F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2010
GP Bahrajnu
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2010
Klasyfikacje generalne 2010
Statystyki z sezonu 2010

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Suzuka.
Japanese Grand Prix 201010 pa?dziernika
Suzuka Circuit
Długość toru: 5,807 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 307,471 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:28,954 - Q2, Michael Schumacher (Ferrari), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:31,540 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,983 km/h - Fernando Alonso (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po czasówce  [  T-  |  T+  ]
Red Bull Racing

Sebastian Vettel (P1): „Piątek był dla nas dobry, a po wczorajszych tak fatalnych warunkach nie wiedzieliśmy, czego się dzisiaj spodziewać. Myśleliśmy, że tor może być mokry, jednak słońce było wystarczająco mocne rano, więc nawierzchnia była sucha. Bolid prowadzi się tutaj fantastycznie, zwłaszcza w pierwszym sektorze. Zawsze jest to przyjemne, więc koniec końców był to dobry start dnia, jednak oczywiście wyścig jest ciągle przed nami”.

Mark Webber (P2): „Stoczyłem dobrą walkę z Sebastianem, nie dzieliło nas wiele. Bolid spisywał się dobrze i wyglądamy na całkiem mocnych. Wolałbym oczywiście być na pole position, jednak start z pierwszego rzędu nie jest złym sposobem na rozpoczęcie dnia i mogę zdobyć wiele punktów. Mamy dość skumulowany program z najważniejszą jego częścią przed nami – czekam z niecierpliwością”.

Christian Horner, szef zespołu: „To niecodzienne, by kwalifikacje odbywały się w niedzielny poranek, jednak obaj kierowcy wykonali świetną pracę i sesja była dobrze przeprowadzona przez zespół. Pierwsze dwa pola dla Red Bulla są świetnym początkiem dnia i mamy nadzieję spożytkować to tego popołudnia”.

(Łukasz Godula)
 
Scuderia Ferrari Marlboro

Fernando Alonso (P4 po karze dla Hamiltona): „Chodziło o zminimalizowanie strat. Na tym torze Red Bull wydaje się być nie do pokonania, a McLaren również jest bardzo konkurencyjny. Inni także są bardzo blisko i siedem samochodów mieści się w czterech dziesiątych. Może gdybym przejechał jeszcze jedno okrążenie, to byłbym w stanie znaleźć jedną dziesiątą, która była potrzebna do pokonania Kubicy. Mimo wszystko nie jest źle, szczególnie z karą dla Hamiltona. Wydaje mi się, że podium wciąż jest w zasięgu. Postaram się zaatakować na starcie, a później przy odpowiedniej strategii może uda się trochę przycisnąć Red Bulla. Teraz skupiamy się na wyścigu, podczas którego ważne będzie nie popełnianie błędów”.

Felipe Massa (P12): „Trafiłem na korek, szczególnie na moim pierwszym okrążeniu na miękkich oponach w zakręcie Spoon. Jestem rozczarowany, jednak musimy całkowicie skupić się na wyścigu, próbując wykonać jak najlepszą robotę. W wyścigu wszystko może się zdarzyć”.

(Paweł Zając)
 
Vodafone McLaren Mercedes

Jenson Button (P5 po karze dla Hamiltona): „Lepiej czułem się na twardych oponach. Oczywiście, gdy na trasie jest coraz więcej gumy, może to nie wypalić, jednak byłem dość zadowolony. Być może było to ryzykowne, jednak nie wydaje mi się, że aż tak bardzo. Mieliśmy małe kłopoty z trwałością miękkich opon w piątek, więc zobaczymy, jak będzie na twardych. Wszyscy inni są na miękkich mieszankach, a wyprzedzanie zawsze jest tutaj trudne, jednak spróbujemy. Nie byłem w stanie nic więcej wycisnąć z opon i próbowałem przejechać trzecie okrążenie pomiarowe, co się nie udało. Patrząc na to, powinniśmy pojechać tylko jedno okrążenie i wtedy byśmy zaoszczędzili sześć kilogramów paliwa, co daje około dwie dziesiąte sekundy, więc jest to naprawdę nieco frustrujące. Jednakże nie jest tak źle, będę startował z piątej pozycji i na innej strategii od wszystkich dookoła, więc zobaczymy, jak to zadziała”.

Lewis Hamilton (P8 po karze za wymianę skrzyni biegów): „Myślę, że to najlepsze, co mogłem osiągnąć, biorąc pod uwagę szybkość Red Bulli. Wiedzieliśmy, że będą tutaj konkurencyjni i nie jest to najlepszy weekend dla nas. Chłopaki w fabryce pracują bardzo ciężko, by wprowadzić poprawki i niestety z jedną z nich nie byliśmy w stanie dzisiaj pracować, potrzebują nieco więcej czasu, jednak wykonali fantastyczną pracę, sprowadzając tutaj nowe części. Ciężko było dzisiaj dobrze pojechać, miałem w ten weekend na koncie pięć czy sześć okrążeń toru. Cieszę się, że jestem gdzie jestem. Startuję z ósmej pozycji, jednak mam nadzieję, że możemy mieć dobry wyścig. Jest to jeden z naszych najgorszych jak dotychczas weekendów. Wydaje się jakby wszystko sprzysięgło się przeciwko nam w ten jeden weekend. Błąd w piątek nie pomógł, a późniejsza wymiana skrzyni biegów była dla nas wszystkich frustrująca. Chłopaki wykonali świetną pracę, naprawiając bolid i jestem szczęśliwy, że po prostu wyjechałem dzisiaj i wykonałem dobrą pracę w kwalifikacjach. Dodatkowo walczyłem przez cały weekend z infekcją ucha, więc nie są to najlepsze dni”.

(Łukasz Godula)
 
Mercedes GP Petronas

Nico Rosberg (P6 po karze dla Hamiltona): „Jestem zadowolony z siódmej pozycji, przejechałem dobre okrążenie. Po naszych piątkowych problemach bolid wydawał się być dzisiaj dobrze zbalansowany, więc musimy się temu przyjrzeć. Było bardzo ciasno w kwalifikacjach, jednak bolid po prostu nie mógł pojechać szybciej, więc możemy być zadowoleni z tego, co osiągnęliśmy. Możemy mieć dobry wyścig z tej pozycji i starać się zdobyć kilka miejsc”.

Michael Schumacher (P10): „10 pozycja to prawdopodobnie maksimum z mojej strony w kwalifikacjach. Nie jestem całkowicie zadowolony, jednak jestem również realistą co do naszych osiągów. Skoncentruję się na starcie i mam nadzieję zdobyć kilka pozycji, ponieważ wyprzedzanie tutaj jest dość trudne. Awans na starcie i strategia to obszary, dzięki którym możemy zyskać pozycje, więc zobaczymy, jak nam pójdzie”.

Ross Brawn, szef zespołu: „Dobre osiągi Nico i Michaela podczas dzisiejszej przełożonej sesji kwalifikacyjnej. Wyciągnęliśmy prawdopodobnie maksimum z bolidu, więc skupimy się teraz na strategii wyścigowej, by zobaczyć, jak możemy zdobyć pozycje i kontynuować naszą dobrą serię finiszów na punktowanych miejscach”.

(Łukasz Godula)
 
AT&T Williams

Rubens Barrichello (P7 po karze dla Hamiltona): „Dzisiejszy dzień był bardzo przyjemny. Wyglądało na to, że byliśmy szybsi, gdy tor był mniej nagumowany! Wyglądaliśmy na bardzo szybkich, jednak później inni urwali nieco więcej czasu w kolejnych sesjach. Dzisiejsze osiągi zespołu były dobre i jestem zadowolony z tego, gdzie jesteśmy”.

Nico Hulkenberg (P9): „Kwalifikacje w niedzielny poranek były czymś całkowicie innym, jednak było sucho, a w takich warunkach świetnie się tutaj jeździ. Wykonaliśmy dzisiaj rano dobrą pracę, jednak mój ostatni przejazd w Q3 został zniszczony przez Hamiltona. Nie rozumiem, czemu tak zwolnił, ponieważ nie widziałem żadnego bolidu przed nim. Potrzebujesz tutaj całego docisku, więc jazda w odległości jednej sekundy od kogoś przed tobą nie pomoże ci złożyć dobrego okrążenia”.

Sam Michael, dyrektor techniczny: „Była to dobra sesja kwalifikacyjna dla obu kierowców, którzy weszli do czołowej dziesiątki. Pokazuje to, że poprawki pracują dobrze i powinniśmy mieć dobry wyścig”.

(Łukasz Godula)
 
BMW Sauber F1 Team

Nick Heidfeld (P11): „Niewiele zabrakło, a znalazłbym się w czołowej dziesiątce. Dosłownie w ostatniej sekundzie Michael wypchnął mnie z Q3. W Q1 miałem trochę problemów z tłokiem na torze, jednak podczas ostatniego przejazdu w Q2 miałem czyste okrążenie. Wciąż uczę się jazdy na tych oponach, szczególnie wyciskania wszystkiego z miękkiej mieszanki, której na tym torze używałem praktycznie tylko w Q2. Naprawdę muszę skupiać się na wyjazdach na miękkich oponach, nie ma jeszcze automatyzmu. Mimo wszystko cały czas się uczę i zmieniłem swój styl jazdy po weekendzie w Singapurze. Fakt, że nie pozostało mi już zbyt wiele silników, które w dodatku mają spory przebieg również nie jest zbyt pomocny”.

Kamui Kobayashi (P14): „Do ostatniego zakrętu było wystarczająco dobrze, by wejść do Q3, jednak popełniłem błąd i przykro mi z tego powodu. Samochód był dobry, balans i ustawienia mi odpowiadały, jednak niewiele jeździłem po torze. Naprawdę cieszę się z każdego okrążenia i fantastycznie jest jeździć przed własną publicznością. Dobór opon na wyścig jest dość zdradliwy, ponieważ przyczepność toru szybko się zmienia. Po obfitych opadach dziś było na nim tylko trochę gumy. Musimy zobaczyć, co możemy zrobić, oczywiście byłoby świetnie, gdyby udało się nam zdobyć dziś punkty”.

James Key, dyrektor techniczny: „To dzień pełen wydarzeń z kwalifikacjami i wyścigiem tego samego dnia. Nie wiedzieliśmy, czy praca, którą wykonaliśmy w piątek jest wystarczająca i czy poszliśmy w odpowiednim kierunku w kontekście problemów z balansem. Spoczywała na nas ogromna presja, by wszystko poszło jak trzeba. Oba samochody przejechały cztery mierzone okrążenia na miękkich oponach, by lepiej można było wszystko wyczuć. Kierowcy poinformowali, że samochód jest trochę lepszy. Zmieniliśmy opony na twarde podczas drugiego przejazdu i bez problemów weszliśmy do Q2. Chcieliśmy wejść do Q3 i niewiele nam zabrakło. Wielka szkoda, że Nick przegrał walkę o 10 miejsce z Michaelem Schumacherem o zaledwie jedną dziesiątą sekundy. Wyglądało, że Kamui dostanie się do Q3, jednak niestety popełnił błąd na swoim ostatnim okrążeniu, który kosztował go awans do czołowej dziesiątki. To trochę frustrujące, nie weszliśmy do Q3 mimo tego, że było to dziś możliwe, jednak zespół wykonał dobrą pracę, rozwiązując problemy, z którymi borykaliśmy się w piątek”.

(Paweł Zając)
 
Scuderia Toro Rosso

Jaime Alguersuari (P16): „Od piątkowych treningów wiedzieliśmy, że nie jesteśmy tak konkurencyjni w suchych warunkach, więc dzisiaj pojechałem z innym balansem mechanicznym i myślę, że poszło trochę lepiej. Ostatecznie miałem trochę problemów, pomimo tego, że moim zdaniem mogliśmy pokonać Force India. Jednakże popełniłem błąd w ostatnim zakręcie na miękkich oponach. W Q1 Schumacher naprawdę 'zamknął mi drzwi', jednak na szczęście byłem już wtedy w Q2”.

Sebastien Buemi (P18): „To była trudna sesja i straciłem dużo czasu za HRT w pierwszym sektorze, więc jest to pierwszy raz w sezonie, gdy nie wyszedłem z Q1. Ogólnie poziom przyczepności był dość dobry, biorąc pod uwagę ile deszczu wczoraj spadło”.

Giorgio Ascanelli, dyrektor techniczny: „Pojechaliśmy z dwoma dość znacznie różniącymi się ustawieniami, ponieważ nie byliśmy zadowoleni z tego, gdzie byliśmy w piątek. Potrzebowaliśmy porównania i Sebastien zdecydował się zostać przy ustawieniach z treningów, podczas gdy Jaime podjął ryzyko i wyszło mu to na dobre. Niestety stracił pół sekundy w szykanie na jego ostatnim okrążeniu. Na sesję Sebastiena miały wpływ uszkodzenia podłogi spowodowane problemami w procesie produkcji. Kwalifikacje i wyścig w tym samym dniu mają lekki wpływ na nasze przygotowania i liczbę strategii przygotowanych w oparciu o to, co zobaczyliśmy w piątek”.

(Łukasz Godula)

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
xdomino996, 10.10.2010 05:54[!]
Alonso tylko nie wyprzedzaj tak jak na silverstone;d bo zakończysz juz walke o mistrza
speed-crashday, 10.10.2010 06:20[!]
Vettel coś mało zadowolony, jak by się na team orders umówili w wyścigu z Markiem.
kurcjusz, 10.10.2010 11:26[!]
Dzien dobry, witam wszystkich serdecznie.
Na poczatek, gdyz jest to moj pierwszy post, chcialbym niniejszym przekazac swoje wyrazy uznania stronie f1wm.pl. Korzystam z niej czesto, a jej wysoki poziom merytoryczny, zarowno przez prowadzacych, jak i komentatorow, spowodowaly, ze zagladam na nia codziennie.
Przechodzac do meritum. Jestem fanem - amatorem F1 i nie zaglebiam sie w rozne aspekty zbyt gleboko, w zwiazku z tym mam nastepujace pytanie, czy ktos moze mi wytlumaczyc, co mial na mysli Button, w tym fragmencie swojej wypowiedzi:
"Nie byłem w stanie nic więcej wycisnąć z opon i próbowałem przejechać trzecie okrążenie pomiarowe, co się nie udało. Patrząc na to, powinniśmy pojechać tylko jedno okrążenie i wtedy byśmy zaoszczędzili sześć kilogramów paliwa, co daje około dwie dziesiąte sekundy, więc jest to naprawdę nieco frustrujące."
Na zdrowy rozum zaoszczedzone paliwo to ciezszy bolid - wolniejszy. Czyzby paliwa na tym obiekcie starczalo ledwo ledwo i martwi sie, ze pod koniec wyscigu bedzie musial przejsc na trym "oszczedzanie" ?
(czy dobrze pamietam ze bolidy sa tankowane pod korek wszystkie i przejezdzaja cale kwalifikacje i wyscig?)
Pozdrawiam,
Lukas, 10.10.2010 14:14[!]
Chodziło mu, że mieli nie planować 3 pomiarowych tylko jedno.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca