F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2011
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Turcji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2011
Klasyfikacje generalne 2011
Statystyki z sezonu 2011

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hungaroring.
Eni Magyar Nagydij 201131 lipca
Hungaroring
Długość toru: 4,381 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 306,630 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:18,436 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:19,071 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
192,802 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Z Pole Position do niedzielnego wyścigu o Grand Prix Węgier na torze Hungaroring wystartuje Sebastian Vettel. Niemiec przejechał w końcówce kwalifikacji świetne okrążenie w czasie 1:19,815. Druga pozycje przypadła dziś, walczącemu do samego końca, Lewisowi Hamiltonowi, a czołową trójkę uzupełnił Jenson Button.

Jeśli chodzi o sytuację oponową w czołówce, to warto przypomnieć, że dzięki odważnej zagrywce taktycznej w Q2, jeden komplet nieużywanych, super miękkich opon zdołał zachować na wyścig Lewis Hamilton. Równie interesująca jest też rozgrywka między kierowcami Ferrari, gdzie Felipe Massa pokonał po raz pierwszy w tym sezonie w kwalifikacjach Fernando Alonso.

Q1

Kwalifikacje na torze Hungaroring rozpoczęły się przy pochmurnej pogodzie, a do tego wciąż wzmagał się wiatr, w porywach dochodzący do 30km/h, który również nie ułatwiał pracy kierowcom. Tuż po zapaleniu się zielonego światła na torze pojawili się kierowcy HRT i Virgin, którzy wyjechali na tor na super miękkich oponach by walczyć o zmieszczenie się w limicie 107% i zakwalifikowanie się do wyścigu.

Rywale postawili jednak poprzeczkę dość wysoko, lecz mimo wszystko na tym etapie sesji, wszyscy kwalifikowali się do wyścigu. Po upływie połowy czasu pierwszego bloku kwalifikacyjnego na prowadzeniu był Lewis Hamilton z czasem 1:21,636, który wyprzedzał Vettela i Buttona, a natężenie ruchu na torze zaczęło spadać.

Wykorzystał to Fernando Alonso, który zdołał wtedy wykonać czyste okrążenie na swoim dość długim przejeździe i wysunął się na czoło z czasem 1:21,578. Czołowa szóstka nie zdecydowała się już wyjeżdżać w końcówce Q1, jednak zacięta rywalizacja trwała o zakwalifikowanie się do Q2, w której uczestniczyli kierowcy Saubera, Williamsa i Toro Rosso.

Długo wydawało się, że kierowcą, który odpadnie będzie Pastor Maldonado z Williamsa, jednak w ostatnich sekundach sesji wyprzedził on Sebastiana Buemiego, spychając Szwajcara na 18 lokatę, co z kolei oznacza dla niego start z 23 pozycji. Oprócz kierowcy Toro Rosso odpadli też kierowcy Team Lotus – Heikki Kovalainen i Jarno Trulli, których strata do zespołów środka stawki była naprawdę niewielka i nie ukrywają zadowolenia z poprawek wprowadzonych do bolidów przez zespół, Timo Glock, Vitantonio Liuzzi, Daniel Ricciardo i Jerome D'Ambrosio. Wszyscy zdołali zmieścić się w limicie 107%, który wyniósł tym razem 1:27,288.

Q2

Drugi, piętnastominutowy, blok kwalifikacji rozpoczął się bardzo spokojnie i nikomu nie spieszyło się z wyjazdem na tor. Gdy kierowcy pojawili się już na torze, można było zaobserwować bardzo różne taktyki dotyczące opon. Większość kierowców zdecydowało się wyjechać już na swój pierwszy przejazd na super miękkich oponach. Na miękkich oponach wyjechał jedynie Lewis Hamilton, który nie odstawał jednak za bardzo od rywali.

Początkowo na prowadzenie wyszedł Sebastian Vettel (1:21,095), jednak kolejni kierowcy zdołali wykrzesać z opon oznaczonych na czerwono wiele więcej. Jenson Button poprawił kilka minut później czas Niemca o ponad pół sekundy schodząc do 1:20,578. Swój przejazd dopiero rozpoczynał natomiast Fernando Alonso, który według informacji radiowej przygotowany był na przejechanie trzech pomiarowych okrążeń, jednak już po pierwszym z nich wysunął się na czoło z czasem 1:20,262, pozostając na pierwszym miejscu już do końca.

Tym razem czołowa siódemka, w której mieścili się kierowcy Ferrari, McLarena, Red Bull Racing oraz Nico Rosberg, postanowiła nie wyjeżdżać już ponownie na tor, a po pierwszej serii przejazdów bardzo zbliżone rezultaty mieli kierowcy z miejsc 8 – 13 którzy mieścili się w jednej sekundzie i to między nimi miała się rozegrać walka o awans do Q3.

W końcówce poprawić zdołali się zdecydowanie Michael Schumacher, Adrian Sutil oraz Sergio Perez i to właśnie ta trójka uzupełniła czołową dziesiątkę. Odpadli natomiast Paul Di Resta, Witalij Pietrow, Kamui Kobayashi, Nick Heidfeld, Rubens Barrichello, Jaime Alguersuari i Pastor Maldonado, który w ogóle nie pojawił się na torze w Q2.

Q3

W ostatniej części kwalifikacji nikt nie zdecydował się już na zagrywki taktyczne związane z oponami i wszyscy wyjechali na tor na oponach super miękkich. Jako pierwszy czas ustanowił Fernando Alonso – 1:20,365. Szybszy był jednak Lewis Hamilton, który świetnie pojechał w trzecim sektorze poprawiając czas Hiszpana o prawie 0,4s. Sebastian Vettel Po pierwszej serii przejazdów uplasował się pomiędzy Hamiltonem, a Alonso – na drugiej pozycji, Button był czwarty, a kolejne dwie pozycje należały do Massy i Webbera.

Pozostali kierowcy nie pojawili się do tego momentu na torze, planując wykonać tylko jeden szybki przejazd. Jako pierwszy swe ostatnie szybkie okrążenie rozpoczął Fernando Alonso. Hiszpan nie zdołał jednak poprawić rezultatu lidera, pomimo, iż był szybszy w pierwszych dwóch sektorach i znalazł się na trzeciej lokacie. Rywale nie powiedzieli jednak ostatniego słowa. Na prowadzenie wysunął się Vettel śrubując czas do 1:19,815. Lewis Hamilton wciąż próbował poprawić ten czas, jednak kierowca McLarena stracił ponad 0,2s w drugim sektorze i jego rezultat wystarczył tylko na drugie pole.

Kolejnym kierowcą, który przekroczył linię mety był Jenson Button, który przesunął się na trzecie miejsce, a na czwartą lokatę awansował Felipe Massa, po raz pierwszy pokonując swojego kolegę z zespołu – Fernando Alonso, który musiał zadowolić się piątą lokatą. Na szóstym miejscu uplasował się Mark Webber, a z kolejnych pól startowych ruszą jutro Nico Rosberg, Adrian Sutil, Michael Schumacher i Sergio Perez, który nie ustanowił w tym bloku kwalifikacji czasu pozostawiając sobie możliwość wyboru opon na start wyścigu.

Za nami więc kolejne ciekawe kwalifikacje, w których do samego końca zdawało się, że dominacja Red Bull Racing może zostać przełamana. Tak się jednak nie stało, pomimo niewielkich różnic czasowych dzielących kierowców Red Bulla, McLarena i Ferrari. Zapowiada się więc ciekawy wyścig, podczas którego przekonamy się, kto najlepiej będzie potrafił wykorzystać potencjał opon i nieliczne możliwości wyprzedzania, które daje tor.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 28°C
Temperatura powietrza: 22°C
Prędkość wiatru: 8,4 m/s
Wilgotność powietrza: 50%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 4 Odśwież T- T+
adnowseb, 31.07.2011 13:03[!]
@NEO86
Cytat :
Mam nadzieję że Sebastian utrzyma prowadzenie bo jeżeli na starcie wezmę go McLareny lub jeden z nich to zwycięstwo stanie się mało prawdopodobne ponieważ McLareny mają obecnie lepsze tempo

Czyli tempo wyścigowe liczy się do pierwszego zakrętu?. Mając lepsze tempo i tak wyprzedzą Vettela nie zależnie jak wyjdzie mu start.
Za niecałe 60 min wyścig, więc przekonamy się który z nas będzie się cieszył
Kamikadze2000, 31.07.2011 13:04[!]
@NEO86 - dokładnie tak! RB7 wcale nie jest rewelacyjnym wozem. Ma swoje słabe punkty, a tym jest właśnie tempo wyścigowe. Nie jest oczywiście słabe, ale nie można go porównywac do tego, jakie prezentowało Ferrari w czasach MSC czy chocby BrawnGP Buttona. Pozdrawiam

W 2008 roku Hamilton zdobył tytuł, ponieważ Ferrari za wszelką cenę starało sie go nie zdobyc... ;]
Lolkoski, 31.07.2011 13:13[!]
@up- o to chodzi wcale nie jest rewelacyjny, mało tego średni nawet nie jest;) Ludzie od dwóch wyścigów McL i Ferrari zaczeli ich dochodzić a tu się wnioski zaczynają, że samochód RB7 nie jest rewelacyjny, poczekajmy może te kilka tygodni = kilka wyścigów więcej. Pozdrawiam
kovalf1, 31.07.2011 13:23[!]
@Kamikadze2000 Specjalnie wspomniałem o Proście, bo on musiał pokonać Senne, ażeby być najlepszym! Oni jeździli w jednym zespole na równych zasadach, Ron nikogo nie faworyzował. Swego czasu Alain musiał sobie poradzić również z Laudą. I np. walka o tytuł w 1986 roku była wielce wyrównana, Francuz nie posiadał takiej przewagi w postaci sprzętu, jak Vettel chociażby rok temu.
A wracając do faworyzowania - wcale nie uważam, że Red Bull olewa Webbera totalnie i skupia się tylko na Sebie. Dowodem na to są PP Marka. Jednakże Sebek na pewno ma troszkę większe wsparcie niż Marek. W McLarenie za czasów Prosta i Senny tego nie było. Mimo wszystko nie dziwi mnie to, Vettel jest sto razy lepszy od Webbera, w każdym elemencie wyścigowego rzemiosła :)
Kamikadze2000, 31.07.2011 15:02[!]
@Lolkowski - RBR spoczęło po prostu na laurach i stąd mamy efekt. McL jest lepszy w tempie wyścigowym, co potwierdza również Jenson Button. Tym razem Neweyowi i spółce należą się tęgie baty, a nie pochwały. ;/ Pozdrawiam
Lolkoski, 31.07.2011 20:03[!]
@K2000 - z tym się zgodzę, że w chwili obecnej RB7 albo nie jest rewelacyjny albo McL i Ferrari też są. Pozdrawiam
PS. Myślę, że Newey ma jeszcze jakieś niespodzianki
NEO86, 02.08.2011 11:51[!]
@adnowseb

Jak sam wiesz na starcie najłatwiej wyprzedzić a Hungaroring jest takim torem że minięciu pierwszego lub kilku zakrętów kierowca jadący na czele i mający gorsze tempo niż jadący za nim może w łatwy sposób blokować rywali ponieważ na tym torze jest bardzo ciężko wyprzedzać. Myślałem że wiesz o tym
Strony  •  < 1 2 3 4 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca