F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2011
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Turcji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2011
Klasyfikacje generalne 2011
Statystyki z sezonu 2011

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Albert Park.
Qantas Australian Grand Prix 201127 marca
Melbourne Grand Prix Circuit
Długość toru: 5,303 km
Liczba okrążeń: 58
Pełny dystans: 307,574 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:23,919 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2010
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:24,125 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,011 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Z Pole Position do pierwszego wyścigu sezonu 2011 wystartuje Sebastian Vettel, który nie dał rywalom nawet cienia szans na start z pierwszej pozycji uzyskując czas 1:23,529. Na drugiej pozycji kwalifikacje ukończył Lewis Hamilton, natomiast trzeci był drugi reprezentant Red Bulla – Mark Webber. Pozostali kierowcy mieli już ponad sekundowe straty.

Natomiast los kierowców HRT, którzy nie byli w stanie zmieścić się w limicie 107% czasu najszybszego kierowcy w Q1, jest teraz w rękach pozostałych ekip, które mogą zgodzić się na warunkowe dopuszczenie ich do wyścigu.

Warunki pogodowe podczas kwalifikacji były podobne jak podczas wcześniejszych sesji i zespoły znów uskarżały się na panujący chłód oraz zimną nawierzchnię.

Q1

Jako pierwszy na torze pojawił się Witalij Pietrow i on także jako pierwszy przejechał mierzone okrążenie (1:29,463). Pierwsza część kwalifikacji to jednak sprawdzian przede wszystkim dla kierowców z końca stawki, którzy muszą zmieścić się w limicie 107% najszybszego czasu by wystartować w wyścigu.

Progresja czasów była jednak dość szybka i do połowy Q1 tempo dyktowali kierowcy Red Bulla. Najpierw na prowadzenie wyszedł Webber (1:25,900), chwilę później jego czas poprawił Vettel (1:25,515). Do walki włączył się również Hamilton, który poprawił czas Niemca uzyskując 1:25,385, jednak Vettel wykonał jeszcze jedno okrążenie podczas swojego przejazdu i odzyskał prowadzenie.

Z wyjazdem na tor długo zwlekali Alguersuari, Rosberg, Kobayashi, Perez i Buemi, którzy rozpoczęli swą batalię o czasy na pięć minut przed końcem pierwszej części. Kierowcy Saubera, Kobayashi i Perez, rozpoczęli swe przejazdy bardzo dobrze i już po przejechaniu trzech okrążeń zajmowali kolejno trzecie i czwarte miejsce.

Na dwie minuty przed końcem w strefie spadkowej znajdowali się Heidfeld, Kovalainen, Trulli, Glock, D'ambrosio oraz kierowcy HRT – Liuzzi i Karthikeyan, którzy od początku Q1 pozostawali niemal cały czas na torze.

W końcówce Heidfeld awansował na 17 pozycję (1:27,239) spychając Massę do strefy spadkowej, jednak Brazylijczykowi udało się przejechać czyste okrążenie (1:26,031) i awansował on na 11 pozycję.

Ostatecznie po Q1 odpadli Heidfeld, który był około dwie sekundy wolniejszy od Pietrowa, Kovalainen, Trulli, Glock, D'Ambrosio i kierowcy HRT, którzy nie zmieścili się w granicy 107% czasu lidera (1:31,266) Osiągając kolejno Liuzzi (1:32,978) i Karthikeyan (1:34,293).

Q2

Tuż po zapaleniu się zielonego światła na torze pojawili się niemal wszyscy kierowcy, oprócz Pereza i Pietrowa. Po pięciu minutach na pierwszych dwóch pozycjach byli kierowcy Toro Rosso – Buemi (1:26,053) oraz Alguersuari (1:26,103).

Pozostali kierowcy nie mogli jednak atakować ze względu na żółtą flagę w pierwszym sektorze spowodowaną przez Rubensa Barrichello, który podczas hamowania do trzeciego zakrętu najechał lewymi kołami na trawę, obrócił się i zakopał w żwirze. Sesji nie wstrzymano, jednak wielu kierowców musiało przerwać swoje szybkie okrążenia by uniknąć kary.

Wkrótce jednak rozpoczęło się ponownie prawdziwe ściganie i Jenson Button wysunął się na prowadzenie (1:24,957), lecz poprawienie tego czasu nie stanowiło najmniejszego problemu dla jadącego na miękkich oponach Vettela – Niemiec pobił rekordy wszystkich trzech sektorów pokonując okrążenie w czasie 1:24,090. Do swojego kolegi z zespołu próbował zbliżyć się jedynie Mark Webber, jednak czas 1:24,658 i tak oznaczał prawie 0,6 sekundy straty.

W czołowej dziesiątce po Q2 nie zmieścili się Schumacher, który przegrał czołową dziesiątkę w ostatnim sektorze, Alguersuari, Perez, Di Resta, Maldonado, Sutil, który cudem wybronił się od uderzenia w mur po tym, jak przy wyjściu na prostą startową zbyt szybko użył ruchomego tylnego skrzydła i wpadł w poślizg na tarce wykonując pełny obrót, oraz Barichello, który przyznał się w wywiadzie po sesji, że wypadnięcie na pobocze było spowodowane jego błędem.

Q3

Jako pierwsi na torze pojawili się kierowcy McLarena. Jako pierwszy okrążenie ukończył Hamilton (1:24,501), za nim znalazł się Button (1:24,858). Duet Red Bulla był jednak znów szybszy, a Sebastian Vettel poprawił czas Hamiltona niemal o sekundę! Niemiec przejechał okrążenie w czasie 1:23,529, a Mark Webber znalazł się na drugiej pozycji z czasem 1:24,395. Na cztery minuty przed końcem na piątej pozycji był Nico Rosberg (1:25,512), a pozostali kierowcy nie mieli jeszcze czasu.

W nieciekawej sytuacji znaleźli się zwłaszcza kierowcy Ferrari, którym na ostatnią część kwalifikacji pozostał zaledwie jeden komplet opon, a do tego Felipe Massa popełnił błąd tuz po wyjeździe z boksów i obrócił się w pierwszym zakręcie. Alonso po wykonaniu jednego okrążenia pomiarowego znalazł się na piątej pozycji lecz mimo, iż przekroczył linię mety nie dokończył już kolejnego szybkiego okrążenia.

Na prowadzeniu pozostał do samego końca Vettel, do czasu którego nie mógł zbliżyć się nikt oprócz samego Niemca. Z pierwszego rzędu wystartuje obok Vettela, Lewis Hamilton (+0,778), a z trzeciej pozycji ruszy Mark Webber. Pierwszą dziesiątkę uzupełnili Button, Alonso, Pietrow, Rosberg, Massa oraz Kobayashi i Buemi, którzy mogą być prognostykami poprawy formy Saubera i STR.

Wyniki kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Australii

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 18°C
Temperatura powietrza: 16°C
Prędkość wiatru: 4,4m/s
Wilgotność powietrza: 69%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
opooona ;S, 26.03.2011 09:41[!]
Bravo Rosjanin, jeszcze z Niego będą ludzie.
dz, 26.03.2011 10:06[!]
brawo słabe McLareny :) już się nie martwię o nie , zresztą podzielałem kwestię wypowiedzi Alonso że McLareny oszukują z tym brakiem prędkośći i że będą mocni , okazali się mocniejsi niż ferrari , ale powiem wam że 0,8 sekundy straty do byków to przepaść , o reszcie juz nie powiem , czeka nas teatr jednego aktora .
Zomo, 26.03.2011 10:13[!]
obawiam sie ze caly sezon bedzie "jednego aktora"
NEO86, 26.03.2011 10:38[!]
Mam nadzieję że jutro w wyścigu Mark przeskoczy Hamiltona i zobaczymy na mecie dublet Red Bulla
Simi, 26.03.2011 11:21[!]
No niestety, chyba moja niecierpliwość co do nowego sezonu była nieuzasadniona. Znów zaczynają się nudy... :(
armi, 26.03.2011 17:56[!]
Liczę na dobry start Brytyjczyków, aczkolwiek raczej trudno będzie im wziąć na starcie Red Bulle. :( Brawo Saubery, brawo Toro Rosso. Rozczarowanie: Force India i Williams, nie wspominając już o Ferrari... a no i szkoda Nicka. :(
user nie istnieje, 26.03.2011 18:26[!]
Red Bull jutro NIE wygra.
NEO86, 26.03.2011 19:13[!]
To się dopiero okaże
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca