|
|
|
|
|
|
Gran Premio de Espana Telefonica 2010 | 9 maja |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:19,954 - Q2, Rubens Barrichello (Brawn), 2009 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:21,670 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2008 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 198,102 km/h - Felipe Massa (Ferrari), 2007 |
| |
Sesja treningowa 3 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 5 | Sebastian Vettel | Red Bull RB6 | | 1:20,528 | - | - | 15 |
2. | 6 | Mark Webber | Red Bull RB6 | | 1:21,232 | 0,704 | 0,704 | 11 |
3. | 2 | Lewis Hamilton | McLaren MP4-25 | | 1:21,348 | 0,820 | 0,116 | 14 |
4. | 1 | Jenson Button | McLaren MP4-25 | | 1:21,376 | 0,848 | 0,028 | 16 |
5. | 3 | Michael Schumacher | Mercedes GP W01 | | 1:21,583 | 1,055 | 0,207 | 14 |
6. | 7 | Felipe Massa | Ferrari F10 | | 1:21,749 | 1,221 | 0,166 | 16 |
7. | 4 | Nico Rosberg | Mercedes GP W01 | | 1:22,013 | 1,485 | 0,264 | 14 |
8. | 8 | Fernando Alonso | Ferrari F10 | | 1:22,091 | 1,563 | 0,078 | 15 |
9. | 11 | Robert Kubica | Renault R30 | | 1:22,242 | 1,714 | 0,151 | 20 |
10. | 14 | Adrian Sutil | Force India VJM03 | | 1:22,377 | 1,849 | 0,135 | 12 |
11. | 16 | Sebastien Buemi | Toro Rosso STR5 | | 1:22,400 | 1,872 | 0,023 | 18 |
12. | 23 | Kamui Kobayashi | BMW Sauber C29 | | 1:22,412 | 1,884 | 0,012 | 11 |
13. | 22 | Pedro de la Rosa | BMW Sauber C29 | | 1:22,527 | 1,999 | 0,115 | 20 |
14. | 10 | Nico Hulkenberg | Williams FW32 | | 1:22,634 | 2,106 | 0,107 | 16 |
15. | 17 | Jaime Alguersuari | Toro Rosso STR5 | | 1:22,926 | 2,398 | 0,292 | 20 |
16. | 9 | Rubens Barrichello | Williams FW32 | | 1:22,953 | 2,425 | 0,027 | 16 |
17. | 15 | Vitantonio Liuzzi | Force India VJM03 | | 1:23,597 | 3,069 | 0,644 | 12 |
18. | 12 | Witalij Pietrow | Renault R30 | | 1:23,896 | 3,368 | 0,299 | 5 |
19. | 18 | Jarno Trulli | Lotus T127 | | 1:24,610 | 4,082 | 0,714 | 14 |
20. | 19 | Heikki Kovalainen | Lotus T127 | | 1:24,745 | 4,217 | 0,135 | 11 |
21. | 24 | Timo Glock | Virgin VR-01 | | 1:25,722 | 5,194 | 0,977 | 15 |
22. | 25 | Lucas di Grassi | Virgin VR-01 | | 1:25,855 | 5,327 | 0,133 | 14 |
23. | 20 | Karun Chandhok | HRT F110 | | 1:26,611 | 6,083 | 0,756 | 18 |
24. | 21 | Bruno Senna | HRT F110 | | 1:30,246 | 9,718 | 3,635 | 6 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:26,165 |
|
|
Podczas ostatniej sesji treningowej przed kwalifikacjami do Grand Prix Hiszpanii tempo nadal dyktowali kierowcy Red Bulla – Sebastian Vettel i Mark Webber. Obu kierowców rozdzieliła tym razem spora różnica czasowa, bo aż 0,7 sekundy. Na kolejnych dwóch pozycjach znaleźli się reprezentanci McLarena – Lewis Hamilton i Jenson Button, a pierwszą piątkę zamknął Michael Schumacher (Mercedes), mając już ponad sekundę straty do Vettela. Robert Kubica (Renault), zajął dziewiąte miejsce.
Sobotnia sesja rozpoczęła się na całkowicie suchym torze i przy słonecznej pogodzie, jednak nocne opady deszczu zmyły gumę z nawierzchni naniesioną wczoraj przez samochody, zatem przyczepność była mniejsza. Po serii okrążeń zapoznawczych jako pierwszy na tor powrócił po 15 minutach Nico Hulkenberg, uzyskując na pierwszym okrążeniu pomiarowym czas 1:24,378. Szybciej od Niemca pojechał Kamui Kobayashi, wykręcając najpierw 1:23,331, a następnie 1:22,436.
Japończyk jechał po jeszcze lepszy czas na kolejnym kółku, jednak najechał zbyt mocno na tarkę przed czwartym zakrętem, gdzie było sporo wody po deszczu i wypadł z toru, zatrzymując się na środku żwirowiska. W chwilę później w tym samym miejscu kontrolę nad bolidem stracił także Witalij Pietrow, jednak dla niego skończyło się to uderzeniem w barierę z opon i znacznym uszkodzeniem samochodu. Po wypadku Rosjanina wywieszona została czerwona flaga na blisko dziesięć minut, a wznowienie sesji nastąpiło na 32 minuty przed końcem regulaminowego czasu.
Na torze pojawiło się od razu wielu kierowców i wkrótce nastąpiła zmiana na szczycie tabeli czasowej po tym, jak Lewis Hamilton wykręcił 1:22,414. Kierowca McLarena poprawił się następnie na 1:21,699, a tuż za nim znalazł się Sebastian Vettel z czasem 1:21,807. Trzeci w tym momencie był Mark Webber, czwarty Jenson Button, a piąty Kobayashi. Robert Kubica zajmował tymczasem 16 miejsce, mając niespełna 0,1 sekundy straty do Pietrowa. W 37 minucie Webber wykręcił 1:21,528 i awansował na pierwsze miejsce, a następnie poprawił się na 1:21,232. Vettel także kontynuował poprawę i 18 minut przed końcem sesji legitymował się czasem 1:21,257 (0,025 straty do Webbera). Kubica awansował w międzyczasie na 13 miejsce (1:22,779).
Kwadrans przed końcem sesji kolejność w pierwszej dziesiątce była następująca: Webber, Vettel, Hamilton, Button, Alonso, Massa, Sutil, Buemi, Kobayashi i Schumacher. Ten ostatni wykręcił po chwili 1:21,583 i awansował na trzecią pozycję. Do pierwszej dziesiątki wskoczył następnie drugi kierowca Mercedesa – Nico Rosberg, plasując się na siódmej pozycji z czasem 1:22,235. W końcówce sesji kierowcy rozpoczęli przejazdy na miękkich oponach: Massa wykręcił 1:21,749 i awansował na piąte miejsce, a Button – 1:21,376 (P4). W chwilę później na torze pojawiła się żółta flaga po tym, jak na poboczu zatrzymał się Sutil po awarii układu napędowego.
Pomimo pokazywanej z przerwami żółtej flagi w środkowym sektorze toru, Vettel wykręcił w końcówce sesji 1:20,528, pokonując Webbera aż o 0,7 sekundy. Kubica poprawił się z kolei na 1:22,242 i awansował na dziewiąte miejsce, plasując się tuż za Alonso.
Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 23°C
Temperatura powietrza: 18°C
Prędkość wiatru: 2,8 m/s
Wilgotność powietrza: 50%
Sucho
Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|