F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2011
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Turcji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2011
Klasyfikacje generalne 2011
Statystyki z sezonu 2011

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Nürburgring.
Grosser Preis Santander von Deutschland 201124 lipca
Nürburgring
Długość toru: 5,148 km
Liczba okrążeń: 60
Pełny dystans: 308,863 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:27,691 - Q1, Takuma Sato (BAR), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:29,468 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
200,160 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.2Mark WebberRed Bull RB71:31,711--34
2.5Fernando AlonsoFerrari 150° Italia1:31,8790,1680,16838
3.1Sebastian VettelRed Bull RB71:32,0840,3730,20528
4.6Felipe MassaFerrari 150° Italia1:32,3540,6430,27036
5.7Michael SchumacherMercedes GP W021:32,4110,7000,05731
6.8Nico RosbergMercedes GP W021:32,5570,8460,14632
7.3Lewis HamiltonMcLaren MP4-261:32,7241,0130,16728
8.9Nick HeidfeldRenault R311:33,0981,3870,37417
9.10Witalij PietrowRenault R311:33,1381,4270,04022
10.14Adrian SutilForce India VJM041:33,2111,5000,07334
11.4Jenson ButtonMcLaren MP4-261:33,2251,5140,01417
12.15Paul di RestaForce India VJM041:33,2991,5880,07434
13.17Sergio PerezSauber C301:34,1132,4020,81434
14.11Rubens BarrichelloWilliams FW331:34,3442,6330,23134
15.19Jaime AlguersuariToro Rosso STR61:34,4872,7760,14337
16.16Kamui KobayashiSauber C301:34,4912,7800,00435
17.12Pastor MaldonadoWilliams FW331:34,9963,2850,50535
18.20Heikki KovalainenLotus T1281:35,7534,0420,75742
19.24Timo GlockVirgin MVR-021:36,9405,2291,18732
20.21Karun ChandhokLotus T1281:37,2485,5370,30833
21.25Jerome d'AmbrosioVirgin MVR-021:37,3135,6020,06533
22.23Vitantonio LiuzziHRT F1111:38,1456,4340,83231
23.22Daniel RicciardoHRT F1111:40,7379,0262,5925
24.18Sebastien BuemiToro Rosso STR6---3
107% najlepszego czasu: 1:38,131

W popołudniowej sesji treningowej F1 na Nurburgringu najszybszym przejazdem okrążenia popisał się Mark Webber. Drugi był Fernando Alonso, a trzeci Sebastian Vettel.

Podobnie jak o poranku, druga sesja treningowa rozpoczęła się w sprzyjających warunkach pogodowych. Kierowcy ochoczo wyjechali na tor i po 8 minutach czas pojedynczego okrążenia odnotowało już 16 kierowców. Nie obyło się także bez problemów. Karun Chandhok wypadł niegroźnie z zakrętu nr 3, a Rubens Barrichello zgłosił problemy z którąś części kokpitu.

Tymczasem Daniel Ricciardo musiał zjechać z toru, gdyż za jego HRT F111 unosiły się kłęby białego dymu. Nie doszło do większego pożaru i bolid Australijczyka został szybko uprzątnięty, jednak dla Ricciardo oznaczało to utratę cennego czasu na jazdę. Problemy nie omijały także Mercedesa, który stracił łączność telemetryczną z bolidem Nico Rosberga. Po 15 minutach na czele tabeli znajdował się Alonso, za nim Webber i Vettel.

Po 30 minutach tylko jeden kierowca nie miał jeszcze ustawionego rezultatu – był nim Sebastien Buemi, który w porannej sesji wypadł z toru, a teraz mechanicy w jego garażu ciągle pracowali wokół STR6. Co ciekawe, największą liczbą przejechanych kółek mógł się poszczycić Jerome d'Ambrosio – Belg zaliczył ich 15. Nieco poprawiła się też forma zespołu Sauber, gdyż kierowcy szwajcarskiej stajni nie okupowali już pozycji na ogonie stawki. Perez był 7, a Kobayashi 8.

Monopol Alonso przebił w końcu jego partner z zespołu – Felipe Massa. Brazylijczyk zdołał jeszcze pobić swój rezultat, ustanawiając rekordy we wszystkich trzech sektorach, wieńcząc okrążenie czasem 1:32,466. Obaj kierowcy Mercedesa rozpoczęli tymczasem symulację warunków wyścigowych – Schumacher i Rosberg korzystali z miękkiego ogumienia. Za duetem Ferrari znajdowali się kierowcy Red Bulla. Webber i Vettel nie mogli jednak zagrozić dwójce liderów, gdyż w obu RB7 założone były opony wykonane z pośredniej mieszanki przygotowanej przez Pirelli.

Mniej więcej w połowie sesji Fernando Alonso zgłosił swemu inżynierowi pierwsze krople deszczu, choć radar meteorologiczny nie przewidywał opadów przez najbliższe 30 minut. Niedługo potem Hiszpan wskoczył na pierwszą pozycję, po raz kolejny tego dnia schodząc poniżej bariery 1: 32,0, a Lewis Hamilton zepchnął Marka Webbera na czwartą pozycję. Brytyjczyk nie cieszył się jednak długo z trzeciego miejsca, gdyż jego czas przebił Schumacher.

Na 35 minut przed końcem sesji na pierwszą pozycję awansował Mark Webber, wyprzedzając Alonso o 0,109 sek. Dobrze radzili sobie także Paul di Resta i Adrian Sutil. Szkot zajmował siódme, a Niemiec szóste miejsce. O pewnym niedosycie po raz kolejny mogli mówić kierowcy zespołu Lotus Renault GP. Przed treningiem szefostwo ekipy zapowiadało sprawdzenie dwóch typów układu wydechowego, jednakże zaledwie pięć przejechanych okrążeń Heidfelda nie wróżyło niczego dobrego.

Nieco lepszą dyspozycję prezentował Pietrow, zajmując dziewiątą lokatę. Daleko w tyle pozostawał tymczasem Jenson Button (17 pozycja), a czerwonymi latarniami tradycyjnie były już zespoły HRT i Virgin Racing. W wewnętrznym pojedynku pomiędzy parą kierowców Team Lotus prowadził Kovalainen – Chandhok tracił do Fina blisko dwie sekundy.

Ostatnia część drugiego treningu przebiegała już tylko pod znakiem porównywania ogumienia i testowania mocno zatankowanych bolidów, a realizatorzy raz po raz raczyli nas obrazkami sporadycznych incydentów. Ciągle popularnym obrazkiem były widoki blokowania kół oraz wyjazdy poza tor w newralgicznych miejscach.

Patrząc na dwie dzisiejsze sesji nie trudno oprzeć się wrażeniu, że jutro czeka nas emocjonująca rywalizacja pomiędzy Ferrari a Red Bullem. Jeśli chodzi o pogodę, to sobota powinna upływać w promieniach słońca, choć jak wiadomo każda prognoza pogody w górach Eiffel nie jest w żaden sposób wiążąca. Po trzech godzinach na torze rozczarowuje nieco postawa McLarena i Renault, które to zespoły mogłyby najbardziej skorzystać na nagłym załamaniu pogody.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 21°C
Temperatura powietrza: 14°C
Prędkość wiatru: 2,2 m/s
Wilgotność powietrza: 75%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
nij0, 22.07.2011 15:53[!]
"Na treningu kierowcy się puszczają" ;]
A tak na poważnie, czyżby McL był w zasięgu LRGP ? Wie ktoś czy Chandhok jeździ w bolidzie Trullego z problematycznym wspomaganiem kierowniczym ?
phildoon, 22.07.2011 16:02[!]
Ciekawy "układ sił" po tym treningu : Red Bull/Ferrari, Mercedes, McLaren/Renault, Force India, Sauber/Williams i reszta. Takie kwalifikacje oglądałoby się z zapartym tchem :D
sas, 22.07.2011 16:29[!]
@nij0 wspomaganie nie było problematyczne tylko Trullemy po prostu nie odpowiadała jego charakterystyka. Na początku Heikki i Jarno mieli takie same przekładnie, ale tylko Jarno narzekał.
Sądzę, że Chandhok nie będzie narzekał :).
THC-303, 22.07.2011 17:00[!]
phildoon
A w Q i R i tak Mac będzie przed Mercem, a Merc przed Renault...
jordan23, 22.07.2011 17:36[!]
Czyż by mała zasłona dymna Mclarena ?
yaper, 22.07.2011 18:23[!]
Ferrari ma formę i Silverstone nie było jednorazowym wyskokiem - cieszy, ale nadal będzie ciężko pokonać Vettela na jego terenie. Mimo wszystko trzymam kciuki za Czerwonych, a zwłaszcza za Alonso! McLaren rozczarowuje na całej linii i nie jest to bynajmniej zasłona dymna - szkoda, bo myślałem, że będą tylko lekko za Ferrari.
witek2403, 22.07.2011 20:41[!]
Z tego co usłyszałem, to komentatorzy Polsatu są w Nuburgu, bo Maurycy mówił, że przed P2, a po P1 GP2, że rozmawiał z Mirochą i Romanie gadali :)
Czyżby pierwszy raz od GP Bahrajnu 2010?! :)
hagj, 22.07.2011 22:37[!]
Rozmawiać można także przez telefon ;)
Adakar, 22.07.2011 23:58[!]
Strasznie dużo kółek napykali w drugim treningu. Sie napracowali chłopaki
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca