F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2011
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Turcji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2011
Klasyfikacje generalne 2011
Statystyki z sezonu 2011

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Nürburgring.
Grosser Preis Santander von Deutschland 201124 lipca
Nürburgring
Długość toru: 5,148 km
Liczba okrążeń: 60
Pełny dystans: 308,863 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:27,691 - Q1, Takuma Sato (BAR), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:29,468 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
200,160 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Z Pole Position do Grand Prix Niemiec wystartuje Mark Webber. Australijczyk z zespołu Red Bull Racing popisał się wyśmienitą jazdą w trzecim bloku kwalifikacji nie dając rywalom cienia szans na odebranie mu pierwszego pola. Swe najlepsze okrążenie przejechał on w czasie 1:30,079. Z drugiego pola wystartuje jutro Lewis Hamilton, a czołową trójkę uzupełnił lider mistrzostw – Sebastian Vettel.

Wbrew zapowiedziom meteorologów sesja odbyła w dobrych warunkach, a momentami nad torem pojawiało się nawet słońce. W walce o najlepsze pozycje liczyli się dziś ci, którym udało się znaleźć odpowiedni balans bolidu, ponieważ wiele zespołów, od początku weekendu, miało problemy z odpowiednim ustawieniem hamulców, przez co ich kierowcy nie są w stanie uniknąć blokowania kół i niszczą nadmiernie opony. W całej sesji nie zabrakło jednak emocji do ostatnich sekund.

Q1

Pomimo zapowiedzi o możliwych opadach, sesja kwalifikacyjna rozpoczęła się przy suchej nawierzchni, a inżynierowie informowali kolejnych kierowców o tym, że nie spodziewają się deszczu w czasie pierwszego bloku. O ile czołowi kierowcy mogą spokojnie pozwolić sobie na wyjazd na oponach z pośredniej mieszanki, o tyle o awans do Q2 ciężkie batalie czekały kierowców Toro Rosso.

Niemal wszyscy kierowcy pojawili się na torze w ciągu pięciu minut. W garażach dłużej pozostawali jedynie Pietrow, Kobayashi i Perez. Pierwsze ustanawiane przez kierowców czasy oscylowały w granicach 1:38, jednak rezultaty ulegały szybkiej poprawie i na półmetku Q1 prowadził już Lewis Hamilton z rezultatem 1:32,934, a tuż za nim plasowali się Vettel i Alonso.

Wkrótce na prowadzenie wysunął się Fernando Alonso, poprawiając nieznacznie czas Hamiltona, a na trzecim miejscu znalazł się Vettel. Kolejne dwie pozycje należały natomiast do Webbera i Buttona, a cała czołowa piątka mieściła się w 0,3s. W tym czasie rozpoczęły się też zjazdy do boksów, po których czołowa piątka nie zdecydowała się już na wyjazd na tor.

Kolejni kierowcy decydowali się natomiast na skorzystanie z miękkich opon, by zapewnić sobie awans do Q2. W ten sposób ze strefy spadkowej uciekali między innymi kierowcy Force India, zmagający się z balansem bolidu Nico Rosberg, czy Rubens Barrichello, który nie mógł znaleźć rytmu. Ostatecznie najszybszym kierowcą w pierwszym bloku kwalifikacji był Felipe Massa (1:31,826), który również skorzystał z miękkich opon, a za nim uplasowali się Sutil i Heidfeld. Po Q1 odpadli natomiast: Kobayashi, Kovalainen, Glock, Chandhok, D'Ambrosio, Liuzzi i Ricciardo.

Q2

Kierowcy dość opieszale rozpoczęli kolejny blok kwalifikacji i nikomu szczególnie nie spieszyło się z wyjazdem na tor. W początkowej fazie Q2 na prowadzeniu znalazł się Felipe Massa, który korzystając z używanych miękkich opon, wykręcił czas 1:31,792. Kolejni rywale kończyli jednak swe okrążenia i poprawiali czas Brazylijczyka. Wszyscy korzystali od samego początku z miękkich opon.

Po upływie połowy czasu na prowadzeniu był Lewis Hamilton, który ustanowił czas 1:30,998. Za nim plasował się Sebastian Vettel i Fernando Alonso, jednak różnice w czołowej szóstce były stosunkowo niewielkie, a wszyscy kierowcy mieli czasy poniżej 1:32. Niewielkie różnice były również w dalszej części stawki i wszyscy kierowcy z pozycji 7-17 zdecydowali się na jeszcze jeden wyjazd w końcówce Q2, wykorzystując kolejne komplety miękkich opon.

W ostatnich minutach jako pierwszy swój czas poprawił Paul Di Resta, awansując na dziewiąte miejsce. Na szybkich okrążenia wciąż byli jego rywale. Wkrótce, z dwunastego na ósme miejsce awansował Michael Schumacher, a następnie z trzynastego na siódme awansował Adrian Sutil, spychając swojego kolegę z Force India na 11 pozycję. Dziesiąty był wtedy Heidfeld, jednak również jego kolega z zespołu – Witalij Pietrow zdołał się poprawić, awansował na dziewiątą pozycję i zepchnął Niemca poza dziesiątkę. W ostatnich sekundach, na piąte miejsce zdołał się też przesunąć Nico Rosberg, zamieniając się miejscami z Felipe Massą. Oprócz Heidfelda po Q2 odpadli też Di Resta, Maldonado, Barrichello, Perez, Buemi i Alguersuari.

Q3

Tuż po zapaleniu się zielonego światła, na tor wyjechali Hamilton, Alonso i Pietrow, a wkrótce dołączyli do nich kolejni kierowcy. W garażach pozostali jedynie Schumacher, Rosberg i Sutil, którzy byli w najgorszej sytuacji z oponami.

Alonso rozpoczął od czasu 1:30,866, jednak nie starczyło to na Lewisa Hamiltona, który przejechał swe pierwsze mierzone okrążenie w czasie 1:30,725. Czasy kierowców Ferrari i McLarena nie były nawet zbliżone do tych, które już chwilę później zademonstrowali kierowcy Red Bull Racing. Mark Webber pobił rekordy wszystkich trzech sektorów i awansował na pierwsze miejsce z czasem 1:30,251, a na drugą pozycję z czasem 1:30,352 wskoczył Sebastian Vettel.

Po krótkich postojach w boksach, wszyscy kierowcy powrócili w końcówce na tor. Nikt nie odpuszczał. Alonso zdołał nieznacznie poprawić swój czas, jednak nie starczyło to, by pokonać Webbera, który również się poprawił i umocnił na pierwszym miejscu. Bardzo szybkie okrążenie wykonał wtem Lewis Hamilton, jednak to również nie starczyło, by pokonać Webbera. Na trzecie miejsce spadł Vettel, który również poprawił swój rezultat w końcówce, lecz tym razem musi zadowolić się startem z drugiej linii. Fernando Alonso wystartuje czwarty, a z kolejnych miejsc startowych ruszą Massa, Rosberg, Button, Sutil, Pietrow i Schumacher.

Sesja przebiegła bez zakłóceń i bez incydentów. Różnice w czołówce są naprawdę minimalne i zapowiada się naprawdę ciekawy wyścig, w którym wielu kierowców może powalczyć o zwycięstwo.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 22°C
Temperatura powietrza: 14°C
Prędkość wiatru: 7,6m/s
Wilgotność powietrza: 60%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 4 Odśwież T- T+
feralo, 24.07.2011 07:48[!]
dobra sory nie zastanawiałem sie ale no nic dzięki
Strony  •  < 1 2 3 4 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca