F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2010
GP Bahrajnu
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2010
Klasyfikacje generalne 2010
Statystyki z sezonu 2010

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Gilles Villeneuve.
Grand Prix du Canada 201013 czerwca
Circuit Gilles Villeneuve
Długość toru: 4,361 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 305,270 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:12,275 - Ralf Schumacher (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,622 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
207,165 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.5Sebastian VettelRed Bull RB61:16,877--32
2.8Fernando AlonsoFerrari F101:16,9630,0860,08635
3.4Nico RosbergMercedes GP W011:17,1510,2740,18834
4.6Mark WebberRed Bull RB61:17,2730,3960,12233
5.7Felipe MassaFerrari F101:17,4010,5240,12833
6.14Adrian SutilForce India VJM031:17,4150,5380,01428
7.2Lewis HamiltonMcLaren MP4-251:17,5220,6450,10729
8.11Robert KubicaRenault R301:17,5290,6520,00736
9.3Michael SchumacherMercedes GP W011:17,6880,8110,15934
10.15Vitantonio LiuzziForce India VJM031:17,9031,0260,21535
11.1Jenson ButtonMcLaren MP4-251:17,9611,0840,05833
12.9Rubens BarrichelloWilliams FW321:18,3851,5080,42427
13.10Nico HulkenbergWilliams FW321:18,4471,5700,06241
14.12Witalij PietrowRenault R301:18,5821,7050,13540
15.22Pedro de la RosaBMW Sauber C291:18,6581,7810,07634
16.23Kamui KobayashiBMW Sauber C291:19,1422,2650,48438
17.16Sebastien BuemiToro Rosso STR51:19,1682,2910,02632
18.17Jaime AlguersuariToro Rosso STR51:19,2742,3970,10641
19.19Heikki KovalainenLotus T1271:19,9693,0920,69535
20.20Karun ChandhokHRT F1101:20,8794,0020,91029
21.21Bruno SennaHRT F1101:21,0974,2200,21831
22.18Jarno TrulliLotus T1271:21,3464,4690,24911
23.24Timo GlockVirgin VR-011:21,4884,6110,14225
24.25Lucas di GrassiVirgin VR-011:21,5774,7000,08930
107% najlepszego czasu: 1:22,258

Sebastian Vettel (Red Bull) i Fernando Alonso (Ferrari) okazali się jedynymi kierowcami, którzy uzyskali dzisiaj czasy poniżej jednej minuty i 17 sekund. Vettel wykręcił 1:16,877, pokonując dwukrotnego mistrza świata o 0,086 sekundy. Trzeci czas uzyskał Nico Rosberg (Mercedes), a przed najszybszym z kierowców McLarena – Lewisem Hamilton znalazł się także Adrian Sutil (Force India), jako że stajnia z Woking miała najwyraźniej problemy z bardziej miękkimi oponami. Robert Kubica dzisiejsze treningi ukończył na ósmej pozycji.

W drugiej sesji jako pierwsi na tor wyjechali kierowcy Red Bulla – Mark Webber i Sebastian Vettel, którzy wykonali jednak tylko okrążenia instalacyjne. Okrążenia pomiarowe przejechali natomiast Nico Hulkenberg, Witalij Pietrow i Kamui Kobayashi. Po kilku okrążeniach najszybszy był Pietrow z czasem 1:19,156, mając ponad pół sekundy przewagi nad Hulkenbergiem.

W dziewiątej minucie na czele klasyfikacji znalazł się drugi kierowca Renault – Robert Kubica z czasem 1:18,672, ale już po chwili przed Polakiem znaleźli się obydwaj kierowcy McLarena – Lewis Hamilton (1:17,522) i Jenson Button, a następnie najlepszym czasem sesji popisał się Nico Rosberg, wykręcając 1:17,277. Ponadto szybciej od Kubicy pojechali Michael Schumacher, Vitantonio Liuzzi, Adrian Sutil i Felipe Massa, tak więc Robert spadł na ósme miejsce.

W 25 minucie Vettel wykręcił 1:17,329, przejeżdżając bardzo blisko „ściany mistrzów” w ostatniej szykanie i wskoczył na drugie miejsce. Do czołówki awansował także Webber, plasując się na czwartej pozycji z czasem 1:17,600. W 34 minucie Rosberg umocnił się na pierwszej pozycji, powiększając swoją przewagę nad Vettelem do 0,178 sekundy. Czasu okrążenia nie miał w tym momencie jeszcze tylko Jarno Trulli, który już w pierwszej sesji treningowej miał problemy z bolidem i jak widać zespół Lotus do tego momentu nie zdołał ich rozwiązać.

W 50 minucie Vettel kontynuował swój pojedynek z Rosbergiem i wykręcił 1:17,194, tak więc jego strata do kierowcy Mercedesa zmalała do 0,043 sekundy. Na trzecie miejsce awansował w międzyczasie Fernando Alonso po uzyskaniu czasu 1:17,518. Kubica, który był w tym momencie jedenasty, bardzo narzekał przez radio na problemy z rozgrzewaniem opon w niezbyt ciepłych warunkach w Montrealu, przez co na pierwszym okrążeniu pomiarowym przejazdu nie mógł atakować zakrętów tak, jakby tego chciał. Na początku drugiej połowy sesji kierowcy z czołowych zespołów zaczęli wyjeżdżać na tor na bardziej miękkich oponach. Rosberg musiał jednak anulować swoje pierwsze szybkie kółko na supermiękkich oponach z powodu natrafienia na wolniejsze samochody, a na kolejnym wrócił do boksów. Opcjonalne opony nie przyniosły także poprawy czasu Hamiltona.

Następnym chętnym do wypróbowania opon z zielonym paskiem był Vettel. Niemiec zdołał awansować na pierwsze miejsce, ale pojechał tylko minimalnie szybciej, niż Rosberg na twardszych oponach. Na kolejnym kółku kierowca Red Bulla pojechał już jednak wyraźnie szybciej, przełamując jako pierwszy barierę jednej minuty i 17 sekund (1:16,877). W 60 minucie Massa wykręcił 1:17,439 i awansował na trzecie miejsce, a po chwili szybciej od niego pojechał Webber (1:17,304). Następnie supermiękkie opony umożliwiły awans także Alonso, który znalazł się na drugiej pozycji z czasem 1:16,963. Strata Hiszpana do Vettela wyniosła mniej niż 0,1 sekundy. Z kolei Kubica na supermiękkich oponach wykręcił 1:17,529 i znalazł się na ósmej pozycji (0,652 sekundy straty do Vettela).

Na niewiele ponad kwadrans przed końcem sesji na torze w końcu pojawił się Trulli. Włoch na pierwszym okrążeniu pomiarowym uzyskał czas 1:21,409 i uplasował się na 22 pozycji, a swój przejazd ukończył z czasem 1:21,346, ale nadal był szybszy tylko od obydwu kierowców Virgin. W czołówce nie nastąpiły już żadne zmiany do końca sesji i na pierwszych dwóch pozycjach pozostali Vettel oraz Alonso.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 27°C
Temperatura powietrza: 22°C
Prędkość wiatru: 3,8 m/s
Wilgotność powietrza: 50%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
maciej, 11.06.2010 21:52[!]
Virgin ma poważne problemy czy HRT zrobił duży postęp ? :D
leni93, 11.06.2010 21:58[!]
chyba te skrzydła za bardzo są na proste zrobione, bo najlepsze prędkości mają renówki a jak widać w zakrętach już jest lipa bo czasy słabe
SkC, 11.06.2010 22:11[!]
Pakiet maja jak na Monze widać że np Ferrari ma duzo wiekszy docisk
christoff.w, 11.06.2010 22:33[!]
No i powrot Alonso. A nie mowilem! Niektorzy juz caly zespol Ferrari spisali na straty,no ale to tylko trening nr.2 ;)
MaxKapsel, 11.06.2010 22:42[!]
tak christoff.w to tylko trening...
i szczerze mówiąc po 2 treningach znowu wygląda to jak sałatka w mikserze... cholera wie na kogo stawiać, ja się nie podejmuję...
Simi, 11.06.2010 23:25[!]
Kurczę, gdyby Ferrari utrzymało tak wysoką formę w kwalifikacjach i na samym wyścigu. Byłbym bardzo zadowolony.
omen10, 12.06.2010 09:19[!]
Robert jak zwykle nieźle w treningach, lecz rzeczywistą formę pokaże w kwalifikacjach i wyścigu ^^ I u HRT widzę wyraźny postęp. Brawo!
forza_f1, 12.06.2010 09:53[!]
Trzeba podkreślić jak duży postęp zrobiły nowe zespoły, np.:
-HRT w Bahrajnie i Australii tracił do lidera ok. 11 sekund, a teraz traci po ok.4 sekundy ;
-Virgin na torach Sakhir i Melboune miał ok. 5-6 sekund straty, teraz w Kanadzie ma 4 sekundy ;
-Lotus w 1-szym i 2-gim wyścigu sezonu miał w okolicach 5 sekund straty, po 7 wyścigach traci 4 sekundy.
Może w wypadku obu kierowców HRT i di Grassiego to też kwestia zbieranego doświadczenia, ale teamy też na pewno się do tego przyczyniły. Oby tak dalej!
(Nie brałem pod uwagę tempa wyścigowego, tylko w treningach.)
Kamikadze2000, 12.06.2010 10:13[!]
Czyżby HRT już prześcignęło Virgin!? Cóż, tworzenie wozu tylko za pomocą CFD jeszcze dłuuuugo nie będzie tak skuteczne, jak w aero itp. ;))

Co do wyników, mam nadzieje, że McL podobnie zaprezentuje się w kwalifikacjach! :))

P.S. Co poradzę, że nie chce tytułu dla kierowcy, który już go zdobył! ;/

@forza f1 - naturalnie! Tempo wyścigowe to zupełnie inna bajka. Mam nadzieje, że pod koniec sezonu zostaną zdublowani tylko jeden raz! Pozdrawiam! :))
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca