|
|
|
|
|
|
Qantas Australian Grand Prix 2011 | 27 marca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:23,919 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2010 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:24,125 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 219,011 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
| |
Sesja treningowa 3 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull RB7 | | 1:24,507 | - | - | 15 |
2. | 2 | Mark Webber | Red Bull RB7 | | 1:25,364 | 0,857 | 0,857 | 14 |
3. | 3 | Lewis Hamilton | McLaren MP4-26 | | 1:25,553 | 1,046 | 0,189 | 15 |
4. | 4 | Jenson Button | McLaren MP4-26 | | 1:25,567 | 1,060 | 0,014 | 16 |
5. | 10 | Witalij Pietrow | Renault R31 | | 1:25,906 | 1,399 | 0,339 | 18 |
6. | 5 | Fernando Alonso | Ferrari 150° Italia | | 1:26,121 | 1,614 | 0,215 | 16 |
7. | 16 | Kamui Kobayashi | Sauber C30 | | 1:26,417 | 1,910 | 0,296 | 17 |
8. | 8 | Nico Rosberg | Mercedes GP W02 | | 1:26,520 | 2,013 | 0,103 | 17 |
9. | 9 | Nick Heidfeld | Renault R31 | | 1:26,746 | 2,239 | 0,226 | 17 |
10. | 7 | Michael Schumacher | Mercedes GP W02 | | 1:26,856 | 2,349 | 0,110 | 15 |
11. | 18 | Sebastien Buemi | Toro Rosso STR6 | | 1:27,008 | 2,501 | 0,152 | 17 |
12. | 6 | Felipe Massa | Ferrari 150° Italia | | 1:27,011 | 2,504 | 0,003 | 15 |
13. | 19 | Jaime Alguersuari | Toro Rosso STR6 | | 1:27,066 | 2,559 | 0,055 | 14 |
14. | 15 | Paul di Resta | Force India VJM04 | | 1:27,087 | 2,580 | 0,021 | 15 |
15. | 14 | Adrian Sutil | Force India VJM04 | | 1:27,180 | 2,673 | 0,093 | 15 |
16. | 11 | Rubens Barrichello | Williams FW33 | | 1:28,068 | 3,561 | 0,888 | 7 |
17. | 17 | Sergio Perez | Sauber C30 | | 1:28,077 | 3,570 | 0,009 | 9 |
18. | 20 | Heikki Kovalainen | Lotus T128 | | 1:29,772 | 5,265 | 1,695 | 17 |
19. | 21 | Jarno Trulli | Lotus T128 | | 1:30,003 | 5,496 | 0,231 | 18 |
20. | 24 | Timo Glock | Virgin MVR-02 | | 1:30,261 | 5,754 | 0,258 | 15 |
21. | 12 | Pastor Maldonado | Williams FW33 | | 1:30,496 | 5,989 | 0,235 | 5 |
22. | 25 | Jerome d'Ambrosio | Virgin MVR-02 | | 1:30,704 | 6,197 | 0,208 | 18 |
23. | 22 | Narain Karthikeyan | HRT F111 | | 1:41,554 | 17,047 | 10,850 | 5 |
24. | 23 | Vitantonio Liuzzi | HRT F111 | | - | - | - | 1 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:30,422 |
|
|
Sebastian Vettel zdeklasował rywali w trzecim treningu przed GP Australii uzyskując czas 1:24,507. Na drugiej pozycji uplasował się drugi z kierowców Red Bulla – Mark Webber (+0,857), a trzeci, już ze stratą powyżej sekundy był Lewis Hamilton z McLarena.
Wczesne sobotnie popołudnie przywitało kierowców pochmurną pogodą i temperaturami zbliżonymi do piątkowych, co pokrzyżowało nieco plany ekipom liczącym na możliwość sprawdzenia opon przy wyższych temperaturach nawierzchni, gdyż ta ponownie oscylowała w granicach 20 stopni Celsjusza.
Aktywność kierowców na torze przez pierwszych piętnaście minut była niewielka – wszyscy, oprócz kierowców HRT, wykonywali krótkie przejazdy instalacyjne. Tak jak wczoraj, spora część uwagi skupiała się na hiszpańskiej ekipie, której pierwszy bolid wyjechał na tor na 44 minuty przed końcem sesji, a za jego kierownicą zasiadł Vitantonio Liuzzi. Niestety Włoch nie cieszył się jazdą zbyt długo, ponieważ tuż przed czwartym zakrętem, gdy nacisnął na pedał hamulca, wysiadły systemy elektroniczne bolidu i kierowca zatrzymał się na poboczu. Był to dla niego koniec jazdy w tej sesji.
Jako pierwszy mierzone okrążenie wykonał Timo Glock (1:35,394), jednak czołówka nie zwlekała i wkrótce na prowadzeniu był już Sebastian Vettel (1:27,337), a za nim znalazł się duet Renault – Pietrow i Heidfeld. Na 35 minut przed końcem na torze po raz kolejny pojawiła się żółta flaga, gdy Pastor Maldonado wypadł na pobocze szóstego zakrętu i zakopał się w żwirze. Kierowca Williamsa przyznał, że wypadnięcie z toru było spowodowane jego błędem. Ogólnie sesja była niezbyt udana dla kierowców tejże ekipy, ponieważ z powodu problemów technicznych Rubens Barrichello zdołał przejechać zaledwie siedem okrążeń.
Po upływie trzydziestu minut na prowadzeniu pozostawał Vettel, przed Rosbergiem i Buttonem. Na torze przebywali w tym czasie tylko nieliczni kierowcy, wśród nich Mark Webber, Fernando Alonso i Felipe Massa, którzy rozpoczęli jazdy później niż pozostali. W międzyczasie w bolidzie Adriana Sutila pojawiły się problemy z systemem KERS, które, jak wynika z przekaz radiowych, były jedynie przejściowe.
Dwadzieścia minut przed końcem na torze pojawił się Jenson Buton, na oponach z miękkiej mieszanki i natychmiast wysunął się na czoło z czasem 1:25,961. Swoje rezultaty poprawiali również kierowcy Red Bulla, którzy korzystali nadal z twardego ogumienia. Vettel wykonał zaledwie dwa szybkie kółka, jednak starczyło mu to by ponownie znaleźć się na prowadzeniu z czasem 1:25,327. Swego rezultatu nie mógł natomiast poprawić Sergio Perez, który wtoczył się powoli do alei serwisowej mając najwyraźniej pewne problemy z samochodem.
Na osiem minut przed końcem na torze znów zrobiło się tłoczno, a z boksów wyjechał nawet Narain Karthikeyan w bolidzie HRT. Hindus po pojedynczym okrążeniu instalacyjnym powrócił szybko na tor i wykonał pierwsze mierzone okrążenia w tym sezonie (1:47,240 i 1:41,554).
W tym czasie toczyła się również zacięta batalia o pierwszą pozycję. Nikt nie był jednak w stanie zagrozić Vettelowi, który na miękkich oponach uzyskał rezultat 1:24,507 deklasując wszystkich, łącznie z Markiem Webberem, który był drugi. Dalej ze stratą około sekundy znaleźli się Hamilton i Buton.
Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 20°C
Temperatura powietrza: 16°C
Prędkość wiatru: 4,8m/s
Wilgotność powietrza: 68%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|