F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2010
GP Bahrajnu
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2010
Klasyfikacje generalne 2010
Statystyki z sezonu 2010

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Yas Marina.
Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix 201014 listopada
Yas Marina Circuit
Długość toru: 5,554 km
Liczba okrążeń: 55
Pełny dystans: 305,355 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:39,695 - Q2, Lewis Hamilton (McLaren), 2009
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:40,279 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
Największa średnia prędkość wyścigu:
194,863 km/h - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.5Sebastian VettelRed Bull RB61:42,760--18
2.2Lewis HamiltonMcLaren MP4-251:43,3690,6090,60916
3.1Jenson ButtonMcLaren MP4-251:43,7851,0250,41619
4.6Mark WebberRed Bull RB61:43,8401,0800,05519
5.11Robert KubicaRenault R301:44,0801,3200,24019
6.8Fernando AlonsoFerrari F101:44,1211,3610,04117
7.3Michael SchumacherMercedes GP W011:44,1991,4390,07819
8.23Kamui KobayashiBMW Sauber C291:44,6041,8440,40518
9.4Nico RosbergMercedes GP W011:44,7181,9580,11419
10.22Nick HeidfeldBMW Sauber C291:44,7371,9770,01919
11.7Felipe MassaFerrari F101:45,1602,4000,42318
12.12Witalij PietrowRenault R301:45,4452,6850,28521
13.9Rubens BarrichelloWilliams FW321:45,4742,7140,02915
14.14Adrian SutilForce India VJM031:45,5522,7920,07820
15.15Vitantonio LiuzziForce India VJM031:45,5852,8250,03314
16.17Jaime AlguersuariToro Rosso STR51:46,0033,2430,41820
17.10Nico HulkenbergWilliams FW321:46,6443,8840,64119
18.16Sebastien BuemiToro Rosso STR51:47,1054,3450,46122
19.24Timo GlockVirgin VR-011:48,4505,6901,34519
20.18Jarno TrulliLotus T1271:48,4725,7120,02217
21.25Lucas di GrassiVirgin VR-011:49,3756,6150,90313
22.21Bruno SennaHRT F1101:49,5906,8300,21518
23.20Christian KlienHRT F1101:50,2747,5140,68417
24.19Fairuz FauzyLotus T1271:51,7058,9451,43118
107% najlepszego czasu: 1:49,953

Sebastian Vettel uzyskał najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia w pierwszej sesji treningowej na torze Yas Marina, w której na akcję musieliśmy czekać blisko 50 minut – wcześniej kierowcy wykonywali jedynie okrążenia instalacyjne w oczekiwaniu na poprawę warunków po niedawnym deszczu. Na 2 i 3 pozycji uplasowali się kierowcy McLarena – Lewis Hamilton i Jenson Button, przy czym tylko pierwszy z nich zmieścił się poniżej jednej sekundy straty do Vettela. Pozostali kandydaci do tytułu – Mark Webber i Fernando Alonso zajęli miejsca 4 i 6, a rozdzielił ich Robert Kubica.

Początek sesji

Z uwagi na niedawne opady deszczu pierwsza sesja rozpoczęła się na częściowo wilgotnym torze i kierowcy okrążenia instalacyjne wykonali na przejściowych oponach. Było jednak bardzo ciepło i zanosiło się na to, że tor bardzo szybko wyschnie. Fairuz Fauzy, prowadzący w pierwszej sesji bolid Heikkiego Kovalainena, wykręcił bączka w pierwszym sektorze na swoim okrążeniu instalacyjnym, ale uniknął uderzenia w cokolwiek i po chwili mógł kontynuować jazdę.

Kierowcy wykonywali próbne okrążenia jeszcze przez dłuższy czas, sprawdzając nowe części w samochodach i czekając na poprawę warunków. W międzyczasie slicki zastąpiły przejściowe opony, ale na pierwszy czas okrążenia musieliśmy czekać aż do drugiej połowy sesji. Witalij Pietrow w 50 minucie wykręcił 1:51,465. Po chwili Nico Hulkenberg uzyskał czas 1:48,863, na co odpowiedzią Pietrowa było 1:47,794. Do akcji dołączali kolejni kierowcy – Felipe Massa na pierwszym okrążeniu pomiarowym wykręcił 1:48,886 i uplasował się na trzeciej pozycji.

Alonso wskakuje na pierwsze miejsce po upływie godziny

Pietrow po kilku okrążeniach legitymował się czasem 1:46,028, a za nim znajdowali się Fernando Alonso (+0,391s), Mark Webber (+0,598s) i Massa (+1,252). Alonso poprawił się następnie na 1:45,807 i wskoczył na pierwsze miejsce. Robert Kubica po swoim pierwszym okrążeniu pomiarowym był poza pierwszą dziesiątką, ale po chwili przesunął się na trzecie miejsce z czasem 1:46,180. Na czele klasyfikacji pojawił się tymczasem Webber, wykręcając 1:45,177. Jeszcze szybciej pojechał drugi kierowca Red Bulla – Sebastian Vettel, pokonując Webbera o blisko sekundę (1:44,274). Odpowiedzią Australijczyka był czas 1:43,840.

Kubica trzymał się blisko kierowców Red Bulla, zajmując trzecie miejsce z czasem 1:44,728. Wkrótce tuż przed nim znalazł się Nico Rosberg, uzyskując lepszy wynik o 0,010 sekundy, na co odpowiedzią Polaka był czas 1:44,080 (0,240s straty do Webbera). W 71 minucie szybciej od Kubicy i Rosberga pojechał Jenson Button, plasując się na trzeciej pozycji z czasem 1:44,041. W chwilę później za Kubicą na miejscach 5 i 6 pojawili się Alonso (+0,281s) i Michael Schumacher (+0,826s). Najpóźniej w czołówce pojawił się Lewis Hamilton, wykręcając w 77 minucie 1:43,862.

Vettel powiększa przewagę w końcówce

Tymczasem miejscami zamienili się kolejni raz kierowcy Red Bulla po tym, jak Vettel uzyskał czas 1:43,477. Przewaga Niemca nad Webberem wyniosła 0,363 sekundy. Vettel poprawił się następnie na 1:43,177, a tuż za nim znalazł się Hamilton (+0,192s). Do Hamiltona dołączył w końcówce sesji drugi kierowca McLarena – Button, plasując się na trzeciej pozycji z czasem 1:43,785. W ostatnich sekundach sesji Vettel poprawił się na 1:42,760, zwiększając swoją przewagę nad Hamiltonem do 0,609 sekundy. Pierwszą piątkę zamknęli Button, Webber i Kubica (+1,320s).

Rubens Barrichello na okrążeniu powrotnym do boksów zatrzymał się na torze z powodu bliżej nieokreślonej usterki. Jak się później okazało, była to awaria silnika.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 41°C
Temperatura powietrza: 29°C
Prędkość wiatru: 3,7 m/s
Wilgotność powietrza: 39%
Sucho i słonecznie

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
speed-crashday, 12.11.2010 11:43[!]
Warto by było jeszcze dopisać o tym że Rubens miał awarie w końcówce.
oligator, 12.11.2010 11:57[!]
Zamiast tradycyjnego 0.7, tym razem Pietrow 1.4 sekundy z Kubkiem...
m_grabarz, 12.11.2010 12:06[!]
Zdaje się, że McLaren jest tu całkiem mocny, więc może nieco namieszać w walce o WDC.
seba_d, 12.11.2010 12:12[!]
Jak Hamilton znajdzie miedzy Puszkami to zrobi się ciekawie.
dudi2401, 12.11.2010 12:17[!]
Jak dla mnie niespodzianki to:
Schumi 0,5s przed Rosbergiem i Senna aż 0,7s przed Klienem

A Vettel jakoś nadspodziewanie szybciej niż Webber, aż 1s. WEB miał jakiś problem na hot lapie czy ogólnie był wolniejszy, bo nie oglądalem? ;D

To dopiero 1 trening, więc jeszcze niewiele jednak można wywnioskować. Chyba więcej dowiemy się po 15:30.

W sumie to nie mogę się już doczekać Q i wyścigu. Zapowiadają się emocje, jakich kibice F1 nie widzieli od lat (oby) ;D
Huckleberry, 12.11.2010 12:20[!]
Po czasach widzę, że RB się postarał, żeby nie było konieczności stosowania TO? ;)
falconf1, 12.11.2010 12:39[!]
@dudi2401
Webber nie miał żadnych problemów, Vet po kolejnych wyjazdach z boksów cały czas poprawiał swoje czasy, podobnie McLaren. Natomiast Web czy Alo ustanowili te czasy chyba z 20 min przed końcem sesji i nie zdołali ich już poprawić. Ale teraz nie ma co gdybać o formie, poczekajmy do drugiego treningu, aczkolwiek spodziewam się, że Ham może namieszać, był naprawdę szybki w tym treningu.
nij0, 12.11.2010 12:53[!]
Niestety pewnie znowu pierwsza linia dla RBR =/ Nawet McLaren, który dobrze się czuje na tym torze traci 0,6s w s3. Siłę Alonso zobaczymy dopiero w sobotę. Renault przyzwoicie mimo że strata do RBR jest duża, będzie walka z Mercem w kwalifikacjach. Stawiam, iż Hamilton włączy się w walkę o 2 linię, a być może o coś więcej.
sas, 12.11.2010 12:54[!]
mi się podoba "uniknął uderzenie w cokolwiek". :) Pominę już fakt, że jest to napisane z błędem...A może by tak "uderzył w nic" ?
Ree, 12.11.2010 13:29[!]
sas, jak można uderzyć w nic? z założenie uderza się coś/kogoś:) to tak gwoli dysputy o niczym.

Nie ma co prorokować po 1 treningu, siły będzie można określić jutro. Swoją drogą ciekawie może być jak HAM będzie miedzy RBR.
MMM, 12.11.2010 14:00[!]
ja życzę nam wszystkim aby wyścig nie okazał sie procesją :) chociaż i tak emocje będą bo to ostatnie gp sezonu.
Simi, 12.11.2010 14:08[!]
Jesli strategia Ferrari się nie zmieniła, ta szósta pozycja Alonso może być zapowiedzią dobrego wyscigu w jego wykonaniu. Na razie jednak, nie zapominajmy, że to pierwszy trening.
piotrekand, 12.11.2010 15:11[!]
i znowu strata między 1-3 to ponad 1sek =) Fauzy to już chyba lepiej Yamamoto wrzucić do nich, przynajmniej fundusze będą
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca