z dobrego występu Kubicy- co robisz ty? Od razu ofensywa, że zacytuję fragment- "...Ojeju. Kubicomaniacy ruszyli do boju.
Przecież to tylko treningi. W dodatku "mokre" treningi. Nie ma się czym podniecać..."
Ruszają do boju? Tak bardzo ci to przeszkadza że ktoś okazał w jakiś sposób swoje zadowolenie? Czy okazywanie jakiejś tam radości to według ciebie od razu podniecanie się? Czyli idac twoim tokiem myslenia jesli ktos by napisał po treningu że Alonso spisał się świetnie to powinienem na przykład ja wyjechać z hasłem- "Ojeju. Alonsomaniacy ruszyli do boju, nie ma się czym podniecać..." to po cholere w ogóle komentowac "newsy" skoro zawsze znajdzie sie ktos co może wyskoczyc z jakąś bzdurą jak twoja?
janosik, 28.08.2010 07:57[!]
Dzień Dobry!! wiecie może czy ktoś będzie nadawał w necie teraz od 8 polsat sport extra?? bo leci powtórka z wczorajszych treningów, a bardzo mi zależy na obejrzeniu..proszę o pomoc:)
Simi, 28.08.2010 10:46[!]
S1428 - a twoim zdaniem przeszkadza mi to, że ludzie się cieszą? Przepraszam, nadal cię boli mój komentarz? Nie rozumiem cię. "Ojeju. Kubicomaniacy ruszyli do boju" - ten komentarz powinieneś odczytać jako żart z mojej strony. Bo nagle zsypało się dużo odpowiedzi o Kubicy i zaśmiałem się. Ale to nie było drwienie. To był zwykły żart i nie wiedziałem, że z tego zrobi się taka "afera". Ludzie, na tym forum mamy dyskutować o F1, a nie o tym, czy niejaki Simi kibicuje Kubicy. Przepraszam, nie chciałem nikogo prowokować. Nie spodziewałem się, że tak odczytacie mój komentarz.
A co do podniecania się - bo niektórzy już od razu zaczęli przewidywać, że nareszcie zaczną się dobre wyścigi dla Kubicy. I ja to odczytałem jako przedwczesny entuzjazm - bo na wyścigu może być inaczej. Moim zdaniem nie napisałem żadnej bzdury, tylko źle to odczytaliście. Moje intencje wcale nie były nieodpowiednie. Przepraszam jeśli ktoś poczuł się urażony. Proszę bardzo, możesz pisać, że Alonsomaniak ruszył do boju. Wcale mi to nie przeszkadza, bo z mojej perspektywy, nie trzeba się wcale tak oburzać i dyskutować na ten temat. Myślę, że możemy go już zakończyć. Mam nadzieję, że wszystko wytłumaczyłem i wyprostowałem.
Jeśli według kogoś popełniłem błąd, przepraszam.
omen10, 28.08.2010 10:56[!]
@Simi - Mówi się Kubic ;D

Z tego co widzę Robert nieźle sobie radzi. Renault trzyma poziom. Martwią mnie jednak niskie pozycje Pietrowa. No cóż, może pierwszy raz się ściga? ^^
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca