|
|
|
|
|
|
Eni Magyar Nagydij 2011 | 31 lipca |
|
|
|
Hungaroring | |
|
Długość toru: 4,381 km Liczba okrążeń: 70 Pełny dystans: 306,630 km |
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:18,436 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:19,071 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 192,802 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
| |
Wypowiedzi po sesjach 1 i 2 [ T- | T+ ]
|
McLaren
Lewis Hamilton (P1/P1): Świetnym uczuciem jest rozpoczęcie weekendu na wysokim poziomie. Mieliśmy znacznie lepszy piątek, niż tydzień temu na Nurburgringu, więc jestem dość zadowolony. Bolid wygląda na całkiem konkurencyjny, biorąc pod uwagę balans i ładunek paliwa, który mieliśmy. Mimo to ważne jest, by nie wyciągać zbyt wielu wniosków z piątku. Tor może być jutro inny, tak samo jak temperatury. Mówiąc to myślę, że mamy podobne tempo do tego z Niemiec, co jest zachęcające. Chłopaki bardzo mocno naciskali w fabryce. Mamy kilka poprawek na ten weekend i jest to świetne osiągnięcie dla każdego, by sprowadzić je tu w tak niewielkim czasie.Jenson Button (P5/P3): Bezproblemowy dzień, co jest miłe. Wykonaliśmy wiele przejazdów i wykonaliśmy dużo użytecznej pracy przy ustawieniach, tak więc był to dobry dzień. Jestem bardzo zadowolony z kierunku, jaki wybraliśmy z bolidem. Jesteśmy mocni w pierwszym i ostatnim sektorze. Jestem najszybszy w pierwszym sektorze, a Lewis w trzecim. Jeśli poskładam to wszystko razem to wyglądamy całkiem dobrze. Lubię jeździć po Hungaroringu. Z kilkoma poprawkami w ustawieniach myślę, że będziemy konkurencyjni. Mam nadzieję na walkę o zwycięstwo, jednak nie jestem jedynym kierowcą, który o tym myśli. Ferrari i Red Bull również mają dobry weekend, ale jest to świetna rzecz dla Formuły 1.(Łukasz Godula)
Ferrari
Fernando Alonso (P3/P2): Przede wszystkim chciałbym podziękować wszystkim za życzenia z okazji moich trzydziestych urodzin, zwłaszcza Berniemu, który przyszedł złożyć mi życzenia razem z wami dziennikarzami podczas konferencji prasowej! Miłym uczuciem jest celebrowanie urodzin razem z ekipą Ferrari, której barwy będę oczywiście reprezentował przynajmniej do czasu, kiedy skończę 35 lat... Zrealizowaliśmy dzisiejszy program, co jest zawsze pozytywnym początkiem weekendu. Teraz przeanalizujemy zebrane dane i dokonamy najlepszych wyborów na kwalifikacje i wyścig. Jestem zadowolony z ilości przejechanych okrążeń, zwłaszcza z punktu widzenia wiedzy na temat degradacji opon, która tutaj jest zawsze znaczącym czynnikiem. Tor nadal jest brudny, jak zwykle w piątek na Hungaroringu: niemniej wiemy, że poprawa w tym względzie będzie następować z dnia na dzień i przed niedzielnym popołudniem nawierzchnia będzie dużo bardziej nagumowana, aniżeli dzisiaj. McLaren wyglądał dzisiaj bardzo mocno, podobnie jak w zeszły weekend. Musimy postarać się polepszyć osiągi, zwłaszcza w trzecim sektorze, gdzie zdajemy się mieć więcej problemów w porównaniu do większości stawki.Felipe Massa (P6/P6): Wykonaliśmy ogrom pracy, szczególnie przy porównywaniu opon. Pierwsze znaki wskazują na dużą degradację, zarówno miękkiej, jak i supermiękkiej mieszanki, co będzie miało decydujące znaczenie przy wyborze strategii. Myślę, że będziemy świadkami niezwykle zaciętej walki pomiędzy zwyczajowo trzema czołowymi zespołami: Red Bullem, McLarenem i nami. Nie będzie łatwo o dobrą pozycję startową, co jednak będzie nadzwyczaj ważne, gdyż uważam, że mimo wszystko wyprzedzanie na tym torze nadal będzie trudne. Nie byłem w stanie wykręcić dobrego czasu na moim pierwszym okrążeniu na supermiękkich oponach, albowiem pojechałem szeroko w zakręcie numer dziewięć, zatem dzisiejszy rezultat nie reprezentuje w pełni mojego potencjału: degradacja następuje szybko, więc musisz od razu dać z siebie wszystko. Dzisiaj rano powiedziałem Fernando "jesteś taki stary, jak ja!". A tak na poważnie, to dzisiejszy dzień jest dla niego ważny, zatem ponownie kieruję w jego stronę życzenia wszystkiego najlepszego!(Michał Roszczyn)
Red Bull
Mark Webber (P4/P4): Rano popełniłem błąd, kiedy wjechałem na wilgotną tarkę. W ostatnich latach kilka razy miałem okazję spotkać się z czymś takim, ale kierowcom ciężko idzie wyciąganie odpowiednich wniosków i wciąż staramy się jak najmocniej cisnąć! Uderzyłem w barierę, lecz na szczęście uszkodzeniu uległo jedynie przednie skrzydło. Po południu całkiem nieźle udało nam się nadrobić stracony czas i przejechaliśmy wiele okrążeń. Samochód dobrze się spisywał i zgromadziliśmy dużą ilość danych do przeanalizowania w nocy. Największym problemem są opony. Ferrari i McLaren bez wątpienia dobrze sobie radzą, podobnie jak miało to miejsce w ostatnich kilku wyścigach. Nie jest żadną niespodzianką, że osiągają przyzwoite rezultaty i wyścig rozegra się właśnie między nami.Sebastian Vettel (P2/P5): Czuję się nieco lepiej w bolidzie, jednakże w tym roku nie jest już tak, jak rok temu – wygląda na to, że będzie ciasno, jako że McLaren i Ferrari są szybcy. Wydaje mi się, że musimy zwiększyć nasze wysiłki, jeśli chcemy nadal być z przodu. Nie jestem pewien, czy systemy KERS i DRS będą miały w ten weekend większe znaczenie, natomiast myślę, że dużą rolę odegrają nowe opony. Dopiero co wysiadłem z samochodu, także nie wiem jeszcze, czym zajmowały się dzisiaj inne zespoły. Moim zdaniem opony będą najważniejszą kwestią w ten weekend – zarówno jeśli chodzi o odpowiednie wykorzystanie je na pojedynczym okrążeniu, jak również podczas całego długiego przejazdu. To będzie trudne zadanie. Jeśli chodzi o opatrunek na mojej dłoni to jest to tylko małe draśnięcie, ale wiecie jak to jest z nami, facetami – lubimy robić dużo szumu!(Michał Sulej)
Mercedes
Nico Rosberg (P7/P7): Jazda po tym torze to prawdziwe wyzwanie i przejechanie czystego okrążenia sprawia tutaj prawdziwą satysfakcję. Mamy za sobą dwie przyzwoite sesje testowe, podczas których wykonaliśmy długie i krótkie przejazdy na supermiękkiej mieszance – rezultaty były zadowalające. Jednakże wciąż czeka nas wiele pracy, by poprawić nasz pakiet na kwalifikacje i znaleźć sposób na zmniejszenie degradacji opon. To ciekawe, jak z wyścigu na wyścig zmienia się układ sił w pierwszej szóstce – postaramy się, by przybliżyć się do tych lokat lub być może nawet wejść do tej grupy.Michael Schumacher (P8/P8): Dwa wyścigi pod rząd oznaczają, że pomiędzy weekendami nie jesteś w stanie dokonać zbyt wielu poprawek w samochodzie, zatem dzisiejsze sesje treningowe praktycznie pokryły się z naszymi oczekiwaniami. Mamy pewne modyfikacje z ostatnich kilku wyścigów nad którymi pracujemy, lecz bez wątpienia nie gwarantują one, że awansujemy o kilka pozycji. Oczywiście w jutrzejszych kwalifikacjach i w niedzielnym wyścigu postaramy się o jak najlepsze wykorzystanie tego, co obecnie mamy do dyspozycji.(Michał Sulej)
Force India
Paul di Resta (P12/P9): Poranna sesja była dość pozytywna i wykonaliśmy nasz program oraz dowiedzieliśmy się nieco więcej o naszym pakiecie, którego używaliśmy na Nurburgringu. To ustawiło nas dość dobrze przed popołudniową sesją, gdy wykonywaliśmy standardowe długie i krótkie przejazdy, by zebrać dane z dwóch mieszanek. Dobrze było przejechać 40 okrążeń w drugiej sesji i pomogło mi to nabrać prędkości na tym torze, który jest dla mnie dość nowy. Trasa była bardzo "zielona" na początku i zużycie opon było wysokie, jednak mimo to było stałe i nieco się poprawiło z końcem dnia.Adrian Sutil (P--/P10): W miarę typowy piątek i wykonaliśmy większość rzeczy z naszej listy. Miałem problemy z przyczepnością, zwłaszcza na początku sesji i musiałem walczyć z bolidem. Myślę jednak, że w większości było to spowodowane tym, że tor był dziś nieco brudny. Wiemy, że się to poprawia z każdą sesją, więc myślę, że nie mamy się czym martwić. Po południu długie przejazdy poszły dobrze i dały nam masę informacji przed wyścigiem na temat miękkiej i supermiękkiej mieszanki.Nico Hulkenberg (P13/P--): Rozpocząłem swój program wypróbowaniem różnych przednich skrzydeł, by zebrać dane na temat ich charakterystyki. Później powróciliśmy do standardowego ustawienia i wykonaliśmy typowy podstawowy przejazd, a bolid od początku prowadził się dość dobrze. Miałem małe problemy z rozgrzaniem hamulców, jednak ogólnie była to kolejna dobra sesja, a miękka mieszanka pracowała dobrze.(Łukasz Godula)
Sauber
Kamui Kobayashi (P11/P11): Mimo tego, że sytuacja wygląda lepiej niż na Nurburgringu, to jednak wydaje mi się, że ciężko będzie złapać Force India. Chcielibyśmy się znaleźć przed nimi w jutrzejszych kwalifikacjach. Balans samochodu nie jest jeszcze doskonały, jednak myślę, że możemy go jeszcze poprawić. Dla mnie miękkie opony są jak na razie problematyczne, więc wolę supermiękkie.Sergio Perez (P9/P12): Mamy lepsze tempo, niż na Nurburgringu. Myślę również, że temperatura otoczenia, która powinna być wyższa, pomoże nam w kwalifikacjach. Kluczowe jest doprowadzenie supermiękkich opon do odpowiedniej pracy. Podczas długich przejazdów obie mieszanki się mocno zużywały, jednak balans był lepszy na miękkich oponach. Jak dla mnie, miękkie opony są również bardziej stałe w osiągach niż supermiękkie. Myślę, że z powodu opon będzie to dla nas bardzo interesujący weekend.(Paweł Zając)
Williams
Rubens Barrichello (P14/P13): Testowaliśmy dzisiaj wiele rzeczy. Podczas porannej sesji musieliśmy jeździć bez systemu KERS ze względu na mały problem, ale przywróciliśmy go na drugą sesję i działał dobrze. Samochód się trochę poprawił, jednak 13 pozycja nie jest tą, na której chcielibyśmy się znajdować i ciężko będzie dostać się jutro do Q3. Naszym celem na dziś było skupienie się na ustawieniach na wyścig, gdyż sądzę, że punkty są możliwe do zdobycia dla nas.Pastor Maldonado (P18/P15): Przywieźliśmy nowe części na Węgry, z którymi spędziliśmy dzisiejsze testowanie. Próbowałem dziś nowego systemu chłodzenia i będę miał do dyspozycji jutro nowe tylne skrzydło, które dobrze pracowało w drugim samochodzie. Będę ciężko pracował dziś wieczorem z moimi inżynierami, aby poprawić samochód. Mamy wiele do zrobienia, by zaliczyć dobry wyścig tutaj.Sam Michael, szef techniczny: Testowaliśmy różne dyfuzory i nowe tylne skrzydło z Rubensem dziś, oraz nowe poszycie i poprawione zawieszenie w samochodzie Pastora. Pomimo, że mieliśmy problem z KERS w porannym treningu, obydwa samochody będą miały KERS na sesję kwalifikacyjną i będziemy mieć także nowe tylne skrzydło dla samochodu Pastora na czas trzeciego treningu.(Karol Zając)
Renault
Nick Heidfeld (P--/P14): Jako, że jeździłem tylko podczas drugiej sesji, próbowaliśmy w pełni wykorzystać ten czas i udało nam się zrobić postępy z samochodem. Początkowo mieliśmy sporo nadsterowności, jednak wprowadzone zmiany pozwoliły to naprawić. Zmierzamy w dobrym kierunku, jednak wciąż możemy poprawić ustawienia. Poziom przyczepności jest dość niski, a różnica pomiędzy oponami jest dość duża, więc jutrzejszy dzień będzie interesujący.Witalij Pietrow (P10/P17): Mieliśmy problemy z samochodem, ponieważ podłoga i tylne skrzydło nie pracowało odpowiednio. W wyniku tego straciliśmy trochę czasu na torze, gdyż naprawienie problemu okazało się dość czasochłonne. Z tego powodu brakuje nam również przyczepności. Ponadto zmagamy się z dogrzaniem miękkich opon do odpowiedniej temperatury. Mimo wszystko udało nam się przejechać trochę okrążeń i teraz skupiamy się na jutrzejszym dniu. Chcemy się poprawić i osiągnąć dobrą pozycję przed niedzielnym wyścigiem.Bruno Senna (P15/P--): Dla mnie była to świetna sesja treningowa. Wiele się nauczyłem na temat samochodu i jego rozwoju. Chciałbym móc wykorzystać kolejny zestaw opon, by poprawić czas okrążenia, jednak wciąż to wspaniałe doświadczenie. Czas spędzony na torze był dla mnie bardzo produktywny. Jestem zadowolony, że pogoda pozwoliła nam na wykonanie całego programu. To była wspaniała okazja i cieszyłem się każdą chwilą.(Paweł Zając)
Toro Rosso
Jaime Alguersuari (P17/P16): To był pracowity dzień, w którym przejechałem wiele okrążeń, zwłaszcza rano, gdy miałem na koncie najwięcej kółek z wszystkich kierowców. Skupiliśmy się na ustawieniach bolidu do wyścigu, sprawdzając różne rozwiązania, by polepszyć tempo. Nie wiadomo jeszcze, gdzie jesteśmy względem stawki, jednak myślę, że możemy oczekiwać ponownie trudnych kwalifikacji, a w wyścigu możemy być lepsi. Wypróbowałem oba typy opon, jednak nie mam jeszcze czystego obrazu jakości dwóch mieszanek. Myślę, że w niedzielę jednym z kluczowych elementów będzie zachowanie supermiękkiej mieszanki i to zadecyduje o tym, jaki będziemy mieli wyścig.Sebastien Buemi (P16/P18): Pracowaliśmy dziś z inną strategią, jeśli chodzi o nasz program prac, jeżdżąc na supermiękkiej mieszance już podczas porannej sesji. Nie byłem zbyt zadowolony z prowadzenia się bolidu i wykonaliśmy dzisiaj nieco drastycznych zmian w ustawieniach. Do końca popołudnia zbliżałem się do limitu więc myślę, że kolejnym krokiem będą bardzo delikatne zmiany ustawień, by jutro spisać się lepiej. Jeśli chodzi o osiągi to powiedziałbym, że jesteśmy w tej samej pozycji, co podczas dwóch ostatnich wyścigów, co oznacza, że nieco brakuje nam tempa. Dobrze, że warunki na torze nie zmieniały się dziś zbytnio, co ułatwi analizę danych, które zebraliśmy.(Łukasz Godula)
Lotus
Jarno Trulli (P20/P19): Jestem bardzo zadowolony. Chciałbym podziękować całemu zespołowi, chłopakom w fabryce i ludziom na torze, ponieważ wszyscy byli cierpliwi i ciężko pracowali, by dać mi nowy system wspomagania i samochód, który mogę poczuć. Jak tylko wyjechałem rano na tor, wiedziałem, że jest znacznie lepiej niż wcześniej, więc zacząłem odbudowywać moje zaufanie do samochodu. Pracowałem również nad małymi zmianami i poprawkami, które pomogą mi znaleźć odpowiednie ustawienia. To bardzo pozytywny dzień i dziękuje za to wszystkim w zespole.Heikki Kovalainen (P19/P20): Wygląda na to, że zrobiliśmy kolejny krok wprzód z poprawkami, które tutaj przywieźliśmy, jednak wciąż muszę popracować nad balansem. Próbowaliśmy kilku różnych ustawień bolidu, jednak nie mogłem znaleźć najlepszego rozwiązania na żadnej z mieszanek. Mimo to, przejechałem wiele okrążeń, więc jestem pewny, że jutro rozwiążemy problem.(Paweł Zając)
Virgin
Timo Glock (P21/P21): Dzisiejszy poranek był poświęcony testom aerodynamicznym, co jest zawsze użyteczne, gdyż jesteśmy w stanie zgromadzić wiele danych. Popołudniu pracowaliśmy nad ustawieniami, a także nad pewnymi pomysłami na jutro. Głównym problemem w tej chwili są opony, gdyż trudno jest się z nimi obchodzić, tak więc będziemy musieli mieć na to wgląd przed jutrem.Jerome d'Ambrosio (P22/P22): To był całkiem dobry piątek. Mieliśmy trochę pożytecznych testów po południu i dobrze, że nie zobaczyliśmy deszczu, który był zapowiadany. Tego ranka nie zajmowaliśmy się ustawieniami, a zamiast tego skoncentrowaliśmy się na zbieraniu danych aerodynamicznych, jednak w drugim treningu mieliśmy dobry program i będziemy mieć wiele danych do przeanalizowania. Ogólnie był to dobry dzień, więc zobaczymy, co przyniesie jutro.(Karol Zając)
HRT
Daniel Ricciardo (P24/P23): To był dobry poranek, dobrze się czułem. Miałem kilka rzeczy do nauczenia się, jednak również bolid nie był taki, jak lubię, więc było to połączenie mojego dostosowania się i znalezienia dobrego balansu pomiędzy mną a bolidem. Posunęliśmy się z tym do przodu, jednak nie był to wystarczający krok. Możemy się poprawić na miękkich oponach. Jeśli chodzi o supermiękkie, to był mój pierwszy raz na tej mieszance i polubiłem przyczepność, jaką generują. Balans jest nieco bliżej tego, czego potrzebujemy, jednak ciągle mamy trochę pracy z miękkimi oponami – spróbujemy rozwiązać jutro ten problem.Vitantonio Liuzzi (P23/P24): Rano byłem bardzo zadowolony z bolidu, który reagował bardzo dobrze. Mieliśmy dobre tempo i zrozumieliśmy nieco rzeczy odnośnie ustawień. Później zmieniliśmy kilka rzeczy przed drugim treningiem, jednak to nie zadziałało, więc powróciliśmy do poprzedniej konfiguracji. Mimo to bolid nie zachowywał się tak, jak rano. Mieliśmy nieco problemów z tyłem, co powodowało nadsterowność. Teraz musimy zrozumieć, dlaczego tak się stało i spróbować poukładać wszystko jutro.(Łukasz Godula)
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|