F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2011
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Turcji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2011
Klasyfikacje generalne 2011
Statystyki z sezonu 2011

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Albert Park.
Qantas Australian Grand Prix 201127 marca
Melbourne Grand Prix Circuit
Długość toru: 5,303 km
Liczba okrążeń: 58
Pełny dystans: 307,574 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:23,919 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2010
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:24,125 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,011 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Sebastian VettelRed Bull RB71:24,507--15
2.2Mark WebberRed Bull RB71:25,3640,8570,85714
3.3Lewis HamiltonMcLaren MP4-261:25,5531,0460,18915
4.4Jenson ButtonMcLaren MP4-261:25,5671,0600,01416
5.10Witalij PietrowRenault R311:25,9061,3990,33918
6.5Fernando AlonsoFerrari 150° Italia1:26,1211,6140,21516
7.16Kamui KobayashiSauber C301:26,4171,9100,29617
8.8Nico RosbergMercedes GP W021:26,5202,0130,10317
9.9Nick HeidfeldRenault R311:26,7462,2390,22617
10.7Michael SchumacherMercedes GP W021:26,8562,3490,11015
11.18Sebastien BuemiToro Rosso STR61:27,0082,5010,15217
12.6Felipe MassaFerrari 150° Italia1:27,0112,5040,00315
13.19Jaime AlguersuariToro Rosso STR61:27,0662,5590,05514
14.15Paul di RestaForce India VJM041:27,0872,5800,02115
15.14Adrian SutilForce India VJM041:27,1802,6730,09315
16.11Rubens BarrichelloWilliams FW331:28,0683,5610,8887
17.17Sergio PerezSauber C301:28,0773,5700,0099
18.20Heikki KovalainenLotus T1281:29,7725,2651,69517
19.21Jarno TrulliLotus T1281:30,0035,4960,23118
20.24Timo GlockVirgin MVR-021:30,2615,7540,25815
21.12Pastor MaldonadoWilliams FW331:30,4965,9890,2355
22.25Jerome d'AmbrosioVirgin MVR-021:30,7046,1970,20818
23.22Narain KarthikeyanHRT F1111:41,55417,04710,8505
24.23Vitantonio LiuzziHRT F111---1
107% najlepszego czasu: 1:30,422

Sebastian Vettel zdeklasował rywali w trzecim treningu przed GP Australii uzyskując czas 1:24,507. Na drugiej pozycji uplasował się drugi z kierowców Red Bulla – Mark Webber (+0,857), a trzeci, już ze stratą powyżej sekundy był Lewis Hamilton z McLarena.

Wczesne sobotnie popołudnie przywitało kierowców pochmurną pogodą i temperaturami zbliżonymi do piątkowych, co pokrzyżowało nieco plany ekipom liczącym na możliwość sprawdzenia opon przy wyższych temperaturach nawierzchni, gdyż ta ponownie oscylowała w granicach 20 stopni Celsjusza.

Aktywność kierowców na torze przez pierwszych piętnaście minut była niewielka – wszyscy, oprócz kierowców HRT, wykonywali krótkie przejazdy instalacyjne. Tak jak wczoraj, spora część uwagi skupiała się na hiszpańskiej ekipie, której pierwszy bolid wyjechał na tor na 44 minuty przed końcem sesji, a za jego kierownicą zasiadł Vitantonio Liuzzi. Niestety Włoch nie cieszył się jazdą zbyt długo, ponieważ tuż przed czwartym zakrętem, gdy nacisnął na pedał hamulca, wysiadły systemy elektroniczne bolidu i kierowca zatrzymał się na poboczu. Był to dla niego koniec jazdy w tej sesji.

Jako pierwszy mierzone okrążenie wykonał Timo Glock (1:35,394), jednak czołówka nie zwlekała i wkrótce na prowadzeniu był już Sebastian Vettel (1:27,337), a za nim znalazł się duet Renault – Pietrow i Heidfeld. Na 35 minut przed końcem na torze po raz kolejny pojawiła się żółta flaga, gdy Pastor Maldonado wypadł na pobocze szóstego zakrętu i zakopał się w żwirze. Kierowca Williamsa przyznał, że wypadnięcie z toru było spowodowane jego błędem. Ogólnie sesja była niezbyt udana dla kierowców tejże ekipy, ponieważ z powodu problemów technicznych Rubens Barrichello zdołał przejechać zaledwie siedem okrążeń.

Po upływie trzydziestu minut na prowadzeniu pozostawał Vettel, przed Rosbergiem i Buttonem. Na torze przebywali w tym czasie tylko nieliczni kierowcy, wśród nich Mark Webber, Fernando Alonso i Felipe Massa, którzy rozpoczęli jazdy później niż pozostali. W międzyczasie w bolidzie Adriana Sutila pojawiły się problemy z systemem KERS, które, jak wynika z przekaz radiowych, były jedynie przejściowe.

Dwadzieścia minut przed końcem na torze pojawił się Jenson Buton, na oponach z miękkiej mieszanki i natychmiast wysunął się na czoło z czasem 1:25,961. Swoje rezultaty poprawiali również kierowcy Red Bulla, którzy korzystali nadal z twardego ogumienia. Vettel wykonał zaledwie dwa szybkie kółka, jednak starczyło mu to by ponownie znaleźć się na prowadzeniu z czasem 1:25,327. Swego rezultatu nie mógł natomiast poprawić Sergio Perez, który wtoczył się powoli do alei serwisowej mając najwyraźniej pewne problemy z samochodem.

Na osiem minut przed końcem na torze znów zrobiło się tłoczno, a z boksów wyjechał nawet Narain Karthikeyan w bolidzie HRT. Hindus po pojedynczym okrążeniu instalacyjnym powrócił szybko na tor i wykonał pierwsze mierzone okrążenia w tym sezonie (1:47,240 i 1:41,554).

W tym czasie toczyła się również zacięta batalia o pierwszą pozycję. Nikt nie był jednak w stanie zagrozić Vettelowi, który na miękkich oponach uzyskał rezultat 1:24,507 deklasując wszystkich, łącznie z Markiem Webberem, który był drugi. Dalej ze stratą około sekundy znaleźli się Hamilton i Buton.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 20°C
Temperatura powietrza: 16°C
Prędkość wiatru: 4,8m/s
Wilgotność powietrza: 68%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
latak, 26.03.2011 05:25[!]
Jest błąd (chyba, bo nie oglądałem). Zamiast Jaime Algersuari powinien być Jarno Trulli na 19-tej pozycji ;)

edit: Co do treningu to zły na siebie jestem, bo nie udało mi się wstać na czas... Ale patrząc na czasy, to boję się o Masse bo coś ciut wolno. Za to pozytywnym zaskoczeniem jest dla mnie McLaren, który taki niby słaby miał być. O HRT to się nawet nie wypowiadam. Na szczęście nie będzie ich w wyścigu więc jeden kłopot mniej.
adnowseb, 26.03.2011 05:27[!]
Fani RBR mogą się cieszyć.Wolałem wyniki z drugiego treningu.Mimo wszystko przyznaję że czas Vettela mnie zadziwił.Pietrow szybszy w każdym treningu od Heidfelda.
Coś złego dzieje się z Massą, jak tak dalej pójdzie to Ferrari może mu podziękować.
Wyścig i kwalifikacje przed nami,więc może się podciągnie.
nij0, 26.03.2011 05:30[!]
Ehh, jak się patrzy na pozycję Petrova dopiero widać jak ogromnego pecha ma Robert. Massa zadziwiająco słabo, oby się przebudził bo czarne chmury się nad nim zbierają.
kondi2111, 26.03.2011 05:30[!]
Mam nadzieję, że Webber poćwiczył szybkie kółka przez zimę :) Nie chcę Vettela na P1 przez cały sezon.
Witalij - no no :)
akkim, 26.03.2011 05:45[!]
Zanosi się na powtórkę z zeszłego sezonu,
czy to się podoba ? Zależy, jak komu,
ale jak nie ma loterii i wiesz z góry wszystko,
to tylko przypadki zmienią widowisko.

Zaskoczył /jak na razie/ Witas, na plus oczywiście,
jak ja, tak i wielu z Niego się śmieliście,
ta pierwsza jakółka, nie wygoni zimy,
jak tak będzie trzymał - chyba przeprosimy.
adnowseb, 26.03.2011 05:55[!]
@latek
Powiem Ci, że gdyby nie HRT to trening wyglądałby jak każdy inny.
Operator kamery'' poświęcił'' im trochę czasu,podczas którego zastanawiałem się czy konie na wyścigu konnym szybciej nie biegają.
Wczoraj pisałem że liczę na cud.(niestety cudu nie było i chyba nie będzie)
Huckleberry, 26.03.2011 06:23[!]
No i zgodnie z przewidywaniami RBR lata, a reszta jeździ...
Kojag, 26.03.2011 06:28[!]
RBR jest niesamowite. Witek wreszcie pokazuje, że może być szybki - i dobrze. Liczyłem, że Lotus Fernandesa będzie trochę szybszy, ale nadal nie mają szans na równą walkę z resztą stawki.
nij0, 26.03.2011 07:22[!]
No to Nick ładnie...
Fakir, 26.03.2011 07:23[!]
Śmiech na sali z Nickiem w Q1. Od początku wiedziałem, że tak będzie.
Kojag, 26.03.2011 07:24[!]
Nick musiał mieć jakieś kłopoty techniczne. Nie wierzę w taką dużą różnicę między tymi kierowcami...
dymson, 26.03.2011 07:25[!]
haahahhahahahahh ale pompa
adnowseb, 26.03.2011 07:25[!]
No tak szok!!! udane testy,a dziś klapa.(może faktycznie awaria bolidu)
Huckleberry, 26.03.2011 07:27[!]
Nie, no nie powtarzajcie po Borowczyku że Nick zawiódł bo to nie możliwe żeby nie miał problemów technicznych.
dymson, 26.03.2011 07:28[!]
ale massa tez kozaczy
Kojag, 26.03.2011 07:30[!]
HRT było lepsze niż można było się tego spodziewać. Może w następnym GP będą w stanie wejść do wyścigu...
adnowseb, 26.03.2011 07:43[!]
W Mercedesie wszystko powróciło do normy
W tym zespole kibicuję Rosbergowi.Schumi nie dość że słabo to jeszcze blokował
KryS, 26.03.2011 08:11[!]
Live taming sie zepsuł przed Q3. Wg TV hamilton jest 2, a tabela jest pewenie odwzorowana tabela z F1.com. Pietrucha 6 ;)
BlindWolf, 26.03.2011 13:21[!]
Zaskoczeniem dla mnie jest Kobayashi - Nick po roku przerwy i tak nieźle -
pozycja Pietrowa pokazuje co stracił Robert w tym sezonie - przykra prawda
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca