F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2010
GP Bahrajnu
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2010
Klasyfikacje generalne 2010
Statystyki z sezonu 2010

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Catalunya.
Gran Premio de Espana Telefonica 20109 maja
Circuit de Barcelona-Catalunya
Długość toru: 4,655 km
Liczba okrążeń: 66
Pełny dystans: 307,104 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,954 - Q2, Rubens Barrichello (Brawn), 2009
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,670 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2008
Największa średnia prędkość wyścigu:
198,102 km/h - Felipe Massa (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.5Sebastian VettelRed Bull RB61:20,528--15
2.6Mark WebberRed Bull RB61:21,2320,7040,70411
3.2Lewis HamiltonMcLaren MP4-251:21,3480,8200,11614
4.1Jenson ButtonMcLaren MP4-251:21,3760,8480,02816
5.3Michael SchumacherMercedes GP W011:21,5831,0550,20714
6.7Felipe MassaFerrari F101:21,7491,2210,16616
7.4Nico RosbergMercedes GP W011:22,0131,4850,26414
8.8Fernando AlonsoFerrari F101:22,0911,5630,07815
9.11Robert KubicaRenault R301:22,2421,7140,15120
10.14Adrian SutilForce India VJM031:22,3771,8490,13512
11.16Sebastien BuemiToro Rosso STR51:22,4001,8720,02318
12.23Kamui KobayashiBMW Sauber C291:22,4121,8840,01211
13.22Pedro de la RosaBMW Sauber C291:22,5271,9990,11520
14.10Nico HulkenbergWilliams FW321:22,6342,1060,10716
15.17Jaime AlguersuariToro Rosso STR51:22,9262,3980,29220
16.9Rubens BarrichelloWilliams FW321:22,9532,4250,02716
17.15Vitantonio LiuzziForce India VJM031:23,5973,0690,64412
18.12Witalij PietrowRenault R301:23,8963,3680,2995
19.18Jarno TrulliLotus T1271:24,6104,0820,71414
20.19Heikki KovalainenLotus T1271:24,7454,2170,13511
21.24Timo GlockVirgin VR-011:25,7225,1940,97715
22.25Lucas di GrassiVirgin VR-011:25,8555,3270,13314
23.20Karun ChandhokHRT F1101:26,6116,0830,75618
24.21Bruno SennaHRT F1101:30,2469,7183,6356
107% najlepszego czasu: 1:26,165

Podczas ostatniej sesji treningowej przed kwalifikacjami do Grand Prix Hiszpanii tempo nadal dyktowali kierowcy Red Bulla – Sebastian Vettel i Mark Webber. Obu kierowców rozdzieliła tym razem spora różnica czasowa, bo aż 0,7 sekundy. Na kolejnych dwóch pozycjach znaleźli się reprezentanci McLarena – Lewis Hamilton i Jenson Button, a pierwszą piątkę zamknął Michael Schumacher (Mercedes), mając już ponad sekundę straty do Vettela. Robert Kubica (Renault), zajął dziewiąte miejsce.

Sobotnia sesja rozpoczęła się na całkowicie suchym torze i przy słonecznej pogodzie, jednak nocne opady deszczu zmyły gumę z nawierzchni naniesioną wczoraj przez samochody, zatem przyczepność była mniejsza. Po serii okrążeń zapoznawczych jako pierwszy na tor powrócił po 15 minutach Nico Hulkenberg, uzyskując na pierwszym okrążeniu pomiarowym czas 1:24,378. Szybciej od Niemca pojechał Kamui Kobayashi, wykręcając najpierw 1:23,331, a następnie 1:22,436.

Japończyk jechał po jeszcze lepszy czas na kolejnym kółku, jednak najechał zbyt mocno na tarkę przed czwartym zakrętem, gdzie było sporo wody po deszczu i wypadł z toru, zatrzymując się na środku żwirowiska. W chwilę później w tym samym miejscu kontrolę nad bolidem stracił także Witalij Pietrow, jednak dla niego skończyło się to uderzeniem w barierę z opon i znacznym uszkodzeniem samochodu. Po wypadku Rosjanina wywieszona została czerwona flaga na blisko dziesięć minut, a wznowienie sesji nastąpiło na 32 minuty przed końcem regulaminowego czasu.

Na torze pojawiło się od razu wielu kierowców i wkrótce nastąpiła zmiana na szczycie tabeli czasowej po tym, jak Lewis Hamilton wykręcił 1:22,414. Kierowca McLarena poprawił się następnie na 1:21,699, a tuż za nim znalazł się Sebastian Vettel z czasem 1:21,807. Trzeci w tym momencie był Mark Webber, czwarty Jenson Button, a piąty Kobayashi. Robert Kubica zajmował tymczasem 16 miejsce, mając niespełna 0,1 sekundy straty do Pietrowa. W 37 minucie Webber wykręcił 1:21,528 i awansował na pierwsze miejsce, a następnie poprawił się na 1:21,232. Vettel także kontynuował poprawę i 18 minut przed końcem sesji legitymował się czasem 1:21,257 (0,025 straty do Webbera). Kubica awansował w międzyczasie na 13 miejsce (1:22,779).

Kwadrans przed końcem sesji kolejność w pierwszej dziesiątce była następująca: Webber, Vettel, Hamilton, Button, Alonso, Massa, Sutil, Buemi, Kobayashi i Schumacher. Ten ostatni wykręcił po chwili 1:21,583 i awansował na trzecią pozycję. Do pierwszej dziesiątki wskoczył następnie drugi kierowca Mercedesa – Nico Rosberg, plasując się na siódmej pozycji z czasem 1:22,235. W końcówce sesji kierowcy rozpoczęli przejazdy na miękkich oponach: Massa wykręcił 1:21,749 i awansował na piąte miejsce, a Button – 1:21,376 (P4). W chwilę później na torze pojawiła się żółta flaga po tym, jak na poboczu zatrzymał się Sutil po awarii układu napędowego.

Pomimo pokazywanej z przerwami żółtej flagi w środkowym sektorze toru, Vettel wykręcił w końcówce sesji 1:20,528, pokonując Webbera aż o 0,7 sekundy. Kubica poprawił się z kolei na 1:22,242 i awansował na dziewiąte miejsce, plasując się tuż za Alonso.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 23°C
Temperatura powietrza: 18°C
Prędkość wiatru: 2,8 m/s
Wilgotność powietrza: 50%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
cravenciak, 08.05.2010 12:12[!]
Robert założył nowe skrzydło, o którym wczoraj mówiliśmy. Jak widać przejechał 20 okrążeń, prawdopodobnie jeździł z dużym obciążeniem.
jan5, 08.05.2010 12:13[!]
robert wygra Ms, gdzie gp2?
michal132, 08.05.2010 12:17[!]
@carvenciak daj foto
dxx91, 08.05.2010 12:18[!]
haha, jak wszyscy zwalniali w 2 sektorze przy żółtej fladze, to vetel odstawił ich na 0,5 sekundy o dziwo właśnie w tym sektorze
michal132, 08.05.2010 12:21[!]
Renault ma na Turcję przywiez nowy bolid
jordan23, 08.05.2010 12:22[!]
Straszna przewaga czerwonych byków!
Hans_Kloss, 08.05.2010 12:22[!]
Jestem zadowolony z postawy Lotusa :)
seba_d, 08.05.2010 12:24[!]
znowu RBR na topie kwalifikacje na 99% wygrają
ps. czy wy też nie możecie słuchać Maurycego?
jordan23, 08.05.2010 12:26[!]
Kub niestety w tym miejscu , na które pozwala samochód.

Też nie możemy!
Przemysław, 08.05.2010 12:29[!]
Pietrov znowu bolid obił. Nie ma chyba gorszego miejsca na takie błędy jak 3 trening przed kwalifikacjami.
Niestety znowu zanosi się na dominację Red Bull'a. Mogłoby trochę jutro pokropić ;) co by się chłopaki trochę zestresowali.
akkim, 08.05.2010 12:30[!]
Sędziowie nadal widzą w "różowych kolorach"
już na przebudzenie jest najwyższa pora.
Skoro "żółte" się świeci to chyba każdemu ?
Ale nie Sebkowi, no tylko nie Jemu.
jordan23, 08.05.2010 12:32[!]
Jeżeli byki zdominują qualu, tak jak poprzednio a na to się zanosi, to przy dobrych warunkach atmosferycznych panowie, mamy niestety po wyścigu !
Maraz, 08.05.2010 12:37[!]
Flaga na timingu pojawiała się i znikała, prawdopodobnie coś szwankował GPS, i mogły Vettelowi nie zapalić się odpowiednie lampki na kierownicy.
akkim, 08.05.2010 12:43[!]
Może Maraz, może ale myślałem, że oni wożą radio.
korzo, 08.05.2010 12:44[!]
@cravenciak, nie mógł jeździć z dużym obciążeniem bo FP3 służy do szukania ustawień na kwalifikacje
vermaden, 08.05.2010 12:49[!]
@Przemysław

"Pietrov znowu bolid obił."

Organizatorzy zostawili wode na tarkach zaraz przed tym zakretem, chwile wczesniej wypadl tam wlasnie z tego powodu KOB.
korzo, 08.05.2010 12:52[!]
Kubica traci najwięcej w 2 sektorze, tam gdzie są szybkie łuki, za to bardzo mało traci w krętym 3 sektorze
Przemysław, 08.05.2010 12:54[!]
Vermaden- wiem czemu wypadł, nie winię go za to. Raczej podkreślam jego dosyć niezręczną sytuację jakiej się znalazł. Ma pecha. A wiadomo, że z pechem daleko się nie zajedzie.
cravenciak, 08.05.2010 13:31[!]
@korzo

Symulacje kwalifikacji zespoły przeprowadzają podczas drugiego treningu, gdzie również sprawdzają opony.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca