F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2010
GP Bahrajnu
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2010
Klasyfikacje generalne 2010
Statystyki z sezonu 2010

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Gilles Villeneuve.
Grand Prix du Canada 201013 czerwca
Circuit Gilles Villeneuve
Długość toru: 4,361 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 305,270 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:12,275 - Ralf Schumacher (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,622 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
207,165 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Jenson ButtonMcLaren MP4-251:18,127--23
2.3Michael SchumacherMercedes GP W011:18,2850,1580,15819
3.2Lewis HamiltonMcLaren MP4-251:18,3520,2250,06719
4.4Nico RosbergMercedes GP W011:18,3560,2290,00423
5.5Sebastian VettelRed Bull RB61:18,5490,4220,19327
6.11Robert KubicaRenault R301:18,6620,5350,11319
7.8Fernando AlonsoFerrari F101:18,7260,5990,06421
8.15Vitantonio LiuzziForce India VJM031:19,0970,9700,37125
9.10Nico HulkenbergWilliams FW321:19,2821,1550,18531
10.9Rubens BarrichelloWilliams FW321:19,3131,1860,03119
11.14Adrian SutilForce India VJM031:19,3731,2460,06012
12.7Felipe MassaFerrari F101:19,5111,3840,13821
13.12Witalij PietrowRenault R301:19,5491,4220,03812
14.6Mark WebberRed Bull RB61:19,6091,4820,06026
15.23Kamui KobayashiBMW Sauber C291:20,1862,0590,57733
16.16Sebastien BuemiToro Rosso STR51:20,3202,1930,13427
17.22Pedro de la RosaBMW Sauber C291:20,5842,4570,26421
18.17Jaime AlguersuariToro Rosso STR51:20,8232,6960,23928
19.19Heikki KovalainenLotus T1271:21,8693,7421,04624
20.20Karun ChandhokHRT F1101:21,9973,8700,12827
21.18Jarno TrulliLotus T1271:22,5434,4160,54612
22.21Bruno SennaHRT F1101:22,7014,5740,15828
23.24Timo GlockVirgin VR-011:22,7134,5860,01220
24.25Lucas di GrassiVirgin VR-01---4
107% najlepszego czasu: 1:23,596

Jenson Button był najszybszym kierowcą podczas pierwszej sesji treningowej na Circuit Gilles Villeneuve w Montrealu. Brytyjczyk uzyskał czas 1:18,127, pokonując o 0,158 sekundy Michaela Schumachera. Na miejscach 3 i 4 uplasowali się pozostali kierowcy McLarena i Mercedesa – Lewis Hamilton oraz Nico Rosberg, a tuż za nimi znaleźli się najszybsi kierowcy Red Bulla i Renault – Sebastian Vettel oraz Robert Kubica. Polak przez pewien czas był trzeci, ale pod koniec sesji nie starał się poprawić czasu i spadł na szóste miejsce.

Po okrążeniach instalacyjnych – w przypadku wielu kierowców dwóch lub więcej – i sprawdzeniu bolidów jako pierwszy do próby ustanowienia czasy przystąpił Nico Rosberg, a przynajmniej tak się na początku wydawało, jednak Niemiec najwyraźniej przeprowadzał testy aerodynamiczne, jadąc ze stałą prędkością w kilku miejscach toru, by ostatecznie wrócić do boksów. Timo Glock w dwudziestej minucie kończył już piąte okrążenie instalacyjne, ale podobnie jak Rosberg także nie miał ustanowionego czasu.

W końcu pełne okrążenie z dużą prędkością przejechał po upływie trzydziestu minut od rozpoczęcia sesji Kamui Kobayashi, wykręcając 1:28,723. Japończyk poprawił się następnie na 1:27,536, ale po chwili szybciej od niego pojechał Jaime Alguersuari, uzyskując czas 1:25,265. Przed ostatnim zakrętem przez pewien czas pokazywana była flaga w żółto-czerwone pasy z powodu niewielkiej ilości oleju na torze, ale wkrótce znikła i kierowcy zaczęli znacznie poprawiać czasy. Po 37 minutach Kobayashi legitymował się czasem 1:22,581, mając niespełna pół sekundy przewagi nad Alguersuarim. Nadal na torze nie było śladu kierowców z czołówki, którzy czekali cierpliwie, aż nowe zespoły i te ze środki stawki oczyszczą i nagumują trochę tor.

W połowie sesji na czele tabeli czasowej znajdował się Nico Hulkenberg (1:21,107), mając 0,2 sekundy przewagi nad Kobayashim. W chwilę później wyraźnie szybciej od Niemca pojechał jego kolega z zespołu Williams – Rubens Barrichello, wykręcając 1:20,276. Warunki na torze wciąż były dalekie od ideału, a w dodatku na obiektywach kamer pojawiały się krople deszcze, ale nie zanosiło się na to, aby się miało bardziej rozpadać. Kierowców nie cieszył również z pewnością fakt, że po torze znowu zaczęły harcować świstaki (lub świszcze), ale na szczęście żadna ze stron nie poniosła jak dotychczas strat z tego powodu...

Wkrótce czasy okrążeń zaczęli w końcu ustanawiać kierowcy z czołówki i po 51 minutach na szczycie tabeli znajdowali się kierowcy McLarena – Jenson Button i Lewis Hamilton. Trzeci był Michael Schumacher, który o mały włos nie wpadł w nawrocie na Witalija Pietrowa, a czwarty był Felipe Massa. Schumacher poprawił się na kolejnym okrążeniu na 1:19,173 i był przez chwilę pierwszy, zanim kierowcy McLarena zeszli poniżej jednej minuty i 19 sekundy, wracając na szczyt tabeli. Przed Schumacherem znalazł się także Rosberg, a za – Fernando Alonso. Robert Kubica na 35 minut przed końcem sesji nie miał jeszcze ustanowionego czasu, ale był już na torze i na swoim pierwszym kółku pomiarowym wykręcił 1:19,996, plasując się na ósmej pozycji.

Button swój przejazd ukończył z najlepszym czasem 1:18,127, mając 0,225 sekundy przewagi nad Hamiltonem. Na trzecie miejsce wskoczył tymczasem Alonso (1:18,885), których chwilę później zwiedzał pobocze w przedostatniej szykanie (podobna przygoda przytrafiła się też wielu innym kierowcom). Kubica na jednym ze swoich kolejnych okrążeń wykręcił 1:19,553 i przesunął się na szóste miejsce, ale jego strata do Buttona wciąż była znaczna (1,4s). Niemniej Polak nie powiedział jeszcze ostatniego słowa i po godzinie od rozpoczęcia sesji awansował na czwarte miejsce z czasem 1:18,984. W 66 minucie na torze zatrzymał się Lucas di Grassi na poboczu za zakrętem nr 7 z powodu bliżej nieokreślonych problemów i to był dla niego koniec jazdy w tej sesji, w której w ogóle nie ustanowił czasu.

Kubica wciąż kontynuował swój długi przejazd i zdołał awansować już na trzecie miejsce, zmniejszając swoją stratę do Buttona do niewiele ponad pół sekundy. Tymczasem niemal całkiem niewidoczni byli jak dotychczas w tej sesji kierowcy Red Bulla: Sebastian Vettel zajmował ósme miejsce z czasem 1:19,317, a Mark Webber zamykał pierwszą dziesiątkę, tracąc do zespołowego kolegi blisko 0,3 sekundy. Na 18 minut przed końcem sesji Schumacher zrzucił Kubicę z trzeciego miejsca, wykręcając 1:18,575. Niemiec poprawił się następnie na 1:18,285 i rozdzielił kierowców McLarena, którzy dotychczas zajmowali dwa czołowe miejsce. Massa, zajmujący w końcu sesji dwunaste miejsce, skarżył się w międzyczasie na duże zużycie opon przez radio i jego inżynier Rob Smedley potwierdził, że tylne opony kiepsko wyglądają.

W ostatnich minutach sesji Barrichello zatrzymał się w wyjeździe z alei serwisowej i mechanicy Williamsa musieli cofnąć jego bolid do garażu. Brazylijczyk nie zdążył już powrócić na tor przed wywieszeniem flagi w szachownicę. Jednymi z nielicznych kierowców, którzy poprawili w końcówce sesji swoje czasy byli Rosberg i Vettel, awansując na miejsca 4 i 5 (Vettel przejechał bardzo blisko band w dwóch miejscach toru, ale uniknął uszkodzenia bolidu).

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 20°C
Temperatura powietrza: 19°C
Prędkość wiatru: 2,8 m/s
Wilgotność powietrza: 68%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
quickmick, 11.06.2010 19:42[!]
@bukuć
No tak, ale nawet jak się nie jest na torze, to można się zorientować w tym czy w owym... jest np. twitter, na którym sporo informacji na bieżąco się pojawia...
Cały problem polega na tym, że Polsat, jak wiele innych mediów w Polsce, wybiera prezenterów, dziennikarzy czy komentatorów nie kierując się ich profesjonalizmem tylko kolesiostwem... przysięgam, że ufunduję nagrodę, jeśli ktoś mi racjonalnie wyjaśni, dlaczego kolega Zientarski, człowiek o mentalności pani przedszkolanki, prowadzi studio F1, poza tym, że przekonał kogoś, że musi zarobić na rodzinę, bo wiecie, syn na rehabilitacji, itd...
ctulu1, 11.06.2010 19:53[!]
ja nie mowie ze nie macie racji ja tylko mowie ze jestescie cwani piszac na forum,zastanawiam sie jakbyscie Wy komentowali,mialem tego nie pisac,tez mi sie nie podoba komentarz w Polsacie,dlatego ogladam na BBC ale uwierzcie mi oni tez czasami wala bzdety nie koniecznie o F1,chodzi mi tylko o to ze krytykowac kazdy potrafi....
jan5, 11.06.2010 19:58[!]
quickmick a jedynka szkoda o niej mówić, Szaranowicz ekspert od wszystkiego
YAHoO, 11.06.2010 20:04[!]
Mercedes na razie ładnie... Mimo iż to tylko treningi to po cichu liczę na podium Schumachera ;-)
witek2403, 11.06.2010 22:06[!]
MaxKapsel, 11.06.2010 22:30[!]
Chcecie komentarza z jajem a równocześnie fachowego? Mam 2 słowa w tym temacie... pierwsze to Wyrzykowski... drugie to Jaroński...
FelipeF1., 12.06.2010 10:55[!]
Mam pytanie co to było za zwierzątko które przebiegło przez tor czy to był bóbr
Cricetidae, 12.06.2010 12:43[!]
FelipeF1 - przeczytaj komentarze przed Tobą to sie dowiesz :)

Co do Borowczyka, to ja nie wiem jak to jest, ale jak na TV4 są relacje z WRC i nie są oczywiście na żywo, to Borowczyk na serio dobrze to komentuje, może on ma tylko problemy z komentowanie live...
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca