F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2010
GP Bahrajnu
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2010
Klasyfikacje generalne 2010
Statystyki z sezonu 2010

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Catalunya.
Gran Premio de Espana Telefonica 20109 maja
Circuit de Barcelona-Catalunya
Długość toru: 4,655 km
Liczba okrążeń: 66
Pełny dystans: 307,104 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,954 - Q2, Rubens Barrichello (Brawn), 2009
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,670 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2008
Największa średnia prędkość wyścigu:
198,102 km/h - Felipe Massa (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Mark Webber zdobył drugie w tym sezonie, a trzecie w karierze pole position podczas dzisiejszych kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Hiszpanii, które zostały całkowicie zdominowane przez zespół Red Bull Racing. Australijczyk był najszybszy we wszystkich częściach czasówki i jako jedyny przełamał barierę jednej minuty oraz 20 sekund, a tuż za nim zawsze plasował się Sebastian Vettel, ostatecznie ulegając swojemu zespołowemu koledze o 0,106 sekundy.

Lewis Hamilton pomimo najlepszych starań z trudem zmieścił się poniżej jednej sekundy straty do Vettela, a wraz z nim z drugiego rzędu wystartuje jego dawny partner z McLarena – Fernando Alonso, ścigający się obecnie dla Ferrari. Poniżej jednej sekundy straty do Vettela zmieścił się jeszcze kolega zespołowy Hamiltona – Jenson Button. Tymczasem Robert Kubica (Renault) po raczej udanych kwalifikacjach rozpocznie jutrzejszy wyścig z siódmej pozycji.

Q1

W pierwszej części kwalifikacji po pierwszych przejazdach na czele klasyfikacji znajdował się Massa z czasem 1:23,068. Drugi był przez chwilę Alonso (1:23,121), który na swoim drugim okrążeniu pomiarowym poprawił się jednak na 1:22,572 i wskoczył na pierwsze miejsce. W ósmej minucie kierowców Ferrari rozdzielił Button, a następnie szybciej od Massy pojechał także Hulkenberg.

Kilka minut później na czele klasyfikacji znaleźli się Hamilton (1:21,723), Button (+0,2s) i Kubica (+0,5s). Następnie przed Kubicą znaleźli się Webber i Vettel, spychając Polaka na piąte miejsce. Kierowcy Red Bulla na kolejnych okrążeniach poprawili się na 1:21,894 (Vettel) i 1:21,412 (Webber), co dało im odpowiednio miejsca 3 i 1.

Trzy minuty przed końcem sesji zagrożeni odpadnięciem z dalszej rywalizacji byli kierowcy Lotusa, Virgin i HRT, a także Pietrow, który plasował się na 18 pozycji. Rosjanin zdołał w końcówce poprawić się na 1:23,018, co pozwoliło mu wskoczyć na 14 miejsce, a tymczasem w strefie spadkowej znalazł się de la Rosa. Hiszpan wykręcił jednak bardzo dobry czas 1:22,211, awansując na szóste miejsce.

Do strefy spadkowej spadł wówczas Barrichello i jemu nie udało się już z niej uciec. Na kolejnych miejscach (19-24) Q1 ukończyli Trulli, Kovalainen, Glock, di Grassi, Chandhok i Senna.

Q2

W drugiej sesji już na samym początku na torze pojawili się kierowcy Red Bulla, nadal jadąc na twardych oponach. Webber wykręcił 1:21,198, a Vettel 1:21,189. Australijczyk poprawił się następnie na 1:21,112, a jego kolega zespołowy na 1:21,116. Na miejscach 3 i 4 znaleźli się kierowcy McLarena, piąty był Alonso, a szósty Kubica (1:21,684).

W połowie Q2 Schumacher wykręcił 1:21,557 i awansował na trzecie miejsce. Jako ostatni swój pierwszy reprezentatywny czas w tej sesji uzyskał Rosberg, plasując się na dziewiątej pozycji (1:22,419). Zagrożeni zakończeniem udziału w kwalifikacjach na Q2 byli Sutil, Hulkenberg, Kobayashi, Pietrow, Buemi, Alguersuari i Liuzzi.

W końcówce sesji na torze pojawili się niemal wszyscy kierowcy – wyjątek stanowił tylko Schumacher. Webber na miękkich oponach wykręcił 1:20,655, a Vettel 1:20,772. Kierowcy McLarena także poprawili swoje czasy, przeskakując Schumachera. Tymczasem Kubica pomimo poprawienia się na 1:21,599 pozostał na siódmej pozycji.

Czołową dziesiątkę zamknęli Kobayashi, Massa i Rosberg, a z dalszej rywalizacji (miejsca 11-17) odpadli Sutil, de la Rosa, Hulkenberg, Pietrow, Buemi, Alguersuari i Liuzzi.

Q3

W ostatniej części kwalifikacji po pierwszych przejazdach najszybszy był Webber z czasem 1:20,239. Vettel stracił 0,1 sekundy do zespołowego kolegi, a za nim uplasowali się kierowcy McLarena – Hamilton i Button. Pierwszą piątkę zamykał Schumacher, a na dalszych miejscach znajdowali się Massa, Alonso, Kubica, Rosberg i Kobayashi.

Ostatnia seria przejazdów przyniosła poprawę czasu Kobayashiego na 1:21,984 (P7 w momencie ukończenia okrążenia). Vettel wykręcił 1:20,101 i znalazł się na chwilę na P1, jednak ostatnie słowo ponownie należało do Webbera, który zdobył pole position z czasem 1:19,995. Kierowców McLarena rozdzielił Alonso, kwalifikując się w drugim rzędzie z Hamiltonem. Trzeci rząd przypadł Buttonowi i Schumacherowi, a pierwszą dziesiątkę zamkną na starcie Kubica, Rosberg, Massa i Kobayashi.

Wyniki kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Hiszpanii

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 39°C
Temperatura powietrza: 20°C
Prędkość wiatru: 3,8 m/s
Wilgotność powietrza: 50%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych kwalifikacji można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
prolim, 08.05.2010 16:59[!]
@kumien

To całkowicie logiczne co mówisz, po co inwestować w kierowcę będącego top2 klasyfikacji i mającego 5 razy więcej punktów niż kolega, będącego perspektywicznym zawodnikiem z racji swojego niewielkiego stażu w F1 i wieku. Lepiej inwestować w gościa co najlepsze lata ma za sobą, jest raczej magnesem reklamowym niż kierowcą z prawdziwego zdarzenia :D. Coś jak sytuacja w BMW, gdy Kubica walczył o top1, a Heidfeld walczył o rozgrzanie opon... xD
kumien, 08.05.2010 17:32[!]
Dalej nic nie rozumiesz :/ Rozwój pod Nico nie musiał wcale oznaczać rozwoju bolidu. Poza tym co można wywnioskować po jednym qualu? Ciekawe jak w kolejnym GP Nico będzie przed MSz. Oczywiście znowu wyjdzie, że "dziadek" nie potrafi jeździć. I to jest Wasz problem. I tak źle i tak niedobrze.
babel9, 08.05.2010 18:15[!]
"Poza tym młody Niemiec może wolniej adaptuje się do zmian i stąd problemy" Kiedy to Schumacher miał problemy na początku sezonu, on też źle adaptuje się do bolidu? Co do słuszności lub nie tworzenia bolidu pod konkretnego kierowcę przekonamy się po jakimś czasie, ale przykład podany przez @prolim pokazuje, że jest to mało efektywne. Obawiam się jedynie tego, iż przez tą "adaptację" Nico wiele straci. Ale podobno na błędach się uczy, więc może Mercedes będzie miał okazję;)
Co do Kubicy- b. dobre kwalifikacje, oby start mu wyszedł.
Petrov- mechanicy wykonali po raz kolejny kawał dobrej roboty, ma chłopak szczęście, bo zdawało mi się, że nie da rady pojechać w kwalifikacjach.
Red Bull- tak jak wszyscy mówicie, totalny pogrom.
McLaren- odstaje od Red Bulla, ale chyba jako jedyny nawiązuje z nim walkę.
Szkoda jeszcze Massy, ale może to spadek formy Ferrari, a nie jego. No i fajne zaskoczenie-Kobayashi:)
Gangster, 08.05.2010 21:17[!]
Dlaczego nie zauważyliście, że Renault robi bolid pod jednego kierowcę?? To samo tyczy się Ferrari. Jakoś Alonso mógł zakwalifikować się na P4 a Massa na P9?? Tutaj jak i u renault widać jeszcze bardziej granie pod jednego zawodnika. Coś tutaj nikt się nie burzy a powinien. Ale jak to bywa MSC trzeba dokopać.
akkim, 08.05.2010 21:45[!]
@Gangster >>>
Co do Reni, Wybacz lecz piszesz głupoty
Wasyl nie korzysta z Roberta roboty,
jak jedzie bez błędu gdzieś się nie rozp...szy
to ma niezły wynik i się w stawce mieści.

Każdy team ma "gwiazdę", tu się nikt nie spiera
wiadomo, Merc się robi wprost pod Schumachera,
Nico za to płaci, tak się w życiu zdarza,
tak jak kiedyś nad Robka stawiali "kucharza".
babel9, 09.05.2010 00:07[!]
Nie wydaje mi się, by bolidy Renault były robione pod któregoś z kierowców. Petrovowi po prostu nie idzie, a jak mu idzie, to wyniki są zadowalające przecież:) Ferrari ciężko odgadnąć, jakoś nie potrafię ich dostrzec w tym sezonie, może tylko ja mam takie dziwne odczucie. Nie wiadomo czy faktycznie robią bolid pod Alonso, czy Massa sobie nie radzi, czy nie potrafią odpowiednio ustawić bolidu.
Tak jak @akkim pisze, zawsze jest ktoś bardziej wysławiony, czasem bolid zrobiony pod konkretnego kierowce w tym pomaga, czasem przesądza o tym charakter kierowcy, czasem jego wybryki itd. Może Mercedes wprowadził takie zmiany, że ciężko im ustawić bolid pod Nico, może nie są to zmiany robione pod Michaela, tak jak to wygląda. Przekonamy się o tym za jakiś czas.
jan5, 09.05.2010 13:41[!]
śmieszy mnie rosberg, zrobili pewnie tak oba bolidy ze pasuje on schumacerowi a rosbergowi nie za bardzo
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca