F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2010
GP Bahrajnu
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2010
Klasyfikacje generalne 2010
Statystyki z sezonu 2010

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Shanghai.
Chinese Grand Prix 201018 kwietnia
Shanghai International Circuit
Długość toru: 5,451 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 305,066 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:33,185 - Q1, Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:32,238 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,313 km/h - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po sesjach 1 i 2  [  T-  |  T+  ]
Vodafone McLaren Mercedes

Lewis Hamilton (P3/P1): „Być może byłbym w każdej sesji na szczycie tabeli, ale niekoniecznie myślę, że stawia to nas w roli faworytów tego wyścigu. Samochód sprawuje się dobrze, lecz nasze tempo na długich przejazdach wygląda całkiem podobnie do kilku innych rywali.

Wszyscy mówią o naszej przewadze na prostej, ale to nieprawda – inne bolidy na końcu prostej osiągają taką samą prędkość. Jesteśmy nieco szybsi od kilku zespołów, ale w równym stopniu oni są w stanie wygenerować więcej docisku. Podobnie jak w Malezji, również tutaj mamy dobre odczucia – dokonaliśmy kilku dalszych, subtelnych zmian i wyglądają one obiecująco. Opuszczam dzisiaj tor z pozytywnymi odczuciami – teraz przyłożymy się i skoncentrujemy na uzyskaniu mocnych pozycji w kwalifikacjach”
.

Jenson Button (P1/P3): „Dzisiejszy dzień był udany. Popołudnie było nieco frustrujące; podczas przejazdu na świeżych oponach natrafiłem na korek – który zdaje się być w każdej sesji – ale wykonaliśmy swoją pracę, a kierunek przez nas obrany jest pozytywny. Jest kilka rzeczy, którymi musimy się zająć, jednak wyciągnęliśmy prawie maksimum z naszego samochodu – szczególnie na długich przejazdach.

Zmierzamy w dobrym kierunku. Kilka rzeczy możemy jeszcze poprawić wieczorem, jednak sądzę, że przybyliśmy tutaj z całkiem dobrym samochodem od pierwszego okrążenia. Oczywiście niektóre zespoły nie odkryły jeszcze swoich kart, ale z czasów na długich przejazdach możesz wywnioskować, że są oni konkurencyjni. Może brakuje nam jeszcze do ich tempa, ale w nocy popracujemy nad dalszą poprawą samochodu”
.

(Michał Roszczyn)
 
Mercedes GP Petronas

Nico Rosberg (P2/P2): „W ciągu dzisiejszego dnia poczyniliśmy postępy w kwestiach związanych z ustawieniami, jak również wypróbowaliśmy kilka nowych kierunków rozwoju, z których wszystkie wydawały się dobre. Pod koniec popołudniowej sesji pogorszył się balans i pojawiło się zbyt wiele nadsterowności, tak więc musimy znaleźć przyczynę tego stanu rzeczy. Długie przejazdy wypadły całkiem dobrze. Dodając do tego pracę wykonaną przez Michaela, powinniśmy być w dobrej pozycji, jeśli chodzi o nasz program szacowania możliwości opon. Nasze tempo w porównaniu do pozostałych zespołów wygląda całkiem podobnie, jak w Malezji, jednakże musimy poczekać do jutra, by przekonać się, w jaki sposób sytuacja się rozwinie”.

Michael Schumacher (P4/P4): „Dzisiejsze sesje treningowe przebiegły lepiej, niż się tego spodziewałem. Prowadzenie się bolidu było całkiem dobre i wygląda na to, że poczyniliśmy mały krok do przodu. Przyszykowaliśmy kilka poprawek, wliczając w to nowe tylne skrzydło, które okazało się być pomocne. Przed pozostałą częścią weekendu czuję się więc dość pewnie, nawet jeśli ogólny ranking miałby być podobny do tego z pierwszych trzech wyścigów. Rano miałem drobnego pecha, jako że uszkodzeniu uległa moja tylna, lewa opona i musieliśmy wykorzystać jedną z kompletu przeznaczonego na popołudniową sesję. Oznaczało to, że podczas drugiego treningu miałem tylko trzy nowe opony, jednak mimo wszystko praca przebiegała dobrze”.

(Michał Sulej)
 
Red Bull Racing

Sebastian Vettel (P5/P5): „To był dobry dzień, bez większych problemów i z poprawnie sprawującym się samochodem. Przejechaliśmy wiele okrążeń, zatem mamy za sobą solidny piątek. Stawka wygląda na bardzo wyrównaną; Mercedes wygląda na konkurencyjnego, podobnie jak McLaren i Ferrari. Jutro będzie ciasno, ale zobaczymy, jak rozwinie się sytuacja. Zaliczyłem tutaj dobry wyścig w 2007 roku, kiedy finiszowałem na czwartym miejscu w Toro Rosso, natomiast w ubiegłym sezonie odniosłem tutaj zwycięstwo. Mam zatem wiele miłych emocji i wspomnień związanych z tym miejscem”.

Mark Webber (P8/P6): „Całkiem dobry dzień; nasz pierwszy naprawdę spokojny piątek, co jest zachęcające. Mamy dzisiaj w nocy wiele danych do przeanalizowania odnośnie opon – to pierwszy tor, gdzie zachowują się one nieco inaczej, niż w innych miejscach. Myślę, że w kwalifikacjach ponownie będzie bardzo zacięta rywalizacja. Ponadto przypuszcza się, że w niedzielne popołudnie będzie trochę wilgotno, więc wygląda na to, że kibiców czeka kolejny emocjonujący wyścig. Nie mogę się doczekać tego wyzwania i wyciągnięcia z niego jakichś korzyści”.

(Michał Roszczyn)
 
Force India Formula One Team

Adrian Sutil (P9/P7): „To był dobry dzień, bez większych problemów. Z początku warunki na torze nie były najlepsze. Tor był 'zielony' (nienagumowany) i był bardzo wymagający dla opon, zwłaszcza dla zestawu twardych opon, z którego korzystaliśmy rano. Przyczepność poprawiła się wraz z upływem dnia, ale pod koniec i tak była jeszcze bardzo niska. Balans bolidu jest dobry i dobrze spisujemy się na obu typach mieszanek opon. Mając to na uwadze, liczę na podobny wynik w kwalifikacjach i wyścigu, jak w Malezji”.

Vitantonio Liuzzi (-/P16): „To był trudny dzień. Główna mieszanka opon (twarda), jaką miałem podczas pierwszego przejazdu, była dobra. Samochód zachowywał się dobrze, ale po przejściu na miękkie opony zmagaliśmy się z ich odpowiednim dogrzaniem. To było bardzo frustrujące, jako że samochód nie wydawał się być już tak dobry. To było dziwne, że następowała tak duża zmiana pomiędzy twardymi i miękkimi oponami. Musimy się przyjrzeć temu problemowi, ale ogólnie reszta dnia była pozytywna, zwłaszcza na twardych oponach”.

Paul di Resta (P15/-): „Podczas pierwszej sesji warunki były bardzo trudne. Tor na początku nie był nagumowany i przy niskich temperaturach oraz twardej mieszance przyczepność była naprawdę bardzo niska. Dowiedzieliśmy się jednak kilku rzeczy dotyczących samochodu i oczywiście toru. Jest to trudny obiekt, ze ślepymi zakrętami, różnymi prędkościami i trudno od razu wejść we właściwy rytm. Niestety spłaszczyłem jedną z przednich opon, co oznaczało, że nie mogłem już uzyskać najlepszych osiągów na dwóch ostatnich przejazdach, ale to co mieliśmy założone na tę sesję zostało zrealizowane, tak więc był to produktywny dzień”.

(Mateusz Grzeszczuk)
 
Scuderia Toro Rosso

Jaime Alguersuari (P11/P8): „Jest to dla mnie kolejny, nowy tor. Jest to imponujący obiekt – jazda po nim jest ciężka i techniczna, ale również sprawiająca radość. Dzisiejszy dzień przebiegł dla mnie dobrze. Wykonaliśmy wiele pracy, eksperymentując z różnymi ładunkami paliwa, porównując mieszanki opon oraz pracując nad ustawieniami. Twardsza mieszanka potrzebuje zdecydowanie więcej czasu na osiągnięcie właściwej temperatury, natomiast miękka wydaje się sprawować bardzo dobrze i podobnie powinno być podczas wyścigu. Jutro czeka nas wciąż wiele pracy, jednakże jestem zadowolony z tego, co udało nam się dzisiaj osiągnąć”.

Sebastien Buemi (P17/-): „Nie mam zbyt wiele do powiedzenia na temat tego, co stało się podczas pierwszego treningu. Kiedy zacząłem hamować, odpadły koła i to wszystko. Pod względem fizycznym byłem dobrze przygotowany, jednakże muszę stwierdzić, że jestem ekstremalnie rozczarowany, gdyż nie z mojej winy nie byłem w stanie wyjechać na tor przez większość czasu z dostępnych dzisiaj trzech godzin. Jutrzejszego ranka będę musiał spróbować nadrobić zaległości i będę polegał na danych zgromadzonych dzisiaj przez Jaimego”.

(Michał Sulej)
 
Renault F1 Team

Robert Kubica (P6/P9): „Pierwsza sesja nie była szczególnie produktywna dla nas, ale po południu wprowadziliśmy kilka zmian i znaleźliśmy lepszy kierunek, jak również bardziej normalny balans samochodu. Zdołaliśmy wykonać większość naszego programu, związanego z ustawieniami i kilkoma przejazdami przeprowadzonymi w celu oceny opon. Wciąż potrzebujemy poprawy ogólnego balansu, ponieważ dalej brakuje nam przyczepności, zwłaszcza przy małej ilości paliwa. Jednakże przy dużym ładunku samochód prowadzi się znacznie lepiej”.

Witalij Pietrow (P7/P12): „To był dobry dzień nauki dla mnie, bez znaczących problemów z samochodem. Większość dnia poświęciliśmy na testowanie różnych ustawień i analizowanie nowych części. Czuję, że bolid się poprawił. Jestem dość zadowolony z ogólnego balansu, ale cały czas brakuje nam trochę przyczepności, zatem dzisiejszej nocy musimy przyjrzeć się danym, by zobaczyć gdzie możemy się poprawić”.

(Michał Roszczyn)
 
Scuderia Ferrari Marlboro

Fernando Alonso (P24/P10): „Oczywiście nie jestem zadowolony z awarii silnika, ale nie jestem ani trochę tym zmartwiony. Silnik ten to jednostka, która została wymieniona po kwalifikacjach w Bahrajnie i wiedzieliśmy, że prędzej czy później się zepsuje. Stało się to dzisiaj, lecz nie wpłynie to znacząco na nasz pierwotny plan zarządzania silnikami. Wykonaliśmy także kilka różnych testów nowych części aerodynamicznych, takich jak tylne skrzydło. Nie ma sensu spoglądać na dzisiejszą tabelę czasową, ponieważ każdy przeprowadza swój własny program, co czyni niemożliwym porównywanie czasów. Trzymaliśmy się naszego planu i jesteśmy całkiem zadowoleni z tego, co osiągnęliśmy. Sądzę, że będziemy konkurencyjni na tym torze”.

Felipe Massa (P10/P11): „Jestem usatysfakcjonowany z przebiegu dzisiejszych sesji. Przejechaliśmy dużo kilometrów, koncentrując się głównie na przygotowaniach samochodu do niedzielnego wyścigu. Przyglądaliśmy się także nowym usprawnieniom aerodynamicznym, nie tylko na ten wyścig, ale również na dalsze grand prix, gromadząc istotne dane, które zostaną teraz przeanalizowane przez inżynierów. Dodatkowo zdołaliśmy porównać obie mieszanki opon, dostarczone tutaj przez Bridgestone. Myślę, że kilka zespołów będzie bardzo konkurencyjnych: nie tylko McLaren i Red Bull, lecz także Mercedes, który wykonał krok naprzód. Miejmy nadzieję, że będziemy z nimi walczyć”.

(Michał Roszczyn)
 
BMW Sauber F1 Team

Pedro de la Rosa (P13/P13): „Potraktowaliśmy ten piątek jako zwykły dzień testów. Próbowaliśmy różnych opcji ustawień i pod koniec samochód był trochę lepszy. Na koniec drugiej sesji porównaliśmy opony opcjonalne i główne. Czasy okrążeń na miękkiej mieszance (opcjonalnej) tak naprawdę nie były zbyt dobre w porównaniu z twardą mieszanką. Musimy teraz się temu przyjrzeć. Ogólnie był to bezproblemowy i produktywny pierwszy dzień”.

Kamui Kobayashi (P12/P14): „Tor znacznie się poprawiał przez cały dzień. Był bardzo brudny o poranku, a później powróciły normalne warunki. Nie mieliśmy żadnych problemów czy kwestii do rozwiązania, zatem program został wykonany bez przeszkód. Balans samochodu jest w porządku, jednak wciąż musimy znaleźć lepsze osiągi. To jest przyjemny i wymagający tor – spodziewam się dobrych manewrów wyprzedzania w niedzielnym wyścigu”.

(Piotr Bogucki)
 
AT&T Williams

Rubens Barrichello (P16/P15): „Dzisiejszy dzień przebiegł zgodnie z planem – pracowaliśmy nad ustawieniami i pewnymi modyfikacjami aerodynamiki. Dość mocno oszczędzaliśmy silniki, tak więc nasze czasy nie są dla nas niespodzianką. Naszym jutrzejszym celem będzie dostanie się do trzeciej części kwalifikacji”.

Nico Hulkenberg (P14/P17): „Mieliśmy dzisiaj dość ciężką pracę. Mamy kilka problemów, które musimy rozwiązać przed jutrzejszymi kwalifikacjami, ale jestem pewien, że sobie z nimi poradzimy. Nasz samochód był dzisiaj wyposażony w nowe przednie skrzydło i jazda z nim dała pozytywne rezultaty”.

(Michał Sulej)
 
Lotus Racing

Jarno Trulli (P18/P18): „To był bezproblemowy dzień, co jest dobrą rzeczą i mam nadzieję, że taki będzie cały weekend. Mam pewne problemy z ustawieniami i znalezieniem balansu, który pozwoli mi wyciągnąć maksimum z samochodu, jednak testowaliśmy dziś różne opony i skupiliśmy się głównie na ustawieniach na wyścig, więc jestem całkiem zadowolony. Poziom przyczepności wzrastał w ciągu dnia i nasze czasy okrążeń pokazują, że na koniec dnia tor był już odpowiednio nagumowany”.

Heikki Kovalainen (P19/P19): „To był dobry dzień, pomimo małego problemu, jaki wystąpił pod koniec dnia, co nie było niczym wielkim. Wyłączył się silnik, ponieważ mieliśmy ostrzeżenie co do ciśnienia oleju, jednak przeszliśmy dziś przez cały program i sądzę, że jesteśmy dobrze przygotowani na jutro i wyścig”.

(Piotr Bogucki)
 
Virgin Racing

Timo Glock (P20/P20): „Wykonaliśmy duży postęp podczas dzisiejszych dwóch sesji i ogólnie udało nam się dość znacznie poprawić samochód w ciągu całego dnia. Charakterystyka tego toru okazuje się być dla nas problematyczna. Jest więcej wolnych zakrętów i wygląda na to, że mamy z nimi problem, ale może to być tylko kwestia poziomu przyczepności. Musimy teraz spojrzeć na wszystko, co udało nam się dziś dowiedzieć i upewnić się, że obierzemy dobry kierunek. Jest sporo informacji, które trzeba będzie przeanalizować dziś w nocy, jednak optymistycznie patrzę na szanse dobrego weekendu. Nie mogę się doczekać jego reszty”.

Lucas di Grassi (P21/P22): „Mieliśmy dziś bardzo dobry dzień, przejeżdżając 55 okrążeń – prawie dystans wyścigu. To był dziś nasz główny cel – przejść przez program i zidentyfikować potencjalne problemy. Wszystko wydaje się być w porządku i jest jeszcze sporo osiągów, które możemy wycisnąć z samochodu. Mam nadzieję, że będziemy w stanie tylko się poprawiać jutro, a podczas wyścigu postaramy się zadbać o to, że zakończymy weekend ponownie jako najlepsi z nowych zespołów”.

(Piotr Bogucki)
 
HRT F1 Team

Karun Chandhok (P23/P21): „To były dobre sesje treningowe. Mogliśmy nauczyć się kilku rzeczy na temat toru i ustaliliśmy nasz punkt odniesienia. Niestety okazało się, że na przednich oponach występuje silne ziarnienie. Druga sesja była dla nas użyteczna; łącznie przejechałem dzisiaj 52 okrążenia i wykonałem kilka długich przejazdów”.

Bruno Senna (P22/P23): „Pierwsza sesja treningowa była w porządku i w jej trakcie nie mieliśmy żadnych problemów. Mamy drobne kłopoty związane z temperaturą powietrza, jako że nie jest ona zbyt wysoka. Poziom przyczepności był niski i musieliśmy nad nim pracować na brudnym torze. Druga sesja również była dobrym treningiem. Ukończyliśmy nasz program bez najmniejszych problemów i z niecierpliwością czekamy na jutrzejszą sesję kwalifikacyjną”.

(Michał Sulej)

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
vermaden, 16.04.2010 12:18[!]
Nico Rosberg: „Pod koniec popołudniowej sesji pogorszył się balans i pojawiło się zbyt wiele nadsterowności, tak więc musimy znaleźć przyczynę tego stanu rzeczy.”.

Michael Schumacher: „Prowadzenie się bolidu było całkiem dobre i wygląda na to, że poczyniliśmy mały krok do przodu. Przyszykowaliśmy kilka poprawek, wliczając w to nowe tylne skrzydło, które okazało się być pomocne.”.

MSC narzekal ze tegoroczne bolidy sa bardzo podsterowne, moze wiec Brawn powoli wprowadza zmiany, ktore pozwala ta nadsterownosc zmniejszyc, stad tez pewnie narzekania ROS, pytanie czy nowe tylko skrzydlo po prostu daje mniejszy docisk i czy wlasnie tym uzyskali mniejsza podsterownosc. Rownie dobrze moga potem uzywac roznych skrzydel (w zaleznosci od upodoban nadsterownosci/podsterownosci).
francorchamps, 16.04.2010 12:59[!]
Koledzy!

Co na "LIVE TIMING" oznaczają kolory czasów poszczególnych sektorów?

Różowy - Rekord sektora!
Zielony - Rekord osobisty!
Biały - ?
Żółty - ?

z góry dziękuję!
biCampeon, 16.04.2010 13:19[!]
Biały - gdy kierowca ukończył właśnie dany sektor/ okrążenie, lecz nie osiągnął żadnego rekordu.
Żółty - wyświetlacz nieaktywny (kierowca nie znajduje się obecnie na torze - czas ostatniego okrążenia)
tommyline, 16.04.2010 13:22[!]
znalazłem live timing f2 :http://www.mstwor...timing.htm?series=f2 właśnie trwa 1 trening - Natalia 12 miejsce
Banditto, 16.04.2010 13:33[!]
Biały - Wskazuje na ostatnią informację na temat danego kierowcy (na przykład czas sektora oznaczony kolorem białym to informacja o czasie uzupełnionym przed momentem).

Żółty - to standardowy kolor czcionki. Kolor żółty nie niesie ze sobą żadnych dodatkowych informacji.
im9ulse, 16.04.2010 13:40[!]
jak zwykle wszyscy kierowcy zadowoleni :(
hagj, 16.04.2010 14:41[!]
Wypowiedzi po czwartkowych treningach Grand Prix Monako 2010
Fernando Alonso
Jestem spokojny jeśli chodzi o dostępne silniki. Co prawda nie jest to komfortowa sytuacja, gdy do końca sezonu zostały mi jedynie dwa silniki, lecz wszyscy w Ferrari ciężko pracują i kwestia ta nie ma większego wpływu na nasz plan wykorzystania silników w tym roku.
francorchamps, 16.04.2010 15:07[!]
Banditto

dzięki!
Banditto, 16.04.2010 15:44[!]
wypowiedź biCampeona jest uzupełnieniem mojej, więc warto ją wziąć pod uwagę.
Lolkoski, 16.04.2010 15:53[!]
Treningi ciekawe, wygląda na to, że o zwycięstwo powalczą McL i RBR, a nękać ich będą FER i MER - widać postęp.
Mam nadzieję na Q3 Kubka i walkę o kolejne punkty.
Simi, 16.04.2010 20:44[!]
Na twoim miejscu, nie przewidywałbym tego aż tak bardzo. Po testach nic nie wiadomo, zwykle te czasy nie odzwierciedlają tego, co dany zespół może pokazać.
Nie ukrywam jednak, że twoje przypuszczenia mogą okazać się prawdziwe. Jeśli jednak miałbym już stawiać na to, kto będzie wlczył o zwycięstwo powiedziałbym, że będą to McL i Merc.
Głęboko wierzę jednak w sukces Ferrari. Marzy mi się dublet na tym wyścigu w ich wykonaniu. I nie muszę mówić po raz kolejny, że mam wielkie nadzieje na tytuł Alonso lub Massy. :)
Lolkoski, 16.04.2010 20:52[!]
O to powiem, że jakby tak Massa wszystkich pogodził na koniec sezonu to by było piękne. To miły gość, a i pokazał w 2008, że potrafi jeździć.
Co do obstawiania to biorę pod Redbulla bo to chzba pierwsze treningi piątkowe w których dobrze im szło, a poza tym po Malezji mogą cisnąć
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca